Forest Valley (NL)

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-07-2013 14:42

Najah, dan maar treurig. Het is en blijft gewoon zonde, het is niet de eerste keer dat ik daarover op dit water lees namelijk. Misschien kan de beheerder met wat nuttige informatie komt of mensen goed voorlichten misschien.

5 uit 12 blijft gewoon slecht en ik denk dat het ook met het beheer te maken heeft:

- Bij gebruik van een boot is het dragen van een zwemvest verplicht. Vissen vanuit de boot is niet toegestaan. De boten mogen alleen worden gebruikt bij calamiteiten en voor het voeren met maïs en/of pellets verkregen bij de beheerder. Het voeren met de boot mag alleen bij aanvang van de vissessie en verder dagelijks tussen 07.00 uur en 09.00 uur, en tussen 19.00 uur en 21.00 uur. Het gebruik van afstandbestuurde eigen voerboten is altijd toegestaan. Eigen roei en/of motorboten zijn niet toegestaan.


en dan de alinea erna:

Zorg voor gezondheid en welzijn van de vissen heeft een hoge prioriteit op De Ronde Bleek.


De grootste onzin natuurlijk, wel over wier uitvaren met een voerboot maar niet standaard de vis mogen halen met het ding. Snap dat niet, wel voerboten toestaan maar geen boten om de vis te halen. Weet jij veel over wat voor een budzooi je die lijn uitvaart?

Laten beheerders hier eens lering uittrekken, want het is krom.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-07-2013 15:03

Dat is gewoon waardeloos. Halen met de boot die vis. Zoveel mogelijk wier van die lijn af zien te krijgen en soepele hengels. Ipv kansloos vanaf de kant gaan slaan sleuren.
Let op slagboom !
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

30-07-2013 15:19

De grootste onzin natuurlijk, wel over wier uitvaren met een voerboot maar niet standaard de vis mogen halen met het ding.


Ongelooflijk idd.
Ken het water persoonlijk niet, maar als ik het zo lees is beheer hier een bijzaak.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

30-07-2013 21:36

Vissers/klanten voorlichting geven? Die gasten zijn veel te druk met hun geld tellen!

Prachtig voorbeeld Sven!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-07-2013 07:27

Wees dan een keer wijs en spreek de btw eigenaar hierover aan. Hier bleren schiet niet op. Educate weet je nog/
It's okay 2 pay
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

31-07-2013 08:05

Mannen,

Begrijp de kwestie volledig maar het is er absoluut wel mogelijk om met de kano / opblaasboot het water op te gaan hoor. Ik heb het nog expliciet nagevraagd tijdens ons verblijf en het was allemaal zeker geen probleem. Ook niet overdag etc. Wij hebben meerdere vissen met de boot gehaald om vastzwemmers etc te voorkomen!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Kees van Damme 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 28-02-2012 12:46

31-07-2013 08:08

Treurig om te lezen, meer dan de helft verkloten is aanpassen of wegwezen..[/quote]

je bepaalt wel een hoop voor anderen....

dat je gelijk hebt dat dit zonde voor de vis en visser is is duidelijk maar je reactie vind ik.......
Veni,Vidi,Vissie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-07-2013 08:20

Het drillen van een vis lijkt me er kijkend naar de reacties al een calamiteit de boot moet je dus altijd gebruiken.
Is niet te hopen dat het straks een papegaai dierentuin wordt. :oops:
Gebruikersavatar
Jeroen Overvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-06-2011 15:21
Locatie: Den Haag

01-08-2013 07:47

Ben er zelf geweest en we hebben continu aanpassingen gedaan andere haken, meer ruimte tussen aas en haak, andere hoofdlijn noem maar op. En toch nog lossers en dat telkens weer in dezelfde hoek van het meer. Dus als er nog mensen zijn die hier tips voor hebben zodat dit een volgende keer niet of nauwelijks kan gebeuren graag.


Groet Jeroen
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-08-2013 08:03

Viste je met vast lood systeem Jeroen of met een running rig ?
Snowman of single hook bait ?

Maar zelfs je hoofdlijn veranderd ? Betekent dat, dat je je spoelen leeg hebt gehaald en opnieuw opgespoeld ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Chris Haazebroek
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-08-2013 09:14

Ik denk zelf dat het door de slechte inhaking komt,
Omdat je lijn eerst door het wier loopt.

Bij de 4e run ben ik gelijk in de boot gesprongen maar helaas zwom de vis door de takken.
Heb nog wel netjes alles los kunnen krijgen, dus de vis zwemt niet met een onderlijn in zijn bek.

