two island lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gesloten
jeffrey van de wal
Berichten: 16
Lid geworden op: 28-10-2009 16:57

08-02-2010 14:32

Heeft iemand hier ervaring mee ? is een nieuw water wat nog maar net open is en voorheen anders heette, maar er is nog nooit op karper gevist.
Kun je mischien iets zeggen over de vangsten/stekken ?

mvg Jeffrey
rudie smulders
Berichten: 53
Lid geworden op: 24-08-2005 13:18
Locatie: roermond

08-02-2010 19:40

ut is un kwestie van geduld voordat.......
teun dekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-06-2007 21:07
Locatie: swifterbant

21-02-2010 14:31

ga zelf 10 4 2010 1week daar vissen mail mij daarna maar misschien weet ik dan meer mvg teun dekker email teun2210@live.nl
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

06-03-2010 19:20

teun dekker schreef:ga zelf 10 4 2010 1week daar vissen mail mij daarna maar misschien weet ik dan meer mvg teun dekker email teun2210@live.nl


het zou fijn zijn als je hier wat zou willen delen met ons
wij hebben namelijk 2 weken na u dit meer als compensatie gekregen voor etang 5

alle info is welkom goed en slecht
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Rinus Wighman
Berichten: 4
Lid geworden op: 02-09-2005 01:07
Locatie: Amsterdam

23-03-2010 22:33

Hallo Danny,

Wij gaan ook met vier man op 24-04-2010 naar Two Island Lake en wij hebben ook compensatie gehad voor Etang 5. Wij hebben plek 8 en 9 geboekt en het jagershutje. Welke plek(ken) hebben jullie gehuurd. Het water is m.i. groot genoeg en in het voorjaar zal het wier denk ik nog niet zo'n ramp zijn. Ik neem mijn rubberboot en dieptemeter mee en wij zullen gaan zoeken naar wiervrije stekken richting het eerste eiland waar dat zwijn woont.

Gr. Rinus
carpe diem en strakke lijnen
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

28-03-2010 16:44

gaan we maar weer eens bellen met ecg (voor de 83e keer) :evil: :evil:

tegen ons is gezegt dat je pas een stek kan krijgen als je daar ter plekke aankomt en dus niet van te voren kan boeken welke plek je graag wilt :cry: :cry:

en nu lees ik hier dat jullie al een stek hebben vast staan :o :o :o
worden wij nu in de maling genomen ofzoiets?????? :cry: :cry: :-? :-?

gaan we weer hangen aan die telefoon
reactie volgt nog :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
van den Heuvel
Berichten: 3
Lid geworden op: 17-03-2010 21:46

29-03-2010 13:41

Dag mensen,

Hier zie ik veel over Two Island Lake staan, allereerst wil ik vermelden dat voor de mensen die teleurgesteld zijn dat ze niet op Etang 5 kunnen gaan vissen ze blij mogen zijn om dan op dit water te mogen gaan vissen.
Etang 5 is een grote vijver en heeft weinig bijzonders qua uitstraling, de douches zijn ook een eind rijden en wier is op velen waters overlast dus daar wil ik niet over praten. Gewoon vissen in wier. Het enige wat bekend is dat er hele grote vissen zitten.
Vorig jaar hadden we two island lake geboekt, maar dat kon door omstandigheden niet doorgaan helaas. Uiteindelijk kwamen we terecht op forest lake wat een drama was en zijn gelijk doorgereden waarop we terecht kwamen op etang 5.
Omdat we ons zinnen op een groot water Two Island Lake hadden gezet, zijn we eind oktober een lang weekend geweest en met leuke visvangst kan ik jullie vertellen.
Helaas stellen de boten weinig voor en was het een kriem door de extreme wind die aanwezig was om te varen met die dinky toy bootjes.
De douches en wc gelegenheid stelde in oktober niets voor en nu...................?
Het water is vrij groot en de stekken zijn ruim genoeg, qua dieptes zijn er variaties genoeg tot voor zover wij op de stek hebben kunnen vinden was 5 meter het diepste stuk.
Het vissen op zich maak het je niet te moeilijk de vissen zijn niets gewend en je zal bij het voeren van partikels al snel vis op de stek hebben maar dan ook hele grote brasems en zeelts.
Op dit moment zijn er nog 2 vrienden van ons een week aan het vissen en zelf heb ik nog geboekt voor de eerste week van mei. En de stekkeuze is voor zover bij mij bekend loten of verdelen op moment van aankomst en deze kunnen niet van te voren geboekt worden.
K. van den Herik

