Le prunet

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Claude deketelaere
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-03-2014 18:39

13-03-2014 18:46

Hallo,
Ik heb een vraagje ik ga het laatste weekend van september naar le prunet gaan vissen.
Ik heb stek 7.
Heeft er iemand tips voor deze stek inverband met aas/bodem en dergelijke alle tips zijn welkom.
Groeten Claude.
Dennis Van Hove
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-04-2014 12:12

01-04-2014 13:25

Dag Claude,

Eerst en vooral: ik ben vorig jaar in oktober naar Le Prunet geweest en we hebben ons enorm geamuseerd. Ik wou er dit jaar opnieuw boeken voor stek 1-2 maar alles was reeds volzet...

Wij hebben er toen op 3 dagen en 3 nachten 14 runs gekregen waarvan we er 12 wisten te landen. Slechts 1 van die runs kwam van stek 1. Hiermee wil ik zeggen dat niet iedere stek even goed 'loopt'.

Over stek 7 weet ik dat er vorig jaar in oktober op die drie dagen dat wij er zaten 1 vis werd gevangen van 18kg. Met die info ben je waarschijnlijk niet veel maar misschien wel met feit dat stek 8 een topstek is en dat de gasten die daar zaten 18 vissen wisten te landen op 4 dagen. Waaronder een 24kg en een 26kg en 2 steuren. Wat die mannen wel deden is vissen op 110 meter (!)... Ik weet niet hoe goed je werpkunsten zijn maar dat kan aan die kant van de put wel een groot verschil maken. Zij visten met 3,5 pond stokken en enorme molens. Hierbij visten zij met vrij dunne draad (30mm) om zo toch die paar meter extra te kunnen werpen. Je gaat ook merken dat de vissen constant uit het water springen maar dat is in het midden van het meer dus daar geraak je nooit. Maar mijn motto zou zijn, hoe verder, hoe beter.

Ik weet nl. van die gasten dat er ter hoogte van stek 8 een geul loopt op 100-110m en die zorgt echt voor vis. Dus ik zou je aanraden om spodstok mee te nemen en op voorhand wat te gaan trainen op het werpen ;-) Een molen die afloopt doet naar het schijnt ook wonderen...
Gebruikersavatar
jim kleuters
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-05-2008 11:43

04-05-2014 11:35

Hallo allemaal.
Ik vertrek 12 mei naar prunet stek 9
wil of kan iemand mij wat vertellen over deze stek wat het bodemverloop betreft.
En alle andere info is natuurlijk ook welkom
Pb mag natuurlijk ook.
Plaats reactie