Lac de Villedon

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan van Bavel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2010 20:43

30-01-2010 16:35

Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over dit schitterende meer.
Bodemverloop, aasgedrag, weetjes, etc.
Ga er dit jaar in april naar toe en alvast een beetje voorbereiding is nooit weg.
Heb daarom zelf natuurlijk de bekende site's al gecheckt, dus deze hoef je niet te benoemen.

Groeten,

Johan.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

30-01-2010 17:50

Hoi,

Zorg dat je Pro Line ballen meeneemt.
Vorig jaar beten ze praktisch alleen maar op de villedone special.
Eerste 4 dagen met een ander merk gevist, 2 aanbeten.
Over geschakelt naar pro Line en de aanbeten kwamen ook.
Echt iedereen vist daar met die bollen.

Vraag het dus effe na!!!!!

Voor de rest, uitvaren met een voerboot en de lijnen laten liggen 24 a 48 uur als je weet dat ze goed liggen, Zo kregen wij steeds meer aanbeten.

Welke stek zit je dan?


Groeten Joris
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

30-01-2010 19:46

Hallo,

Wij zijn er ook geweest in november 2009,
geef je een tip neem veel bollie's mee. Wij hadden 125 kilo en dan gaat het wel lopen. We hadden Proline Garlic Robin Red bij. En vis met niet te korte onderlijnen en ik zou geen stif rig gebruiken.
De bodum is vrij zacht daarom deze tip.
Veel voeren 25 kilo gelijk erin is niks te veel geloof me, wel over een groot stuk voeren. We hadden ook 1 liter flavour bij die we tussen de boillie's gooiden. Dus boillie's in een emmer en dan wat flavour erop en schudden met die hap. Werkt goed zeker op een slijk bodum je kan ook aminol nemen dat werkt ook goed.
Zo hebben mijn zoon en ik het aangepakt en hadden 18 vissen en de andere 10 vissers samen geen 9 vissen.
Zeg er wel bij dat was in november, we hebben er een hele fijne week gehad.
Onze lijnen lagen nooit geen 24 uur in kan ik je vertellen, maar dat is onze visserij.
En als je een paar piepen krijgt niet wachten op een volle run. Neem je hengel gerust eerder in je handen, de lijn licht op een zachte bodum en je vist op afstand. Dus veel rek op je lijn als je daar op een run wacht zal je veel vissen missen denk ik. De lijn zakt in de zachte bodum en de vis hangt vaak al bij 1 piep. Wij hadden dan de hengel al in onze handen ;)

Vlekkie
Gebruikersavatar
Johan van Bavel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2010 20:43

30-01-2010 20:02

Joris:
De villedon special ? is dat een bal die alleen daar te verkrijgen is ?, en heb je ook gebruik gemaakt van de pellets waarmee ze bijvoeren in de winterperiode ? De stek weet ik nog niet, daar er zover ik weet pas stekken bepaald worden op het moment dat je aankomt, heb je anders nog voorkeuren dan ?

Mario:
Dat zijn flinke hoeveelheden zeg, hoe lang zijn jullie dan geweest ?
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

30-01-2010 22:11

Hallo Johan,

Flinke hoeveel heden nou vond het nog al mee vallen.
We hebben 1 week gevist toen we in november daar waren.
Denk als je het goed aanpakt het in April beter moet zijn, we waren natuurlijk wel blij omdat het bij de rest vrij stil was.
Wij hebben alleen maar met boillie's gevoerd, toen we daar waren.
Zou zeggen doe je best, dan komt alles goed.

