Incident in een prachtig natuur reservaat in Frankrijk

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-05-2012 15:09

''Warning to all lake owners
If you do not want your lake leaving in this state DO NOT take a booking for the contact details below.
AlSO THEY STOLE UNHOOKING MATS
Please tag to every booking agent and lake owner you know''

Afbeelding

Deze groep Nederlanders heeft vannochtend een teringzooi achtergelaten op 2 stekken en op het parkeer terrein aan het water,met als rede dat de borg was ingenomen omdat men zich blijkbaar als enige niet aan bepaalde regels kon houden.

jah niet iedereen is het eens met regels,en daarom zijn er tal van vissers die niet op betaalwateren vissen,maar ook mensen die niet op betaalwateren vissen hebben dan alsnog respect voor natuur,op ene betaalwater moet je gewoon ook zelf je teringzooi opruimen. En niet als een klein kind gaan reageren op iets wat volkomen terrecht was.

Dit brengt onze naam als karervisser opnieuw niet ten goede helaas. En opnieuw door een klein groepje die het voor een hele grote groep het verder moeilijk maakt om in Frankrijk rustig te kunnen vissen zowel openbaar of prive.

Leen


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



karpervissen.nl

''Naar aanleiding van een foto op Facebook doen wij nogmaals een zeer dringende oproep aan personen die hun visstek denken te moeten achterlaten zoals op de foto hieronder!

Zoals te zien is aan de velen reacties op bovenstaande foto op Facebook, mag het duidelijk zijn dat het gros van de karpervissers dit soort taferelen verafschuwt! Dit is niet goed voor onze karpervisserij en zal het op ten duur voor ons allen verpesten! De goede moeten dus wederom onder de kwade lijden! Naam en adres van deze persoon is reeds bekend ... dus ga ik hier niet nog eens een keer noemen...

Daarom: Een zeer dringende oproep aan iedereen.... ruim na het vissen AL je afval gewoon op! Neem het mee naar huis, zoek een openbare vuilnisbak.... weet ik het wat... maar ruim de zooi op!!! Laat het niet aan de waterkant liggen.... gooi het ook niet in het water! Thuis gooi je je afval toch ook gewoon netjes in de vuilnisbak... of niet dan?

Voor degene die hun afval altijd al netjes weggooien waar het hoort: Top mannen (en dames), keep up the good work!!!

Voor degene die er net zo'n puinzooi van maken als op de foto: vertoon je nooit meer aan de waterkant, stop met vissen en ga een andere hobby zoeken!

Bedankt voor jullie aandacht!

vrijdag, 11 mei 2012 12:36''




-----------------------------

Betaalwater haters of niet! De natuur moet je respecteren als visser


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-05-2012 16:58

Rob Hunter
Leen there is a number of reasons, 1st they set a campsite up between swims 1 and 2 and had a generator running, i asked them to turn it off and they agrreed, 2nd unhooking mats on the platforms asked them to remove them, the day after still in the same place, 3rd they were almost fighting between themselves because they were permantly on the piss. The last straw was when they turned the generator back on and all sat between the two swims getting pissed. Thats when i flipped and took their 200€ deposit, so in return thet trashed the place and stole my unhooking mats. The mats can be replaced and will soon be forgot about, but they will be banned for life from fishing any of our waters and hopefully all french lakes. Theres only one winner me thinks
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-05-2012 18:32

Gadver wat een vuile klootzakken die lui :evil:
Ik word toch altijd zo kwaad als ik zulke dingen tegenkom langs de waterkant....
We gaan erop uit om lekker te genieten van de natuur en niet om het te bevuilen!!
Je wilt niet weten Hoevaak ik rondzooi van een ander sta op te ruimen, bij mij vind je niets als ik heb gevist... Zelfs geen peuken op de grond, dat gaat zelfs netjes in de asbak.
Erg jammer zulke lui :cry:
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

11-05-2012 19:04

Zo is het Bart, zoiets als dit heb ik nog nooit gezien. Wel raar dat het op een (Betaalwater) was, de eigenaar kan toch gemakkelijk controle houden?

Maar dan nog, dit moet niet kunnen en vind het goed dat dit zo extreem veel in de publiciteit komt zodat het hopelijk niet/minder voor komt dan momenteel!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-05-2012 19:13

Rob houd prima controle rondes
Alleen dit is gebeurd tijdens het vertrekken in de vroege ochtend vandaar.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-05-2012 19:29