29-03-2010 15:43

kut he vissen...
jeffrey van de wal
Berichten: 16
Lid geworden op: 28-10-2009 16:57

29-03-2010 15:44

oke van den heuvel, dan zie ik je daar wel met de loting om de stekken haha want ik ga dan ook.
Kan niet wachten!
Gaan er mischien nog meer mensen de eerste week van mei?
En die bootjes daarzo, zijn die goed genoeg om mee op het water te gaan of raden jullie echt aan zelf een boot mee te nemen?
van den Heuvel
Berichten: 3
Lid geworden op: 17-03-2010 21:46

29-03-2010 20:57

Dag Jeffrey,

Wat betreft de boot als je een goede boot hebt zal ik deze zeker meenemen maar goed het is maar net wat je gewend bent om te gebruiken. Het zijn vrij slappe kunstof bootjes.
Heb vandaag van vrienden vernomen dat de douches en toiletten nu verzorgd zijn.
En loten ach ja in goed overleg kom je ook een heel eind.
Op de vraag of er meer gaan, ik kan je vertellen dat wij met 6 man gaan dus zal best goed komen en het water is ruim zat. En de zin om te gaan is bij ons en mij wel degelijk aanwezig, maar eerst eind van de week nog een Frankrijk sessie.
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

03-04-2010 11:34

na telefonisch contact met ecg blijkt dat je wel degelijk stekken kan boeken op 2 eiland lakes wat hierboven al gezegt werd
alleen als er vanuit europa meerdere boekingen zijn en het gehele meer bijna vol zit kan je pas stekken verkrijgen bij aankomst ecg is niet de enigste die daar kan boeken
wij hebben bv 4 stekken gehuurd en er zijn altijd 5 stekken vrij dus keuze uit 9 stekken
gaat er iemand weg kan je ook nog verhuizen , geen optie voor ons want wij gaan maar 4 dagen

dat was de uitleg van ecg dus het kan dus wel degelijk bij weinig animo
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-04-2010 15:16

Ik dacht dat jij en Ron en de rest een volle week gingen? Omgezet in 4 dagen ofzo?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

03-04-2010 20:53

nee hoor altijd al 4 dagen geweest
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
jan brugge76
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-01-2010 09:23

12-04-2010 21:12

Wie ging er dit weekend naar 2 island lakes?? of was t volgende week?

ik hoor het wel ga zelf 8 t/m 15 mei.
alle info is welkom.

Groet'n :D uut grunn.
danny lok
Berichten: 76
Lid geworden op: 09-01-2010 16:34

13-04-2010 17:03

kom ik je het wel ter plaatse vertellen wij zitten er met 8 man van 7 t/m 10 mei :wink: :wink: :wink:
met de duurste karperspullen vissen , wil niet zeggen dat je meer vangt
jan brugge76
Berichten: 4
Lid geworden op: 08-01-2010 09:23

14-04-2010 09:07

ok dan zien we elkaar daar. :wink:

groet jan.

Ps. Wij zitten daar met z'n 4ren 1 week za/za.
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

15-04-2010 20:45

Tis een heerlijk water om te vissen maar in t najaar is t echt wel aanpoten met t wier en hele grote ruisvoorns!
Ben in september 2009 geweest hele mooie vissen gevangen maar je kon niet je lijn opdraaien door t wier en als je pech had 6 hengels met een voorn eraan in de ochtend.
Door de afstand naar je stek en t wier krijg je geen goede registratie van de voorns dus bij een piep ophalen en in een klein k#t bootje (ben 203 cm) je lijn ophalen.
Heb heerlijk gezeten maar t vissen was bijna onmogelijk ook hele harde wind + drijvend wier.
Ik wens jullie veel plezier en doe george de groeten.
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
jeffrey van de wal
Berichten: 16
Lid geworden op: 28-10-2009 16:57

16-04-2010 13:18

pff kan niet meer wachten, nog 15 daagjes en dan naar dit nieuwe water!!
over dat wier, daar had ecg iets van op zijn site gezet dat het daar nu ongeveer 10 tot 15 cm was dus dit is zeker geen probleem!
En we hadden naar ecg toe gebeld om te vragen of we een stek konden afhuren, maar in eerste instantie kon dat niet. na een beetje aandringen was dit dus wel mogelijk en we hebben stek 3 en 4 kunnen bemachtigen voor een week lang dus als je een stek wilt huren zou ik nogmaals bellen.
Heeft iemand mischien wat foto's van dat water, want kan alleen maar foto's vinden op de site van euro carp group en daar staan geen foto's op van de stekken enzo dus.
Alvast bedankt

Jeffrey
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-04-2010 13:27

jeffrey van de wal schreef:pff kan niet meer wachten, nog 15 daagjes en dan naar dit nieuwe water!!
over dat wier, daar had ecg iets van op zijn site gezet dat het daar nu ongeveer 10 tot 15 cm was dus dit is zeker geen probleem!
En we hadden naar ecg toe gebeld om te vragen of we een stek konden afhuren, maar in eerste instantie kon dat niet. na een beetje aandringen was dit dus wel mogelijk en we hebben stek 3 en 4 kunnen bemachtigen voor een week lang dus als je een stek wilt huren zou ik nogmaals bellen.
Heeft iemand mischien wat foto's van dat water, want kan alleen maar foto's vinden op de site van euro carp group en daar staan geen foto's op van de stekken enzo dus.
Alvast bedankt

Jeffrey

Wier 15 cm nu? Nog geen probleem maar wier groeit 5 cm per dag,dus als het weer meezit of tegen zit hoe je het dus bekijkt,kan het hard gaan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
romando van Leyen
Berichten: 6
Lid geworden op: 18-04-2010 14:00
Locatie: Krimpen

18-04-2010 14:38

een stek boeken kan je doen maar de eigenaar kijkt hier toch niet naar het is gewoon wie het eerst wie komt wie het eerst maalt. wij hadden stek 18 en 19 geboekt voor met ze vieren toen we aangekomen waren waren die al bezet. toen zijn we op stek 8,9 en 10 gaan zitte tot maandag er 3 andere nederlandse visser achter ons stonden.
Die deze stek hadden geboekt en 200 euro betaald hadden voor een jagers hut die een grote rotzooi was.
over douche`s en wc gesproke je kan in het hok bij de beheerder douche, als je geluk hebt dat die aan wezig is en je hebt ook een wc aan de zijde van het hok waar der beheerde zit, slaapt of niet aanwezig is.
De vangste van de afgelope week was al meer dan de afgelope 2 maande bij elkaar. wij hadden 12 vissen waarvan de kleinste 10 pond was en de grootste 31.
Het opladen van accu`s kan je doen je moet dit dan wel buiten neer leggen aan de achter zijde van het gebouw van de beheerde heb je een kast waar 6 stekker in kunnen.
Het verhaal over het zwijn op het eiland klopt ook niet de geit is er wel maar het zwijn niet.
Het wier valt nue nog mee, maar de vissen zwemme het wier en blijven dan gewoon stil liggen en dus moet je dan gewoon de boot in dus een roeiboot is wel aan te bevelen.
voor de rest kijkt de eigenaar nergens naar, en heeft absoluut geen enkel verstand van vissen.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

20-04-2010 17:49

In deze gaan we verder ;
viewtopic.php?f=72&t=52733
CarpeR Diem
Gesloten