De vossekuil

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

21-05-2011 23:22

Ik vis hier nu een aantal jaar. Deze vijver is ook wel bekend als de vijver van theo lucius.
Er zitten grote dikke karpers op de vijver alleen zijn deze niet al te handig te vangen.

Ik vis meestal met een hair van rond de 15cm met een boilie van 20mm erop. Ik vis met een schuifloodje van rond de 40gram à 50gram. Nu lijkt het me verstandig om dit te veranderen in een vast-lood systeem.

Ik voer ondertussen wat boilies bij maar niet te veel. Nou is het logisch om een voerstek op te bouwen maar ik heb het idee dat de vissen zijn lol niet op kunnen in het water als je kijkt wat er te eten valt en wat ze er wel niet allemaal ingooien.

Met deze manier van vissen vang ik vissen die niet groter zijn dan 65 cm. Ik wil tot ook graag die grote en dikke vissen vangen maar hoe doet ik dat nu? Is dit gewoon afwachten of moet ik iets anders doen of doe ik iets verkeerd.

Gr. Dirk
MVG Dirk
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2011 12:15

dirk leenders schreef:doe ik iets verkeerd.


Vissen op de vossekuil...


Je kunt wel beter je tijd investeren in een plek waar wel grote vissen zwemmen :$
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 12:32

Is dat zo ik heb er toch wel mensen gezien die er dikke vissen uithalen
Maar er zitten ook heel veel kleinere op waardoor het er niet makkelijker op word
MVG Dirk
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-05-2011 12:36

dirk leenders schreef:Ik vis hier nu een aantal jaar. Deze vijver is ook wel bekend als de vijver van theo lucius.
Er zitten grote dikke karpers op de vijver alleen zijn deze niet al te handig te vangen.

Ik vis meestal met een hair van rond de 15cm met een boilie van 20mm erop. Ik vis met een schuifloodje van rond de 40gram à 50gram. Nu lijkt het me verstandig om dit te veranderen in een vast-lood systeem.

Ik voer ondertussen wat boilies bij maar niet te veel. Nou is het logisch om een voerstek op te bouwen maar ik heb het idee dat de vissen zijn lol niet op kunnen in het water als je kijkt wat er te eten valt en wat ze er wel niet allemaal ingooien.

Met deze manier van vissen vang ik vissen die niet groter zijn dan 65 cm. Ik wil tot ook graag die grote en dikke vissen vangen maar hoe doet ik dat nu? Is dit gewoon afwachten of moet ik iets anders doen of doe ik iets verkeerd.

Gr. Dirk


Sowieso als je grotere vis wil vangen moet je het elders zoeken want dat zijn toch echt uitzonderingen op die vijver. En alles wat men daar vertelt kun je beter met een korreltje zout nemen :wink:
Als je toch daar de wat grotere wilt vangen (zeg rond de 10kg) is het misschien iets om een voerplekje te maken met groter formaat boilies. Dan krijg je gegarandeerd nog aanbeten van kleinere vis maar je hebt al meer kans op een flinke. En ik ken iemand die er al een paar wat grotere (alles is relatief hè op zo'n put) vissen heeft gevangen, hij ving deze vaak kort uit de kant.
Je kan ook als tactiek ervoor kiezen om zoveel mogelijk te vangen tot er een grotere tussendoor komt, dan zou ik kiezen voor pellets. Brasem vang je er niet zo snel en er worden veel pellets gevoerd daar, terwijl veel mensen gewoon als haakaas boilies gebruiken.
Deze info is wel van een paar jaar terug maar denk dat het nog wel grotendeels klopt.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

22-05-2011 12:50

ik heb er vroeger ook veel gevist en ik heb ooit 1 keer gehoord toen ik aan vissen was dat er aan de overkant een vis van 15kg werd gevangen... voor de rest heb ik nooit een grotere vis dan 15 pond daar gezien..

gewoon afwachten en gewoon voeren en hopen dat een er een keer een dikke voor bij komt
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-05-2011 12:58

Haha Stefan nu moet ik denken aan hoe het daar weleens gaat.
Vangt er iemand een vis van 10,5 kg en als het nieuws stek voor stek bij de overkant terecht komt is ie ineens al een paar kilo aangekomen :lol:
Wat overigens niet wegneemt dat er wel een paar wat dikkere vissen zwemmen.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 13:09

Bedankt voor jullie reacties

Het klopt dat de vis er plat word gevoerd. Ik zal eens proberen wat grotere boilies te voeren en hier ook mee te vissen misschien dat ik dan eens een wat grote kan vangen.

