lac de thuro

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
franky oostende
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-09-2010 19:55
Locatie: oostende

26-04-2011 21:03

beste karpervrienden mijn brief over thuro een ramp .

Beste nicolas



Wij komen net terug van lac thuro en heb de rotste week van mijn visperiode gehad.

Als we daar toe kwamen konden we voor te beginnen al niet op stek zes vissen door dat

Er een boom in de weg lag je kon totaal geen lijnen uit leggen .

Nu zo konden we nog mee leven ik en mijn schoonvader zijn op zeven gaan staan en mijn schoonbroer op stek acht en zijn beginnen alles opzetten .

Achter een half uurtje komen er een collega visser aan onze stek moet er om doen dat we hem goed

Kennen die gasten zijn gesponsord van EFB nu we kennen die goed om dat we zelf ook daar onze

Bollen gaan hallen.

Nu hij kwam mij verwittigen dat het een slechte put was en dat we zeken niet veel gingen vangen .

Dat er maar max dieptes waren van 80 cm aan zijn kant .

Nu bij deze kwam johan toe en legde hij ons alles uit.

Hij beweerde dat er dieptes waren van een 1.20 en 1.50m diep .

Toen hij weg ging heb ik zelf mijn dieptes gemeten en ja onze collega had gelijk onze dieptes bedroeg

Maar tussen de 50 en 70cm en heb lang alles gepeild zo goed in lengte of in breedte.

Bij deze was onze eerste dag voorbij en had ik de tijd nog niet gehad om mijn lijnen uit te zetten want ik vond geen dieptes dieper of 60cm dat was een ramp.

Ben dan alleen maar beginnen voeren .

In de avond kwam johan nog eens terug en bleef beweren dat er dieptes waren van 1.20m .

Op de stek kon ik geen tent plaatsen de grond was daar zand met dikke modder blokken goed om je onderzeil van je tent stuk te maken dus moesten we die al 20m boven aan in gras gaan zetten gezellig elke keer als er een wagen langs kwam kregen we een kilo stof binnen .

De tweede dag zagen we dat onze collega’s EFB al weg waren en hebben ook gehoord dat er op een andere stek ook mensen zijn vertrokken maar die hadden jullie gebeld en mochten naar een andere visput.

Toen ik da heb gehoord heb ik ook zitten bellen naar ficherman maar kon jullie niet bereiken .

Nu we zijden tegen ons zelf proberen maar het beste van te maken maar was een ramp niet te doen

Al da stof in ons eten onze tenten vol stof konden er zeker niet van genieten wat ze daar wel goed konden was liegen .

Sanitair ging elke dag gekuist worden is nooit gebeurd nu dat was het ergste nog niet .

Ze zijden dat ze ook elke dag brood brengen aan de stek mooie optie zij ik in mijn eigen.

Ja ja om 8 uur elke dag mooi ten vroegste dat we brood hadden was om 10 uur zelf eens om 11uur ver .dus geen mooi optie.

Derde dag nog geen vis johan zijn vader kwam dan langs en vroeg hoe het was ik zij niet goed

Nog geen vis hij zij dat da normaal is moet nog meer voeren ik zij nog meer ja zij die er zit te veel natuurlijke voeding in die put dat de moeilijkheidsgraad van die put heel hoog licht ik vond da heel raar want toen ik geboekt had stond op jullie site dat de moeilijkheidsgraad niet te hoog lag.

Hij stelde voor dat hij een marker ging leggen en voeren voor ons dat was maar één ding dat er goed

Was deze week dus bij deze in een trek 40kg voer er in en nu wachten en hopen .

Vierde dag nog altijd niets een ramp .

Vijfde dag zag ik aan de overkant dat ze in water zaten en zelf voerde zij ik tegen mijn schoonvader

Ik ga ook water in naar mijn marker en ook nog een beetje voeren in tussen tijd heb ik ook mogen voer bij kopen want we moesten veel voeren van joel .

Ga het water in en ja zo een laag water heb ik nog nooit gezien ik kon gewoon naar de overkant lopen zonder mijn boven lichaam nat te maken een ramp .

Ben nog maar 2 jaar intens bezig met op karper te vissen maar weet genoeg dat je op dat water er niets gaat uit halen .

In de avond kreeg mijn schoonbroer een run 19.7kg mooi vis spijtig dat hij half lam was zo een vis ben je min een 30 min mee bezig om binnen te halen .

We hebben hem in nog geen 5 min binnen gehaald dat vond ik zeker niet normaal die vis is daar gewoonweg lam niets van zuurstof in da water .

Nu er zijn nog heel veel dingen te veel om op te noemen ik zou zeggen gewoon de boel sluiten .

Je kan niet geloven hoe ik me voel .

Eens op noemen 780€ visverlof ficherman

200€ benzine

410€ boilies en 25 mais

200€ aan voeding

Totaal van 1615€

En daar voor hebben we in totaal twee karpers uit gehaald en veel stof geslikt .

Persoonlijk kan ik niet begrijpen dat jullie zo een put op jullie site zetten .

Ben heel teleur gesteld in ficherman op dat gebied je moet rekening houden dat een mens

Naar een visvakantie een paar maanden naar uit kijkt en dan zo iets tegen komen je zou voor minder

Toen we de zaterdag vertrokken naar huis hadden ze ons gezegd dat ze dat ze om 10 uur onze marker er weer gingen uit halen bij deze kwam hij om 10u30 toe en was het weer vergeten.

Conclusie om 11u45 hadden we onze markers en nog zo iets we mochten maar om 15 uur aankomen

Toen we vertrokken zagen we dat er een Belg op stek 4 en een Nederlander op stek 5 al binnen waren als we da wisten gingen we ook vroeger vertrekken dan zaten we geen 3 uur in de file in Parijs.

Ik weet niet wat jullie er aan gaan doen ik zou toch graag een compensatie hebben ik denk dat het zeker niet te veel gevraagd is .

En zou zeker eens de put gaan opzoeken en liefst zo vlug mogelijk en hem van jullie site verwijderen

Want het is zeker geen reclame .

Wij zijn gaan vissen van 16/04/2011 tot 23/04/2011

Op stek 7en 8 en de zes was uitgesloten

Grt franky oostende
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-04-2011 21:13

Dat is balen inderdaad als ik dat zo lees
Het is ook waar dat je er maanden naar uit kijkt,en dat het dat op zijn Hollands gezegd KUT is.

Het is ook altijd goed om dit te laten weten,al heb ik het idee dat dit water te maken heeft momenteel met de droogte die heerst!

Al met al hoop ik voor jou en de rest dat er wellicht iets geregeld kan worden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie