de ronde bleek, sterksel

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marvin de jong
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-08-2007 18:50
Locatie: zoetermeer

01-04-2013 13:39

hallo allemaal,

allereerst, fijne 2e paasdag :D

Maar nu het volgende, gister heb ik stek nummer gereserveerd of betaalwater de ronde bleek in sterksel, samen met mn maatje, Dus nu is het tijd voor lekker wat voor pret:D


We gaan eind juni, voor een weekend van vrijdagmiddag tm maandag ochtend. Nu ben ik uiteraard zo veel mogelijk informatie aan het zoeken, zoals iedereen zou doen. Echter kan ik er nog niet zo heel veel over vinden.

wat ik tot nu toe weet,

- het is (volgens mij dus) een zandput.
- het heeft op sommige plekken een grillig verloop, van 0.5 tot 10 meter diep maximaal.
- in normale (lees warmere) maanden, kan je er in de ondiepe stukken makkelijker vis vangen dan op de diepere stukken in het water.
- er zitten vissen tot rond de 30 pond ongeveer.


nou ben ik dus eigenlijk opzoek naar mensen die ervaring hebben op dit water, en misschien wat tips of tricks hebben voor ons op dit water. Ik ben dus niet opzoek naar waar je het beste kan liggen, welke boilie e.d, ik neem de vortex met dieptemeter en markers mee, dus hoef echt niks voorgekauwd te hebben, ben gewoon opzoek naar zoveel mogelijk info om de kansen te verbeteren!

Dus heb je info/ervaring over bijv. stekken, bodemkleur, hardheid v/d bodem, of wat dan ook maar enig sinds relevant zou kunnen zijn, hoor ik het heeeeeeeel graag dmv pb, of gewoon lekker hieronder :D

alvast super bedankt,

marvin de jong
stefan sluysmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-04-2013 14:27

05-04-2013 14:43

het is een mooi water de bodem is mooi hard. op stek 4 is de bodem het grilligst.
nu ben ik vorig naar begin oktober daar geweest..super druk alle stekken bezet en pas de 3de en laatste nacht pas een aanbeet.
nu ga ik van 22 t/m 26 juli weer eens kijken wat dat word..

maar goed nu antwoord op jou vraag.
ik weet niet op welke stek je gaat zitten maar gewoon tegen de overkant aanvissen daar vang ja altijd.
plateaus zijn ook ook goede stekken maar bedenk wel dit is best een moeilijk water verwacht er niet te veel van.
de (vorige) topstek was zo ver ik weet stek 4 die nu verplaatst is.
stek 3 is ook mooi en zeer geschikt voor 2 personen.
stek 2 is wat minder vind ik weinig ruimte.
en stek 1 ligt links een mooie bosrand en rechts van de stek ligt een baggerboot waar veel vis onder zit

en goed voeren na aankomt en daarna rustig wachten kan soms een dag duren voordat ze het gevonden hebben dit had de vorige keer ook mijn sessie gered

het aas kun je boilies gebruiken liefst niet groter als 15 mm. maar mais loopt als de best die kun je trouwens ook bij de eigenaar kopen

mvg stefan
Gebruikersavatar
marvin de jong
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-08-2007 18:50
Locatie: zoetermeer

10-04-2013 18:56

hej stefan, thanks!

wij gaan op stek 1 zitten. Voor de rest gaan we daar dan gewoon even zorgen dat stek 1 de topstek word 8) ben erg benieuwd over die boot inderdaad. weet je toevallig of je hier eventueel op/naast kan komen met een penhengeltje?
stefan sluysmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-04-2013 14:27

06-05-2013 18:21

Beste marvin

je kunt naast die boot pennen als je wild. maar als het goed weer is zou ik je hengels naar stek 2 gooien stek 2 is namelijk het ondiepere stuk van het water tenminste als die stek niet bezet is.

trouwens ik weet niet of je het weet maar je kunt je tent thuis laten ze hebben nu op elke stek een soort vissers hut gemaakt deze staat ook op stek1.
als je facebook hebt heb ik hier de link naar de rondebleek site.
https://www.facebook.com/derondebleek?fref=ts
maar ik hoop voor jou dat op stek1 de wind vol in de kom staat in die periode dat jij gaat dan is suc6 verzekerd
Gebruikersavatar
marvin de jong
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-08-2007 18:50
Locatie: zoetermeer

13-06-2013 21:49

hej stefan, top dan gaat er zeker een penhengeltje mee! van die tenten had ik gezien ja! erg mooi! hoop dan trouwens idd dat die stek 2 vrij is, zoals de weersvoorspellingen nu zijn voor volgende week, gaat het richting tropische temperaturen :-? mja ga met mais, boilies, en popup zitten, en ga ook van die zigbugs uitproberen, dus mocht het warm worden kan ik er daarmee mss wat pakken! heb jij enig idee wat voor kleur onderlijn materialen je moet gebruiken, meer de weedy kleuren? of meer groen achtig of juist licht zand achtig? En heb je er zelf leuk gevangen?


bedankt voor je info zover! groetjes van marvin
niels van den brand
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-09-2012 18:04

24-06-2013 11:10

En hoe was het in Sterksel?

Ben benieuwt naar jullie vangsten??

Gr niels
Plaats reactie