karperwater hengelo

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

22-04-2010 22:36

hallo ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met het karperwater hengelo deze is te boeken via eurocarpgroup
het is open vanaf 1-4-010
ik hoop op reacties
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-04-2010 10:15

hier heb je een goeie stek in Hengelo.

http://maps.google.nl/maps?rlz=1C1GGGE_ ... =en&tab=wl

oh... zit ik er nét naast...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

25-04-2010 18:21

Ja ik ben ook wel benieuw waar de huidige eigenaar zijn 4 veertigers vandaan haalt. Voordat hij het beheer kreeg zwommen er bij mijn weten slechts een of twee, die ook al niet wat je noemt een oorspronkelijk bestand vormden. Verder ben ik persoonlijk van mening dat als je je grote vissen in een putje van 60 bij 100 meter moet vangen, dat je dan beter gewoon vis in je eigen badkuip uit kan zetten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

26-04-2010 13:41

Ik meende een tijdje terug ergens iets gelzen te hebben over een 'gestolen' of 'illegaal verplaatste' schubkarper. Deze zou eerst gevangen zijn op het twentekanaal o.i.d. een ook op het btw Hengelo, de foto's stonden erbij. Weet iemand waar ik dit weer kan vinden?
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

27-04-2010 08:49

Ik heb enkele jaren terug al geruchten gehoord over vissen die overgezet zouden zijn e.d. Toen was de grond nog niet van de huidige eigenaar... Dus voor iedereen de eigenaar veroordeelt, het hoeft niet zo te zijn dat hij er iets mee te maken heeft!
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-04-2010 12:05

Voorlopig beschuldig ik ook niemand, die put was inderdaad al jaren een verzamelpunt van grote vissen uit de omgeving. Dikwijls zomaar in een speciekuip over de weg er naartoe gezwommen! :roll:
Echter zwommen er naar mijn idee voordat de huidige eigenaar er terecht kwam toch echt nog een paar 40ers minder. Of hij er een paar bij verzonnen heeft of bijgezet heeft weet ik niet, misschien is mijn info ook wel gewoon verkeerd. Hoe dan ook kan iedere karpervisser met gezond verstand bedenken dat een putje van 0,6 hectare met een vrij groot bestand aan vis niet op natuurlijke wijze 4 40ers voortbrengt
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rutger hinrichs
Berichten: 37
Lid geworden op: 01-04-2008 17:04
Locatie: haarlem

05-05-2010 16:27

ik bedoel mensen die er gevist hebben en hun ervaringen
gaat ook over ervaringen toch?
beter een vriend aan je hand
dan tien in de krant
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

05-06-2010 12:15

Ik ben samen met mijn broertje het weekend van 28 - 31-05-2010 wezen vissen op Karperwater Hengelo. Wij kwamen op 14:30 uur aan en werden netjes ontvangen door Hans met een kop koffie en een goede, duidelijke uitleg. Wij zijn naar 'onze' stek gebracht door Martin, die jaren op dit water gevist heeft en het water ook goed kende. De entree van het complex is netjes, evenals het sanitair (wc) en de visstekken, super!

Hans vertelde mij van de grote vissen die op het kleine putje zaten, deze zijn volgens hem zo groot geworden door de vele boilies, iets wat ik betwijfel en zeker na dit artikel: http://www.karper-forum-online.nl/viewt ... 8&start=10

Het is zeker een klein water, ook doordat er een grote boom in het water ligt, stek 1 heeft 60% van het water en stek 2 de overige 40%. Het is geen makkelijk water maar een water waar zeer zeker dressuur heerst. Dit komt volgens Hans door het feit dat in een periode van 15 jaar lang 25 personen een vergunning hadden om daar te vissen, het hele jaar joor, jaar in jaar uit. Het is een put van 6000m3 met een bestand volgens Hans van 60 tot 80 karpers......... en hij vertelde dat de karpers uit de forellenvijver (zo'n 40 stuks) hier nog bij zullen komen........ jammer!

Wij hebben 4 runs gehad waarvan wij 1 grote zeelt (58 cm) hebben mogen vangen.
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
MJ Korsten
Berichten: 19
Lid geworden op: 03-08-2010 15:51
Locatie: Twente

10-08-2010 13:06

Wat is die Hans denkende; een water net iets groter dan mijn jaccuzi, vol gepropt met vis, middenin een woonwijk, voor 3,5 mijer per midweek??

Wie gaat daar nou vissen? ahum
nieuw profiel - oude inloggevens niet te achterhalen.
marcel schraa
Berichten: 7
Lid geworden op: 08-08-2010 00:29

27-08-2010 22:30

hey mensen

ik lees hier een stuk over het betaal water in hengelo ( ben er zelf woonachtig ) .
ik moet eerlijk bekennen dat ik iedereen voor gek verklaar , die daar wil gaan vissen.
het is zoals daaf al zei een klein water met een groot vis bestand(zoals de eigenaar doet voorkomen) YEAH RIGHT niet dus he , ik heb meedere mensen over dit water gesproken(mijn schoonvader is een karpervisser van de oude stempel en kent dit water als geen ander) en het bestand is zeker niet zo groot als beweerd word nog de grote van de vissen klopt niet met wat erover gezegt word .
de persoon die dit runt (hans ) ken ik , en ik kan uit persoonlijke ervaring vertellen dat deze beste man totaal geen verstand van vissen heeft, (daaf wij kennen elkaar ook , ik heb met je pa samen gewerkt bij raven weet je nog wie ik ben :wink: )
wat ik verder kan vertellen is dat die hans een grote vantast is e nog wel graag dingen kan opblazen , zo in dit geval dus de grote van de vissen en het bestand wat erop zou moeten zitten .
ik raar iedereen ten strengste af om hier tegaan vissen ,VOOR DIT GELD MENSEN KUN JE VEEL LEUKERE DINGEN GAAN DOEN GELOOF ME , TIS ZONDE VAN JE TIJD ÉN JE GELD.


MVG
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-08-2010 12:43

Zowieso is een betaalwater bezoeken voor die bedragen in Nederland een grote miskleun. Er zijn zoveel wateren in Nederland waar je heerlijk kunt vissen, geen last hebt van hengeldruk en al helemaal niet van de lijnen van je buurman. Komaan zeg, 4x3 stokken op 0,6ha. Hmmmf..

Voor 350 euro kan ik heel wat vergunningen aanschaffen die een schijtlading aan waters dekt. Met bijbehorende nachtivspassen en 3hengelvergunningen in sommige gevallen. En dan moet je naar zo'n pleepot voor 3,5 meijer om zo'n kerel zijn portemonnee te spekken. Want meer gebeurt er niet.

Frankrijk kan ik in sommige gevallen nog inkomen, vanwege de taalbarriere voor het verkrijgen van vergunningen, maar Nederland?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie