vissen poiteviniere

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
teun dekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-06-2007 21:07
Locatie: swifterbant

27-04-2010 18:35

hallo mede karpervissers wil een week naar poiteviniere of ook wel chateaulake genoemd een 80 hektare water in frankrijk kan de stekken 28 en 29 nog krijgen dit zijn de eiland stekken wie heeft misschien wat info ga 30 julie alvast bedankt mvg teun ps mag ook direct op mijn mail teun2210@live.nl
Laatst gewijzigd door teun dekker op 05-05-2010 20:39, 2 keer totaal gewijzigd.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-04-2010 16:37

Dat water bestaat niet mischien als je het zelf maakt en het die naam geeft.
Wim de Graaf 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 17:11

06-06-2010 17:17

Dit meer bestaat wel degelijk, ben er nu 10 keer geweest en sorry voor jou, kom er nu nooit meer. Er is een afgelopen winter ontzettend veel karper afgehaald. Een en ander is al bevestigd door Martin Komen van Fisherman Holidays. Heb er begin mei een week gezeten, alleen maar brasem gevangen. Er werd wel karper gevangen maar mondjesmaat. Als je geboekt hebt bij Fisherman dan zou ik daat maar even een mailtje naar toe sturen. Hij is zelfs aan het overwegen het contract met dit water weer op te zeggen. Als je toch gaat, geloof niet wat de beheerdster zegt over geweldige vangsten, het is niet waar. Heeft ze ook tegen ons gezegd totdat wij de jongens zelf spraken. Iedereen loopt er op dit moment bijna huilend weg, brasem, brasem en nog een brasem. Ik vond het lullig voor je maar hou er rekening mee dat het niet de week wordt welke je verwacht. Sterkte
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-06-2010 18:43

Heb er begin mei een week gezeten, alleen maar brasem gevangen.


Ik zou niet weten wat er waar is van dat verhaal, maar ik heb in diezelfde periode daar in de buurt gevist.
We begonnen de laatste week van april, net toen het warm begon te worden, konden nog een paar visjes vangen maar toen kregen ze de paai in de kop, karper exit richting paaigebied, niemand ving meer wat.
Na een dag of drie vier draaide de wind weer terug naar noord en noord-oost en werd het weer een stuk kouder met als resultaat dat de paai weer stilviel en nog steeds ving niemand wat.
Van ellende maar verkast naar een ander, wat ondieper meer, maar van hetzelfde laken een pak.

Het feit dat jij alleen maar brasem ving die week zegt dus helemaal nada, het lijkt me overigens stug dat iemand op die manier zijn eigen business om zeep zou helpen.

my 2 cents
rene bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 20:36

06-06-2010 21:02

[quote]Er is een afgelopen winter ontzettend veel karper afgehaald.

Ehh Wim, er is juist brasem afgevist: http://www.fishermanholidays.com/news/index.phtml?id=53
dus of er staat verkeerde informatie online of je eigen info klopt niet.. zeg het maar.
En op betaalwater staat anders wel een bericht van iemand die er 85 vissen heeft gevangen (ook begin mei).
Wat een tegenstrijdigheden allemaal.

Maargoed, ik ga over een paar weekjes ook en ga het wel zien.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-06-2010 21:22

Voor de goed orde, het water heet Etang de la Poiteviniere en staat ook bekend onder de naam Chateau Lake. Dus goed gecorrigeerd. :wink:

Het is wat mij betreft één van de betere bestemmingen. Nadeel is de stek opbouw met veel naast elkaar gelegen stekken en wankele steigertjes die een eindje in het water reiken. Althans toen ik er was. Waarom er in godsnaam steigertjes moeten zijn is mij een raadsel. Maar je kunt daardoor niet echt vlak op de hengels vissen en moet vanaf je stretcher een spurt trekken naar je hengels. Risico dat je lelijk op je muil gaat is aanwezig. Maar dit kan nu veranderd zijn?

Meest belachelijk regel is dat je geen shock-leader mag gebruiken, terwijl je afhankelijk bent van ver werpen om bij of voorbij de trekroute langs de voerplekken van de andere vissers op de kant te komen. Controle daarop heb ik echter niet meegemaakt. Er zijn betere meer geïsoleerde stekken, zoals de 2 stekken op het eiland (!) (als je de ratten voor lief neemt).

Mooie van dit water is de omvang en dat een groot deel niet bevist mag worden zodat er een safe-haven is voor de karpers. Dat kan natuurlijk maken dat er soms niks gevangen wordt. Hoewel tijdens mijn visserij daar, de karpers duidelijk wel langs de voerplekken kwamen. Bij onze stekken was dat midden in de nacht. Je kon er je wekker op gelijk zetten. Wat de visserij wel wat mechanisch maakte. Mooie uitzonderingen hebben we wel overdag gevangen, zoals een prachtige schub van het oorspronkelijk bestand. Dit is wel een tijdje terug, dus pin me er niet op vast.

Ik kan mij weinig voorstellen bij het wegvangen van karpers van een karperwater. Wel van sterfte omdat er zo nodig weer karper bijgezet moet worden, omdat de mannen anders niks vangen. :cry: Dat je er soms meer moeite voor moet doen of eens een week voor nop zit, dat kan altijd voorkomen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

07-06-2010 12:15

Ik ben er ook geweest (juni 2009) en we zaten op het eiland. Geen rat gezien maar wel veel eenden die niet bang zijn om in je tent eten te gaan zoeken. Wij hadden geen geweldige week qua vangsten maar andere Nederlanders vingen die week bergen karper.

Mooi meer, mooie omgeving, beheerder (destijds) niet geweldig.
Life begins at 11.000 ha
Wim de Graaf 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 17:11

07-06-2010 16:58

Beste Kees,

Je zegt dat een groot deel van het water niet bevist mag worden. Dit is allang achterhaald door het maken van een stek in het paaigebied. Wat de andere opmerkingen dat het niet waar is dat er problemen zijn op dit water dan plak ik hieronder het laatste antwoord van Fisherman.

We zijn ons bewust van de problemen op la Poiteviniere, maar we zullen proberen dit mooie water weer op de rails te krijgen.



Mocht ons dat niet lukken, dan zullen ook wij afscheid moeten nemen van dit prachtige domein.



Er is ons toegezegd dat er een volledige afvissing zal gebeuren komende winter en dat alle brasem er af wordt gehaald. We zullen dan ook een totaalbeeld krijgen van het karperbestand en indien dat te laag zou zijn zullen we de eigenaar met drang aanraden om het bestand te verhogen tot een normale hoeveelheid.



We hopen dat het vissen op Poiteviniere voor volgend seizoen weer normaal wordt.



Met vriendelijke groeten.



Martin Komen

Fisherman Holidays

Zoals je ziet, ik verzin het niet.

Groetjes

Wim
rene bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 20:36

07-06-2010 17:33

Wim,

Zoals ik al dacht: In je eerste bericht had je het erover dat er karper is afgehaald, dat is dus niet zo. Dus dat verzin je wel.
En dat de beheerder loopt te liegen, dat geloof ik dus ook niet, daar ik verhalen hoor en lees die WEL positief zijn.
Volgende punt: De natuurreservaat stekken zijn al een tijdje NIET meer te boeken, dus jouw verhaal is alweer achterhaald....

Dat door het openen van de natuurreservaatstekken de 'klad' erin is gekomen ben ik met je eens, dat hadden ze nooit moeten doen.
En dat er werk aan de winkel is om het water weer op peil te krijgen, dat lijkt me wel ja.

Dus informatie verstrekken is prima maar dan wel graag actuele en juiste info :wink:

Groet,

René
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-06-2010 20:15

Mijn informatie is zeker niet recent, maar zoiets zei ik ook. Het brengt in ieder geval de discussie op gang.

Bij het verhaal van Fisherman Holidays heb ik zo wat bedenkingen. Zij waren er ooit na sterfte op Horse lake als de kippen bij om te roepen dat er tegen hun zin door de beheerder karper was bijgezet. Om daarna de bestemming uit het pakket te halen en vervolgens weer in te brengen. Nu weer andersom, er moet karper bij en we overwegen het uit het pakket te halen. Fisherman Holidays is een reisorganisatie en het is hun enige belang het pakket aan mogelijkheden te bieden waar de klanten om vragen.

De beheerder van Chateau lake lijkt mij zeer verstandig om eerst te kijken wat de omvang van het bestand is, voordat er een nieuwe uitzetting wordt gedaan. Daar moet je nu eenmaal voor afvissen. Maar dat betekent mijn inziens niet afhalen. Laten ze hun eigen plan maar trekken.

Het blijft door zijn karakter een water met een grote potentie. Zou zonde zijn om dit door onzorgvuldige uitzettingen om zeep te helpen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-06-2010 20:23

1e week mei geweest.

Ik had er toen 85 vissen met een zeer hoog aantal vissen boven de 15 kg. Slechts 2x boven de 20kg, maar in acht nemende dat er op dit water niet heel veel extreem veel 20kg vissen zwemmen viel het wel mee met de vangst van 20kg vissen. De wind stond niet echt hoopvol voor ons en de temperaturen lagen echt heel erg laag waardoor de vis niet echt los wilde komen zo leek het.

Over het gehele meer werd er niet echt bijzonder goed gevangen en er waren idd zelfs vissers die slechts 1 tot 3 vissen hadden op de week. Wij hadden mogelijk bij gelijke omstandigheden zeker nog wel een vis of 10/15 kunnen vangen voordat wij vertrokken. Maar wij zijn de vrijdag einde van de middag al vertrokken ivm assistentie aan het thuisfront. Ik durf niet te zeggen of er wel of geen vis is afgehaald. Persoonlijk denk ik dat dit wel mee zal vallen, en brasem...tsja dat hoort er een beetje bij en zie ik absoluut niet als een probleem. Althans er zijn zeer veel mogelijkheden om daar omheen te vissen natuurlijk. Maar neem voor lief dat je minder vaak beet hebt van snelle scharrelende vissen.

Overigens ook stalkend strak langs de over een aantal vissen kunnen vangen onder de top!! Erg leuk om te doen daar, maar meer weggelegd voor het reservaat dat nu gesloten is.

Suc6

http://www.youtube.com/watch?v=aKmNTPvfuRM
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Wim de Graaf 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 17:11

07-06-2010 21:25

Beste kerel,

Geloof wat je wilt geloven. Ga er gewoon weer fijn vissen, later alleen niet klagen. Ik probeer alleen mensen te behoeden voor een verloren week. Als je daar niet aan wilt, gewoon boeken en heel veel plezier.

Groetjes

Wim
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

07-06-2010 22:11

Wim,

al zou er minder vis op zitten? Denk persoonlijk dat dit geen kwaad kan. Minder vis betekend mogelijk dat de vis de kans kan krijgen meer voedsel tot zich te nemen. Zo kan het water een hoger gemiddelde gewicht halen en meer 20 en 25 kg vissen produceren.

Wat mij betreft hoeft het ook allemaal niet te gemakkelijk gaan. En als er echt zoveel vis af zou zijn dan had ik die 85 vissen op 6 dagen ook niet gehad denk ik? Of ik kan natuurlijk gewoon erg goed vissen :wink: :wink:

Nee het aas en tactiek zullen zeker een bijdrage hebben gehad, maar er zit nog steeds veel vis op het meer. Ik weet niet of ze er weer vis af gaan halen. Mij wel opgevallen dat het erg rustig was met vissers op het meer. Wat mij betreft, prima.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
K. van den Herik

08-06-2010 14:03

ben bezig met een artikel over btw en. Een conclusie wil ik wel vast kwijt:

het is (h)eerlijk als je je eigen falen op een ander (btw eigenaar, reisorganisatie) kan afwentelen
rene bakker
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 20:36

08-06-2010 16:52

Wim,

Het gaat mij er niet om wat ik WIL geloven maar om eigen ervaringen en wat ik hoor en lees, jouw verhaal daarbij inbegrepen.
Als ik dus niks vang zal ik niet gaan klagen, je hebt me immers gewaarschuwd. (ik ben er trouwens al meerdere keren geweest)

Waar ik alleen moeite mee heb is dat je de waarheid verdraaid, dat komt ongetwijfeld omdat je niets hebt gevangen en je gal wilt spugen.
Het gaat mij dus niet om het welles/nietes maar om actuele en op waarheid berustende feiten.

