wat mee te nemen aan bollies en paritekels

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
alex van kaam
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-01-2012 20:19
Locatie: oudenbosch

17-01-2012 14:34

hallotjes mede karpervissers na jaren in nederland gevist te hebben gaan we dit jaar voor het eerst naar frankrijk om te vissen omdat we hier nog geen ervaring mee hebben wil ik jullie om enkele tips vragen wat betrefd het mee nemen van bollies en partikels en daar bedoel ik mee de hoeveelheid en wat voor soort smaak van bollie. het gaat om een water van 4,5 hectare en met een bestand van ongeveer 200 karpers we vissen met 2 personen en met 3 hengels per persoon . we gaan een week . dus als iemand een paar leuke tips heeft zou dat heel erg gewardeerd worden

mvg alex en loes :oops: :oops:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-01-2012 14:37

Als je het water opnoemt dan zijn er wellicht mensen die je zeker een paar goede tips kunnen geven hier of via pb.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

17-01-2012 15:27

En wanneer je gaat is mischien ook handig om te vermelden. Hoogzomer of heel vroeg in het voorjaar...
Meeste betaalwateren zijn niet altijd fan van alle soorten partikels..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
alex van kaam
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-01-2012 20:19
Locatie: oudenbosch

17-01-2012 17:08

we gaan de periode van 30 juni tot 6 juli en het water is lac du logerie
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

18-01-2012 14:48

zo te zien alle particels toegestaan behalve alle soorten noten...

hoeveelheid om mee te nemen is altijd een gok, heb je genoeg geld neem dan veel mee, alles wat je overhoud kun je thuis nog gebruiken!

week = 7 dagen, 6 hengels, dat geef bij een voerhoeveelheid van 0.5 tot 3 kilo per hengel per dag, 42 x 0.5 = 21 kilo voer minimaal 42 x 3 = 126 kg voer maximaal

nu zeg ik niet dat je 126 kilo bollen in je auto moet proppen maar het geeft ong. aan hoeveel voer er nodig zou kunnen zijn als je stekken hard lopen. (voor alle schreeuwers, ja het kan ook met minder...)

omdat je met particals mag vissen zou ik in ieder geval hennep en mais meenemen, deze kun je ter plekke klaar maken, alles wat je niet nodig hebt kun je thuis gebruiken.

omdat hennep en mais meestal per 25 kilo gaan, heb je met deze twee al 50 kg! zak pallets erbij is ook weer 25 kilo.... zit je al op 75 kilo
nog een paar zakken bollen erbij 25 kg, zit je al op 100 kg voer. neem je readymades kun je ze makkelijk mee terug nemen als je ze niet nodig hebt gehad. kan ook met vriezers maar dan meot je ze goed vervoeren en bewaren daar.

hennep 25 kg= 50 euro
mais 25 kg = 25 euro? weet ik zo niet precies
pallets 25 kg = 60 euro
bollen 25 kg = tussen de 125 en 200 euro ligt eraan welk merk/soort/maat...

hennep en mais zelf koken op lokatie!

je hebt nu 100 kg voer voor tussen de 250 en 350 euro ong...(voor 2 man)

ik denk eerlijk gezegt dat je dan nog de helft mee terug naar huis neemt. ligt ook aan de manier waarop je ermee vist.... als je enkel pva zakjes vist ben je met 10 kilo pallets bv de man al een heel eind.

smaak van je bollen?? waar vis je thuis mee, en waar heb je vertrouwen in...? ik ben zelf fan van scopex of squid smaken!
alex van kaam
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-01-2012 20:19
Locatie: oudenbosch

18-01-2012 15:31

hey dankje wel bas dat is een antwoord waar we wat mee kunnen toppie

mvg alex en loes
Rudolf Jansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-10-2009 19:06

20-01-2012 22:04

ben vorig jaar voor de 4de keer op een betaalwater geweest
wij gaan altijd in de maand oktober
het was toen zo warm dat de vis bijna niet wou eten

we (2 vissers/8 hengels) hebben toen 15kg boilies,10kg hennep,5kg tijgers en 10 kg duivenvoer opgevoerd
er is weer 150kg voer mee naar huis gegaan
we hebben toch nog 12 vissen gevangen

de rest om ons heen gooide kilo,s boilies en partikels in het water en vingen nagenoeg niks

als de vis niet wil vreten .....waarom zoveel voeren (denk ik)

het probleem is ook dat je niet weet wat de voorgaande mensen op je stek hebben gevoerd !
daarom beginnen wij altijd heel voorzichtig te voeren

maar eigenlijk neem je altijd te veel mee
het enige wat nooit mee terug gaat is bier.......................:-)
Rudolf
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

30-01-2012 12:42

natuurlijk gaat er wel bier mee terug, 2 dozen kronenbourgh de man!! voor de keren dat je aan een watertje in nederland zit en je je weer terug in frankrijk waant!! :)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2012 15:04

+1!

8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Jessy Venhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-03-2012 13:02
Locatie: Hengelo

05-03-2012 13:16

wij gaan 14 juli naar dit water met 2 man.

Bedenk met het voeren dat een water(tje) van 4,5 ha niet zo veel afwijkt van een nederlandse situatie. Wij nemen naar zulke wateren 25 kg droge partikelmix mee (word minstens twee keer zoveel als het opgezwollen is) en 20 kg boilies.
Dit is geen Du Der is waar je de vis moet lokken of afstoppen.

Wij zijn meer gericht op goede kwaliteit voer en strategisch voeren dan veel voer.

Je kunt, als de vis los is (wat ik niet verwacht hoogzomer), ook bij de eigenaar voer kopen of naar de lokale supermarché gaan.
Plaats reactie