Wier Attila lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
martin janssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-06-2010 20:28

04-08-2010 11:25

Wij gaan in september naar Attila Lake (onderdeel van Abbey). Maar ik leer overal dat er veel wier is. Heeft iemand tips hoe te vissen met wier? Wij hebben er namelijk geen enkele ervaring mee.
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

04-08-2010 15:57

Wij zijn eind april geweest en toen viel het op zich mee met het wier. Het beperkte zich toen tot 1 kant van het meer. Maar er is goed te vissen daar hoor. Je hebt een boel vrije stukken en dat wier kun je ook gewoon de kant op scheppen met een schepnet om het voor je kant schoon te houden, zo hebben wij het gedaan en een heleboel andere mensen ook, want er ligt genoeg daar op de kant.
Hoe het in september is weet ik niet, maar denk dat je vangsten er niet door beperkt zullen worden.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

04-08-2010 20:21

Reken op veeel wier de manier om te vissen op het abbey complex is met pva zakken het zogeheten parachute system. Zoek ff op youtube naar abeylake en je vind hier wat info over. PS je mag ook je zodiac meenemen excl motor ivm wier om de vissen af te drillen. (alleen drillen niet voeren uitvaren etc).

je rig zit tot de helft in de zak met daaromheen pellets broken boillies etc dan blaas je de zak op en knoop je hem dicht met pva tape zodat alles als een parachutte kan landen in het lage wier.

Suc6
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-08-2010 07:37

Je kan beter rekening houden met grote stukken drijvend wier. Wier komt namelijk al los overal!

Drijvende voetbalvelden,je kan er last van hebben of helemaal niet. Hoop dat je een gunstige wind heb. (Hoop ik zelf namelijk ook als ik naar France ga)

Succes
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

05-08-2010 10:59

Yuri Monster schreef:PS je mag ook je zodiac meenemen excl motor ivm wier om de vissen af te drillen. (alleen drillen niet voeren uitvaren etc).

Dit mag alleen op Kingfisher lake voor zover ik weet, op elk ander meer is het niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

05-08-2010 23:13

het wier komt nog niet los daar en boot mag ivm wier op alle wateren behalve de 2 penwateren.
ik vis ongeveer 2 keer in de maand op abbey dus heb wel wat last minute informatie zeg maar.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

06-08-2010 16:59

Ok heb ik weer wat geleerd, in April mocht het niet in elk geval, maar toen was het wier ook waarschijnlijk een stuk minder dan in deze periode. Snap wel dat ze het dan toestaan.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-08-2010 18:05

Yuri Monster schreef:het wier komt nog niet los daar en boot mag ivm wier op alle wateren behalve de 2 penwateren.
ik vis ongeveer 2 keer in de maand op abbey dus heb wel wat last minute informatie zeg maar.



Nee nu niet,eind Augustus begin September misschien wel....Kan hard gaan met de verandering.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

07-08-2010 00:25

vorrig jaar lag het er in november nog.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Plaats reactie