De Ronde Bleek

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
henk verhagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-11-2009 11:55

04-04-2011 20:59

Beste karper vrienden,
Sinds een tijdje ben ik aan het vissen op De Ronde Bleek in Sterksel. Ik kan er regelmatig wel een visje vangen maar alleen op de ondiepere stukken in het meer. Het meer is 2.5 ha groot en heeft een gemiddelde diepte van 7 a 8 meter, Als ik er aan het vissen ben heb ik er altijd een hengel in het diepere stuk liggen maar kan er bijna nooit een vis vandaan halen. Mijn vraag is dan ook hoe kan ik een sessie van een nachtje of een weekend zo aanpakken dat de hengel(s) die richting het diepen gaan toch productief zijn voor de vis. Heeft iemand hier ervaring mee op De Ronde Bleek of andere zandafgravingen?
P.S. hoe kan ik hier een diepte kaart uploaden?
Gebruikersavatar
Wouter Post
Berichten: 2
Lid geworden op: 28-02-2011 12:16
Locatie: Nieuwegein

26-04-2011 13:10

Hey Henk,

Zoekt en gij zult vinden! Gister sprak je nog aan de waterkant daar? Nog bedankt voor de foto's.

Onder het mom beter laat dan nooit (bericht dateert 2009). Maar volgens mij vang jij ondertussen je vissen!

Toch kan een visser het niet laten om zijn ervaringen te delen. Dus een korte toevoeging. Gezien je al een paar jaar verder bent op de Ronde Bleek. Stel het speelt zich nog steeds af, ik zou de diepe stukken laten voor wat ze zijn als het geen vis oplevert. Alleen als je weet dat het in de wintermaanden een holding area is! Daar zou je achter kunnen komen met een visfinder ipv een dieptemeter. of wat je zelf al aangaf veel je hengel verplaatsen totdat je ergens vis vangt.

Verder zou ik buiten de maanden waarin je standaard goed vangt, veel nieuw trucs uit de kast houden. Vis bijv. eens 40 tot 50 cm boven de bodem met een pop up. Wellicht verras je nog een nieuwsgierig karper!

Laatste toevoeging vis in de koude maanden met kortere onderlijnen, de vis beweegd nauwelijks tijdens het eten, soms komen ze maar max 10 cm van de bodem om weer verder te aasen, op dat punt wil je al inhaken op je lood, dat deze later losschiet is geen probleem natuurlijk, anders komt de karper weer kopschuddend los! Zo maak je meer kans om toch een vis te haken want wie zegt dat je geen actie heb gehad op die diepe stukken, wellicht is het wel in de bek geweest alleen aasde ze daar te voorzichtig voor beetregistratie.

Suc6 nog daar! Hoop dat je er nog een tijdje in rust kan vertoeven en tot ziens.

Grtz Wouter
Ik sta altijd net te pissen of koffie in te schenken, jij?
Plaats reactie