Grands Près

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

23-03-2010 14:28

Mijn ervaring met Grands Près vorig jaar, ik las op verschillende fora dat er dit jaar behoorlijk wat Nederlanders die kant op gaan, dus misschien kunnen mensen hier nog wat mee.

Ik heb hier in september vorig jaar 2 dagen geweest toen ik daar vlakbij op vakantie zat. Op zich een erg mooi meer (vooral stek 5 is mooi) maar toch ook een hoop nadelen. Het is een moeilijk water, waar ook veel dwergmeervalletjes in zitten. De stekken 7 t/m 13 zitten mijns inziens vrij dicht op elkaar en 7 was helemaal dicht gegroeid. Toen wij aankwamen hebben we geen beheerder of eigenaar gezien, dus zijn we maar ergens gaan zitten, de zoon van de beheerder kwam uiteindelijk de volgende dag pas. Verder is de toegangsweg van grind met grote kuilen erin, normaal gesproken geen probleem, maar toen wij kwamen regende het pijpenstelen en kwamen we vast te staan met de auto, een vriendelijke medevisser wilde ons eruit trekken gelukkig. Ook rijden hier de hele dag vrachtwagens over het pad af en aan voor de naast het meer gelegen steengroeve. Dus echt rustig hadden wij het niet, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.
Wat ik ook merkte is dat het allemaal volgens mij nog in de kinderschoenen staat, wij waren samen met nog een visser de enigen op het meer, er was ook alleen stroom via een generator die niet aan ging.

Op zich heeft dit wel potentie om uit te groeien tot iets moois, maar voorlopig wegen de nadelen toch zwaarder dan de voordelen,maar dat is mijn mening. Nogmaals het kan allemaal natuurlijk veranderd zijn binnen een halfjaar, maar wilde deze informatie toch even delen.
Gebruikersavatar
Pier Boomstra
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-02-2004 21:53
Locatie: zwolle
Contacteer:

31-03-2010 19:34

Inderdaad Eddy een mooi water, wij zijn er in oktober(2009) geweest. Wij hadden inderdaad ook veel last van vrachtwagens en een dragline die de hele dag in het water stond te graven. Deze vrachtwagens rijden nog tot en met juni (2010)dan niet meer.
Intussen is het water wel stukken groter, het is nu ongeveer 20ha.
Het weggetje er naar toe is inderdaad dramatisch wij hadden het geluk dat het droog was, dus konden wij de kuilen zien. De beheerder en zijn zoon(die ook wel een beetje engels kan) zijn aardig en behulpzaam.
Van dwergmeerval hebben wij geen last, en hebben die ook niet gezien.

Wij gaan hier zeker nog een keer naar toe. 8)
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

02-05-2010 11:34

Ben net terug uit grand pres. Het pad er naartoe is goed te doen misschien hebben ze het opgeknapt?
Maar het meer is bij lange na geen 20 ha. Eerder 12 ha met het nieuwe stuk erbij.
Voorgaande weken slecht gevangen, de week voor ons 2 vissen de week daarvoor ook2 en daarvoor 4.
Wij hadden er 30 en een zooitje steuren waar je doodziek van werd.
Van de vrachtwagens ondervond ik geen hinder je werd er alleen door wakker gemaakt. Ikzat er het dichts bij op stek 10 ze reden 2 meter langs me tent. En de vissen hadden er ook geen last van ik bleef ze gewoon vangen tussen de vrachtwagens door.
Bijna alle vissen zijn op het nieuwe stuk gevangen.
Van de poison chat ook geen last gehad.

Groet
Nicky Roovers
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-04-2010 19:00

02-05-2010 20:40

heej patrick ik heb even een paar vragen.

weet jij of er toevallig veel gevangen is op de stekken 4,5,6?
en heb jij veel last van witvis en meerval.
wat zijn de zwaarste vissen die je gevangen heb en heb je er toevallig foto's van

GR nicky roovers
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

03-05-2010 16:55

Op 4 Is niks gevangen op 5 drie van ongeveer 10 pond en op 6 ook geen stootje gehad.
Op 10 zijn de meeste en de zwaarste uitgekomen daar zat ik :D .
Geen meerval gezien brasem enkele, maar we hebben verschrikkelijk veel last gehad van steuren.
Zwaarste was 45 pond heb er fotos van maar heb geen verstand van computers dus ik weet niet hoe ze er op te krijgen.
Nicky Roovers
Berichten: 8
Lid geworden op: 13-04-2010 19:00

04-05-2010 08:57

hee man waar heb jij gevist dan veel tegen de kant aan of wat

Ben je trouwens wel eens vaker op dat water geweest of niet?

is het nodig om veel bij te voeren daar met Patrikels of boilies?

en op de rest van het water werd daar wel wat gevangen?

