Welk water?

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
mark verhorst
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 16:25
Locatie: Utrecht

07-02-2011 16:44

hallo,

Ik wil in de zomer met een 3 vrienden van mij naar een betaalwater in frankrijk. Het is voor ons allemaal de eerste keer en we zoeken een niet te moeilijk water waar veel actie is en ook het liefst bijvangsten zoals meerval graskarper en steur. Zelf dacht ik aan woodslake en domaine des forges maar heb daar nog weinig over gehoord. Heeft iemand nog tips of informatie?

Mvg, Mark

ps: we willen op 2 2persoons stekken.
Mvg,

Mark
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-02-2011 19:13

Check even voor brocard op fisherman holiday voor info.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-02-2011 20:01

Brocard zelf niet bevist maar een paar maten zijn er al enkele malen geweest.

Die zaten op stek 8 en 7(Grote meer). Voornamelijk werd er vis gevangen tegen de lelievelden links in de hoek. Vis op dat water is vrijwel gegarandeerd en soms kan je op een nacht 10 vissen vangen.

Nadeeltje: je zit vlak langs een rijpad waar de auto's voorbij komen met andere vissers maar je kan je tent wel neerzetten aan de andere kant van het weggetje. En iedereen kan er in en uit rijden

Kwa conform is het ook niet echt ideaal. Douche enzo moet je op een nabijgelegen camping doen.

Vangsten op het kleine meer zijn variabel. Daar vang je wel de grootste vissen,en een meerval tot 2.20.

betere plek is stek 1 en 2. Stek 1 heb je overhangende bomen waar de vis graag zit,en heb je in de hoek een hoop plantgroei wat ook weer vis trekt. Vorig voorjaar (April) zater er 2 duitsers op stek 1 en die hadden een spiegel van 32kg en de meerval van 2.20 daarbij ook mooie 40 ponders. Voornamelijk spiegel op dat moment.

Op het grote meer zijn de vissen wat kleiner maar tegen de 40 pond is ook vangbaar. Wel in de zomer kans op grote lelie velden en wiergroei. Voerboot ook toegestaan.

5 km van het meer ligt er een vrij groot dorp met enkele supermarkten. (Brienne Le Chateau)


Brocard staat overigens onder het zelfde beheer als La Horre en Jonchery. Wachter/chef Rob hunter.

Gr

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-02-2011 21:14

leen goudappel schreef:

Brocard staat overigens onder het zelfde beheer als La Horre en Jonchery. Wachter/chef Rob hunter.

Gr

Leen


DAn zal Remy er ook wel onder vallen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-02-2011 21:34

Jah kan makkelijk zo zijn.
Zijn er nog wel meer denk ik zo,alleen wist deze 3 toevallig.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
mark verhorst
Berichten: 58
Lid geworden op: 22-09-2009 16:25
Locatie: Utrecht

08-02-2011 21:56

Ik hoorde dat brocard een moeilijk water was en dat staat ook op de site en vis nog maar 3 jaar. Wordt ook mijn eerste keer Frankrijk.

Mvg, mark
Mvg,

Mark
ruud romme
Berichten: 38
Lid geworden op: 21-02-2010 17:32

08-02-2011 22:06

op brocard op de grote put is geen wier groei meer, ze hebben er iets tegen gedaan. ik ben in 2010 in de zomer geweest en op stek 9 gezeten geen last van wier gehad.en frank de beheerder vertelde dat ze iets in het water hadden gedaan er tegen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-02-2011 22:26

Mark

Bijna elke betaalwater is een pak moeilijker geworden,zeker met de regels van geen voerboten en dergelijke.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

08-02-2011 23:02

leen jouw info klopt niet helemaal.

Brocard ben ik zelf aantal keer geweest en ken nog een rits mensen die er ook zat zijn geweest.

Kleine water is een mooi langgerekt water waarvan de beste stek met stip stek 3 is, aan de overkant liggen 2 omgevallen bomen en daar zit veel vis.

Stek 2 is ook een goede stek in een kommetje, neem voor die stek je waadpak mee en waad een stukje erin en dan kon je met beetje goed gooien tegen een aantal omgevallen bomen vissen.

Stek 1 zou ik alleen vroeg voorjaar durven boeken omdat het daar heel ondiep is en bij normale of lage waterstand heel weinig water staat.

Stek 4 ook een goede maar van meerdere dingen afhankelijk, de wind moet eigenlijk die kant op staan en ook moet je beetje geluk hebben dat stek 3 je niet compleet afblokt.
Bij zeer goed vissende mensen op stek 3 valt stek 4 dood.

Bestand daar is veel spiegels tot 26 a 27 kg grootste vis is popeye maar die is dood gegaan in 2009 en begraven in het bos (ik zat toen op grote water) er zitten nog 2 vissen die ze popeye noemen maar die zijn top 22 kg.

Ook zit daar die mega grote meerval die je stek teistert met vlagen.

Een 32 kg zit er zeker niet maar wegen is ook een vak he

Grote water is tot in tegenstelling wat leen zegt het moeilijkere water met zeker 4 50+ en een hele rits 30 en 40+ al is het gemiddelde gewicht niet meer wat het was door een wisseling van een gedeelte van het bestand met la renarde.

Topstekken daar zijn stek 5 de beste en kort daarna 7 8 en 11.
De stekken 9 10 en 12 ligt beetje aan de waterstand omdat het aan die kant stuk ondieper is.

GR Remko
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-02-2011 23:11

Ik wilde geven wat ik wist.....maar veranderingen hou je toch wel op betaalwateren.

La Renarde,heeft een flinke make over gehad vorig jaar....heb er nog over de bodem lopen struinen. Grote deel van de vis was er uitgehaald en alle eenden waren er afgeknald. in enkele poeltjes nog vis gespot en langs het eilandje was het een hele karwei om over de lijnen heen te stappen :lol: geloof dat ik er totaal 150 stuks lood uitgevist heb,en dat was nog maar een klein deel van wat er lag. Alles maar in de prullenbak gekwakt.

Maar het moet er nu spik en span zijn? Kwa stekken iedergeval......want daar waren ze volop mee bezig. En de kleur van het water vond ik er altijd wel appart.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie