VAUMIGNY

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gesloten
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-06-2011 18:07

Iemand die mij meer kan vertellen over dit water.
Wat betreft stek keuze, aanbevelingen, etc.

Min en plus punten.

Jou eigen ervaring met dit water?



8)
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

23-06-2011 08:04

http://Www.betaalwater.nl staan wel wat onderwerpen over het des betreffende water.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

23-06-2011 10:44

Bedankt Maarten, heb ze al gelezen, ben meer benieuwd naar ervaringen van mensen op dit board over dit water.
Dit betreft stek keuze, bodem gesteldheid, bestand, wat voor voer het beste tot zijn recht komt en meer van dit soort puntjes.

Toch bedankt voor de tip Maarten.

mvg; jan :D
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

23-06-2011 12:59

Hoi,
Wij hebben er twee keer gevist en goed en veel gevangen.
Ik gebruikte tijgernoten als aas en voerde bij met een particleblend in de voerboot.(1 hengel, de rest op gooiafstand en 1 hengel onder de eigen kant tegen de takken).
Mocht je boilies met vismeel/smaak meenemen .. niet doen ! binnen een recordtijd zijn ze er af geknaagd door die kleine teringlijertjes.
Er zitten mooie grote steuren op die kan je het beste vangen met veel pellets, heel veel halibut pellets.
Je hangt 2 x 10mm popup squid ofzo aan je hair en gooit de bak van je voerboot helemaal vol met pellets en binnen een kwartier sta je met een zeer kromme hengel te kreunen in gevecht met een supersteur.
ik heb op stek 16 gezeten en gevist aan de rechterkant halverwege het eiland zo'n 3 meter uit de kant.
Verder de hengels naar de takken gooien en vangen.
ook op stek 8 of 9 heb ik gezeten daar gewoon op het open water gevist en klem onder de kant tussen de struiken.(voor de steuren gewoon naar de stokken varen die midden in het water staan) Een paar maten van me die hebben op stek 3 en 4 een kleine 35 steuren gevangen .. en geen kleintjes.
Voor de rest zou ik geen pellets en tijgernoten van Frank kopen daar die zijn veel te duur bovendien blijven de pellets drijven.
Ik hoop dat je voldoende geinformeerd bent en wens je veel plezier en een goede vangst.
Enne rij er maar gerust vroeg heen als je een goede stek wil hebben zorg maar gerust dat je er om een uur of zeven bent anders is het vergeven.
Frankie is er toch nog niet en iedereen doet maar wat .. dus doe er je voordeel mee.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

23-06-2011 13:50

waarschijnlijk boeken we stek 8 heb ook veel slechte verhalen gehoord over stek 16 maar zoals ik wel eerder zeg verschillen meningen en is het vaak eigen ervaring.
Neem zeker vismeel mee pleur er wel arma mesh desnoods om heen. Er gaat dan zeker ook 1 hengel pellets het water in want een maat van mij wil graag steur vangen.
Dat is ook 1 van de redenen waarom we richting Vaumingy willen gaan.

Alvast bedankt voor de info.......

mvg; jan :wink:
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

23-06-2011 18:22

Nou dan zal ik je gelijk even uit de droom helpen je kan geen stek boeken op nummer wie het eerst komt die heeft de meeste keus anders heb je pech.
Daarom zei ik ook dat je het beste er om zeven uur ofzo er al kan zijn dan kan je nog kiezen.
Je moet vooral niet wachten tot Frankie er is die komt pas om een uur of elf.
Maar nog even terug komen op stek 16 .. als je goed kijkt naar het eiland zie je dat het eiland eigenlijk uit twee stukken bestaat en er een doorgang is en daar moet je voor liggen. vanaf stek 16 zie je het niet maar als je vanaf 16 naar 1 loopt en je kijkt, dan weet je gelijk waar je je aas moet plaatsen als je uiteraard een beetje watersense hebt. Zo is dat op stek 15 ook die doorgang loopt van 16 naar 15 en daar ligt een partij karper voor die inhammen dat wil je niet weten.
Eigenlijk wil je het wel weten maar daar kom je vanzelf achter.
Aan de rechterkant van dat eiland voor die doorgang hangt een dooie tak die lijkt op een hooivork en die hou je als richtpunt aan voor je bootje 3 a 4 meter uit de kant neerleggen en dan kan het feest beginnen.
Ik heb 's nachts niet gevist op die stek omdat ik een beetje wilde slapen kan je nagaan, hoe zo slechte stek, je moet gewoon weten hoe je er moet vissen en een beetje op je gevoel afgaan.
Maar wat belangrijk is neem het juiste aas mee .. ik zeg tijgernoten en sierduivenvoer ! ( en een kilo'je redskins ) meer heb je niet nodig. Wel extreem goed koken die handel .. en dan niet te veel voeren met die noten maar met je duivenvoer.
Nootjes er op leggen en gaan.
Vang ze !
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

23-06-2011 19:24

Zal noten mee nemen wat je zegt, als we gaan komen we zeker wel op tijd dit zijn we meestal. ( als er geen pech komt ).
Ik heb notities van je tips gemaakt deze neem ik mee.
Dit probeer ik van alle stekken wat te winnen. Omdat jij al aangeeft dat je geen keuze kan hebben houd ik hier rekening mee.

Bedankt voor je moeite en het geven van tips..........Is zeker welkom.....

mvg; jan :D
Giovanni Hbroek
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-02-2010 16:09

25-06-2011 22:45

Zeker lang geleden dat je geweest bent Koos, want sinds afgelopen jaar moet je dus WEL vooraf je stek boeken. Ga binnenkort zelf voor de vierde keer en ben nog nooit teleurgesteld huiswaarts gekeerd. En wat Frank betreft, laat hem in zijn waarde en gedraag je normaal, dan zal je van hem geen last hebben. Strijk je hem tegen de haren, dan heb je een vet probleem, want hij zal je zonder pardon wegsturen.

Als aas gebruik ik vooral vismeel boilies, en in de zomermaanden in combinatie met Arma Mesh. Levert inderdaad ook steur op, maar niet (meer) zo gemakkelijk als Koos doet geloven. Maar als ze actief zijn (duidelijk waarneembaar) en je dropt je aas in de buurt heb je grote kans dat je ze binnen no time haakt.

Bodemverloop is weinig spectaculair, redelijk vlak te noemen. Topstekken zijn 1 (veel runs, maar ook veel verspelen aan onstakels), stek 2 (tegen de stalen consructie in het water), stek 8 en 9 en stek 15 en 16 (veel vissen, maar voornamelijk de iets kleinere vissen tot 15 kilo met af en toe een uitschieter)

Heb zelf nooit met tijgernoten gevist, simpelweg omdat ik op boilies goed ving.

Hopelijk heb je hier iets aan ...
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

26-06-2011 11:29

@ Giovanni,

Twee jaar geleden ben ik voor het laatst geweest.
De steuren zijn gewoon wel makkelijk te vangen sommige vang je twee keer per dag man.
Ze zijn dol op heel veel HALIBUT PELLETS, heel veel dus.

8)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-06-2011 08:50

vis niet met toplood,je zal kans maken op elke dag een paar fluiters die geen vis bevatten.de steuren nemen constant je lijn mee daar met toplood.
Gesloten