Overigens: Jordy is ook de eerste week van mei geweest (ongetwijfeld gevist in het natuurgebied, toch?) en heeft wel veel vis gevangen, dus blijkbaar heb je niet iedereen gesproken. Hij heeft dus alle vis voor je neus weggevangen :D

Groet,

René
Wim de Graaf 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2010 17:11

08-06-2010 21:15

Beste Rene,

Dit heeft niets met mijn gal spuwen te maken en ook niet dat ik gefrustreerd ben omdat ik niets heb gevangen, daarvoor vis ik al te lang en een keer blanken is helemaal niet erg. De waarheid verdraaien doe ik ook niet. Om je een voorbeeld te geven we hebben toen we aankwamen lang en gezellig met de beheerdster gesproken. Ze heeft ons precies tot op de vis verteld wat er op de stekken de week ervoor was gevangen (die 85 vissen kwamen er trouwens niet in voor). Twee dagen later vinden we bij de douche de lijstjes die ze had vergeten. Op die lijstjes stond precies ingevuld wat er was gevangen. Dit was niet eens de helft van wat zij had verteld. Ik vind het een prachig water in een schitterende omgeving en heb er altijd met veel plezier gevist. Je bent er zelf de laatste tijd niet geweest dus ik begrijp niet goed hoe jij over mij kunt oordelen of uberhaupt een oordeel kunt geven over de vangsten van de laatste tijd. Ik denk als je er die week zelf had gezeten je mening heel anders was geweest. Dus oordeel niet te snel over andere.

Groetjes
Wim
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-06-2010 23:50

Wim..

ik was er ook de 1e week van mei? Dus dat die 85 er nog niet op stonden is correct. Dat er die week ervoor slecht gevangen was, is ook correct.
Maar ik denk ook dat er genoeg vissers waren die omwille van hun aanpak en voorbereiding weinig tot niets vingen. Er waren nog wel een paar jongens die hun best ervoor deden en toch nog een paar vissen konden landen. Toch de moed erin gehouden en dat is top als het niet wil lopen! Het valt altijd tegen als je er veel van verwacht. Bij ons kwamen er een 2 tal kijken. We vingen er toen een aantal of hadden er de kant. Toch sportief gebleven en daar is ook wat voor te zeggen. Voor sommige andere vissers...

Geen waadpak betekend niet ver genoeg kunnen werpen
Besparen op aas is vragen om problemen
Geen middelen om het aas op de stek te krijgen
Viskunst......
Willen verkassen (genoeg vrije stekken)

Ik kan nog wel even doorgaan, maar er zijn altijd vissers die minder goed kunnen vissen en wel verwachten dat ze het water even komen leegvissen. Begrijp mij niet verkeerd, ik zeg niet dat ik jou onder deze groep vissers schaar. Maar ze komen er wel, en dan ook nog klagen dat het niet wil lukken. Ik ga ook niet op een groot meer zitten zonder mijn boot, fishfinder en accu's mee te brengen? Dan wil het ook niet lukken.

Helaas zagen wij dat er op vrijdag al meer stekken verlaten waren. Visser die niets vingen en vervolgens hun teringzooi maar achtergelaten hadden, of om mysterieuze redenen de oude vieze schoenen op de stijger hadden laten staan.

Gelukkig viste ik daar alleen in het reservaat, geen last van iemand en lekker je eigen ding doen!
Geloof niet dat Francine vis af gaat halen eerlijk gezegd......de vangsten lagen idd niet hoog. Maar eigenlijk ook wel te wijten aan het koufront.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-06-2010 17:06

Jij was toch 1 van de gelukkige die in het reservaat heeft mogen vissen Jordy?

In dat geval snap ik hoe je aan die aantallen komt.
De andere stekken op dat water worden echt al ruim 20 jaar bijna elke dag bevist
Dat is natuurlijk zo klaar als een klontje als je daar opeens mag zitten.

Ik kan eens aan Andre vragen of hij iets weet over vissen die eraf gehaald zijn.

Als het goed is had hij het over een nabij gelegen water wat je nu af kan huren.
Als dat zo is bestaat de kans dat daar wat vissen naartoe verhuisd zijn natuurlijk.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

09-06-2010 17:52

Aan de opbouw van het bestand te zien was er een aardige overbezetting ook.

Opzich dus niet heel erg als er een groot percentage verplaatst is.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-06-2010 17:55

Ron,

ik zat idd op het reservaat. Maar zelfs de ''beste'' stekken van origine op het meer 27 was erg slecht de laatste tijd? Weet niet direct hoe dit komt.

