3 Iles oftewel de drie eilanden (iemand tips of info?)

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

21-09-2011 10:23

Hallo beste lezers,
Volgende week vrijdag ga ik met mijn vis maat een lang weekend naar de drie eilanden.
We zijn 3 jaar gelden al een keer bij lake gigantica geweest maar dat was een blamage...
Heeft iemand tip met betrekking tot,
De rigs die daar goed werken,
Type voer welke smaak,
Voer-patroon veel of weinig, en zouden jullie met of zonder partikels zoals hennep bijvoeren?

Alle informatie is van harte welkom.

Alvast bedankt.

Gr, Vincent
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

21-09-2011 20:01

kijk uit voor de uitbater daar,doe wat hij zegt en geen tegen woord want hij stuurt je weg,neem genoeg lood mee omdat je daar met het systeem moet vissen hoe hij wilt,elke aanbeet is lood kwijt ,zorg dat alles voor elkaar is .ook je steunen in t water voor je schepnet,hij controleert alles ,heb je t niet bij je dan stuurt hij je weg zonder geld terug ,t is een echte KLOOTZAK die vent,KIJK UIT,wat je doet en zorg dat je niet brutaal wordt tegen hem want hij draait door,kijk ook uit voor zn honden die luisteren ERG goed naar hem.heb je een stek geboekt ?probeer 7 of 8 te krijgen beste stekken. aas neem genoeg mee iets met vis erin,kijk voor een kijkemmer want als er veel wier ligt is er bijna niet te vissen,open plekken in t wier zoeken.t is een mooi water met een HEEL erg mooi bestand.maak geen herrie ,drink niet te veel want hij houd je dag en nacht in de gaten.als hij er niet meer zit gaan we gelijk terug ,t is gewoon een mooie put.rigs hou t simpel dat is genoeg.veel plezier en hou je gemak want je bent zo weer thuis,de man HAAT hollanders en wordt zelfs in engeland LITTLE HITLER genoemd .laat ff wat weten hoe t is afgelopen gr michael
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

21-09-2011 21:51

Mhaaa klinkt best gezellig, echt ontspannend dat vissen.
Let op slagboom !
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

21-09-2011 23:02

voor deze uitbater is niets te gek.hij is dag en nacht (met nachtkijker)aan t bespieden van vissers of dat ze iets fout doen in zijn ogen en dan eraf smijten ,denk dat deze man erop kickt en waarschijnlijk lekker vindt.ook de organisatie weet ervanaf ECG maar doet er geen FUCK aan.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-09-2011 10:11

Wat wil je dat ECg als bemiddelaar doet dan? Foei zeggen? Joh, dan toch einde samenwerkingsverband. Zijn genoeg van die zogenaamde kleine reisbureautjes die het willen overnemen hoor..

Als je dan de laatste dag vertrekt kun je Hitler toch wel eventjes een klopje op de knie geven met een knuppel?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
bas ten Hoopen
Berichten: 21
Lid geworden op: 25-07-2003 02:00
Locatie: Den Haag

26-09-2011 14:03

Wat kan ECG doen?

Ik heb me ooit eens voor één van mijn eerste karpertripjes naar Frankrijk laten overhalen om naar een betaalwater te gaan (inmiddels liever niet meer, maar dat is een andere discussie) en ben toen bij La Horre terecht gekomen.
De beheerder daar heette Patrice. Een enorme bokkelul die letterlijk de gehele dag (maar ook nacht!!) de mensen in de gaten hield. En hij maakte iedereens leven zuur, met uitzondering van een paar vriendjes.
Ook toen moesten de steunen in het water met het net erop, en onthaakmat moest ook in het water liggen. Opzich een prima manier om je spulletjes te installeren maar iedereen heeft zo z’n voorkeur, maar daar had hij geen boodschap aan.
Ook de markers mochten niet verder gepositioneerd worden dan waar je viste. Dat betekent dat de markers altijd in de zone moesten staan waar jij wil dat ze azen. Om die reden zet ik mijn markers graag een aantal meter erachter. Mocht niet! En je gelooft t niet maar ik moest gewoon ingooien om te laten zien of ik wel zo ver kon gooien, tot aan de markers. Anders moest ik ze verplaatsen.
Dagelijks kwam hij langs om de boel te checken; inhalen en systeem checken, slipafstelling van baitrunners, alles werd gecheckt.