GR nicky
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

04-05-2010 17:46

Er werd bijna alleen op het nieuwe stuk gevangen, ik zat op 10 maatje op 11 hebben met zijn 2en het meeste gevangen. 22 van de 30 vissen.
Ik gebruik geen partikels dus ken er geen oordeel over geven. Maatje op 5 gebruikte hennep en nootjes die pakte alleen kleine vissen.
Voer niet teveel ik hield het bij handjes per keer en na iedere vis. Heb nog geen 9 kilo gebruikt in een week.
Andere voerden meer en kregen ook minder aanbeten, ik had ook de mazzel dat ze er lagen.
Was ook de eerste keer dat ik er was en ook de laatste. Ik ga niet 2 keer naar hetzelfde water, vind het leuker om telkens wat nieuws te bevissen.
maikel oonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-05-2010 02:53

05-05-2010 03:19

Halo,

Ik ga aankomende week weer naar grand pres. Ik las dat er een nieuw stuk water aan was getrokken? Tussen welke stekken is dat gedaan? Denk tussen stek 11 en 10????? Waren ze vorig jaar rond deze tijd al aan het uitgraven. Maar volgens de plattegrond van het water op de side van visvakanties staat is het het zelfde als vorig jaar.

Dus nu mijn vraag:

Waar of tussen welke stekken zit het nieuwe gedeelte/water??
En zijn de oude stek nummers/plekken nog het zelfde?? (volgens visvakanties)
En met welke soort/smaak boilie heb je de vissen weten te vangen??

Wij zaten vorig jaar op stek 11, maar helaas waren ze toen druk met het paaien. Dat gebeurden lings naast ons, was wel een heel mooi gezicht. Maar geen vis op de mat helaas!

Moderator schreef:Overbodige quote verwijderd.
Laatst gewijzigd door maikel oonk op 05-05-2010 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

05-05-2010 17:39

De foto op de plattegrond klopt niet meer die foto is een paar jaar oud.
Ze hebben dat water aan de zijkant voor 75% dichtgegooid en toen de dam ertussen uit gegraven.
Dus die 20 ha waar ze het over hebben klopt echt niet. Alleen stek 13 is er niet meer je kunt niet op de nieuwe oever zitten want dat is alleen rots en bagger.
De laatste dag dat we er waren begon de vis zich te laten zien in de kommen.Volgens mij zitten ze tegen de paai aan. dus dat zal wel deze of volgende week gebeuren.
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

05-05-2010 17:42

Zorg dat je een bootje met dieptemeter bij je hebt dan kun je de oude dam opzoeken daar heb ik alles op gevangen.
Alles daar tussen of tegen de eilanden was voor mij helemaal niks.
Maatje op 1 en 5 vingen ze tegen de kanten aan.
maikel oonk
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-05-2010 02:53

06-05-2010 00:25

Hallo,

Bedankt voor de info! En ik hoop niet dat we weer het geluk hebben dit jaar dat de vissen weer gaan paaien als we er zijn. Gezien het weer daar, vooral de nacht temperaturen kunnen we nog wel eens geluk hebben. En wat de oude dam betreft, neem aan dat je de dam bedoeld waar stek 13 op getekend is volgens de plattegrond die op de side staat??

Mvg, Maikel Oonk.
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

06-05-2010 16:45

Bij ons was het ook erg koud snachts 3 graden en overdag in de zon over de 30.
De dam bedoel ik waar stek 13 was ja.
tom koopman
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-05-2008 23:42

15-05-2010 12:05

Ben net terug van grand pres 1 tot 8 mei 2010

Tip:
vis in de wind!

wij zaten op met 8man verdeeld op stek 1, 5, 10 en 11
eerste 3 dagen wind ZW vingen stek 1 en 5(waarvan 2 hengels op 4 lagen) de rest niks.
daarna draaide de wind en vingen stek 10 en 11 zich scheel! en rest nauwelijks.
Veel 'valse runs'

mijn zwaarste vis 23,5 kilo spiegel. :D
in totaal rond de 40 vissen gevangen met ons 8en, waarvan 2 schubs, rest spiegel (10x 40+ en rest bijna allemaal 30+ op paar 20ers na)... zooi steuren en een meerval.

We visten allen met boilies, en voor steur halibuts erbij!
Stek 1 gevist op het plateau richting stek 2, kant en overkant
stek 5(klein voor 2pers.) gevist op stek 4:P en eiland
stek 10 tegen eiland en links in de kom
stek 11 rechts op nieuwe gedeelte

-Verder die fransen spreken geen woord engels behalve zijn zoon.
-Stroomvoorziening is klote
-watervoorzieng is klote
-nauwelijks verdere controle
-voor de mensen die er last van hebben... veel vrachtverkeer langs stek 6, 7, 8, 9, 10

Lijkt me duidelijk zo :wink:
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

25-05-2010 20:26

Tom ben jij een van die jongens die er als eerste waren die ik gesproken heb?
Wij stonden met die camper.
tom koopman
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-05-2008 23:42

25-05-2010 23:25

Patrick Huigloot schreef:Tom ben jij een van die jongens die er als eerste waren die ik gesproken heb?
Wij stonden met die camper.


Hoi Patrick,
nee wij reden op ons gemakje met de banden in de wielkassen richting grand pres :wink:
wij kwamen een uurtje later aan, ik zat op stek 1, waar jullie gezeten hebben toch?
hadden jullie nou zulk mooi weer gehad hoorde ik?? :o
Patrick Huigloot
Berichten: 46
Lid geworden op: 16-12-2006 20:00
Locatie: Rijpwetering

26-05-2010 17:44

Ik zat op 10 tom.
2 maatjes van me zaten op 1 met de camper.
Wij hadden echt supergoed weer gehad de hele week, was de eerste dag al helemaal verbrand.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

21-06-2010 17:21

Iemand de afgelopen week(en) nog wat gevangen?
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

08-08-2010 09:50

Ben net terug van een weekje Grand Pres. Ik vond het water erg mooi, het is idd nu een 12 hectaar.
We hebben aardig gevangen we hadden 1 20ger, 3 hoge 20gers, 2 30gers, 1 hoge 30ger, verder 3 veertigers.
We hebben geen last gehad van de dwergmeervalletjes, maar er zitten juist heel veel kreeftjes. Daar kwamen we zelf achter, omdat onze maten op stek 11 met een net over de bodem waren gegaan, om kreeften te vangen.
We hebben deze week alles gevangen op tijgernoten, wel minimaal 3 aan de hair, en met andere partikels bijgevoerd. We hebben onze lijnen gewoon laten liggen vanaf het moment van uitvaren, alleen maar weer terug gevaren, als we beet hadden.
Er zitten inderdaad zeker nadelen aan het water, maar ook wel voordelen:

De voordelen:

- Mooi karperbestand
- Lekker rustig, geen last van snelwegen etc.
- Mooie stekken
- Mooie eettafel aanwezig, en stoelen
- De prijs

De nadelen:

- Moeilijk water
- Heel veel kreeften
- Geen engels spreekende mensen, op een gezinslid na, die hebben we ook maar 3 keer gezien.
- Geen 24 uur douche, maar op 3 dagen kunnen douchen, met geluk mochten we van de eigenaar nog 1 keer extra douchen
- Niet vaak was er iemand


Ik vind de nadelen niet zwaarder wegen dan de voordelen. We hebben er een leuke week gehad, en ik zou er nog wel een keer terug willen....
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

09-12-2010 12:06

Nog iemand ondertussen nieuwe informatie over Grands Pres?

Hoe zit het nu met de vrachtwagens, rijden deze nog steeds rond daaro?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-01-2011 00:07

Zit er leuk uit, je moet alleen met 2 boeken.
Laatst gewijzigd door Dennis Slagboom op 28-06-2011 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Let op slagboom !
jim de niet
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-06-2011 20:04

28-06-2011 20:14

Iemand hier nog recent geweest?
Ik ga over 2 weken, weet iemand of hier iets van een winkel/ /supermarkt in de buurt is?
Hoe het met de vrachtwagens is?


Ik hoor het graag
Ik slaap slecht,maar lig er niet wakker van !
van oort

30-06-2011 14:12

he jim welke week ga je?? de vrachtwagens rijden er nog steeds en een winkel is een kleine 10 min rijden.
laat even weten welke week je gaat wij gaan binnenkort ook nog.

groeten rens
jim de niet
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-06-2011 20:04

30-06-2011 15:10

Hallo, wij gaan 18 juli een midweek.
we hebben stek 11 geboekt
Wanneer ben jij hier voor het laatsts geweest?
voorgaande jaren zijn we op marcusannes geweest, en wilde nu wel eens wat anders.

Kan je mij wat meer vertellen over het water e.d
Ik slaap slecht,maar lig er niet wakker van !
Robert van der Velden
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-11-2007 19:26

05-09-2012 19:22

Hoi,
Iemand hier nog geweest, wij gaan half oktober.
Kan iemand mij wat vertellen over stek 10, rijden de vrachtauto's nog?

Groet,
Robert
Plaats reactie