Lac Thuro

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

20-09-2010 22:16

Iemand al ervaring opgedaan op dit 'nieuwe' betaalwater uit het gamma van 'Fisherman Holidays'? Lijkt mij een erg mooi water, vooral omdat het toch een water is met een redelijk grote oppervlakte. Het zou 25 jaar lang niet bevist zijn..
Stefan Baak
Berichten: 120
Lid geworden op: 07-12-2009 20:40

21-09-2010 19:10

Hallo,
Het is idd een interesant water,wij gaan volgend jaar daar naartoe, het sstaat op de planning.Ons lijkt het een mooie uitdaging om aan te gaan, lekker pionieren op onbekend terrein zonder info:)
MAARGOED je geeft het zelf al een beetje aan he, het is vrijwel onbevist dus verwacht je nou egt berichten van mega vangsten of goede stek informatie???

Groet

Stefan :D
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

22-09-2010 08:51

Jeffrey,

Dat van 25 jaar onbevist zou ik maar met een korreltje zout nemen want 2 regels erboven staat dat de huidige uitbater het meer 3 jaar exclusief mocht bevissen.

Dus ik denk dat er in die 3 jaar zeer intensief gevist is en ze uiteindelijk het 'briljante' idee kregen om er een betaalwater van te maken of zoals ze het zelf zeggen: "dit water open te mogen stellen voor karpervissers".

Informatie zal er genoeg zijn maar of deze ook wordt open gesteld voor andere vissers??

In ieder geval succes,

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

22-09-2010 17:24

Inderdaad deze reclame mail kreeg ik ook, 25 jaar onbevist jajajaja, pure commercie, net zo'n betaalwater als alle anderen alleen net startend.
Veel succes zou ik zegggen.
Groetjes ron
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

22-09-2010 19:45

Ik ga ook daarheen,stek 1 & 2 voor volgend jaar mei,stek 1 is tegen het reservaat aan dus ben benieuwd wat het wordt!!maar maagdelijk wat gezegd wordt is het echt niet!!
Benjamin Vanhoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2010 14:33

23-09-2010 14:36

Hallo Allemaal,

Wij vertrekken dit jaar nog naar dit nieuwe betaalwater. Ben eens benieuwd :) .
Onze trip staat gepland de derde week van oktober, stek 12.

Grtz
Benjamin
john niedbala
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2010 17:18

23-09-2010 17:21

wij gaan de eerste week van oktober naar stek 13.


groetjes
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

23-09-2010 17:45

Zojuist het water eens op de site van fisherman holidays bekeken.
Prima verkooppraatje (lang niet bevist etc.) :)
Uiteraard moet je dit maar met een korreltje zout nemen.
Wat me wel opviel op de site bij het stukje regelementen.

- Verschillende vissen zijn met een chip gemerkt. Indien diefstal wordt vastgesteld zal gerechtelijke vervolging in voege treden.

Nieuwste rage??
Jeroen Braad
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-09-2010 18:38

23-09-2010 18:45

Heb de regel ook gelezen over de chip. De vraag is hoe krijgen die vissen die chip?? het is toch een maagdelijk water??
of heeft de uitbater al deze chip zelf geplaatst in de 3 jaar dat hij er heeft gevist??
Benjamin Vanhoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2010 14:33

23-09-2010 20:08

john niedbala schreef:wij gaan de eerste week van oktober naar stek 13.


groetjes



Das super! Weet me te zeggen wat jullie gevangen hebben hé :P
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-09-2010 21:06

Er zijn wel meer wateren die hun karpers gechipped hebben, en met een scanner kunnen ze zo ook uit de computer halen wat de laatste vangst was en hoe zwaar enzo..

Best grappig, maar het ontneemt mij een hoop plezier.. Zijn net gemerkt vee..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-09-2010 21:29

Zulke praatjes vullen bij mij geen gaatjes. Is dat ik net aan het nippen ben aan een lekker likeurtje. Zou anders een rare smaak in mijn mond krijgen. Maar ja gel worden van de maagdelijk water zal het wel niet zijn. :oops:

Heren ga u gang ontmaagd het water. :oops:
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

25-09-2010 13:08

Als ik het zo lees zijn er dan toch helaas al een aantal vissers voor mij geweest, helaas!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-09-2010 17:31

In geen mogelijkheid dat er ooit een maagdelijk betaalwater aangeboden gaat worden.. Geloof ik niks van..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Ab Harpe
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-09-2010 19:55

27-09-2010 20:09

Lac Thuro is al langer een betaalwater. Het stond eerder bekend als Lac des Thureaux. Als je daarop googelt kom je de site van de eigenaar tegen die zelf ook plekken verhuurt. Ik vind dat niet zo'n probleem. Ik vertrek zelf op 16 oktober voor een week naar dit water. Het feit dat er al wat gevist is, heeft ook zo zijn voordelen. De grootste plus is echter wel dat je op 50 hectare maar 15 stekken hebt. Dat is per visser behoorlijk wat ruimte en dat kun je niet overal zeggen.
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

28-09-2010 19:20

Ja dat is ook de reden voor mij dat ik er geintreseerd in raakte. Beetje ruimte om te kunnen vissen is wel lekker inderdaad. Laten we dit topic maar een beetje 'warm houden' zodat ik misschien ook kan boeken voor volgend jaar. :)
Ab Harpe
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-09-2010 19:55