La Horre?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-05-2012 19:51

Dit komt helaas overal voor. Betaalwater of niet, vrije natuur in Nederland : hier gebeurt het ook. Vaak in je eigen omgeving.
1. Zit je te pennen op 100 meter van je huis. Eendjes verderop in het water. Moeders met kinderwagen en klein meisje van drie of zo staan schuin achter mij, de eendjes nog 100meter van mij. Te lui om verder te lopen. De eendjes hebben dit tafelereel al in de gaten en komen al aangevlogen om de eerste te zijn. Moeders gooit brood op het gras naast mij (5 meter van mij!). Ik vraag waarom dat zo dicht bij mij moet gebeuren, ik zit te vissen zonder iemand lastig te vallen. Ben ik de dierenbeul, volgens haar. Komen de eenden te dich bji de kleine meid, begint die te huilen, begint ze te schreeuwen. De eenden zijn brutaal geworden en happen in het jurkje. Moeders schopt een eend raak (goal!), schrikt van haar daad en loopt met kind en kinderwagen weg met vuurrood hoofd. Ik schaterlach en rol over de grond. Eigen bult..... Wie is er hier de dierenbeul. Het zakje ligt natuurlijk op de grond. Ik pak het op en zie mijn dobber verdwenen. Vis. gevangen, gewogen en teruggezet. Een tuinierende man die mij wel eens koffie geeft als ik daar voor zijn huis vis, klapt, en zegt: goed gedaan jongeman! (we schelen denk ik 15 jaar).
2. vis ik elders op een industrieterrein, zie ik verderop iemand vanaf de weg (70 meter) een grijze zak in de struiken 30 meter van mij vandaan, gooien. Vuil van een oosteuropese vrachtwagenchauffeur. die zijn truck langs de weg heeft geparkeerd. Meestal doen ze die moeite niet eens het vuil zo ver weg te brengen. Meestal gooien ze het op de stoep voordat ze wegrijden. Wie ruimt het weer op? Jawel, zie hieronder.
3. loop ik met de hond langs het water, gooien schoolkinderen hun lege (?) zakjes brood en of drinken die mams meegegeven heeft even in de struiken, langs het water. Normaal? Tegenwoordig wel.
Wil je er meer? dit is een optelsom. Veel jeugd heeft geen voorbeeld meer, ze zijn elkaars voorbeeld, volgen eigen wetten, regels. Zoals men thuis kl**tzakt, zo doet men dat ook elders, zo lijkt het. Erg somber allemaal.
Maar nu het positieve: Ik doe er wat aan, treed er tegen op, corrigeer en zorg dat ik dominanter ben dan de probleemfigu(u)ren. Op een nette maar dwingende manier.
*Ze groeten me tegenwoordig en zeggen meneer tegen me. Ik ken de moeder toevallig :)
*Die truckchauffeur heb ik gefotografeerd, ebn ernaaretoe gelopen, zijn truck gefotografeerd, en in het Duits verzocht die troep weer op te halen en elders -gewezen op een grote vuilbak waar een gebouw zou worden gebouwd- te gooien. Hij schaamt zich en doet wat ik vraag. Wel gezegd dat ik de politie waarschuw als hij dat niet doet. Hij blijft netjes, gooit in de vuilbak en zoekt me om te bedanken. Kan ook!!!

Houd de boel schoon, begin bij jezelf en je omgeving.

Grtz,
Frenk
Gebruikersavatar
jan van teijen
Berichten: 167
Lid geworden op: 23-12-2010 21:38
Locatie: 111

11-05-2012 19:53

wat een gekkenhuis, sommige mensen hebben echt geen waarden en normen :evil: !!!!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

12-05-2012 10:23

Juist Leen,

Dat soort mensen moeten stoppen met vissen en varkens gaan houden.... in de woonkamer 8)

Grtz,
Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-05-2012 21:38

Er zijn doods bedreigen geuit naar Rob de wachter,die werden aangetroffen op zijn voicemail,omdat ze het er niet mee eens zijn dat ze overal verbannen worden.

Inmiddels heeft Rob de politie Haag-landen gebeld.

Verdere inhoud over dit nieuwe Incident blijven prive.

Inmiddels heeft de beste Jordie zijn fotos van facebook verwijderd om niet herkent te willen worden,
duidelijk is dus inmiddels wel dat hij zelf ook weet dat hij gigantisch fout zit!

Wat een vent zeg!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-05-2012 21:56

Bart beentjes schreef:La Horre?


Jah klopt
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-05-2012 22:34

Mijn mening? Naam en toenaam noemen, royeren uit alles en nog wat. Hersenloze, kansloze figuren zijn het.

Grts
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-05-2012 22:36

Naam etc etc staat al op veel Internationale forums gemeld en staat op een zogenoemde ''Zwarte lijst'' bij lake beheerders in Frankrijk en Engeland.

Verdere Info over dit en de discussie kunt u hier volgen

http://www.facebook.com/#!/pages/Etang- ... 8732794699

http://www.facebook.com/#!/lahorre

http://www.karpervissen.nl/index.php/ni ... nde-oproep


ps: Het rare is ook nog,dat die lui ook gewoon hun visje goed vingen. (Eigenlijk spijtig achteraf) Sommige hebben helaas een kort lontje onder elkaar en gaan maar met elkaar bijna op de vuist als er meningsverschillen zijn,en zo verzieken ze het voor de mensen die naast hun zaten.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 13-05-2012 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-05-2012 22:42

Geen VBK-lid. Missen we niets mee...

Mijn maag keert van dit soort berichten met bijbehorende stillevens.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-06-2012 11:55

Langs K-K 0-1 lag de eerste afgedankte tent alweer, de caravans verschijnen ook al en de eekhoorns spelen reeds met de lege bierblikken, eindelijk de zomer is begonnen :x
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

18-06-2012 14:32

Ik vraag me af hoe deze Haagse stumpers reageren als ze bij aanvang van hun visweek zelf deze troep aantreffen op hun geboekte visstek...
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-06-2012 19:40

Gewoon de namen van de daders met het hele verhaal op dit board plaatsen,(liefst met foto;s) zo beschadig je de daders ipv de hengelsport! en overal bannen die gasten!

CN
Unicorn Carp Fisching
Plaats reactie