Toch als je de foto's op de site ziet lijken de vissen groot, en de verhalen die je hoort zijn niet anders. Maar een foto kun je natuurlijk ook op een bepaalde manier nemen.

Ik heb wel een aantal grotere gezien ook eentje die werd uitgezet maarja.

Schijnt ook een of andere steur rond te zwemmen van 1.60meter! Maar mag je misschien ook wel met een korreltje zout nemen...

Hier een aantal foto's op de site http://www.devossekuil.nl/

Naar mijn idee houden ze de vissen toch wel erg ver naar voren om ze groot te laten lijken:)
MVG Dirk
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-05-2011 13:59

2 boilies van 15mm of 12 mm op de hair plaatsen of gebruik van een snowmeisje moet toch echt wel de grotere vissen tot aanleiding trekken, in ieder geval als je wat goede en hoogwaardige bollen hebt die de vissen willen vreten. Anders ook een hengeltje plaatsen met een halve boilie op de hair en gebroken boilies als voerbedje.....

Zijn zoveel mogelijkheden om de vissen proberen aan te trekken.......maar meestal werkt het bovenste wel voor de iets grotere vissen.
Natuurlijk vol houden en niet te snel opgeven.......tijd loont meestal altijd....xD

mvg; jan

succes :D
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 14:13

Ok ik zal eens wat van deze bollen aan gaan schaffen. Of beter misschien nog zelf maken al heb ik dit nog nooit gedaan. Maar dan kan ik wel mooi zelf bepalen wat ik er in doe en is het mooi als ik hier resultaat mee krijg. Wat is een goede smaak voor deze tijd van het jaar. Ik heb daar de ballen verstand niet van en vraag dit meestal in de winkel.

Nou moet ik zeggen dat ik het soms wel moeilijk vind om 2 van deze bollen eraan te doen omdat ik niet zo lang wil wachten maar dit is sinds pas verandert, nu wil ik toch wel eens een grote vangen in plaats van een paar van die kleinere
MVG Dirk
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-05-2011 14:23

Dirk als je er geen tijd voor over hebt en niet lang wil wachten moet je echt iets anders gaan doen.
Je wordt al geholpen met wat tips en je kan niet verwachten dat de vissen zo op je matje springen.
Je zult zeker echter zelf wel wat moeite moeten gaan doen om wat te vangen.

Indien je de ballen verstand er niet van hebt vraag ik me af of je hier dan wel goed zit........een beetje zelf googlen en lezen kun je al heel wat informatie rijker zijn.
Ik zou ook wel graag constant en iedere dag de dikste bakken willen vangen maar helaas is dit geen garantie.......sterker nog zulke dingen gebeuren mij maar zelden.
En dan heb je die bak eraan en dan moet je de vis nog vangen en kan er oooow zoveel extra mis gaan nog.......verspelen !!!!!! Coooool.........

Zou zeggen Pak een zoete flavour doet het altijd goed bij de vissen verder jah kijk in boilie recepten topic staan genoeg in beschreven doe je voordeel hier mee en succes :wink:
:roll:
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 14:38

Bedankt voor je antwoord.


Ik heb er echt wel de tijd voor over. Alleen besef ik dat nog maar net. Ik vis nu toch al een jaar of 8 en had vroeger nog niet dat geduld. Komt steeds meer.

Ik begrijp natuurlijk goed dat je hiervoor ook geduld moet hebben en dat je niet denkt dat je er zo maar eentje vangt. Daarom ben ik de laatste tijd ook aan het proberen om de verleiding wat te vangen weg te zetten en toch maar door te zetten om een grotere vis te vangen.

Ik zal er langer voor moeten wachten dan een kleintje maar dat is het dan ook meer dan waard. Ik zal eens op de site gaan kijken voor recepten van boilies en ga hier maar eens naar kijken. Er zal vast wel een keer een dikke vis op de mat komen hoelang dat misschien ook nog gaat duren.

En net wat je zegt een dikke eraan hebben wil nog niet zeggen dat je ze dan ook nog op de kant krijgt. Gewoon volhouden!!
MVG Dirk
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

22-05-2011 15:44

Ik zou met een pot zout naar die vijver gaan. Want bijna alle uitspraken moet je met een korrel zout nemen. Heb er zelf al heel wat nachten gezeten, ook om de wat dikkere te vangen, die er schijnbaar zitten. Heb nog nooit een foto gezien van zo'n beer.
En de foto die op de site staat van een spiegel van 32 pond is 's nachts tegen een tent aan, dus kan ook op een ander water zijn.
Verder de vis met de ring, heb ik ook nog nooit naar boven zien komen. Je schijnt dan 1000 euro te krijgen als je die vangt.
Verder een steur van 1.60 lijkt me ook sterk. Want daar zitten die vissers daar echt niet op te wachten op een steur.
En er zitten ook nog genoeg gestolen vissen op, en dit is zelf ooit verteld/toegegeven.
Al ga je er dan toch een keer heen kun je tegenwoordig ook nog een slordige 18 euro afrekenen voor een middag/nacht/ochtend. Vind dat toch geld genoeg, al ga je het vergelijken met vele mooiere wateren, met een veel mooier bestand.
En het verhaal van beveiligd vind ik ook maar onzin.

Succes!
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-05-2011 15:50

Anders ga je gewoon met 1 hengel voor de aantallen en eentje leg je ergens anders (op een plek die niet verstoord wordt bij aanbeten op je andere hengel) en daarmee ga je proberen wat selectiever de grotere eruit te pikken.
Dan zou ik dus een plek opzoeken waar je de ruimte hebt, en dan 1 hengel gooi je gewoon richting het midden een meter of 40 uit de kant en daar vis en voer je met pellets (voor de aantallen werkte dit het beste bij mij toen). De andere schuin naar links of rechts onder het kantje en dan met grote boilies of een snowman bijv.

En wat betreft de foto's op de site.. Weinig waarde aan hechten. Die spiegel die je bedoelt Frans, die is wel daar gevangen maar 32 pond zou ik 'm niet geven :P
Die verhalen over een of andere vis met een ring/chip ofzo zijn al helemaal onzin. Als je een beetje goedgelovig bent proberen ze je daar van alles wijs te maken (46 ponder!!!) :lol:
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

22-05-2011 15:55

Nou ja goed laat die vis dan 32 pond zijn, nou nou. Dat is wel echt de moeite om daar een heel jaar je eigen scheel te betalen voor een spiegel van 32 pond.
En idd, 46 pond hahahaha. Dadelijk zit er een dikke 60er over een jaar lol.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 16:18

Jullie hebben gelijk haha. Die steur schijnt er wel te zitten (zeggen ze) alleen eet deze alleen kleine vis (zoals daar word verteld)

http://www.topvisser.nl/verhalen/2010/5 ... aste-stok/ Foto van de steur (36 pond) of je het moet geloven weet ik niet ook nog eens aan de vaste stok, als je na gaat hoe snel die dingen zijn begin ik toch te twijfelen of dat wel kan

Vang je de goudkarper die op de foto van de site staat dan krijg je 1000 euro. Nou lijkt deze verrekte groot maar het kan er goed een zijn van 40cm of iets groter als je ziet hoe ver die kerel hem wel niet naar voren houd op de foto.

Verhalen van 40ponders heb ik ook gehoord. Nou wil ik dit wel bewijzen om er een te vangen maar ik betwijfel als ik die daar ga vangen. Ik zie ze daar trouwens ook niet gauw 40 pond worden in die vijver, misschien van het kanaal ofzo meegenomen als het al waar is.

Ik zal de volgende keer eens met een hengel op de wat grotere gaan vissen, wat ik overigens toch al vaker deed, al moet ik wel toegeven dat dit maar met een boilie was van ongeveer 20 misschien iets meer mm. Dus voor de volgende keer maar 2 kleinere boilies op de hair en dan die 40 ponder eens gaan vangen...
MVG Dirk
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 16:21

oh ja gestolen vissen? wat uit een privé-vijver ofzo? dan ben je toch ook niet helemaal 100% als je dat doet neem ik aan
MVG Dirk
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

22-05-2011 17:43

Begrijp ik het nou verkeerd of heeft ie die steur ergens anders gevangen?
In het artikel staat:
Deze vissen vang je op een particuliere visvijver en Belgie, waar alleen maar karper en steur rondzwemt. Dan gebruik je wel aangepast materiaal neem ik aan?


En dat mannetje met die koikarper heb ik daar zelf weleens gezien maar die heeft niks verteld over 1000 euro.
Sowieso zitten er wel meer kois op, jaren geleden stond op de site nog iets van "er zijn weer 150 grote koikarpers uitgezet". Of 350 ofzo, in ieder geval een behoorlijk aantal :P

Echt alle verhalen die je erover hoort moet je met een flinke kilozak zout nemen hoor..
Wat betreft gejatte vis durf ik weinig te zeggen, heb wel gehoord van vis die inderdaad van het kanaal was overgezet op de put.
Dat is een van de weinige verhalen die ik nog wel durf te geloven :roll:
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

22-05-2011 17:52

ja klopt zoals ik het lees ja. Maar wat ik begrijp (zoals de eigenaar het tegen mij zelf vertelde) hem op de vijver heeft uitgezet. Ik meen dat hij daar een vis heeft gevangen en er een voor heeft teruggekocht

Misschien omdat ik er nu achter kom dat het zo zit dat deze nog geen 160cm is maar wel al vrij groot
MVG Dirk
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

23-05-2011 09:28

Als ik het zo eens bekijk heeft ie die steur niet op de Vossekuil gevangen. Er staat alleen inderdaad dat het de beheerder is.. Hij mag em overigens hebben, klotebeestenplaaggraskarpernaäpersvenlastigvallers :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

24-05-2011 09:54

die 46 komt er trouwens elke week uit!!!

elke keer als ik kwam zei die ja die 46 is vorige week gevangen haha
Tim Schellekens
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-01-2011 17:37
Contacteer:

31-05-2011 23:24

hee, ik vis er ook heel veel (nachtvissen) je wilt de dikken vangen he, ik heb misschien wel tips voor je
ik heb er al heelwat boven de 10 kilo gevangen,
-je moet gaan reseveren 3 nachte
-voorste stek en maak 3 voerplekken aan 2 waar je vist en de andere met rust laten
-voer met een spod
-vis met 36 mm boilies
-en top lood
-vraag aan bertje nog wat tips, die kan je altijd wel helpen
-en zet je rodpod / buzzerbars niet op de stijger
-maak weinig geluid
-snachts geen licht
en geloof me er zit geen karper van 46 pond
uiters 35 pond maar dat is ook echt het maximale
nou succes ik hoop dat ik je een beetje geholpe heb
Life is a game, Fishing is serieus.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 00:04

36MM boilies!!! ik hoop toch echt dat je 26 bedoeld :lol:

Ik heb zelf een hekel aan grotere boilies dan 20mm,Aangezien ik hier gewoon aan de 20mm mijn grote vissen vang,


Maar probeer is totaal iets anders,Verleng je hair en doe er 1,5 boilie op,Kan mischien wel werken.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-06-2011 08:27

Sander,

Zoals jij denkt iedereen bijna, zoals Tim niemand..

Genoeg? Zeker op zo'n volgetrapte kutvijver wil je niet af en toe een grote tussen de kleintjes, maar alleen de groten..

en 36mm is niet veel in doorsnee, al zal je vriendin daar anders over denken misschien..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

04-06-2011 22:37

Haha prachtig sven!

Paar lekker stinkende vismeelknikkers eronder :lol:

Nog een tip: rust op je stek, al is dat lastig op een volgeplempte vijver.

Single hook met groot aas is wellicht een goede manier. Iets minder attractief aas dan een aminoproteïnenmegasignaalboilie kan ook helpen om iets meer selectief te vissen/rustiger op de stek.

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

04-06-2011 23:24

@ Sven

Hoe wil je in godsnaam een karper een 3,5cm boilie laten eten? past toch nooit in z'n muil?
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1