voorjaars sessie op freedomlakes

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

09-04-2010 17:27

4 nachtjes op Freedom lakes

2 april 2010

de aankomst....

ik had via een kennis gehoord over een prachtig domein van 3 meren in de buurt van poitiers.
2 ha, 7,5 ha en een 11 ha meer zijn hier te vinden in een prachtig stukje natuur..
we besluiten om een korte 4 daagse sessie te maken om er eens te gaan kijken of hij werkelijk niet heeft overdreven.
de verhalen van hem waar te mooi om waar te zijn, en de verleiding te groot... ;D
ik had inmiddels de contactgegevens van de eigenaar en na kort overleg met hem waren we meer als welkom in de 1e week van april.
we zouden het grootste meer tot onze beschikking hebben en ons hier kunnen uitleven.

met 5 vissers beginnen we aan de 4 daagse trip naar freedomlakes.
na een rit van ongeveer 8 uurtjes komen we aan bij de poort van het terrein van Freedom lakes
we hebben dan al de nodige regen op ons autodak horen vallen en dat is bij aankomst niet anders.
een lekker begin, opbouwen in de regen..zeg ik tegen mijn maat.
hopelijk geen voorbode voor de rest van de sessie.
na een kort gesprek met Marc, de eigenaar van Freedom lakes werden ons de minimale regels verteld en wat de vangsten waren tot dan toe.

Afbeelding

veel vis was er nog niet uit niet uitgekomen maar de kansen op vis zouden volgens hem toch wel reeel moeten zijn.
de stekkeuze was vooraf al bepaald en ik zou met mijn maat de lange kant onveillig gaan maken terwijl Eric, Peter en Johan het eiland zouden bevissen.


de regen was inmiddels afgenomen en we konden de stekken droog betrekken.
met de voerboot kon ik het bodemverloop snel in kaart brengen en een beeld vormen van het bodemverloop.
vanaf de kantjes tot aan het eilandje wat zich in het midden van de plas bevind staat ongeveer een goeie meter water.
de bodemstructuur bestaat veelal uit een kleibodem.


aangezien ik vis voor Dreambaits was de aaskeuze makkelijk en besluit ik alle 4 de hengels te voorzien van een snowman presentatie met de nieuwe pop-up range.
ik heb nog niet gevist met de deze nieuwe pop-ups dus dit was een mooie test voor deze nieuwe snoepjes.
vooral de kleur paars zou het moeten gaan doen aangezien het pasen was en de vissen wellicht ook wel op zoek waren naar felgekleurde eitjes.

Afbeelding

de rigs werden gewoon simpel gehouden met een soepele braid en een nash fang X maat 8.

Afbeelding

2 hengels werden voorzien van een Krill & Octopus knikker en de andere 2 met een Mystery Blend...beide de 15mm variant.
wat pellets erbij en klaar waren de maaltijden voor de geschubte vrienden.
na het uitvaren van de stokken was het inmiddels avond geworden en begon zowaar de zon een beetje door te komen.

Afbeelding

rond de klok van 20.00u geeft 1 van de delkims aan dat er iets knikkers aan het verzamelen is, en 1 van de Krill hengels gaat er vandoor.
na een korte dril kan ik de 1e vis op de mat leggen en gelijk blijkt het een goede vis te zijn.

Afbeelding

een 31 pond spiegel kijkt me nors aan met de blik van ...moet dat nou??...tja..je kan niet altijd geluk hebben vertel ik hem.
na de foto's gaat de vis netjes terug en doet de nacht zijn intrede.

de 2e vis meld zich een rond de klok van 02.00.
een kort salvo van piepjes gaat over in een vloeiende fluittoon die mij beweegt uit de warme slaapzak te komen.
het is inmiddels flink afgekoeld tot beneden het vriespunt aangezien de mat helemaal wit is uitgeslagen.
ik concentreer me op de vluchtende vis en na een 10 minuten durend gevecht beland ook deze op de mat.

wederom een goeie vis...na weging blijkt ook dit 30er te zijn...precies 15kg
de vis gaat terug en verdere actie blijft uit.
gedurende de dag neemt de buienactie weer toe en zelfs hagel komt er bij kijken.
dit is minder, aangezien de temperatuur van het water nu wel fiks zal gaan dalen vertel ik mijn vismaat.
de dag verloopt voor iedereen visloos, wat niet zo vreemd is.

de 2e nacht breekt aan en ik kan een blank noteren.
op het eiland zijn die nacht wel een paar vissen gevangen tot 20,5 kg voor Peter.
de 3e morgen verbetert het weer en besluit ik eens om een andere gedeelte te gaan verkennen in de hoop om wat vissen te spotten.
het achterste gedeelte blijkt nog een stukje ondieper te zijn en ik kan er gelijk een paar vissen zien draaien.
dat is al genoeg voor mij om te verplaatsen.
de spullen worden ingepakt en de sleeptoer kan beginnen.
rond 15.00 uur zit ik weer klaar op mijn nieuwe stek.

Afbeelding

er zijn hier 2 mooie openingen waar ik elk weer 2 hengels goed kwijt kan.
2 richting de linkerzijde waar de ondiepe zone zich bevind.
2 richting het eiland in dieper water.
ik besluit niet om ze aan het eiland te leggen aan gezien er al 2 vissen hebben gesprongen op minder als de helft van de afstand.
als ik de 1e hengel heb uitgevaren richting de ondiepe zone en de boot terug aan het dirigeren ben valt me op dat de lijn al strak staat.
vreemd..normaal zou die toch na het droppen slapper moeten hangen.
dan zie ik langzaam de top krom gaan en blijkt er gewoon al een vis de 10 seconden er voor gedropte rig te hebbemn opgepakt.
de afstandbediening vliegt door de lucht en de dril kan beginnen.
gelijk zie ik een flinke waterverplaatsing in de ondiepe zone.
en traag komt er een behoorlijke zware tegenstander richting landingsnet.
ik schep de vis en roep mijn vismaat.
de weger geeft aan dat de de vis net over de 20kg gaat..yess...de moeite van het verplaatsen heeft zich geloond.
loon naar werken...altijd mooi!

de foto's worden geschoten en de vis gaat terug.
even bijkomen en Mario van Dreambaits een smsje sturen met het goede nieuws.
de paarse poppies doen hun werk naar behoren..

Afbeelding

Afbeelding

om 16.00 liggen alle 4 de stokken op scherp en tuur ik gespannen over het water.
er is zat actie te zien en een aanbeet kan haast niet uitblijven.

de linkerstok meld zich...een vis schiet in sneltreinvaart vanaf de ondiepe plaat richting de diepere zone.
ik krijg deze vis gemakkelijker onder controlle en snel ligt de volgende patient op de mat.
tjonge..weer een flinke vis.
32 pond....de 4 vis op rij over de 15 kg..niet normaal meer.

Afbeelding

de foto;s zijn net geschoten als ook 1 van de rechter hengels die richting eiland liggen afloopt.
wederom lukt het me om de vis zonder veel problemen te landen en wederom een 30er.
dit maal echter geen spiegel, maar een erg zwaar gebouwde schub van 33 pond.

Afbeelding

na deze vis lopen beide hengels aan de linkerzijde nogmaals af wat het totaal brengt op 5 vissen op een goede 4 uurtjes tijd.
als de duisternis zijn intrede doet valt het stil qua aanbeten.
wel blijft de actie op het water behoorlijk aanwezig..springende vissen blijf ik de hele nacht horen.

het duurt weer tot daglicht alvorens er weer actie komt.
een van de stokken in dieper water levert een 28er op.


Afbeelding
de rechterzijde van de stek...

Afbeelding

de 4e dag is er een met veel zonneschijn maar ook zonder actie.
ik heb zo wel de tijd om de vissen goed te observeren en zie dat ze in de linkerbaai erg dicht onder de kant komen op amper 40cm water.
ik besluit er wat te voeren en er de laatste dag met 2 stokken te gaan vissen en zo te proberen om toch nog wat actie te krijgen.

de nacht levert 3 vissen op..allen in de 20 ponds categorie...25,26 en 28 pond

smorgens om 11.00 ben ik present in het uiterste puntje van de ondiepe baai en de zon schijnt dan al volop.

Afbeelding

het duurt tot 14.00 uur voor ik de eerste tekenen van vis kan zien.
er springen enkele vissen en om 15.00 vertrekt er dan eindelijk 1 van de stokken.
echter verspeel ik de vis kort na aanslag...balen!
als de vis nu maar niet de rest van de bende mee heeft genomen in zijn vlucht zijn mijn gedachten.
ik geef ze tot 17.00 , dan ga ik terug naar mijn stek om alles gereedt te maken voor de laatste nacht.

het is dan 16.30 en de tijd begint te dringen...er hebben zich wel weer enkele vissen verzameld in de ondiepe baai..
weer een fluittoon...jawel....toch nog 1.
deze komt gelukkig wel zonder problemen op de mat.

Afbeelding

een 28er krijgt na een fotootje zijn vrijheid terug en ik besluit terug te keren naar de stek.

de laatste nacht moet ik 4 keer uit..3 keer voor karpers en 1 ker voor een meerval van een cm of 60.
de enige vis die ik even zak is alweer de 6e 30er...33 pond
de andere 2 vissen zijn 22 en 25 pond zwaar.

Afbeelding

de 4 dagen zijn voorbij gevlogen..en wat een heerlijke sessie was het geweest.
de andere vissers sluiten af met 8 vissen bij elkaar en het verplaatsen heeft voor mij het verschil gemaakt.
ik eindig met 16 vissen...een sessie om zo weer over te doen
zeker keer ik hier terug in de toekomst..wat hier zit zoveel potentie in..

het water is te boeken via http://www.Visvakanties.nl

mocht iemand meer info willen ik ben altijd bereidt om verder te helpen

een aanrader, en er is nog voldoende plaats voor 2010...


Afbeelding

greetz Roy van Goor
Laatst gewijzigd door Roy van Goor op 10-04-2010 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-04-2010 20:22

Mooi verslag Roy!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-04-2010 21:07

Mooi verslag inderdaad,genot om het te lezen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

12-04-2010 21:32

Mooi verslag, mooie vissen en prachtig water.
Gebruikersavatar
marco van den hoek
Berichten: 15
Lid geworden op: 07-03-2010 21:32
Locatie: waddinxveen

14-04-2010 00:34

top geschreven zo, het was een genot om te lezen idd.
en er zaten een paar plaatjes van vissen tussen.

mvg marco
koen klein avink
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-04-2010 20:21

22-04-2010 20:54

hee roy
Goed verslag met een paar mooie vissen .
Ik heb een paar vragen .
Ik ga 15 mei as voor een week naar freedom lakes nou heb ik een paar vragen over het gebruik van voer .
Wij zitten op het middelste meer .
Zijn er nog boilies die je af raad om mee te gaan vissen en het gebruik van hennep is dat toegestaan ?
Ik ben zelf van plan om met de red smoked salmon freezerbait te gaan vissen van proline .
Ik hoop op wat meer info .
gr koen
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

22-04-2010 21:33

heb je pbtje gestuurd
mvgr roy
Plaats reactie