DOMAIN de BROCARD

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-01-2010 14:30

wie heeft hier kennis of informatie over, welke vijver, welke stek het beste is, hoe de bodemstructuur loopt enz

groet jan de j
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

09-01-2010 14:58

Jan,

Al op http://www.betaalwater gekeken/gelezen? Zoja? Dan zal de vraag hier wel overbodig zijn lijkt mij! :wink:
Gebruikersavatar
Robin Swiersema
Berichten: 42
Lid geworden op: 18-02-2004 15:19

18-01-2010 17:15

Jan de J.
Je hebt PB!


MVG,

Robin
Gebruikersavatar
erikjan van den boogaard
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-08-2003 02:00

11-02-2010 19:25

Heeft iemand foto"s van stek 5 of gewoon van het meer.

(is gewoon een vraag dus kom niet mee van zoek op goolge of betaalwater.nl allemaal al gedaan heb alleen een film van stek 6 gevonden)


bvd.

erikjan
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

11-02-2010 19:37

heey

ik ben drie keer op brocard geweest en op de stekken 9, 6 en 2 . om even snel te zijn 2, 22 en 17 vissen

het eerste jaar was echt kijken wat de bste manier was, wel veel runs gehad maar heel veel verspeelt
tweede jaar de beste stek eruit gezocht die in onze week het beste liep namelijk 6 en daar heel goed gevangen terwijl er op de rest van het meer bijna niks werd gevangen, zelfs dubbelruns waren niet uitgesloten!!.

het laatste jaar op het andere meer gaan zitten en wel op stek 2. hier ook heel goed gevangen vooral tegen de overkant aan.

als ik je een hele goede aanrader mag geven neem trigga mee, daar hebben we echt super op gevangen en staat vooral bekend om een echte kraker op betaalwateren, we kregen het tweede jaar de tip en je kunt het zien: 39 vissen waarvan de grootste 22,5 kilo. neem zeker ook de tijgernoten mee en dan het beste die van dynamite in die potten. leg altijd een hengel uit met tijgernoten want je kunt er donder op zeggen dat daar de grootste vissen vanaf komen. voor de rest lekker strooien met trigga en ik kan je verzekeren dat je veel runs krijgt...


als je nog vragen hebt hoor ik ze wel

groeten jethro
Gebruikersavatar
erikjan van den boogaard
Berichten: 49
Lid geworden op: 13-08-2003 02:00

11-02-2010 19:49

Bedankt voor de info.

Maar ben op zoek naar foto"s van dat meer of van stek 5
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

12-02-2010 13:25

foto's van het meer op de site van fisherman holidays, links van de stek is een kom waar weinig vis gevangen wordt, het mooie open stuk zit meer rechts van de stek waar je je lijnen uit kan lopen, let wel op het vele wier hier wordt je gek van....

verder wens ik je veel succes
Leon Peeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-03-2010 16:18

19-03-2010 17:19

Ben blij dat er op meer forums dan alleen via Betaalwater gesproken wordt over Brocard! Maar mocht je informatie zoeken over betaalwateren zou ik zeker op de site kijken en bladeren in het forumbestand!

Zelf ga ik er in oktober voor de vierde keer met een maat naar toe. Heb dan 6 weken gezeten op 8 verschilende stekken, vooral op de grote put. Nu ben ik benieuwd en op zoek naar ervaringen en tips over stek 2. Daar ga ik nl voor het eerst zitten. Hoe de stek eruit ziet, de bodem en de afstand naar de overkant is me bekend. Ook het visbestand op Brocard ken ik vrij goed. Maar toch wil ik als karpervisser uiteraard optimaal presteren samen met mijn maat dit jaar... Verder wil ik wat ervaringen delen hier en wat zwetsen denk ik.....

Ik heb elk jaar mijn pb verbeterd op Brocard en in okt 2009 heb ik op stek 4 mijn eerste 40-er gevangen. 23,2 kilo spiegel. Was overigens wel mijn enige vis die week... Maar goed! Die vis heb ik met een nonchalante, nachtelijke single worp gevangen.. met een opgezwollen gele scopex die al 3 dagen in een emmer water lag en een halve gele pop-up van een goedkoop, onbekend merk. Die worp was in de linkerhoek (op stek 4 dus). Is dat puur geluk of is dat wijsheid?? Moet ik dat dit jaar op stek 2 ook proberen?? Ik denk het wel. We zijn nota bene met 6 hengels een hele week aan het vissen.. Denk zelfs dat ik een vreemde actie ga uitvoeren dit jaar; ben van plan om de eerste 3 dagen met geen enkele lijn aan de overkant onder de bomen te vissen maar gewoon aan de eigen kant en tot aan het midden... Wel ga ik aan de overkant minimaal voeren…Strooien met Trigga is dan een advies van Jethrow.. Bedankt voor het idee!! Ik ga het iig. wel proberen!!

Erikjan, ik kan je wel foto’s mailen als je wilt… Verder wordt op 5 het meest gevangen aan de rechterkant tegen de kleinere lelievelden aan, op een meter of 80, 90 schat ik. Op stek 6 is een afwatering. Vanaf die hoogte naar stek 5 loopt een geul, hier kun je gebruik van maken. Je kunt het beste met de vissers op 6 afspreken wat je bereik is. De kom links in de hoek is niet interessant. Vooral met die bootjes van tegenwoordig kun je ver je spot zoeken… Van wier heb je van juni tot sept. waarschijnlijk wel wat last van maar is niets extreems in mijn beleving.. Met een beetje geluk vang je een rat… die zitten er wel. Zowel op meer 1 als 2. Ik heb ooit meegemaakt dat ik in slaap was gevallen in de papaplu-tent na het eten en na enkele kronenburgertjes terwijl de schattige ratjes recht voor mijn neus het restant eten, wat ik had laten liggen, van bovenop mijn voeten naar binnen werkte… Eerst even opruimen dus….!!

Ik heb nu alweer zin in Brocard, maar eerst nog wat nieuwe plekken in Nederland uitproberen. Weet iemand nog wat leuks over stek 2? Ik heb altijd nog tips, foto’s en verhalen over andere plekken daar.

De groetjes,

Leon Peeters
Plaats reactie