Weddermeer Karper vissen.....!!! 2012

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Maurice de Klerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-06-2012 08:26

16-06-2012 09:18

Hier even wat info vanuit mijn ervaring die ik opdeed op de grote plas van het weddermeer in groningen...
Bij aankomst moet je je aanmelden voor je vergunning bij de receptie van het huisjes park,waarna je met een soort karretje met aanhanger naar je visstek word gebracht!
Dit is goed geregeld,maar bij aankomst zie je gelijk de ophoping van vistenten die tussen de 5 en 10 meter naast elkaar op een rij staan!
Omdat in het reglement staat dat iedereen verplicht is recht voor zich uit te vissen zag ik gelijk een groot euvel, want iedereen zit in de vorm van een ronde kom,wat dus inhoud dat op zo'n grote plas iedereen bijna op de punt moet vissen!
Dit zie je niet op de plattegrond op de website maar bij aankomst zie je pas werkelijk hoe de steigertjes staan en begin je al op je achterhoofd te krabbelen!
De mensen om je heen waren in mijn geval vriendelijk maar ondanks die vriendelijkheid gunde ze mij niet om ook gewoon naar de overkant te kunnen varen,ik kon alleen maar naar die punt vissen (op de kaart in mijn geval naar het strandje)maar op die plek lagen al +/- 16 haakjes op de bodem van mijn mede vissers!
Voor de duidelijkheid is de eigenaar van het water ,ene Jan Rendering, erbij gehaald om meer duidelijkheid te geven, deze zeer onsympathieke man wist het zelf ook niet en zei gek te worden van de vissers op zijn meer?????????............en dat hij het zeker niet voor het geld deed, wat mij gelijk aan het denken zetten vanwege de te veel visstekken!!!
In de eerste instantie gaf hij mij gelijk en zei dat ook ik gewoon rechtvooruit moet vissen,maar na een gesprekje met de buren die daar al 3 dagen lagen kwam hij daarop terug en zei boos dat ik gewoon maar in het midden moest gaan liggen (even voor de duidelijkheid:in het midden is het 15 meter diep en liggen er een bus,een bushuisje en een telefooncel) waardoor ik 2x achter elkaar mijn onderlijnen ben verloren en zoiezo al het idee had niet op die diepte iets te kunnen vangen!!Dit ook nog eens buiten het feit dat ik 400,- heb betaald om er eens lekker uit te gaan vissen of ik daar nog iets moois uit het water kon gaan halen!!!
Ik stond ernaast toen deze man de receptie of iets belde met de mededeling dat onze visplek weer vrijkwam en dat vanaf heden ook voerboten op zijn water niet meer mogen worden toegelaten....vol verbazing keek ik hem aan en zei hij 'ja ik ben dit zat,pak je spullen,ik zal je geld nu gelijk terug geven en ga lekker naar huis'.
Volgens mij begreep die man niet dat ik met veel plezier en spanning uit had gekeken naar de dag om daar eens te proberen een mooie vis te gaan vangen (want die zitten er).
Maar mijn zin was in 1 klap helemaal weg,ik ben gewoon heel normaal en redelijk geweest en heb hem alleen om advies gevraagd kwa visplek en dan krijg je zoiets!!!!!!
Toen ik mijn spullen maar had ingepakt vroeg ik om mijn geld,dit was een envelop met de helft van het bedrag van wat ik had betaald (omdat ik volgens die man al 2 dagen op zijn meer zat),ik was het hier niet mee eens omdat ik zelfs de eerste nacht mijn hengels aan de kant heb gelaten omdat ik gewoon niet kon vissen op de te drukke plek en de tweede dag om 12 uur hoorde dat ik eraf moest!!
Ik had bij aankomst geen lunch gekregen en bij vertrek ook geen dinner meer,waar ik dan dus toch wel voor zou hebben betaald(immers 2 dagen toch????).
Al met al zou ik er echt nooit van zijn leven meer heen gaan,al zitten er de grootste karpers van europa!!!
Dit was verreweg de aller slechtste ervaring die ik in jaren heb opgedaan!!!
Als iemand mij om advies zou vragen, zou ik ze echt aanraden deze hel te passeren en te zoeken naar iets wat
wel de moeite waard is en waar je met een leuke herinnering naar terug kan kijken!!!
Deze man gaf vele malen aan het toch niet voor het geld te doen, dus met hem hoef je geen medelij te hebben!!!
Ik heb dit naar mijn ervaring geschreven, je moet het natuurlijk zelf weten om ook de gok te wagen of je er een leuke tijd kan hebben met mooie vis, in mijn geval.........NOOIT MEER!!!!!!!!!!!!!!
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

16-06-2012 23:00

Nou maurice, ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Ik ben er eens geweest met 2 maten. Ongevist weer retour! Echt absurd die paar stekken op elkaar op zo'n water, waar het weldegelijk anders ingedeeld kan worden. Kan alleen maar uit de koker van een niet-visser zijn gekomen :evil:
Maurice de Klerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-06-2012 08:26

