Diefstal op betaalwateren.

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-05-2011 12:02

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met betrekking tot diefstal bij betaalwateren. Dan heb ik het niet over gestolen vissen, daar is al genoeg over geschreven, maar ik bedoel dus diefstal van spullen.

Denk dan vooral aan diefstal van je dure bolies uit de gezamelijke vriezer, of je accu's bij het stroom/ oplaadpunt. Of zijn er ervaringen dat er grote delen van je uitusting zijn gestolen op het moment dat je even naar de wc gaat of even bij medevissers aan het buurten bent.

Ik vis de laatste jaren bijna niet meer op openbaar water, vooral vanwege de veiligheid en stekgarantie die betaalwateren bieden.

Ik heb zelf geen ervaring met diefstal van mijn spullen aan betaalwateren, maar merk wel dat ik steeds wat makkelijker mijn spullen achterlaat om even te douchen of wat te gaan eten/drinken bij maten die verderop zitten.

Zijn betaalwateren echt zo veilig ?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

26-05-2011 13:35

Karpervissers stelen niet van elkaar.
Om de simpele reden dat mijn spullen beter zijn dan die van een ander en dat geldt voor die ander natuurlijk ook dus wat moet je met inferieure spullen van een ander ?
Meestal zit je op een betaalwater op een terrein wat afgesloten kan worden dus gespuis van buitenaf is uitgesloten. verder zit je met mensen die je regelmatig tegenkomt die week en die stelen echt je accu's of je uitrusting niet althans ik heb het nog nooit meegemaakt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-05-2011 14:23

Ik ook niet.
Iedereen gaat goed met elkaar om,ookal ken je elkaar niet Een biertje en het is de rest van de week een komen en gaan van Engelse en Nederlandse karpervisserts.

Tuurlijk worden er geintjes gemaakt,waarbij gemeld word als er 2 man hun stek verlaten en langs ons lopen en zeggen ''We gaan even naar de super'' dan is onze reactie ''Is goed,dan hebben wij even tijd om de spullen in te pakken''.

Veel mensen zitten er voor hun gemak lekker en een veilig gevoel. Dat moet zo blijven,ook is het lekker dat de wachter ook zijn ronde 3 keer per dag maakt. Ochtend,middag en avond.

Ieder zit er voor 1 ding en dat is karpers proberen te vangen,en natuurlijk de gezelligheid met andere vissers. Ookal komen die uit of Engeland of Tjechie.

Wie er steelt op een betaalwater is net zo slecht als het stelen op een openbaar water. En is geen visser!
Wie er steelt op een betaalwater moet er rekening mee houden dat die spullen snel bekend voorkomen en er dus een risico is sneller gesnapt te worden met alle gevolgen van dien.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-06-2011 17:35

Richard,

zet je hond erbij!! Bij mij werkt het prima.

Nu is een van die twee van mij wel erg waaks en nodigt niet echt uit om zomaar even bij de hengels te komen. Bied ook weer zo zijn voordelen. Op openbare wateren laat ik het niet alleen. Tenzij ik met de boot op het water ben, zit de hond aan de lijn voor de tent. Op een Btw heb enkel ervaring op Poiteviniere en daar gebeurd dat voor zover ik weet niet. Dit is meer een prive domein, maar goed een ieder kan wel het bos in rijden.

Zelf heb ik een portable douche voor in de zon en een toilet in de buitenlucht. Boilies laat ik vooraf aan de sessie insealen dus een vriezer is ook niet nodig. Eten in de coolbox met blokken ijs voor een week en voila.
Heb ook wel mijn batterijen voor de camera opgeladen, en deze stonden er nog gelukkig :P Zoals je weet, dieven genoeg en zekerheid heb je nooit! Er zijn wel steeds meer wateren waar een ''hek'' op heen staat volgens mij.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

10-06-2011 08:26

Hoi Jordy,

Ik heb sinds kort een nieuwe hond. Mijn vorige hond ging regelmatig mee, dat ging super. Je voelt je idd wel veilig met een goed afgerichte Mechelaar naast je. Mijn nieuwe hond is echter wat ongeduldiger, die verveeld zich al naar 1 minuut. Ik ben er bang voor dat hij 's-nachts dwars door mijn tent loopt als hij wat hoort, of dat hij aan mijn slaapzak (met inhoud) begint als ik lig te slapen. Vanacht mag hij voor het eerst een nachtje mee, ben benieuwd.

Die gesealde boilies is idd een goed idee. Een paar weken terug al eens uitgeprobeerd tijdens een weekje Frankrijk, ging perfect. Maar ik heb nog 1.5 vrieskist vol met bolies, dat moet eerst maar even op.
Een eigen plee meenemen naar Frankrijk gaat me wel wat ver en behalve dat ik steeds meer kies voor de veiligheid en stekgarantie van een betaalwater, moet ik ook wel eerlijk toegeven dat ik het wel fijn vind dat ik dan juist niet al die zooi hoef mee te nemen.

Maar goed, ik had hier wel veel meer reacties verwacht van gejatte spullen, maar kennelijk valt dat gelukkig erg mee.

Kan ik met een gerust hart dit jaar nog 2x, misschien 3x, naar een betaalwater :D .
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-06-2011 17:34

Een nieuwe hond.......ben benieuwd hoe die het gaat doen :lol: Succes en nog zo vaak voor een week naar France is wel een luxe!!

Ciao,

Jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie