De vossekuil

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
dirk leenders
Berichten: 146
Lid geworden op: 14-05-2011 12:09

21-05-2011 23:22

Ik vis hier nu een aantal jaar. Deze vijver is ook wel bekend als de vijver van theo lucius.
Er zitten grote dikke karpers op de vijver alleen zijn deze niet al te handig te vangen.

Ik vis meestal met een hair van rond de 15cm met een boilie van 20mm erop. Ik vis met een schuifloodje van rond de 40gram à 50gram. Nu lijkt het me verstandig om dit te veranderen in een vast-lood systeem.

Ik voer ondertussen wat boilies bij maar niet te veel. Nou is het logisch om een voerstek op te bouwen maar ik heb het idee dat de vissen zijn lol niet op kunnen in het water als je kijkt wat er te eten valt en wat ze er wel niet allemaal ingooien.

Met deze manier van vissen vang ik vissen die niet groter zijn dan 65 cm. Ik wil tot ook graag die grote en dikke vissen vangen maar hoe doet ik dat nu? Is dit gewoon afwachten of moet ik iets anders doen of doe ik iets verkeerd.

Gr. Dirk
MVG Dirk
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2011 12:15

dirk leenders schreef:doe ik iets verkeerd.


Vissen op de vossekuil...


Je kunt wel beter je tijd investeren in een plek waar wel grote vissen zwemmen :$