Vlekkie
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

30-01-2010 23:47

Hoi je schrijft "wij hadden 125 kilo boilies mee" Toch geen 125 kilo van proline toch.
Deze kosten ongeveer 37,99 euro per 5 kilo. Dus 125 kilo is 949,75 euro.
Is dit niet een een beetje te gek, 125 kilo voor 1 week.




mario van de westerlo schreef:Hallo,

Wij zijn er ook geweest in november 2009,
geef je een tip neem veel bollie's mee. Wij hadden 125 kilo en dan gaat het wel lopen. We hadden Proline Garlic Robin Red bij. En vis met niet te korte onderlijnen en ik zou geen stif rig gebruiken.
De bodum is vrij zacht daarom deze tip.
Veel voeren 25 kilo gelijk erin is niks te veel geloof me, wel over een groot stuk voeren. We hadden ook 1 liter flavour bij die we tussen de boillie's gooiden. Dus boillie's in een emmer en dan wat flavour erop en schudden met die hap. Werkt goed zeker op een slijk bodum je kan ook aminol nemen dat werkt ook goed.
Zo hebben mijn zoon en ik het aangepakt en hadden 18 vissen en de andere 10 vissers samen geen 9 vissen.
Zeg er wel bij dat was in november, we hebben er een hele fijne week gehad.
Onze lijnen lagen nooit geen 24 uur in kan ik je vertellen, maar dat is onze visserij.
En als je een paar piepen krijgt niet wachten op een volle run. Neem je hengel gerust eerder in je handen, de lijn licht op een zachte bodum en je vist op afstand. Dus veel rek op je lijn als je daar op een run wacht zal je veel vissen missen denk ik. De lijn zakt in de zachte bodum en de vis hangt vaak al bij 1 piep. Wij hadden dan de hengel al in onze handen ;)

Vlekkie
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

31-01-2010 11:13

Hallo Henk,

Ja toch hadden we die bij idd, maar in dit geval ligt het mischien wat anders.
Ik viste namelijk ook voor Proline, dus in dit geval klopt het niet wat je zegt.

Vlekkie
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

31-01-2010 11:26

Hoi,

Deze boilie is volgens mij alleen bij Eddy Sterkc verkrijgbaar.

http://www.lac-de-villedon.com

Bij contact kun je hun een mailtje sturen, voor die vragen en waar het verkrijgbaar is.(rechtstreeks contact met het meer)
Pallets voerde ik inderdaad ook mee.
Ik neem altijd zo'n 50 a 75 kilo boilies mee(2 man), en de pallets varieerde van 100 kilo binnen een week tot 200 kilo.
Het ligt er maar net aan hoe hard het loopt.

Je kunt eventueel een voorkeursstek aangeven.
En als je Carpconnection opbelt en lang en genoeg zeurt krijg je ook wel een streepje voor.

Zelf vind ik het een leuk water met een goede service, ook vanuit de kant van carpconnections.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

31-01-2010 13:49

hee Johan,
Welke datum zit je op villedon??
Me vismaat en ik zitten er van 3 tot 10 april :D
Gebruikersavatar
Johan van Bavel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2010 20:43

31-01-2010 19:04

Ronald wij komen als jij gaat, dus wellicht zie ik je daar. Kun je me mooi je foto's laten zien :P
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

01-02-2010 08:58

haha jah johan.
dat zal idd mooi zijn:D
heb er egt veel zin in joh!
hebben jullie al een plek afgesproken?
Gebruikersavatar
Johan van Bavel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2010 20:43

03-02-2010 11:26

Nee Ronald, dat doen we daar pas. Heeft er verder niemand info bv over het diepteverloop van het water op de diversen stekken ? Vraag niet om hotspots, :wink: maar wil wel graag weten welk deel of op welke stekken van het water het diep is bv. Info mag ook per PB.

Groeten Johan.
dave corbijn
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-06-2008 00:21

03-02-2010 21:49

beste johan

ik ben er vorig jaar geweest en ik had snowman packes mee van edge baits
die zijn 10mm je haalt daar zakken pellets 4 of 8 mm die kosten 32,50eurie en dat is niet duur.
in april lost het toch niet al tesnel op de water temperatuur is niet al tehoog, dus emmertje klein bodempje pellets snowmannetje erop
en dan kan het niet mis gaan ik zat op stek 15 en16 zorg ook dat je zand kleurige rigs tubes en al dat soort dingetjes mee neemt.
lijnen uit varen in het midden van het meer onder en de nabij en goed naar de harde stukken bodem zoeken zij het met een prik stok dan vang je ze gewoon.

succes
groeten dave
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

03-02-2010 22:18

Het zijn ook nog is parels van vissen 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als jullie nog meer foto's willen moet je het maar ff zeggen.. dan plaats ik van de week nog wel un paar :wink:
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
Johan van Bavel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2010 20:43

04-02-2010 13:23

Foto's zijn altijd leuk Daan, maar ik vraag om info.Kun je hier ook nog iets voor betekenen ?
Aan de foto's van je vangsten te zien, kun je me wel aardig op weg helpen denk ik.

Groeten,

Johan.
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

04-02-2010 14:51

eeh,, ja ik kan misschien ook wel wat betekenen voor info :wink:

wij zaten op stek 15 /16 volgens mij.. dat is die grote stek in het midden..
daar zit een landtong, en die loopt ver door in het water. hiernaast zit ook een klein kommetje, toen wij aankwamen was daar nog een veertiger gevangen :wink: . wil niet zeggen dat die stek goed is maar dat is wel leuk om te zien :) .
wij hadden daar 1 bootje gehuurd met een motertje..(nadeel is dat de accu's snel leeg zijn) we hadden gewoon een schepnetstok gebruikt voor het prikken van de bodem, en dit heb je eigelijk wel nodig,, want je moet gewoon die harde stukken op zoeken, en de rande van de harde stukken.
verder visten wij met proline balle, peach scopex en monstercrab.. en we hadden ook 2 of 3 zakken pellets :wink: .
verder moet je na een paar piepen of 1 piep al aanslaan. en eigelijk ook wel niet aanslaan.. want je moet je hengel heel zachtjes oppakken. de vissen hebben hele zachte bekken :wink: . en dan schuren ze meteen uit. als je te hard aanslaat.
die stek 15/16 is ook lekker omdat er schaduw is.. aan de overkant zaten mensen die overdag naar voren gingen of ff bij ons kwamen kijken.. omdat het gewoon te warm was :wink: dus daar kan je gerust rekening me houden.. anders verbrand je levend :P

mis niet al te duidelijk getypt maar daar heb ik allemaal geen tijd voor :wink:
plaats vanaaf of zo nog wel ff wa fotokes :D
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

04-02-2010 20:38

In het begin van het water bij de steiger/villa is het het diepst als ik mij niet vergis rond de 3 nog wat.
Hoe meer je naar het dammetje gaat hoe ondieper het wordt.
stek 15 a 16 is volgens mij gem 2 meter rond die tijd.
Stek 11 de laatste stek aan de overkant is dan ongeveer 1 a 1,2 meter.

LET HEEL GOED OP DIT IS PUUR AFHANKELIJK VAN DE WATERSTAND.(veel regen weinig regen)

Mijn mening is hoe meer je naar achter gaat hoe meer vissen je vangt maar ook kleiner, denk dat je niet verder moet gaan dan stek 7/8 of 15/16 dit zijn ook de meest drukke stekken die worden bevist.

Voor de rest bodem verloop is legaal en je mont praktisch geen rotzooi tegen.
Her en der zit wel eens een grindplaatje verstopt kwestie van prikken met de roeispaan.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Johan van Bavel
Berichten: 12
Lid geworden op: 11-01-2010 20:43

23-02-2010 14:04

Las dat de bodem zandkleurig is, moet ik dan denken aan lichtbruin (clay), of donkerbruin (muddy) ?
Wil natuurlijk de camouflage zo goed mogelijk maken, dus als je tips hebt voor de laatste meter.
Alvast bedankt voor de reactie's.

Groeten,

Johan.
Dieter Hus
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-03-2010 01:52

04-03-2010 02:11

heey ronald.
ik ga ook van 3 april tot 10 april naar villedon , ben er vorig jaar ook geweest rond die tijd. en heb je al goed gevange daar

grtz dieter
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

08-03-2010 21:30

je hebt pb!
Plaats reactie