Hij meldde aan het eind van de week zelfs dat hij ons liever niet meer terug zag omdat we een grote mond zouden hebben gehad. En geloof me: we hebben ons die week voorbeeldig gedragen!

We hebben toen nog gesproken met andere vissers (ook zij hadden de boel netjes op orde) die ook gillend gek werden van die vent. En toeval of niet, maar de stekken die het meeste vis opleverden werden het meest gecheckt en waar mogelijk belemmerd in hun vissen.
Verschillende vissers hebben toen klachtbrieven geschreven naar de bemiddelaar (zowel engelse als nederlandse vissers) en uiteindelijk is hij daar weggestuurd, onder druk van deze bemiddelaar.

Ik heb ff gecheckt naar 3 iles, maar als ik het zo lees is dat dezelfde! Dus weggestuurd bij de één en nu werkzaam bij de ander.

Veel plezier, ik hoop dat het allemaal meevalt, maar wees gewaarschuwd!



PS: ik zeg openbaar!
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

26-09-2011 15:45

Zo'n vent ros je toch in elkaar, of zie ik dat verkeerd.
Gebruikersavatar
wil roza
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-03-2006 10:08
Locatie: woudrichem

26-09-2011 22:39

@ Bas
De beheerder daar heette Patrice. Een enorme bokkelul die letterlijk de gehele dag (maar ook nacht!!) de mensen in de gaten hield. En hij maakte iedereens leven zuur, met uitzondering van een paar vriendjes.
Ook toen moesten de steunen in het water met het net erop, en onthaakmat moest ook in het water liggen. Opzich een prima manier om je spulletjes te installeren maar iedereen heeft zo z’n voorkeur, maar daar had hij geen boodschap aan.
Ook de markers mochten niet verder gepositioneerd worden dan waar je viste. Dat betekent dat de markers altijd in de zone moesten staan waar jij wil dat ze azen. Om die reden zet ik mijn markers graag een aantal meter erachter. Mocht niet! En je gelooft t niet maar ik moest gewoon ingooien om te laten zien of ik wel zo ver kon gooien, tot aan de markers. Anders moest ik ze verplaatsen.
Dagelijks kwam hij langs om de boel te checken; inhalen en systeem checken, slipafstelling van baitrunners, alles werd gecheckt.

Hij meldde aan het eind van de week zelfs dat hij ons liever niet meer terug zag omdat we een grote mond zouden hebben gehad. En geloof me: we hebben ons die week voorbeeldig gedragen!

We hebben toen nog gesproken met andere vissers (ook zij hadden de boel netjes op orde) die ook gillend gek werden van die vent. En toeval of niet, maar de stekken die het meeste vis opleverden werden het meest gecheckt en waar mogelijk belemmerd in hun vissen.
Verschillende vissers hebben toen klachtbrieven geschreven naar de bemiddelaar (zowel engelse als nederlandse vissers) en uiteindelijk is hij daar weggestuurd, onder druk van deze bemiddelaar.

Ik heb ff gecheckt naar 3 iles, maar als ik het zo lees is dat dezelfde! Dus weggestuurd bij de één en nu werkzaam bij de ander.