16-06-2012 23:19

idd Semmy,dat stak die kerel ook niet onder stoelen of banken,het leek hem ook normaal om gewoon uit te gooien,volgens hem had je dan net zoveel kans als dat je op de punt ,onder de bosjes of tegen het strandje aan zou vissen!!
Hij zei in diezelfde zin dat hij geen verstand had van karpervissen maar dat het niet uit zou maken waar je voerplek en je aas zou liggen.....
zou het dan ook niet uitmaken of je toevallig op die telefooncel of op die bus die erin ligt zit te vissen? en dat die diepte ook niet mee zou spelen??
ik deed het zo...ik bedacht al weken van tevoren mijn plannetje hoe ik dacht dat ik ze zou kunnen vangen en dan gaat een of andere geldwolf mij vertellen(ondanks hij zelf nog nooit op karper heeft gevist)dat ik mijn plannetje maar overboord moet gooien omdat hij er niet meer uitkomt wie er nou wel en wie niet recht vooruit mag vissen en of tegen de kant aan....terwijl dit omschreven staat in hun reglement !!!
Er klopt echt geen hout van, een serieuze visser die voor zijn rust en voor een leuke ervaring helemaal naar wedde afreist gewoon weg te sturen zonder echt aan te kunnen geven waarom hij dit deed!!
Ik raad echt iedereen af om er überhaupt over na te denken daar ooit heen te willen gaan en diegeen die dat wel doen komen er wel achter waarom ik er nu zo over denk en probeer diegene te waarschuwen voor een fiasco!!!
ps. rara hoe zou het toch kunnen zijn dat je op de site van het weddermeer maar 2 positieve verhalen kan lezen en je alleen jou ervaring kan mailen naar hun?????? en niet zelf op de site kan zetten????
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

17-06-2012 08:35

Heren

Ik woon 20 minuten van dit meer af.... Ik weet te veel van deze plas af dat ik niet openlijk in dit forum wil plaatsen.

Grote vis absoluut! 400 eurie betalen voor slechte organisatie, stress om je stek etc etc. Echt jammer, voel met jullie mee voor deze onzinnigheid.
Als je weer in Groningen wil vissen maak ik liever een mooie voerplek voor je op andere plassen of kanalen waar je misschien niet dikke 40+ biggen vangt. En ontbijt en een verse bak koffie van me kan krijgen. Dat je iig tenminste plezier hebt en leuke vis vangt.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Maurice de Klerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 16-06-2012 08:26

17-06-2012 11:37

Toppie Bas,dat zijn nou de echte vissers!!!
Jammer dat sommige mensen niet inzien wat een plezier je eigenlijk moet kunnen beleven aan de waterkant!!
Ik schreef ook echt mijn ervaring op en laat natuurlijk iedereen vrij om zelf uit te maken er wel of niet heen te gaan...maar idd,je kan beter een leuke plek zoeken en het daar proberen ipv betalen voor een hoop ergernis!
Veel mensen vragen op dit forum info over het Weddermeer en ik voelde mezelf verplicht mijn ervaring te delen met de jongens en meiden die graag op de karper vissen om zo ook een mogelijke teleurstelling te voorkomen...(dan kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze er niets over hebben gelezen)toch?
Maar een super tof berichtje van je Bas...thnx en misschien treffen we elkaar eens aan de waterkant...greetzzzz Maurice
Tim Vinke
Berichten: 11
Lid geworden op: 25-07-2010 23:12

23-06-2012 11:43

Nou dan zal ik je eens gelijk wat vertellen, ik zat hier van 4 tot 7 mei, op stek 1, de laatste ochtend kwam meneertje jan met zijn autotje het strandje op gereden, op dat moment liep ik toevallig naar de overkant (de kom) toe om mij lijntje te droppen, eenmaal aangekomen op het strand, begon meneertje gelijk te zeiken; '' En ja wat is dit voor onzin helemaal 250 meter uitvaren terwijl daar je tent staat, dat doe je toch niet, en al die bekken van die vissen gaan kapot, en dat is een ander zijn plezier voor mijn geld, nou dat gaat dus niet door he, en ik zal het er eens in de familie over hebben over het afschaffen van de voerboten, want ik vind het helemaal niks, je moet gewoon voor je kant vissen''' Hij zei ook nog dat het Weddermeer een familiebedrijf is en dat hij de eigenaar is van het villapark Weddermeer, en dat zijn zoon en dochter eigenaar zijn van de Urniehoeve, Het meer valt onder de urniehoeve dus dit betekent dat meneertje geen directe zeggenschap heeft over wat er gebeurt, en het slechts enkel kan overleggen in de familie, en als hij een ''een normaal denkende'' zoon heeft dan snapt die zoon ook wel dat als hij voerboten afschaft er geen hond meer komt, en hij dus zijn geld mis loopt, dus ik heb er een hard hoofd in, ( en ja jan, zei ditzelfde ook tegen mij, ''ja ik ga het er echt is in de familie over hebben over het afschaffen van de voerboot''. )

Zelf ben ik al 5 x op het Weddermeer geweest en ondanks de accommodatie is het leuk vissen, je vangt er leuke vissen en heb in mei ook nog een 40er gevangen

Mvg

Tim
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-06-2012 12:16

en heeeeel misschien heeft die meneer gelijk, maar wat geeft het? Vis motten we
It's okay 2 pay
wilco heek
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-03-2013 18:38
Locatie: rijssen
Contacteer:

10-04-2013 21:57

Hee kom daar al jaren en heb daar nog nooit gedonder gehat komt mischien ook dat ik een beetje tacties me plek uitzoek gewoon beginnen met vissen als de andre buuren net of er nog niet zijn en je rodpod gewoon schuin neer zetten hij dent dat je van uit je rodpod recht moet vissen.
en een telefooncel nog nooit op de fish finder tegen gekomen.
davey knol
Berichten: 479
Lid geworden op: 20-05-2007 22:06
Locatie: leiden

10-04-2013 23:55

je kan ook gewoon stek 1 of 2 huren en niet naar dat puntje vissen...

het is een betaalwater, in nederland

wat verwacht je anders?
wij zijn hier nog niet zo ver als in france
Leer van je fouten, geniet van je succes...

2013 starten met vissen op kanalen.

PR: 56 pond Spiegelkarper (BTW-NL)
PR: 32 pond schubkarper (OPENBAAR-NL)


spoonD voor Instagram en Twitter
Plaats reactie