helemaal niemand die wat info heeft over ribiere

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

25-06-2010 21:05

is er nog iemand naar toe geweest de laatste tijd,ik ga eind september een weekie,dus alle info is welkom bvd michael
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

26-08-2010 18:58

up
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

26-08-2010 22:28

Hoi Michael,

Heb in april 2010 een week op stek 1-2 (helemaal links) gezeten.
Mei 2008 een weekje op stek 12 - 13 (helemaal rechts) gezeten.
Stuur me maar een PB met je vragen.
Hopelijk kan ik je vooruit helpen!

Gr. Joost
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-08-2010 23:25

Openlijk kan het ook gewoon neergezet worden?

1 Het is een betaalwater,dus je hoeft echt niet bang te zijn voor andere op je stek
2 scheelt weer een hoop ellende doormiddel extra topics van 1 water.
3 je helpt er direct andere ook mee,niet alleen forumleden ook bezoekers.

Geheimzinnigheid voor een openbaar water/verenigingswater kan ik inkomen

Maar betaalwater??
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Davey Remmig
Berichten: 123
Lid geworden op: 17-10-2009 00:28
Contacteer:

26-08-2010 23:38

persoonlijk ben ik er niet geweest een maatje van me wel, hij had er een aantal mooie uit weten te halen.

maar om toch te helpen heb je misschien iets aan deze linkjes sommige dateren wat ouder maar ook daar je zeer nuttige informatie halen:

http://www.carpzone.be/showthread.php?t=1142

http://www.energybaits.com/index.php?op ... 8:artikels

http://www.karpervisvakanties.nl/htmlribiere/water.html

verder meer dan 4oo hits op google.

mvg
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

27-08-2010 11:18

Aangezien ook carpboard directeur Leen graag heeft dat ik informatie niet per PB doorgeef onderstaand de PB (hij vroeg me naar aas - rigs - hotspots etc.) die ik aan Michael heb toegestuurd.

Meer info over Ribiere is overigens op http://www.domainedelaribiere.com te vinden!!

Hoi Michael,

Wat aas betreft kan ik absoluut tijgernoten adviseren. Tijdens mijn beide sessies kwam zo'n 75% van de vissen op noten. O.a. 4 veertigers op kunnen vangen. Grootste vis die ik daar gevangen heb (52 pond) kwam dan wel weer op een single hookbait fluo pop up i.c.m. fluo pop up mais. Wat is dus wijsheid?? Het is mij niet opgevallen dat er op tijgernoten kleinere vissen gevangen werden. Zo werd afgelopen april nog het nieuwe meerrecord op tijgernoten gevangen.

Qua rigs heb ik het beide keren simpel gehouden. Een simpel combi-rigje van 12 - 15 cm. voldeed prima.

Over hotspots kan ik je niet heel veel vertellen. Het merendeel van de vissen worden tegen de overkant gevangen. Karpers ervaren dit als veilig maar je ziet ook veel vis op het midden draaien/springen. Vis valt hier dus ook zeker te vangen. Verder heb je per stek natuurlijk nog verschillende hotspots. Ik kan je dus zeker een voerboot i.c.m. dieptemeter aanraden om zo een duidelijk beeld van de grond te krijgen. Evt. zijn ook te plekke boten te huur.

Ribiere is een water met een uitzonderlijk bestand. Nadeel is dan wel weer dat het week in week uit volle bak bezet is. I.i.g. succes en laat bij terugkomst maar weten hoe het is geweest!

Gr. Joost
michael de groot 63
Berichten: 146
Lid geworden op: 30-11-2009 20:46

28-08-2010 00:05

leen ,t zijn maar vragen toch ,niet iedereen zoals jij die overal wat op aan te merken heeft,er zijn ook mensen die elkaar willen helpen ,ik vindt dat prima.jij had beter voor geheim agent kunnen leren alleen die zitten niet overal over te ZEIKEN,,maarja no hard feeling. laat iedereen zn ding doen waar die plezier in heeft en mannen bedankt voor de tips gr michael ps ook voor jou LEEN
Werner Dpe
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-09-2009 22:33

28-08-2010 02:05

Ik kan leen zn reactie wel begrijpen, er zijn zat mensen die misschien later nog eens naar info over dit water zoeken en dan in een topic terecht komen waar niks terug te vinden is. Als de info gewoon in dit topic staat dan heeft dit topic later ook nog waarde. Komt ook een stuk beter over op mensen die geen lid zijn hier en via google bijvoorbeeld binnen komen, als ze dan topics vinden waar ook echt info in staat in plaats van een verwijzing naar een pb dan blijven ze misschien nog hangen ook of ze melden zich aan en delen de info die ze zelf hebben.

Dat je dit soort info niet wilt delen als het over openbaar water in nederland gaat is wat anders, maar voor een betaalwater in frankrijk zie ik daar het nut ook niet van in net als leen.
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

28-08-2010 08:41

@ Werner,

Enerzijds kan ik Leen z'n reactie ook wel begrijpen (vandaar dat ik ik mijn PB ook heb geplaatst) maar om heel eerlijk te zijn word ik een beetje moe als ik zíjn reacties lees. Zoals Michael al aangeeft is het in 90% van de gevallen altijd kritiek, gezeik of gezever. Maar ik heb mijn PB aan Michael hier dus geplaatst dus en voor mij is hier dus de kous af:)
Plaats reactie