Reservaat is nu gesloten idd. Ik weet eigenlijk niets van dat andere water in de buurt. Er liggen wel gelijksoortige wateren in de omgeving Provostiere e.d, maar kan mij niet voorstellen dat hem om dit type water zal gaan.

En het Etang de Saint Laurant al helemaal niet gezien de grootte?
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Anton Kolker
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Emmen

09-06-2010 17:56

Hallo, ik heb de tweede week van mei er gevist. Eerst op stek 22 later verkast naar stek 20 de boothuis stek. Er werd die week zeer slecht gevangen door iedereen, er zaten 2 engelsen op de reservaat stekken en die hadden naar een halve week ook nog maar 14 vissen. op 25, 26, 27 zaten 3 nederlanders die hadden met zijn drieen zo'n dertig vissen, en 1 van die mannen was er deze keer voor zijn dertigste keer. Die had dus aardig wat ervaring met dit water, maar vong ook slecht. Ik had er 4 dat is niet het aantal waar voor je 900 km rijd, maar toch heb ik een hele mooie week gehad en zoals het nu lijkt gaan we volgend jaar weer. Wij hebben van alles geprobeerd maar het was gewoon bar slecht. Op de bos stekken zat een groep van 7 engelsen die hadden donderdag met mekaar nog maar 8 vissen. En een andere groep van 8 engelsen had donderdag nog maar 7 vissen. Ook in Frankerijk hebben ze een koud voorjaar gehad wat denk ik een grote boosdoener is geweest van de slechte vangsten.
Tegen ons zij de beheester wel dat de vangsten de laaste weken al slecht waren. Ik heb trouwens wel gehoord dat ze deze winter het meer laten leeglopen, en alle brasem er af word gevist. En dat zal wel fijn zijn, want als je nu aan het spodden gaat met partickels krijg je grote scholen met brasem op je plek.
P.S ik vind het goed dat de reservaat stekken weer dicht gaan, dat is juist de charme van Pointeviniere. Ik vind het een heel mooi water en ik denk dat de goede vangsten ook wel weer komen.
ai bieten moei ook hangen blieven
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

09-06-2010 18:54

wat me opvalt aan het filmpje
dat bijna op iedere foto van 1 persoon er vingers in de kieuwen zitten
dat het 1x gebeurd oke
maar 15x in een week?

toch even opletten volgende x
gaat toch om de gezondheid van de vis

voor de rest mooie vissen
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

09-06-2010 21:17

Ik had een boeking voor september/oktober dit jaar maar dat kon inderdaad niet doorgaan omdat het water afgelaten wordt om de brasems eraf te krijgen.

@Ron
Andre heeft toch niets meer met dit water te maken of vergis ik me nu?
Life begins at 11.000 ha
Mark Kamans
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Rijssen

11-06-2010 15:30

Hoi,

Ik zal het allemaal nog wel zien. Ik ga (met René B.) over een paar weken en ben benieuwd. De verhalen zijn wat wisselend op de verschillende fora.

Zo las ik bijvoorbeeld over 6 à 7 vissen per nacht voor de stekken 14 t/m 19 zo eind mei 2010. Terwijl er op 25/26/27 veel minder af kwam... dan weer iemand met een sessie van 53 vissen in een weekje op het eiland... allemaal redelijk recent.

De mindere vangsten wijt ik voorlopig maar aan omstandigheden. Je kunt je nog zo goed voorbereiden, als de vis op Poitevinière niet op je stek ligt en niet wil rondtrekken... wat er niet zwemt/langstkomt kùn je niet vangen... 80 ha is een enorme slok water. Als dan Jordy in een week met zo te zien slechte omstandigheden toch een groot aantal vissen vangt, krijg ik nou niet echt de indruk dat er heel veel veranderd is aan het karperbestand op dit water.

Brasem. Lees je ook veel over op diverse fora. Wordt ondanks de afvissing begin dit jaar dus nog steeds vaak als probleem genoemd. Vooral als er kilo's particles gedumpt worden.

André (Breukel) heeft niets meer met dit water te maken. Boekingen via hem zijn nog doorgestuurd en nu loopt het via Fisherman Holidays.

We gaan het zien over een paar weken.

Groet,

Mark
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-06-2010 19:43

Nee andre heeft er niets meer mee te maken.
als er vis af is gehaald heb je wel kans dat hij daar iets van gehoord heeft.

Groetjes Ron
Als je er maar vertrouwen in hebt.