wie weet er een mooi betaalwater in noord Frankrijk

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

11-08-2013 15:36

goede middag
wie kan mij aan een leuk betaalwater helpen maximaal 400kilometer rijden vanuit Breda.
Ik wil de eerste week van september gaan,of ik ga alleen of ik neem me broer mee.
Liefst een water met kans op steur en of ook meerval,en natuurlijk mooie karpers.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen,ik heb al zoveel afgestruind op het internet kom er niet echt aan uit en ben alleen nog maar bekend met fishermansholiday of ecg die laatste mindere ervaringen mee.
Alvast vriendelijk bedankt.
Groeten Ruud
Gebruikersavatar
john sterker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-12-2010 01:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-08-2013 21:37

Geen steur of meerval maar wel mooie karpers net over de Belgisch/Franse grens is het
betaalwater Etang de Kingshaw.
Je kan daar eventueel ook per nacht boeken. Gewoon even bellen naar Kevin of Sue
voor de vrije plaatsen in September.
Op www.karpervakantiezoeker.nl staan alle Nederlandse aanbieders van karpervakanties,
maakt het zoeken iets eenvoudiger.
http://www.karpervakantiezoeker.nl, alle Nederlandse aanbieders van karpervakanties op één site (en meer...).
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

11-08-2013 21:41

dank je wel john, de site had ik ook gevonden.
Heb je er zelf ook gevist?
Wat waren je ervaringen?
groeten Ruud
Gebruikersavatar
john sterker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-12-2010 01:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-08-2013 21:52

In het blog op karpervakantiezoeker.nl staat een verslagje van mijn bezoek daar een paar jaar geleden.
Is weinig veranderd daar behalve dat er nu ook stroom aanwezig is in het chalet om je accu's op te laden.
Ik denk wel dat September een betere periode is om daar te vissen dan in een snikhete Juliweek toen ik daar was.
Succes met het vinden van een leuke locatie. Ga zelf half September (voor de tweede keer) naar Le Cheminel, is ietsje verder weg
maar schitterend water midden in de natuur.
http://www.karpervakantiezoeker.nl, alle Nederlandse aanbieders van karpervakanties op één site (en meer...).
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

12-08-2013 09:24

@John: wat vond jij van Cheminel verder? nog leuk gevangen?
Ik ben er afgelopen april geweest en heb er een leuke week gehad en zeker een mooie plek midden in de natuur. En Steve is ook een goede kerel. In 1 week 20 vissen gevangen ga er waarschijnlijk nog wel een keer terug.

grt
Gebruikersavatar
john sterker
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-12-2010 01:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-08-2013 10:12

Berry, Aangezien ik volgende maand voor de tweede keer naar Cheminel ga is het mij daar erg goed bevallen.
Heb dezelfde ervaring daar wat betreft natuur, vangsten en Steve. Heb toen op stek 8 gezeten wat volgens de meeste
bezoekers de beste stek is. Ben benieuwd welke stek ik volgende maand kan kiezen maar dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit
aangezien je op iedere stek volgens mij wel goed kan vangen.
http://www.karpervakantiezoeker.nl, alle Nederlandse aanbieders van karpervakanties op één site (en meer...).
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

12-08-2013 17:55

Ja ik zat ook op de voor laatste stek (was enige visser die week),
Steve heeft trouwens of is bezig om ook bij stek 1 een lelieveld te maken.
Dit omdat de vissen teveel achterin blijven omdat ze doorhebben dat ze daar veilig zijn.
Dus wil hij op deze manier proberen om ze ook een holding area te geven aan de andere kant.

Ben dus benieuwd of er al wat van te zien is!

Doe hem maar de groeten van mij!

grt

Berry
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

13-08-2013 20:39

Ik ben er uit ik ga nog een keer naar brocard heb er zin hopelijk kan ik een beetje vangen de eerste week van september.
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

14-08-2013 11:14

Volgens mij moet dat wel gaan lukken, ik vind september zelf altijd de beste maand in frankrijk!
suc6!
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

14-08-2013 20:17

dankje Berry
ik ben zelf altijd alleen nog maar in het voorjaar of in de zomer naar Frankrijk gegaan .
Ben benieuwd of ik wat gevangen krijg.
groeten Ruud
Plaats reactie