Veel plezier, ik hoop dat het allemaal meevalt, maar wees gewaarschuwd!

beste Bas,
mag ik je iets vertellen?
het is Patrice!
check via de uitbater foto's van het water..
tussen de vangsten zag ik die kop die ik nooit meer vergeet :-)
hij is wel oud geworden..
tijdens onze eerste Frankrijktrip ( La HORROR ) jaren terug werden we welkom geheten door deze meneer..
mij zul je niet zien op de 3 eilanden.
ongelooflijk, wat een figuur was dat, nooit zo'n man meegemaakt.
zelfs toen stuurde hij al een stel naar huis, die hadden midden in de nacht lijnen uitgevaren..
dit was maar dan 10 jaar geleden....
respect dwing je af..
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

26-09-2011 22:54

deze beheerder is echt de grootste onbeschofte LUL die ik heb meegemaakt,en iedereen die roept ,ik had m tikken gegeven of iets dergelijks ,tuurlijk denk je daaraan. maar het moment dat hij ons weg stuurde had die LUL zijn doggies bij en een jachtgeweer om zn nek hangen.ik heb teveel te verliezen om daar een potje te gaan rossen.denk dat als de gendarmerie erbij komt dat je toch t onderspit delft tegn deze franse paardelul
bas ten Hoopen
Berichten: 21
Lid geworden op: 25-07-2003 02:00
Locatie: Den Haag

27-09-2011 09:08

Je gaat een week vissen om lekker tot rust te komen en zo min mogelijk irritante mensen tegen te komen. Wanneer deze bokkelul dan dagelijks voor je tent staat heb je niet zo snel de neiging om hem een paar petsen te verkopen. Daarbij heb je helemaal gelijk: de gendarmerie is wat minder makkelijk voor buitenlanders dan we gewend zijn.

Het enige positieve dat ik en m'n vismaten er aan over hebben gehouden is gesprekstof in de kroeg. Nu, ongeveer 12 jaar later hebben we het er nog regelmatig over want deze vent was zo "bijzonder" :evil:
Ongelooflijk

De mooiste anekdote voor in de kroeg is nog steeds:

M'n vismaat moest laten zien dat hij tot aan zijn markers kon gooien. Maar onder druk faalde hij vreselijk en trok een hele struik achter zich uit de grond. Daarna vroeg de beheerder of hij het nog eens wilde proberen maar mijn vismaat was zo pissig dat hij z'n stok aan de kant gooide en in de tent ging zitten!

Hahahaha
Laatst gewijzigd door bas ten Hoopen op 27-09-2011 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

27-09-2011 15:17

Zozo bedankt voor jullie antwoorden maar wat een elende zeg Pfff :-?

Ik dacht eerlijk gezegd wel dat ik daar zonder al te veel problemen zou kunnen vissen,
Me netjes gedragen (ja meneer nee meneer, zal ik doen meneer) maar ik begrijp dat dit zeer moeizaam zal gaan verlopen...

Aanstaande vrijdag is het dan eindelijk zo ver dan gaan we ervoor ik hoop echt op een geslaagd weekend...

Begint toch wel een beetje spannend te worden zo :o
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-09-2011 16:20

En als je wat vangt... zet de vissen weer in de rivier waar ze vandaan komen... :'(

Wellicht dat Lex Cuyten de vissen kent van andere wateren, die heeft er 10-14 jaar geleden veel gevist (ruim voordat het privé werd).

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
bas ten Hoopen
Berichten: 21
Lid geworden op: 25-07-2003 02:00
Locatie: Den Haag

29-09-2011 12:58

Goed idee Michiel!

Als we dat nou allemaal doen heeft het nog kans van slagen ook ;-)

En nogmaals, ik adviseer openbaar, maar dat is een andere discussie.....

Succes daar
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

29-09-2011 13:53

Gheghem ja lijkt mij nou niet echt een goed idee :-? .

Volgens mij mag ik al van geluk spreken als ik het weekend kan uitzitten daar.
Als ik jouw voorstel uitvoer dan heb ik waarschijnlijk gelijk een hond om me strot hangen en een schot hagel in me rug :D :D
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

30-09-2011 13:05

Ken ook gasten die het daar een paar uur vol hadden gehouden. Ze vingen een vis en daar was ie ook niet van gediend. Hebben toen volgens mij via ECG nog op een ander water gekunnen. Denk dat de beste remedie is niet gaan slaan of in discussie gaan met de man.

Je kunt hem beter met liefde bedienen. Oftewel bij aankomst meteen vol die tong in de strot bij die lekkere fransman en roeren maar. Verwacht ie zeker niet.

