BTW water ETANG DE BRIGUEUIL

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

08-11-2010 23:15

Beste mensen in 2011 word dit onze uitstap naar dit btw water, mensen die hier ervaring op hebben stuur me dan even een pb met informatie als jullie dit willen delen, onze stek is stek 11.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-11-2010 09:27

UP :roll:

mvg; jan
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-11-2010 09:32

Hopelijk heb je daar meer geduld en ga je wel op de juiste stek zitten :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

09-11-2010 17:11

Heb er geen info over, nog nooit gevist.

Ik doelde er meer op dat je je topic in de verkeerde rubriek had geplaatst.....dus had ik je verplaatst :lol:
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-11-2010 18:44

Okeey ik had je idd dan verkeerd begrepen maar maakt niet uit maart is nog niet in zicht dus hopen dat er nog mensen gaan reageren.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-11-2010 19:05

up
rene zevenbergen
Berichten: 4
Lid geworden op: 13-12-2009 14:26

22-11-2010 15:21

Jan je hebt p.b
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

22-11-2010 22:09

Gelezen en beantwoordt bedankt, Rene xD
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-02-2011 14:09

Weer even naar boven brengen,

Mensen die hier informatie over hebben of dergelijke is dit van harte welkom,
Onze vis trip gaat nu toch wel snel heb al het 1 en andere maar alles is welkom.


mvg; jan
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-02-2011 16:40

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


ETANG DE BRIGUEUIL
Ligging Water:Limousin (Centraal Frankrijk)
Land: Frankrijk

Etang de Brigueuil is een 10 hectare groot meer dat in het hart van de Limousin terug te vinden is. Het water is omringd door een glooiend landschap, bezaaid met uitgestrekte bossen en velden. Etang de Brigueuil, dat rond 1750 gegraven is, is nu eigendom van Tracey en Andy Jones, een Engels echtpaar dat er alles aan doet om het de klanten naar hun zin te maken. je kunt eten op de stek laten brengen, en er is een “aanvoer-service”, wasserij, materiaal verhuur, ze hebben een complete hengelsportzaak, enz.

Etang de Brigueuil heeft een oppervlakte van ongeveer 10 hectare (25 acres). Hier en daar liggen er lelievelden. Rond het viswater liggen er uitgestrekte velden en bossen. De bodem is vlak met weinig obstakels. De eerste 10 m aan de oever bestaat uit een harde leembodem. Verder weg is er een laagje modder. Het meer is gemiddeld zo’n 1,8m diep, op het diepste punt staat er 2,8 m water.

Alle stekken zijn zorgvuldig aangelegd met o.a. boomschors en er is genoeg plaats voor de bivvies en de rodpod. Op de westelijke oever, waar de stekken 1 t.e.m. 8 liggen kunnen er maximaal 8 vissers vissen. Deze stekken zijn bedoeld als één-mans-stekken, maar u kunt zonder problemen met z’n tweeën op zo’n stek gaan zitten. In dat geval zal één stek naast u niet verhuurd worden. De stekken 8+10+11+12 zijn normale twee-mans-stekken.

Wat de toegang betreft, de stekken 1 t.e.m. 8 zijn niet bereikbaar met de auto, de stekken 9, 10 en 12 zijn goed bereikbaar met de auto en de toegang tot stek 11 met de auto is moeilijk. Normaal wordt uw materiaal per boot of per quad naar de stek gebracht. De stekken liggen minstens 50 m uit elkaar.

Er is sprake van een groot uitgebreid karperbestand met vissen tussen de 8kg en de 25kg. Het warmere klimaat van de Limousin zorgt ervoor dat de karpers snel groeien. Uit de catch reports van de laatste 3 seizoenen blijkt dat er in 2006 in totaal 16 karpers tussen de 40lbs en de 50lbs gevangen werden, in 2007 werden er 25 vissen tussen 40lbs en 50lbs gevangen en in 2008 waren dat er al 42… We zijn benieuwd wat er in 2009 zal gebeuren…

De service van Etang de Brigueuil is niet te evenaren en is volledig gratis. Om te beginnen is er de inkoopservice: Tracey of Andy kunnen voor u uw inkopen doen. U hoeft alleen maar een aankooplijstje af te geven.

Klanten die niet al het materiaal willen of kunnen meenemen, kunnen de karperuitrusting huren: van hengels, rodpods, onhakingsmatten, bedchairs tot bivvies (beetverklikkers en ander klein materiaal zijn niet te huur)
Ze hebben ook een komplete viswinkel waar u alles kunt krijgen: tenten, hengels, molens, alle soorten boilies, pellets, particles, … Maak uw bestelling a.u.b. minimum 6 weken op voorhand (alles wordt uit Engeland ingevoerd).

