Weddermeer 27/30-4 2012

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick Veenhof
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2012 23:00

13-01-2012 15:30

Hallo,

Wij (3) gaan in april een lang weekend vissen en zouden graag wat informatie willen over het water en dan met name de kant van stek 9 en 10.
Alle informatie is welkom, heb al met de zoekfunctie gezocht maar veel oude info over die stekken.

Voeren : veel, weinig
Aas : tijgernoot, boilie, pellet, pop-up
Bodem: veel opstakels? Zand, drap, enz

alvast bedankt !
Met vriendelijke groet,

Rick


Karpers 2012: 15

Spiegel : 4
Schub : 9
Leder : 2
Zeelt : 4
Brasem : 0 :)
Gebruikersavatar
Rick Veenhof
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2012 23:00

16-01-2012 13:03

Heeft niemand eenige informatie die hij wilt delen ?? :(
Met vriendelijke groet,

Rick


Karpers 2012: 15

Spiegel : 4
Schub : 9
Leder : 2
Zeelt : 4
Brasem : 0 :)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-01-2012 13:34

Wil je een eerlijk antwoord Rick?

Voeren:

Weinig, veel en alles wat er tussen in zit.
Is situatie afhankelijk, seizoensafhankelijk en afhankelijk van de drukte en je mede vissers. Dat zal je zelf moeten inschatten.
Tip die ik je wel kan geven. Alles wat je erin gooit, kan je er niet meer uithalen.

Aas:

Alles wat je zelf opnoemt plus nog heel wat andere aas soorten.
Een combinatie van pellets, tijgers en bollen is altijd interessant.

Bodem:

Obstakels zou ik niet weten. Ben er nog nooit geweest en zal er nooit te vinden zijn.
Voor de rest zal de bodem wisselvallig zijn. Hard, zacht, zand, blubber. Dat kan per meter verschillen.
Denk zelf dat er best wel wat harde bodem te vinden zal zijn.
Probeer door te peilen eens op zoek te gaan naar harde bodem enz enz...

Waarschijnlijk heb je nu nog meer vragen als voor het begin van deze topic. Maar dat zal altijd zo blijven als je onzeker blijft over je visserij. Ga er vissen hoe je thuis ook vist. Als je daarmee begint, dan kan je daar altijd aanpassingen doen als je er bent. Kant en klare antwoorden bestaan er gewoon niet.

Ik hoop dat de boodschap duidelijk is. Wens je in ieder geval veel succes!
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

16-01-2012 14:29

Ik zeg altijd op een nieuw water: pleur in, en we zien wel :D
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Rick Veenhof
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2012 23:00

16-01-2012 19:45

j van der beek: bedankt !

Roy Koen: heb je wel gelijk in :) gaan we doen !
Met vriendelijke groet,

Rick


Karpers 2012: 15

Spiegel : 4
Schub : 9
Leder : 2
Zeelt : 4
Brasem : 0 :)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

16-01-2012 21:46

Als het zo simpel was roy....

Doe waar je vertrouwen in hebt Rick :wink:
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

17-01-2012 06:29

Nou j van der beek, vaak is het wel zo simpel... Zeker op een nieuw water waar ik niks van weet probeer ik gewoon wat. Vaak levert het ook nog eens een leuke vis op :wink:
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

18-01-2012 21:26

Het is maar waar je genoegen mee neemt.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

18-01-2012 21:38

Zandafgraving.. dus veelal zandbodem :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-01-2012 09:27

Joery,

Kom op, hij heeft wel een punt. Wij noemen het al gekscherend:"gewoon intiefen"...

Als ik je vertel dat die grootste schub en spiegel van het jaar gewoon zo kwamen, zonder peildobber en met veel wind in een rubberboot. En een maatje van me precies hetzelfde twee weken later. En eerder ook al een keer..

Ken ook nog zo'n verhaal over 's lands mooiste, knulletjes waren er voor het eerst. Gooiden gewoon in, kerel die er al jaren achteraan zat keek ernaar. Geloof dat het diezelfde middag nog was..

Puur toeval? Wie zal het zeggen, Maar in sommige gevallen vind ik het wel frappant worden. Ik ben ook vrij secuur, maar soms leek het afgelopen jaar of het gewoon zwaar tegen me werkte ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

19-01-2012 09:37

Dat is het mooie van vissen :)

Dat bewijst maar weer dat iedereen grote vis kan vangen, maar om regelmatig succesvol te zijn moet er meer gebeuren.

Soms is het juist goed om weer eens terug te gaan naar de basis.
Vroeger deed ik gewoon meer, nu denk ik soms teveel na en zit met nog meer vragen dan vroeger!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-01-2012 09:38

j van der beek schreef:Vroeger deed ik gewoon meer, nu denk ik soms teveel na en zit met nog meer vragen dan vroeger!


En ik denk dat het hem daar al veelal in zit.. Twijfel is je grootste vijand..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

19-01-2012 09:54

Zeker!