05-10-2010 09:21

:( Teleurstelling. Ik kreeg een mailtje van Fisherman Holidays dat ze op dit moment het meer voor een deel laten leeglopen, omdat de eigenaar een nieuw eiland wil aanleggen. Ik heb de reis moeten annuleren. Jammer, want je stemt je materiaal en vooral je voer toch af op het water waar je naar toe gaat. En het lijkt me allemaal een beetje hap-snap. Als ze dit van tevoren geweten hadden, hadden ze dit water beter nog niet aangeboden. Je bedenkt op een regenachtige middag toch niet dat je maar eens een eiland gaat aanleggen? Daar zit toch een planning aan vast? Of zou dat in Frankrijk anders werken. :wink:
FH heeft het overigens keurig netjes opgelost door bijtijds te waarschuwen en het bedrag terug te storten. :)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2010 13:41

Top van FH

Hadden ze denk ik ook niet verwacht,mis-communicatie waarschijnlijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
john niedbala
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-09-2010 17:18

07-10-2010 20:18

jongens wij zijn dinsdag teruggekomen van lac thuro.
ik ga al een aantal jaren met fishermanholidays op visvakantie en het beviel altijd heel goed.

in tegenstelling met dit keer.
er wordt helemaal geen water afgevoerd of iets!
het water is niet dieper dan 1 meter van zichzelf,wij hadden 13 geboekt en werden op 8 gedumpt omdat er geen water staat bij stek 13.
op de site staat dat het tot 4 meter diep is maar dat is onmogelijk,naast mij op stek 7 zat een iemand uit delft(wij komen zelf den haag) die met een voerboot met dieptemeter over het water is gegaan,hij kwam niet dieper dan 60 cm uit!
er wordt helemaal geen eiland aangelegd,die is er al!
alle vis zit bij het eiland en daar kan niet tegen aangevist worden omdat de stekken rondom het eiland zowat droog staan.
ik heb hier zelfs foto's van dat eiland..

dat is punt 1.

punt 2 is dat joel en en zijn vader met zo'n mentaliteit nooit een goed water zullen krijgen.
we werden bijna het water afgegooid omdat we met een klein hengeltje op voorntjes zaten te vissen naast 6 karpershengels.
je mag daar met 8 stokken vissen..dus ja..

we werden bijna het water afgegooid omdat er (echt niet overdreven!!)2 flessen cola op de grond lagen met 3 papiertjes!
niet eens peuken want die deden we netjes in een blik.

hij zou om 3 uur mijn voerboot brengen die kwam pas 9 uur in de avond toen het pikke donker was..dit bleef zich ook herhalen. hij kwam nooit ze afspraken nar..
we hebben 2 vissen gevangen 1 van 9 kg en 1 van 12 kg..ik heb op dit moment niet veel tijd om een goed verhaal voor jullie te tikken maar als er vragenn zijn hoor ik ze graag.

morgen ga ik eens even mailen met meneer komen want dit ben ik niet gewend van hem.
mvg

john
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-10-2010 21:11

Mr,Komen kan hier ook weinig aan doen.

Op het moment van bezoek,zal het water wel wat hoger gestaan hebben,en hun hebben dus blijkbaar ook een visje gevangen. verder ga je af op de verhalen/regels etc etc van de eigenaar. Ook dit zal gebeurd zijn.

Goedkeuring op natuur/bereikbaarheid en accomodatie en in de buurt van winkelcentra's. Als ook die punten kloppen met de hier boven genoemde dan is de keuze gemaakt.

Verder zullen de reactie's meer moeten vertellen over dit water

Dat het plots een flop blijkt te zijn,is klote voor de gene die er vissen.

Gewoon melden en misschien word hier wat aan gedaan door Fisherman-Holiday. Elke ervaring en tips zijn er dus ook altijd welkom bij deze reis organisatie.


Mvg,


Leen

Oowjah bijna vergeten


Misschien dat jullie een week troffen waarbij er iets moest gebeuren ofzo,dat kan ook altijd.

Ab Harpe schreef::( Teleurstelling. Ik kreeg een mailtje van Fisherman Holidays dat ze op dit moment het meer voor een deel laten leeglopen, omdat de eigenaar een nieuw eiland wil aanleggen.


Klopt dus dat er wat stond te gebeuren
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
marco groen
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2005 23:42
Locatie: woerden

08-11-2010 19:16

Ben benieuwd of er nog mensen laatst zijn geweest die wel wat positiefs over dit water hebben te vertellen.
Had in eerste instantie de gedachten om een keer naar een betaalwater te gaan.
Dit vooral om dat ik met een maat ga die geen ervaring heeft.
Had mijn oog op lac thuro laten vallen omdat ik niet zo'n afgelikte put hoef waar je met zijn alle boven op elkaar zit.
Maar als ik deze verhalen lees dan word ik niet echt blij.
Ga ik toch maar weer gewoon naar openbaar denk.

Groet Marco
als we elkaar nou eens een beetje helpen...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-11-2010 19:18

Zijn meer betaalwateren dan Thuro alleen

fisherman holiday heb je leuke keuze uit betaalwateren.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
marco groen
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-09-2005 23:42
Locatie: woerden

10-11-2010 17:40

Weet dat er veel meer wateren zijn, maar vroeg me af of er nog mensen zijn geweest die wel positief zijn.
Vind het er namelijk wel mooi uitzien en de stekken liggen ruim uit elkaar.
als we elkaar nou eens een beetje helpen...
Plaats reactie