U kunt gratis mobiele telefoons, laptops, batterijen opladen. Er is ook gratis Wifi.

De klanten kunnen voor raad en daad bij Dan de domeinwachter terecht. Dan is een Ierse visexpert, een echte karperfreak die het liefste 7 dagen op 7 aan het water zit. Hij kent elke vis uit het hele bestand bij naam en weet precies wanneer hij voor het laatst gevangen is, wat zijn gewicht was, aas, enz.

Omdat boten verboden zijn, biedt Dan zijn “aanvoer service” aan: hij kan de stek elke dag voor u aanvoeren, hij kan uw lijnen uitvaren en de klanten mogen natuurlijk even meevaren om de geheimen van het water te leren kennen.

Tracey en Andy organiseren elke woensdag in Juni, Juli en Augustus (als het weer het toelaat) een gratis barbecue voor de vissers (niet-vissers betalen een symbolische som). Zo kan u genieten van goed eten, enkele biertjes of glazen wijn, en natuurlijk goed gezelschap.

Het sanitair is correct en schoon; er zijn twee WC’s, drie douches, verschillende diepvriezers en een koelkast waarvan de vissers gebruik kunnen maken. De eigenaars bieden zelfs een wasdienst aan.

Het Chalet - Vakantiewoning

Achter stek 12 ligt een droom van een vakantiewoning. Vanaf het terras heeft u een geweldig zicht over het meer en op uw hengels.

De woning heeft een woonkamer, badkamer, 2 slaapkamers en een keuken. Er is sateliet TV, micro golf oven, oven, koelkast, diepvriezer, wasmachine en afwasmachine. Er is ook een open haard voor de koudere dagen. Lakens en handdoeken zijn voorzien.

In de prijs van de vakantiewoning (900 Euro/week, zat-zat), zijn de kosten van 2 vissers inbegrepen. Niet-vissers zijn gratis.

Deze vakantiewoning is een uitstekende keuze om met vrouw en kinderen een gezellig weekje te gaan vissen.

Prijs

- Visser: 250 € per week (Zat - Zat)
- niet vissers: 35 € per week
- Vakantiewoning: 900 €/Week (inclusief 2 vissers en 2 niet-vissers)

Reglementering:
- 4 hengels per visser
- max. haak n°4
- geen lead core
- geen gevlochten draad
- voerboten toegelaten
- geen boten
- haken mogen weerhaken hebben
- markers zijn toegelaten

( PS Gekopieerd van fishermansholidays was vast al duidelijk )

Wij hebben stek keuze 11 gemaakt en als er mensen zijn die dus bij dit water zijn geweest ben ik erg benieuwd naar ervaringen of gebruikbare tips etc.

Mvg; jan :D

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
De Caluwe Frank
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-08-2010 15:31

17-02-2011 08:59

Hey Jan

Wanneer ga jij ergens naar hiertoe, ik ga van 23 juli tot 30 juli op stek 10, ik ben eens benieuwd daar is voor mij de eerste maal op dit water!!!

Greets Frank
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

17-02-2011 11:04

Denk dat ik je dan mooi voor die tijd even een beetje kan inlichten.
Wij gaan van 26 maart tot 2 april.

Maar jah schijnbaar zijn er niet zoveel mensen die hier naar toe gaan want komen niet zo snel reacties.
Natuurlijk zoeken we zelf ook wel zo veel mogelijk uit voor dat we gaan vissen, maar jah beetje informatie over het water zou wel mooi zijn.
In ieder geval ik blijf nog even hopen op een reactie met info.

mvg; jan :D
De Caluwe Frank
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-08-2010 15:31

17-02-2011 12:18

Hey Jan heb je een PB gestuurd :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-03-2011 14:19

Opnieuw even omhoog brengen,

Nu enkele zeer bruikbare tips binnen gekregen, maart is aangebroken en over een aantal weken is het zover.
Als er mensen zijn die nog iets willen delen of dit BTW water dan is dit van harte welkom.

alvast iedereen bedankt voor de reacties,

mvg; jan 8)
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

04-04-2011 18:54

en Jan, hoe is de sessie gegaan?
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