Maar zolang je alles kan relativeren komt het altijd wel goed. ;)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-01-2012 11:52

Er valt zeker wat voor te zeggen dat gewoon maar ergens en met iets beginnen op een nieuw water beter is dan eindeloos in het rond vragen en uiteindelijk nog niet weten wat te doen. De ervaring die je als visser opdoet maakt op den duur dat je vaker redelijk goed gaat zitten.
En als je gewoon begint en niet bang bent om af en toe te evalueren en dingen om te gooien heb je in elk geval een uitgangspunt van waaruit je verder kan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

19-01-2012 15:34

Ik heb mijn grootste vis in Nederland op de Binnenmaas gevangen.. Ook onder het motto pleur in en we zien wel :roll: Draven we niet een beetje door als karpervisser? honderden boeken, de een zegt dit en de ander weer dat.. Uitgebreide rigs waarvan einstein het nog niet eens zal begrijpen en ga zo maar door.

Kortom:

Op een nieuw water kom je echt wel ver met je "waterkennis" "stekkeuze" enige wat je moet zoeken is het juiste aas... Gelukkig heb je 2 kansen per keer dat je ingooit :D
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-01-2012 15:41

Roy,

Het is niet knap of kunstig de grootste vissen te vangen. Tijd en regelmaat zijn je grootste vrinden. Wel een stap voor hebben op de rest.

Elke keer vis vangen is veel lastiger. Waterkennis wordt dan handig. Niet het zomaar ergens ingooien, maar de plek al kiezen in functie van je kennis. Weten wat er op het water zwemt, hoe ze zich zouden kunnen gedragen en hoe je daar op in kunt springen.

Niet denken in kansen maar in zekerheden.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

19-01-2012 15:46

Je bepaald zelf hoe ver je door draaft in het karpervissen, de ene visser eet ze eigen zelfgemaakte boilies op en de ander gaat ter ontspanning langs het water zitten om kans te maken op een karper. Gelukkig is iedereen hier anders in. en dat is maar goed ook!
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-01-2012 15:51

Mijn karpervisserij kent weinig zekerheden en hangt van kansen en dromen aan elkaar. Wouldn't want it any other way. Mij ga je dan ook niet op zo'n put vinden.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-01-2012 15:59

Jo Daaf,

Denken in zekerheden is in mijn ogen niet twijfelen en vol vertrouwen aan de gang gaan.. Dat doe jij toch ook? Maakt niet uit wat voor een water je dan voor je hebt...

Je snapt me denk ik wel..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-01-2012 16:21

Maar toch heb je een doel voor ogen....Als dat doel is dat je vist op rivieren en grote binnenwateren en geen putten en hongerputten (Wat Daaf al elders zei :D ) is de keuze bij je zelf snel gemaakt. Ongeacht het vertrouwen die je hebt.

is het leuk om op karper-ruk-putten te vissen dan? Heeft niks met karpervissen te maken,het is gewoon zielig voor de vis. En het geeft gewoon een zielig en spijtig beeld om te aanschouwen als zo'n plas omringt word door tentjes en piepers op stereo nivo.

Ik heb ook niks te zoeken op sleurputten en ondervoed karperputten,zie totaal het nut er niet van in om daar een visje te willen vangen.

Karpervissen = Avontuur en beleving. hard werken om succes te behalen,en dus moeite er voor willen doen. Daar hou ik van......(Hans teeuwen) :wink:

Just my opinion.

Andere zullen dat totaal anders zien.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-01-2012 16:55

Helemaal mee eens Leen, helemaal mee eens.. Maar ik ga altijd vissen met de gedachte dat WAT ik doe, op dat moment het juist is. Of het zo is zal blijken, maar dan nog ga ik de volgende keer weer vol vertrouwen..

Daar hou IK van ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-01-2012 18:18

Ik snap zeker wat je bedoelt Sven, waarschijnlijk snap je ook wel wat ik bedoel.
Ik ga inderdaad vol vertrouwen aan de gang, wetende dat ik vaak genoeg op mijn bek zal gaan. Twijfelen doe ik volop, alleen ik weeg voor mezelf en eventueel met een vismaat argumenten af en hak de knoop door, in plaats van eindeloos rond te vragen wat ik moet doen of waar ik moet beginnen begin ik gewoon ergens wat mij een goed uitgangspunt lijkt en ga ik vanaf daar verder. Het is altijd nog beter om langs de waterkant te leren dan op het web.

En ach ik zal niet zeggen dat ik nooit op een wat dichter bezette put zal vissen, maar het komt in de praktijk vrijwel nooit voor omdat ik uitdagingen zoek.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
wilco heek
Berichten: 12
Lid geworden op: 21-03-2013 18:38
Locatie: rijssen
Contacteer:

09-04-2013 22:31

Ff een tip voor beginers op het wedder meer gaeens vroegje nest uit vaak is dan de karper het actiefst.
Waardoor je er meer en vaker een zult zien springen.
En zoek een wiervrije plek van af elke stek kun je wel gaten vinden in het wier.

Hoob dat je hier wat aan hebt bij ons was het een groot das s6(1 week vissen met zijn tweeën gemideld 80vissen per pp.
Plaats reactie