etang loison

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Stef Seeger
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-01-2011 06:55

07-01-2011 12:01

Dat is waar... dus ik neem hem maar mee...
het gaat me meer om de bijvangsten van Mais zoals die platte.....
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

07-01-2011 12:55

Het is knap als je een platte weet te vangen, want er zwemt er namelijk 1......

Het is een super mooi water, heb er oktober 2010 op gevist en had de mazzel dat ik alleen zat de gehele week.
De vangsten zijn prima en je moet gewoon eenvoudig vissen. Niet massaal gaan storten, want daar komen de kleinere vissen op af en schrikt de grote van af.
Ik ga zelf van 14 mei tot en met 21 mei op de Highbanks vissen met een maat die niet vist. We hebben het water exclusief geboekt dus 3 hengels, ben benieuwd wat voor een verrassingen eruit komen....

Jeremy de eigenaar krijgt medio februri/maart 2011 een kleine nieuwe hoeveelheid grotere vissen op beide wateren via zijn vaste kweker.

Er zwemmen genoeg vissen rond en de meeste zitten in de 20 pond. Enkele zijn in de 30 en en toevallige 40-ger zwemt er rond.
De natuur is super mooi en Jeremy staat je bij en kan je voorzien van allerlei informatie cq aas of eten voor jezelf.
Ik moet wel zeggen dat zijn eigen boilies mij hebben doen verrassen, ik neem deze dus ook mee naar zijn wateren en bestel deze via de Engelse fabrikant.
Ik neem ook mijn voerboot mee en deze is zeker op de Oaks geen overbodige luxe, om bij sommige hotspods te komen.

Succes en ben benieuwd naar de reviews van dit jaar van beide wateren.

P.S. Jeremy gaat hoogstwaarschijnlijk ook het water naast de Highbanks uitgraven en een betaalwater van maken, dit is zijn planning althans. Dit water is ongeveer net zo groot als de Highbanks. Nu is het een soppig moeras gebied.
Vraag Jeremy eens naar de foto's van de uitgravingen die hij heeft gedaan met de Oaks en Highbanks, hier zal je een geul zien wat zeker ook 1 van de hotspods zijn.

Groet,

Thijs
Stef Seeger
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-01-2011 06:55

07-01-2011 16:52

Beste Thijs,

Ja dat zou wel een stunt zijn ja als ik die weet te vangen haha.
Maar bedankt voor je info en ga er zeker wat mee doen.
Ik ben ook erg benieuwd wat de vangsten gaan zijn aankomend jaar.
Maar wat voor ons ook erg belangrijk is dat we lekker rustig en weekje kunnen vissen.

Groeten Stef.
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

09-01-2011 23:37

Hallo

Even een andere vraag , ik las dat het langs de kant ongeveer een meter diep was en dat de vissen redelijk makkelijk te vangen zijn .
Nu vis ik zelf het liefste met de penhengel en nou vroeg ik me af of het iemand eens geprobeerd heeft om er met de penhengel te vissen. Aangezien er geen obstakels zijn en er redelijk wat water langs de kant staat zou dit toch moeten kunnen lijkt mij.
Ben al een paar keer naar frankrijk geweest maar het statisch vissen is niet zo mijn ding en al zeker geen hele week dus ik ben eigenlijk op zoek naar een penwater en nou leek dit me een optie. Weet niet of de vissen dicht bij de kant komen op zoek naar voedsel of dat er lelievelden zijn of rietkragen. Kan iemand mij hier een antwoord op geven A.U.B.

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

10-01-2011 10:35

Als ik eerlijk ben zie ik dit niet als een uitgelezen penhengelwater.
Waarom niet, er zijn niet of nauwelijks rietvelden en er zijn geen waterlelies op dit water aanwezig.
Mochten er meerdere vissers op het water zijn dan is de ruimte om te pennen erg beperkt.
Exclusief afhuren is een optie. De vissen trekken meestal langs de kant en in de geul in het midden.
Dat zijn de hodspods op beide wateren.
Qua rust en natuur is dit een super plek om bij te tanken en je gedachten op 0 te zetten.

Groet,

Thijs
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 11:01

Als je ze statisch langs de kant kunt vangen, waarom dan niet met een dobbertje? Je hebt toch niet per sé riet en lelies nodig om te pennen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rogier van der Vaart

10-01-2011 11:24

Huub,

High Banks is wel degelijk een interessant water om met de pen te vissen. Vooral langs de verre zijde van het water, waar de damwand staat kun je heel goed met de penhengel uit de voeten en er zijn nog wel een paar hoekjes waar je mooi uit de voeten kan.

Mocht je meer info willen dan hoor ik het wel.

Groeten,
Rogier
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

11-01-2011 10:07

Hallo Rogier

Bedankt voor de reactie , dus jij denkt dat high banks ( het water van 2 hectare ) dus de beste optie is.
Het is natuurlijk jammer dat er geen lelievelden of rietkragen zijn maar als er maar een beetje water langs de kant staat ben ik al tevreden.
Ben al heel lang op zoek naar een penwater in frankrijk maar dit is toch vrij lastig te vinden de meeste wateren zijn ingericht op het statisch vissen.
Ook loopt het van de kant uit meestal heel langzaam naar wat dieper water af wat het penvissen eigenlijk onmogelijk maakt.
Een water waar op een meter uit de kant ook een meter water staat is lastig te vinden.
Zal me eens in de plattegrond van de vijver gaan verdiepen en kijken wat mijn vismaat er van zegt , hij is namelijk een statische visser maar volgens mij kun je dat daar wel combineren.
Las wel op de site van eurocarpgroup dat je allen mag vissen op de daar voor aangewezen stekken en in uw eigen gebied.
Maar als je het gehele water afhuurt kun je vissen waar je wil lijkt mij of doet jeremy daar lastig over?
Weet namelijk niet of er al eens een penvisser geweest is die dit ook geprobeerd heeft.
Mocht je nog info hebben maakt niet uit welke dat is deze welkom.

Met vriendelijke groeten


Huub Engelen
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

10-02-2011 10:35

Gisteravond heb ik diverse foto's via mail binnen gekregen van de nieuwe uitzetting op Loison. In beiden meren zijn een aantal dikke 30 + vissen geplaatst. Er zitten diverse mooie schub karpers bij en enkele spiegel karpers. Ik weet dat in ieder geval 2 schub karpers tegen de 40 pond grens zijn, de rest moet ik nog horen via Jeremy.

Nu ik niet weet hoe je een foto moet plaatsen hier, moeten jullie het doen zonder foto of mail mij even voor de foto's.

Groet,

Thijs

Update from Jeremy:

Hello Thijs,
All photos were taken next to the Oaks, however I put five Mirrors in High Banks, 2 of 18.6kg, 1 of 15kg and 2 at 14kg.
lander monstrey
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-02-2011 22:02

23-02-2011 22:09

Weet er toevallig iemand of het nog mogelijk is om een weekend te boeken (3nachten) of word dit niet meer gedaan?

mvg
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

27-02-2011 00:22

Je kan gewoon boeken via de ECG voor een weekend bij Loison.
Rogier van der Vaart

27-02-2011 09:37

Website is niet up to date. Jeremy neemt geen boekingen voor een weekend meer aan.
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

05-03-2011 10:29

Hij had het er vorig jaar wel over, en ook dat de prijs van een gast duurder zou worden.
Prijs van een gast is idd aangepast op ECG, weekend niet dus misschien is hij van gedachten veranderd?
lander monstrey
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-02-2011 22:02

06-03-2011 13:58

bij ecg zeggen ze dat je enkel een weekend kunt boeken van een week voordien.
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

19-04-2011 11:43

En zijn er al weer mensen naar Loison geweest, of gaan er nog mensen op korte termijn heen.
Ik ga samen met mn maat van 14 mei tot en met 21 mei op de Highbanks vissen voor de verandering.
Heb genoeg Loison bollen bij me, die ik via internet á 8 euro de kilo heb weten te kopen.
De voorbereidingen zijn al in volle gang en Jeremy mag die week zijn kook kunsten laten zien.
We hebben ontbijt en diner bij hem besteld en nemen wat flesjes Chardonnay voor hem mee :wink: .
Heerlijk idee, back to basic op een privé water The Highbanks.

Succes iedereen en laat wat van je horen als je er bent geweest omtrent de vangsten en eventuele veranderingen op Loison.
Ik ben wel benieuwd of de nieuwe uitzetting het droge al zal zien................ :)
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

28-04-2011 20:32

Dag medevissers,

Ik ben van plan om in juli ook een weekje naar Loison te gaan met een maatje.
De oaks of High bank weet ik nog niet, wel vroeg ik me een aantal dingen af.

Ik las in wat oudere posts dat je weegmateriaal op je stek krijgt? Is dat nog steeds zo?
Kan ik ergens ook direct contact krijgen met Jeremy? Via ECG kan ik nu niet aangeven
welke stek ik wil en kan ik niet vragen of ik ook een woensdag - woensdag kan vissen
ipv zaterdag - zaterdag.

Ik kijk er naar uit om een weekje op Loison te zitten. Mijn maatje en ik willen een weekje
met rust, veel en grote karpers, een goede behulpzame gastheer.. en als ik de reviews op
internet lees en het topic hier moet dat wel goedkomen!
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

29-04-2011 23:28

Je hoeft inderdaad geen landingsnet en onthaakmat mee te nemen.
Ik neem altijd mijn eigen weegspul mee, dat vind ik vertrouwder dan andermans weeg spul.
Jeremy is een goede en aangename gastheer. Hij staat je bij met advies en kan ook goed koken.
De stekkeuze kan je niet opgeven, je bepaald samen met Jeremy waar je gaat vissen.

Wij hebben de gehele Highbanks afgehuurd dus keuze zat.

Voor de rust zit je hier inderdaad goed, midden in het bos met enkele roofvogels die je 's avonds en
's nachts vergezellen.
Qua karpers zwemmen er op beiden wateren genoeg en is blanken bijna niet mogelijk, zeker als je een
week heen gaat. De gemiddelde grote van de karpers variëren van begin 20-ers tot hoge 30-ers.
Voor mij is het belangrijkste de schoonheid van de vissen en mooi zijn ze.

Succes en ik zal na mijn sessie mijn bevindingen hier neerzetten.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

02-05-2011 09:51

anneke westerhof schreef: Bruikbare tips van anneke


Onwijs bedankt voor je antwoord, ik weet voldoende.
Ik heb er onwijs veel zin in! Hopen dat het door gaat,
want ik heb nog steeds geen reactie terug van ECG.

Mag ik vragen hoe jij geboekt hebt? Direct via Jeremy of ook
via ECG?

Mvg, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

02-05-2011 10:04

Je kan alleen maar via ECG boeken en dat hebben mijn maat en ik ook gedaan.
Ik zou ze gewoon bellen, want op de mail moet je idd soms lang wachten.

Groet en succes met vangen.

Thijs
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

14-05-2011 11:48

Boeking is geregeld!

16 - 23 Juli ben ik er te vinden!
Op de Oaks welteverstaan.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

14-05-2011 16:21

Philip Du Puy schreef:Boeking is geregeld!

16 - 23 Juli ben ik er te vinden!
Op de Oaks welteverstaan.



(Tipje) probeer het eens met particals je zult versteld staan.

Veel plezier en suc6 met de vangsten.
Hell was full, so I came back.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

14-05-2011 17:47

Marcel ANTENS schreef:
(Tipje) probeer het eens met particals je zult versteld staan.

Veel plezier en suc6 met de vangsten.


Thanks for the tip!
Welke particles had je in gedachten?
Tijgers en pinda's zijn verboden had ik al gelezen.

' kikkewerten' zoals Jeremy kennelijk zegt, misschien :P ?
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

21-05-2011 21:17

Net terug van een week High Banks van 14 tot en met 21 mei 2011

21 karpers weten te landen met een gemiddeld gewicht van 29,07 pond.
Ik had 10 ( 30-gers ) en mijn kleinste was 17,5 pond de rest zat allemaal dik bovenin de 20 pond.
Twee 34 ponders weten te vangen.
Ik heb alle vissen gevangen op de pineapple/fish boilies van Jeremy met dip. ( Zeker een aanrader )!!
Partikels heb ik niet geprobeerd.
Het ontbijt en diner waren super, Jeremy zorgde voor goed en gezond eten iedere dag
weer en wilde je wat anders dan werd dat door Jeremy geregeld.
Meest grappige vond ik dat op de dag dat we vertrokken de karpers in de paai gingen op de Highbanks.
Ik heb dus erg veel mazzel gehad met mijn vissen en gewichten.
Er zaten zeker mooie exemplaren tussen.
Mijn PB schub heb ik ook op 31,5 weten te zetten, kortom een zeer geslaagde week voor een
visser die alleen op de Highbanks zat te vissen.

Hodspods:

De week dat ik er zat heb ik niets tegen de houtendam aan gevangen te meer de wind uit het ZW kwam en tegen de andere
kant aan klapte, daar waren dus ook de hodspods. Luister vooral naar de tips die je van Jeremy kunt krijgen over de rigs
en het gebruik van toplood ( niet gebruiken ), dit resulteerde voor mij in meer aanbeten en een betere registratie.

Succes iedereen en de potentie van beiden wateren, zowel de Oaks als de High Banks zijn zeer interessant te noemen in dit mooie natuur gebied.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

23-05-2011 14:06

Kijk! Dat zijn de mooie geluiden.
Mijn betaling is als het goed is voltooid dus van 16-7-11 tot 23-7-11 ben ik samen met mijn maatje te vinden op The Oaks.

Ik hoop dat de vissen een beetje willen meewerken. :lol:

Mag ik vragen wat voor een rigs je bevist hebt? Ik hoor overal verhalen '' niet te moeilijk doen'' en '' korte rigs''. Ben benieuwd
wat jouw ervaringen daarmee zijn.

Mvg, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

23-05-2011 19:41

Tsja qua rigs kan ik heel simpel zeggen maximaal 10 cm lang en ik viste met de Jeremy cainrig.
Probeer je gevoel achterna te gaan en je zult de vissen naar de kant halen.
Ik ben helemaal geen rig man, maar de meest makkelijke cainrig deed voor de rest.

Succes en laat wat van je horen als je op de Oaks bent geweest.

Groet,

Thijs