05-04-2011 13:30

hij poste een grote schub in vangste op datum dus ik denk goed? of was die niet van die sessie jan?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-04-2011 14:25

klopt :D
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-04-2011 18:56

mogen we niet weten hoe het gegaan is Jan?
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-04-2011 19:23

weet je ik wil best beschrijven hoe het is gegaan maar ik ben er een beetje klaar mee dat iedere keer als iemand en ik persoonlijk ook een verhaal heb geschreven over een sessie of iets anders, dat er altijd zo negatief commentaar over moet worden gegeven. want dat is hier op dit board zo populair aan het worden.
Iemand hoeft maar een schrijf foutje te maken last te hebben van dyslexie en boem daar gaan we al weer. Knoopje niet goed foto,s waar altijd commentaar op moet worden gegeven, voorbeeld vissen vanaf een stijger en dan heb je weer voor 3 maand een topic met volle onzin. Nee ik ben echt niet te beroerd om mijn verslag te schrijven over hoe het is gegaan. En zou je dat willen lezen en zou je het interessant vinden. dan kun je dit terug lezen straks op;

http://www.sunrisebaitservice.com/

hier staat al een trailer filmpje, ik heb een nieuw filmpje daar extra naar toegestuurd met een uitgebreid verslag die straks online staat kunnen we daarna weer een topic openen om hierna weer lekker commentaar er op te geven.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

14-04-2011 10:01

Nou Jan ik vind dat je er een mooi filmpje van gemaakt hebt! Gefeliciteerd met die mooie schub, ik zag hem ook op de voorpagina staan van KWO.

en wat het verslag betreft, vaak gaat het zo: Veel mensen vragen info, verwachten die info te krijgen (jij zelf ook dat blijkt wel uit je posts), krijgen die info ook, maar koppelen vervolgens niet terug, wat t.o.v. de mensen die de info gegeven hebben niet erg netjes is in mijn ogen.

Daarom is het juist goed dat je een verslag hebt geschreven! En dat verslag hoeft echt niet perfect te zijn (dat is het op dit board nooit zoals je zelf al aangeeft) maar iemand die naar dat water gaat kan er wel zijn voordeel mee doen en dat is toch mooi?

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-04-2011 10:28

Ziet er goed uit..

Wat ik alleen niet begrijp:

er wordt je verteld dat die brute schub 44,2 pond zwaar een meer record is, maar in zijn normale doen zit hij rond de 50.. Hoe wisten ze dat? Afvissing en verder nooit zo zwaar gevangen?

Die foto voor het inladen van de auto is ook koel ;) Wat een bende :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-04-2011 10:38

Sven deze vis is op zijn top dus in zijn goede doen tegen de 50 pond. Helaas voor ons was die nu niet in zijn goede doen en bleef ie steken op 44,2 maar goed al met al nog steeds een mooi gevecht en een mooie vis...

ik zal mijn verslagje er wel even onder gooien foto,s kun je wel terug zien op http://www.sunrisebaitservice.com/ ook het verslag staat hier beschreven....

de video,s

ik wilde ze plaatsen maar krijg ze niet geplaatst beide filmpjes staan ook weer op boven genoemde site.....

mvg; jan 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-04-2011 11:12

Jo Jan, dat begreep ik wel. Maar zoals het in je verslag staat komt het over alsof jullie het record schubkarper hadden, maar het is dus de recordschubkarper op een lager gewicht.. Dan snap ik hem wel ;) Als daar nog 3kg bij moet heeft ie een dikke pens :P



Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-04-2011 11:33

Hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen, normaal gesproken wil het wel gewoon filmpjes erop zetten maar kreeg het gewoon niet voor elkaar.
Leg me anders even in pb uit Sven wat je nou precies hebt gedaan voor het plaatsen van de filmpjes......

mvg; jan

verhaal wat je omschrijft klopt....

het is de zwaarste schub van het water........ hij is op zijn goede doen normaal 50 pond of meer.....
Het is het lake record schub omdat de eigenaren al dachten dat de vorige vissers niet eerlijk waren geweest over het gewicht van de vis.
Zij spraken over meer dan 50 pond dat deze vis was en dat was een week daarvoor voor wanneer wij aankwamen.
Wij vingen deze vis ook en hebben de eigenaar opgebeld en hem zelf nu de vis laten wegen voor de juiste gegevens voor hun database.....

mvg; jan
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-04-2011 00:06

Als ze zeggen lake record zal het ook wel engelse ponden zijn geweest.
Verder ziet het er geslaagd uit Jan. Ik begrijp niet goed waarom je je zo opsteld.
Je krijgt wat je geeft. Dit is een goed verhaal dus zal je ook gewoon positieve reacties krijgen toch?
Relax man gewoon lekker je ding doen.