Heb gelukkig nog nooit met zo'n zot van doen gehad maar heb er wel zoveel verhalen van gehoord en ook al vanuit de La Horre tijd.

Ach ja, nog een weekje en dan liggen er weer een 10tal lacs boven de 100ha klaar voor me klaar om bevist te worden. Heb je tenminste geen gezeik met zo'n dwaas.

Ik wens je in ieder geval veel succes en anders gewoon een vakantievergunning pakken van een departement en een openbaar water pakken. Een gedwongen uitwijk kan heel veel positiefs brengen omdat dan je horizon verbreed wordt dat anders niet gebeurt.
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

04-10-2011 12:28

en vincent al terug van t concentratiekamp,hoop dat je wat gevangen hebt en t rustig hebt gehouden. ben toch erg benieuwd hoe t er nu is daar????????????????????
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

04-10-2011 12:51

klinkt allemaal erg plezierig :) ..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-10-2011 14:18

Hahaha ook daar is Patrice lekker bezig,dacht dat hij rustiger was geworden :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2011 15:31

Zo we zijn het weekend goed doorgekomen!!
Het was eigenlijk best goed te doen moet ik zeggen.
Eigenaar controleerd alles zeeeeeer goed, maar op zich kan ik dat wel begrijpen.
Ook komt hij soms langs om een praatje te maken en toch een ogje in het zeil te houden.
Hij heeft ons eerlijk behandeld en ook goed voorzien van informatie.
Misschien vond hij ons niet storend omdat we als makke lammetjes met de staart tussen de benen aan kwamen bij hem en zijn Uber waakhonden :D
Toen hij onze stek kwam inspecteren vond hij een peukje op de grond waar hij zeer ontstemd over was..
Gelukkig rookt mijn maat geen sigaretten maar sjekkies 8) dus dat kwam ook weer goed.

In totaal 4 mooie vissen gevangen en we hadden heerlijk weer.
Al met al een topweekend wat we niet verwacht hadden!
Achteraf gezien denk ik dat we er zeker nog wel een keer heen gaan,
Maar we zijn nu in 5 jaar voor de 2e keer in Frankrijk geweest en onze eerste ervaring was echt superslecht verlopen.
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

05-10-2011 16:22

blij voor je dat er niets gebeurd is en dat je iets gevangen hebt,t had anders af kunnen lopen maar gelukkig is dat jullie bespaart gebleven :D
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

05-10-2011 16:23

paar jongens die ik ken hadden er nog 90 in het voorjaar op een weekie vissen :o
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

05-10-2011 18:50

DUS ??????????????????????????????????????????????????????????????????? harald de 1 is de ander niet en toch waren ze tevreden denk ik?
Vincent de putter
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-02-2007 21:16
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2011 21:43

Hmm Weet ook niet direct wat ik met deze info moet Harald?

Wij zijn dik tevreden met een of 2 mooie vissen.
Het feit dat we daar nog redelijk comfortabel hebben kunnen zitten en een paar mooie vissen hebben kunnen vangen is voor ons afdoende.

De ene week vang je bakken vol de andere week helemaal geen ruk, dat maakt de beste visser nog mee.

Thats all in the game, het gaat ons niet per se om een target-vis of een aantal.
We vissen al jaren en zijn ook blij met een mooie schub van 23 pond.
Een 40+er is natuurlijk altijd welkom laten we dat vooropstellen, het gaat erom dat je geniet van je sport.

Je weet wel; wie het kleine niet eert is het grote niet weerd :wink:
Een week niet gewerkt is een week niets verdiend ....Jammer HE!
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

05-10-2011 22:02

Harald van der Graaf schreef:paar jongens die ik ken hadden er nog 90 in het voorjaar op een weekie vissen :o


90 pffffffff ik had er laatst 140 op een dag :o

Ben ik nu goed? :lol:
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

05-10-2011 22:52

zo moe van sommige mensen op dit board,in elk topic wat te zeiken hebben.hoef geen namen te noemen die weten ze zelf wel. mzl
Plaats reactie