lac de grosley

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

29-09-2010 09:39

ik heb een paar vragen over lac de grosley, we gaan een midweek zitten inde meivakantie op stek 18 (is dit een goede keus)samen met mijn vader die niet vist, er staat dat er een plek waar stroom en een diepvries enz is voor boiles en zaklamp die voor elke visser beschikbaar is beschikbaar is

-hoe zijn de vangsten meestal in mei
-kun je boiles laten in diepvriezen
-heeft er iemand iemand informatie over de diepte
-heeft een voerboot meerwaarde
-heeft er iemand tips over het aas
- en kun je dingen opladen in het huis
- heeft er iemand recente info over het karperbestand en de bijvangsten
-andere info is ook welkom
-je mag me ook een pb sturen

alvast bedankt

gr justin
Laatst gewijzigd door justin waayer1 op 29-09-2010 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

29-09-2010 15:14

Ik neem aan dat je GROSLEY bedoelt met een R ? Ik zou even kijken in het betaalwaterforum. En nog een tipje, kijk eerst goed waar je wat neer zet. Er zitten hier namelijk mensen op het forum die je het liefst aan de hoogste boom opknopen, als je wat over betaalwateren vraagt !
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

29-09-2010 16:46

oke
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-09-2010 16:52

marco duvaloois schreef:Ik neem aan dat je GROSLEY bedoelt met een R ? Ik zou even kijken in het betaalwaterforum. En nog een tipje, kijk eerst goed waar je wat neer zet. Er zitten hier namelijk mensen op het forum die je het liefst aan de hoogste boom opknopen, als je wat over betaalwateren vraagt !



Bullshit.. Mits op de juiste plaats..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-09-2010 17:28

Dank Sven, klopt. Verplaats naar de juiste rubriek op CarpBoard.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

29-09-2010 18:06

marco duvaloois schreef:Ik neem aan dat je GROSLEY bedoelt met een R ? Ik zou even kijken in het betaalwaterforum. En nog een tipje, kijk eerst goed waar je wat neer zet. Er zitten hier namelijk mensen op het forum die je het liefst aan de hoogste boom opknopen, als je wat over betaalwateren vraagt !



Ik ben nog op zoek naar een touw en een geschikte boom.

:D het touw heb ik al nu nog een geschikte boom ze zijn allemaal wat laag je moet wel hangen als het krukje word weggeschopt.

:wink:
Gebruikersavatar
Johan van Weelde
Berichten: 10
Lid geworden op: 19-08-2008 21:37

29-09-2010 19:45

Leuke reakties allemaal :-? ,daar kan die jongen wat mee.
Ben net terug met m'n maat van een weekendje Grosley.Stek 3 en 4 bevist,helaas zonder succes.
Stek 18 is recht tegenover waar wij zaten.
Je kunt je boilies in de vriezer gooien daar,in dezelfde ruimte kun je accu's laden.Ook staan er magnetrons.Deze schuur staat tegenover het (schone) sanitair waar je ook kan douchen.Deze ruimtes bevinden zich vlakbij de ingang en receptie.In de chalets rondom het meer is géén stroom aanwezig.De dieptes bij stek 3 en 4 zaten rond 1,50-2,50 meter.Of dit op andere stekken ook zo is weet ik dus niet.Je kan daar per stek wel dieptekaarten kopen.Probeer gewoon zelf te peilen.Voerboot heeft zeker meerwaarde aangezien je dan gericht op het eiland kan vissen.Is nog een aardig afstandje om te gooien hóór.Volgens de eigenaar zwemmen er rond de 500 karpers daar hun rondjes met steur als bijvangsten.Volgens mij geen meerval.Ze zullen je wat aas betreft hun eigen bollen proberen te verkopen.Gewoon vertrouwen op je eigen merk ook al beschouwen ze het daar als rommel.Geen merk is goed genoeg in hun ogen.Tijgers van Dynamite zijn toegestaan,niet zelf gaan brouwen dan gaan ze zeuren daar.Pinda's verboden.Hoop dat je hier even voldoende aan hebt.Heb een plattegrond als bijlage meegestuurt,rechts naast stek 2 is de receptie.
gr,Johan
Bijlagen
r2rlh0.jpg
plattegrod grosley
(60.04 KiB) 2670 keer gedownload
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

29-09-2010 20:13

Veel dressuur en volgens mij alleen tijgernoten als haakaas. Niet mee voeren dus.
Ik heb er wel mee gevist, maar niets mee kunnen vangen. Heb alleen wat gevangen met mn eigen boilies.

Steur idd als bijvangst. Er zitten er alleen niet zo heel veel geloof ik. Alleen een paar diamantsteuren.
Brasems zitten er veel meer......

Veel dressuur daar.
Ik heb kort vantevoren geboekt, en gekozen voor een stek waar duidelijk minder hengeldruk was. (volgens de site van fisherman holidays)
Heb (misschien) daardoor toch een paar visjes kunnen vangen. Het liep bij iedereen niet goed.

Als je op 18 zit hoef je je wat dat betreft niet druk te maken. Die stek wordt samen met 19 bijna altijd als eerste geboekt.
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

29-09-2010 20:19

Peter andrade

Ik ben nog op zoek naar een touw en een geschikte boom.

:D het touw heb ik al nu nog een geschikte boom ze zijn allemaal wat laag je moet wel hangen als het krukje word weggeschopt.

:wink:


Ben blij dat iemand mijn cynisme wel door heb !
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

30-09-2010 16:30

bedankt voor de reacties allemaal
hopelijk vang ik nog een paar vissen

@johan heeft elke visser een aparte vriezer enz
mvg justin
----------------------------------------------------------
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

30-09-2010 18:17

justin waayer1 schreef:bedankt voor de reacties allemaal
hopelijk vang ik nog een paar vissen

@johan heeft elke visser een aparte vriezer enz


tel eens het aantal stekken, waarvan er ook nog een deel 2persoons zijn, dan weet je het antwoord op die vraag denk ik wel.
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

30-09-2010 18:29

klopt
ik denk van niet
maar hoe doen ze dat daar dan?
dan kan ja iedereen zo je boiles enz. meenemen :-?
mvg justin
----------------------------------------------------------
dennis boekee
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-09-2010 20:41

30-09-2010 20:45

hallo, ja iedereen kan bij de vriezer kwestie was vertrouwen van elkaar.
je kan je freezers toch gewoon laten drogen in een droog zak en in de schaduw hangen,
om de dag even kort onderdompelen. sucses
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

30-09-2010 23:07

Beetje schimmel kan ook geen kwaad......
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-09-2010 23:57

dennis boekee schreef:hallo, ja iedereen kan bij de vriezer kwestie was vertrouwen van elkaar.
je kan je freezers toch gewoon laten drogen in een droog zak en in de schaduw hangen,
om de dag even kort onderdompelen. sucses


onderdompelen? Waar is dat goed voor?

Als je genoeg bij je heb,hou je de rest in de schaduw in de verpakking,blijft het vochtig genoeg en doe je alleen wat in de droog-zak als het op raakt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Johan van Weelde
Berichten: 10
Lid geworden op: 19-08-2008 21:37

02-10-2010 20:10

Er is één vriezer die je deelt met de rest van de vissers,dit geldt ook voor het laden van accu's.
Kwestie van vertrouwen inderdaad.
@Marco:Heb wel een beetje gevoel voor humor hoor :lol: ,ging mij erom dat Justin al een aantal reakties had waar hij zeer weinig aan had.
Ab Harpe
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-09-2010 19:55

03-10-2010 08:15

Hey Justin,

Grosley is een goeie keus voor iemand die voor het eerst naar een Frans betaalwater gaat. Het is niet te groot, overzichtelijk en alle mogelijke faciliteiten zijn er. Eric (de eigenaar) en Loyd (de opzichter) kunnen je alles over het water vertellen. Ze zorgen voor maaltijden, 's morgens een stokbroodje en noem maar op. De wc's en douches zijn schoon. Niks te klagen.
Ook over die vriezer hoef je je geen zorgen te maken. Alles, inclusief stopcontacten om op te laden, staat in een klein chalet en iedereen kan er bij, maar de sfeer is goed en mensen respecteren dat wat van een ander is. Ik ben er nu twee keer geweest en heb daar geen problemen mee gehad.
Mei lijkt me een goeie periode. Vooral dit jaar (2010) zijn de vangsten naar het eind van het seizoen verminderd vanwege de hengeldruk. Over een paar weken is het weer rustig en dat duurt tot eind maart. Dus daarna is een stuk van de dressuur wel verdwenen.
Stek 18 is niet de makkelijkste. Je zit ingeklemd tussen 19 (een hoek van het water tegenover het schiereiland waar niemand anders bij kan. Ideaal, ik zat er zelf twee keer) en 17 (een stek waar vaak twee mensen zitten die vooral naar het eiland toe vissen). Op 18 heb je die mogelijkheden niet. Iets rechts van het schiereiland is een mooie plek en ik zou ook onder je eigen kant proberen.
De diepte lig overal zo'n beetje rond de 2,5 meter. Een voorboot heeft absoluut meerwaarde, omdat de meeste hotspots net buiten werpbereik liggen. Je kunt voerboten bij Eric huren.
Ik zou op zijn minst een zoete boilie, een visboilie, pellets en tijgernoten meenemen. Kleine particels trekken nogal wat brasem aan. Die zou ik thuislaten. En denk ook aan Arma Mesh. Kreeftjes en ratten durven er anders nogal eens met je boilie van door te gaan. Een afgevreten hair achterlatend.
Naast karper kun je er ook steur vangen. De laatste keer had ik er drie tussen 15 en 17 kilo.
Het karperbestand is prima. Tot 23 kilo. De meeste vissen die je vangt, zijn tussen 8 en 13 kilo.
De meeste mensen adviseren om weinig te voeren. In het begin zou ik dat zeker doen, maar als er een paar vissen op de kant liggen kun je gerust wat meer gaan voeren. Dat zou ik gespreid doen. Ook werppijp enkatapult gebruiken. De meesten varen aas en lijn uit met een voerboot. Daardoor ligt alles op een hoopje. Als je het wat anders doet doorbreekt dit de dressuur.

