lac de grosley 2011

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stef brans
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-02-2010 17:44

04-10-2011 10:22

Hallo,
Ik en mijn maat hebben voor de eerste week van juli een midweek geboekt op Lac de Grosley en we vroegen ons af of iemand toevallig wat info had over stek 17 , heb al wat positive en negative verhalen gehoord en zou nu wel is willen weten wat julie ervaringen zijn .

MVG stef
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05-10-2011 13:50

Ben er dit jaar twee keer geweest, in juli en september. Beiden keren was het erg geslaagd.
Je kan er heel leuk vangen, maar je moet wel echt kunnen vissen. Er zijn er veel die nog niet zo heel lang vissen en voor het eerst naar Frankrijk gaan. Dan kiezen ze voor dit water omdat het volgens de site van Fisherman Holidays makkelijk zou zijn. Die mensen gaan vaak flink teleurgesteld weer naar huis.
Zorg dat je goed voorbereid bent.

Een hoop karpervissers vinden het helemaal niks, maar ik vind vooral de steuren op dit water geweldig. In die twee keer dat ik er ben geweest had ik er negen allemaal tussen de 16kg en 35kg. Vis met vismeelbolies en voer veeeel bij met grote halibut pallets en je gaat ze zeker vangen.

Stek 17 is er redelijke stek, niet de beste, maar zeker ook niet de slechtste.

Leuk water, Ik ga er alleen niet meer naar toe. Ik vind het allemaal net iets te luxe. Voor het avontuur moet je er niet zijn.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
stef brans
Berichten: 5
Lid geworden op: 10-02-2010 17:44

05-10-2011 17:23

dankje voor de info,
Waarschijnlijk komen alle negative reacties van mensen zonder de nodige voorbereidingen en informatie gaan vissen en zo op een slechte vangst eindigen , heb ook gelezen dat er tegen het eiland goed gevangen word maar dat er veel last is van ratten en kreeftjes tegen het eiland , heb je er echt zoveel last van ?

mvg stef
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

06-10-2011 11:51

Ach wat is last :wink:

Ik had deze rat gehaakt in zijn poot, het was flink spannend om die te onthaken.

Afbeelding

Volgens de beheerder had ik hem gewoon moeten verzuipen, maar daar ben ik toch net iets te veel een dierenvriend voor.

Voor de rest had ik een enkele keer dat mijn aas van mijn hair verdwenen was, maar of dit kwam door ratten en/of kreeften, geen idee. Ik heb daar nog nooit kreeften gezien, wel regelmatig ratten.
Ik heb in iedergeval heb geen last gehad van aangevreten boilies.

Waar je wel heel veel last van hebt zijn brasems, vooral in juli was het bizar. Ik had er meer dan 25 in vier dagen vissen. Zelfs met twee 20mm boilies ving ik die etters nog. Blijf je hengels wel steeds uitgooien/uitvaren, want de hengels waar de meeste brasems op gevangen werden, leverden uiteindelijk ook de meeste karpers op. Mijn buren hadden soms al aan het begin van de nacht de meeste hengels op de kant liggen omdat ze geen zin hadden om 's-nachts opnieuw uit te varen. Tja, die gingen na een week vissen ook naar huis met slechts twee karpers en één steur.

Tip, neem dat tegen het eiland vissen echt letterlijk. Pas als je voerboot niet meer verder kan varen omdat hij tegen de takken komt van het eiland, dan pas moet je rig droppen. Twee meter voor het eiland vissen levert aanzienlijk minder vis op. Check wel even of je bootje nog los is voordat je je rig dropt, anders moet de beheerder weer met zijn roeiboot het water op en daar is niemand blij mee.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Plaats reactie