Etang Janine

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
David de Vos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-03-2006 23:28
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-05-2010 11:14

Etang du Janine - Een week om nooit te vergeten
[attachment=2]IMG_7096.JPG[/attachment]
Zondagavond 2 mei begonnen we aan de reis naar Etang du Janine. Omdat er nog niet veel over het water te vinden viel dan alleen op de site van E.C.G., wisten we niet zo goed wat we moesten verwachten. Samen met mijn vismaat reden we de hele nacht door.

Bij aankomst bleken we het meer voor onszelf te hebben. De mooie omgeving was werkelijk geweldig! Geen snelweg in de buurt, alleen vogels vissen, puur natuur dus. Omdat het zo rustig was waren wij benieuwd naar wat onze vangstkansen zouden zijn. Was het er rustig omdat je er geen vis vangt? Of omdat het gewoonweg nog niet door veel anderen is ontdekt? Dat het laatste het geval was werd ons duidelijk in de komende dagen.

Etang du Janine is een mooi, maar ook best lastig water. Als je de stekken weet ga je vangen. Na met mijn fishfinder wat bodemonderzoek te hebben gedaan, had ik al direct een paar interessante plaatsen gevonden. Dat bleek wel toen ik een paar uur later mijn eerste vissen al mocht verwelkomen. Ze waren nog klein, maar het begin was er. De twijfels over de gewichten in het water verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik s’ morgens werd gewekt door een mooie 15 kilo spiegel. Toen ik nog stond na te genieten ving ik een gigantische spiegel van 18 kilo!

[attachment=1]IMG_7135.JPG[/attachment]Inmiddels was de sympathieke eigenaar ons komen opzoeken. Hij voorzag mijn vismaat van een aantal cruciale vistips. Toen die ze had doorgevoerd begonnen de vangsten bij hem ook op gang te komen. Samen vingen we 16 vissen in 5 dagen. De topvis was voor ons 37 pond. Volgens David, de eigenaar, zijn er verschillende vissen die tegen de 50 pond aan schommelen. Stuk of tien 40 ponders en vele 30ers. En echt water om je pb te verbrijzelen. Dat was het voor ons in ieder geval wel.

De faciliteiten op het water waren: een simpele douche en een toilet. Als je dingen wilt opladen of in de vriezer kwijt wilt kun je dat bij de eigenaar melden. Hij draagt er kosteloos zorg voor. Een water voor de serieuze karpervisser met veel uitdaging, maar nog grotere beloningen!

David de Vos[attachment=0]IMG_7159.JPG[/attachment]
Bijlagen
IMG_7159.JPG
(47 KiB) 1335 keer gedownload
IMG_7135.JPG
(40.89 KiB) 1336 keer gedownload
IMG_7096.JPG
(48.66 KiB) 1337 keer gedownload
kromme hengels!!!
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

12-05-2010 11:17

Toevallig een positief verhaal over ECG....?
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
K. van den Herik

12-05-2010 12:37

of kundige visserts
David de Vos
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-03-2006 23:28
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-05-2010 12:48

He Mannen,

Dit was mijn eerste ervaing met ecg. De info daar klopte niet helemaal met de werkelijkheid, maar dat maakte het water en de vissen niet minder mooi. De eigenaar is een engelsman. Een goede gast, werkt hard. Het water is niet vol gepropt met vis. Het is nog echt een leuke uitdaging daar een visje te kunnen vangen.
kromme hengels!!!
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

12-05-2010 16:02

K. van den Herik schreef:of kundige visserts


Kan heel goed maar ik doelde meer op de timing.. toeval?
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
K. van den Herik

12-05-2010 16:19

toeval is geel en als je het tegen de muur gooit gaat bij de overburen de telefoon
Gebruikersavatar
martijn knop
Berichten: 61
Lid geworden op: 25-03-2008 12:07
Locatie: Heerenveen

12-05-2010 16:36

K. van den Herik schreef:toeval is geel en als je het tegen de muur gooit gaat bij de overburen de telefoon


:lol:

Leuk vangstverslagje!
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

12-05-2010 22:31

Oh en David, is mijn commentaar niet op jouw van toepassing dan feliciteer ik je bij deze van harte met je vangsten.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
urving bolt
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-02-2010 19:49

16-05-2010 13:11

hallo david,
je hebt pb.
mvg urving.
Ed van der Meijde
Berichten: 10
Lid geworden op: 09-01-2004 14:52
Locatie: Hoogvliet

29-05-2010 16:41

Hallo David,

Je hebt een PB kijk effe aub.
Vast bedankt.

Ed
Gebruikersavatar
Richard Gans
Berichten: 30
Lid geworden op: 15-07-2005 21:35
Locatie: Neck

20-06-2011 20:35

net terug van een week Janine
Een prachtig stukje viswater midden in de loire streek wel moeilijk maar wie van een uitdaging houd zit hier schitterend .
David de verhuurder van het water is een onwijs goeie kerel die btw ook nog eens een goede boilie kan draaien,
voor niet te veel geld. Ook kan je gebruik maken van zijn particle service, voor een paar euries kookt hij ze voor je kant en klaar en komt ze persoonlijk op de stek brengen . Ook een aanrader de ontbijt service van David, heerlijk gewoon .
Hij doet ook niet moeilijk om even een paar blikken bier oid uit de stad te halen voor je zodat je niet achter je stokken vandaan hoeft .
Dat het een mooi maar moeilijk water is merkte ik na 4 dagen blanken . maar de 5 de dag werd dat ruimschoots goed gemaakt 7 runs met een puntgave pb schub van net geen 20 kilo . en een paar mooie spiegels tot 30 pond .
Voor degene die van een uitdaging houden ,poison chat (krimpkous mee!) meerval, grote zeelt en knoeperds van brasem (feederhengeltje mee) Je kan dan wat maden krijgen van David .
Dan is Janine een uitgesproken water om de hele trucendoos te openen .
ik zeg doen!!!
Grt
Richard
wijsheid is de beloning voor een leven lang luisteren.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

20-06-2011 21:11

Inderdaad een topwater en en topbeheerder.
Mijn maat was de antenne van zijn voerboot vergeten, David maakte een nieuwe voor hem van zijn eigen autoantenne.

Maar moeilijk..... kom op zeg!
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Richard Gans
Berichten: 30
Lid geworden op: 15-07-2005 21:35
Locatie: Neck

20-06-2011 23:03

twee weken eerder zijn er drie man geweest die door de vele dwergmeervallen het hazepad hebben gekozen en hun trip na drie dagen hebben gestaakt .
fimpje staat op you tube
een week later Een jongen met zijn vriendin 11 runs een 7 verspeeld
Christiaan mocht je dit lezen nog bedankt voor de boot en markers namens ons.
zelf de eerste 4 dagen geen vis op mijn mat gehad Zelfs David begreep er niks van
misschien had die grote meerval op mijn stek er wat mee te maken
moet ook gezegd worden een maand daarvoor op mijn stek 2 man honderd runs
dus zeg het maar ....
wijsheid is de beloning voor een leven lang luisteren.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-06-2011 10:03

Sorry, heb er toch maar een pb van gemaakt :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Plaats reactie