Ik heb ook verschillende onderlijnen en haken geprobeerd.

Maar deze week zit Robert er. ( ook van het forum. )
Dus dan zullen we zijn verhaal horen.
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

01-08-2013 10:57

Het lijkt mij niet dat het wier een slechte invloed op de inhaking heeft, de vis prikt zich namelijk op het lood (welk(-e) loodgewicht(-en) gebruikte je?).

Wel een kwalijke zaak dat de beheerder er niets aan doet, maar mogelijk weet ie niet van deze problemen. Heeft iemand hem na een sessie al hierover gesproken? Niet alleen voor het welzijn van de vissen, ook voor de beheerder zelf is het van belang dat dit soort dingen voorkomen worden. Het kan wel zijn dat de vis niet met lood en onderlijn rond zwemt, maar als die niet veel kracht los komt zullen de bekken er ook niet mooier op worden. Ik snap al niet dat er zoveel betaald wordt voor een weekje of weekendje vissen, al is dat natuurlijk mijn mening en wil ik niet over anderen oordelen, maar een weekje vissen a 900euro in een meertje waar de karpers uitgescheurde bekken hebben lijkt me al helemaal niet aantrekkelijk.

Met andere woorden denk ik dat iemand die hier gevist heeft en problemen heeft gehad met losschieters en vissen die regelmatig onzichtbare obstakels hebben bereikt, de beheerder eens moet bellen voor een goed gesprek. Dit soort wateren trekken vooral beginnende karpervissers aan en die hebben met alle respect niet de ervaring en kennis om dit te voorkomen. Ook wordt er mogelijk tegen de overkant gevist, dicht tegen een obstakel aan en met nylon, wat ook niet geheel verantwoordelijk is.

Ik probeer hiermee absoluut niemand aan te vallen, behalve de beheerder misschien. Ben zelf nooit bij dit water geweest maar probeer samen te vatten wat ik in het topic gelezen heb en geef daar mijn kijk op.
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

01-08-2013 12:30

Ik wil nog even terugkomen op een opmerking die ik voorbij zag komen over het gebruik van boten etc. Ik heb het reglement van de aanbieder erbij gepakt en daar staat :

- Het gebruik van roeiboten en voerboten is toegestaan (dit is voor eigen risico en men dient een reddingsvest te dragen).

Sven, ik wil niet op je afgeven, maar wellicht heb je bij het verkeerde water gekeken. Er staat toch echt in het reglement dat het gebruiken van roeiboten etc gewoon mag.

Wat ik daaruit kan concluderen is dat de beheerder of de aanbieder niks te verwijten valt want er staat echt letterlijk dat het gebruik van een roei/voerboot gewoon toegestaan is.

Maar nogmaals, ik wil absoluut niet iemand aanvallen, het is juist om in de toekomst vastzwemmers etc te voorkomen omdat mensen nu weten dat het gebruiken van de boot toegestaan is.

Gr Hugo
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
Jeroen Overvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-06-2011 15:21
Locatie: Den Haag

01-08-2013 12:58

Hugo Lammers schreef:Viste je met vast lood systeem Jeroen of met een running rig ?
Snowman of single hook bait ?

Maar zelfs je hoofdlijn veranderd ? Betekent dat, dat je je spoelen leeg hebt gehaald en opnieuw opgespoeld ?


Beide loodsystemen geprobeerd en ook meerdere varianten geprobeerd van snowman en losse popup en gewoon single boilie.

Heb idd me spoel leeg gehad omdat ik het idee had teveel rek op me lijn te hebben, dat resulteerde wel in een mooie aanbeet maar ook die vis zwom zich vast in de takken
Gebruikersavatar
Jeroen Overvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-06-2011 15:21
Locatie: Den Haag

10-02-2014 16:22

Zijn er nog mensen die dit water hebben geboekt dit jaar??
danny de jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-03-2014 01:28

18-03-2014 01:32

ik ga van 11 tot en met 14 april naar forrest valley iemand nog tips??
Gebruikersavatar
Jeroen Overvliet
Berichten: 19
Lid geworden op: 13-06-2011 15:21
Locatie: Den Haag

02-04-2014 17:21

danny de jong schreef:ik ga van 11 tot en met 14 april naar forrest valley iemand nog tips??


Lees de voorgaande berichten staan best wat tips.
ze hebben loopbruggen gemaakt naar een aantal stekken dus er is het e.e.a. veranderd.