Voor meer info kun je ook kijken op betaalwater.nl, maar ook karper-wereld.nl is een goeie bron. Daar staan op zijn minst tien uitgebreide verhalen over Grosley. Succes!
Patrick vd Wel
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-07-2010 13:33
Locatie: 's-Gravenzande - Westland

04-10-2010 19:47

Ik ben ook op grosley geweest dit jaar. Zat op stek 12 en 13 maar omdat er niemand op 14 zat mochten we het hele eiland (loopt een sloot achter deze stekken) gebruiken. Een voerboot was eigenlijk wel een must op de plek waar wij zaten, eigenlijk een must voor iedereen die tegen het eiland aan wil liggen. Helaas hadden wij de 1ste 3 dagen geen beschikking over een voerboot omdat wij redelijk laat aankwamen en alle boten, op een kapotte na, verhuurd waren. Ik had van te voren al bepaald dat ik lijnen naar het eiland wilde hebben maar daar aangekomen bleek dus dat dit onmogelijk was puur omdat het te ver gooien was en we dus ook geen aas op de stek konden krijgen, alleen met een pva zakje aan de haak maar dat is niet zo veel (werppijp waren we vergeten overigens ;)). Gelukkig hadden we goede buren waarvan we de voerboot mochten lenen de laatste avond. Meteen 2 lijnen uitgevaren naar het eiland, als haakaas een snowman (Robin red garlic boilie van proline met een strawberry/scopex popup van dyamite, maat viste met zelfde boilie maar fruittella popup van mainline), hiernaast werden robin red garlic sticks van proline gevoerd. Binnen een uur hadden we een vis tegen het eiland. Totaal 4 vissen in een uur of 8 tegen het eiland, voor de kant hebben we 1 keer een losschieter gehad maar voor de rest weinig actie.

Mijn advies:

Zorg voor een voerboot, kijk of je deze kan reserveren of zorg dat je heel vroeg bij loyd voor de deur staat :P
Zorg voor iets tegen kreeftjes, ik heb hier geen last van gehad maar hoorde wel van andere dat ze er last van hadden.
Neem zelf eten mee tenzij je graag duur wilt uit zijn.
Wij hadden in totaal 7 kg boilies, 3 kg sticks en wat hennep mee voor 4 dagen. Wij hadden nog een kilo boilies over aan het eind en hadden dus ruim voldoende. Je kan altijd boilies daar kopen als je er door heen raakt, deze zijn alleen best wel duur.
We hadden ook nog 4 kg tijgernoten bij ons, deze moesten we eigenlijk meteen weg gooien omdat ze niet goed waren volgens loyd en ze zijn alleen goed als haakaas daar. Als je hier echt mee wil vissen zou ik dus niet te veel meenemen, scheelt weer ruimte in de auto.
dennis boekee
Berichten: 2
Lid geworden op: 30-09-2010 20:41

06-10-2010 11:53

aan justin waayer 1

wanneer ga je in mei?

ik ga van 30 april tot 7 mei. zit met 9 vrienden op stek,
7,10,12,13,14,15.
Gebruikersavatar
Johan van Weelde
Berichten: 10
Lid geworden op: 19-08-2008 21:37

06-10-2010 17:02

Één ding is zeker:
Lloyd zal je bollen niet meer afzeiken,die schijnt vorige week met de noorderzon vertrokken te zijn. :o
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

06-10-2010 21:09

Lloyd is voor een week of 2 weg kwam naar NL
Heeft die mijn verteld wij zijn van 18 tot 21 september geweest op stek 2
Afkraken van de bollen heb ik niets van mee gehad
Ken Lloyd ook van bluewaterlakes ik vind het een top gozer
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

07-10-2010 13:24

heeft er ook iemad ervaring met hennep(voeren)

p.s allemaal bedankt voor de informatie
mvg justin
----------------------------------------------------------
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

07-10-2010 19:17

Justin,

Als de karpers hier in Nederland dol zijn op hennep, zal het daar niet heel veel anders zijn hoor :wink:

Gr.
Jeff
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

07-10-2010 19:27

net zoals de vele brasems.....
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

08-10-2010 18:53

Franse brasems haten hennep heb ik eens ergens gelezen :wink: