Inspiration Lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-04-2010 19:11

Deze topic gaat toch over Inspiration lake of niet?????

Ervaringen over een water mogen dus alleen maar positief zijn?

Het lijkt mij een goede zaak als hier gevangen vissen foto's geplaatst gaan worden om te vergelijken.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-04-2010 19:23

Precies Ron.

Ik heb geen foto's geplaats omdat we dan weer discussies gaan krijgen of het wel of niet dezelfde vis betreft.

De foto's die ik heb en waar ik toestemming van de vanger van heb om te plaatsen zijn een foto gemaakt van een geprinte foto, niet erg duidelijk dus.

Ik heb er ook betere foto's van maar die heb ik via via gekregen en ik ken de vanger niet persoonlijk, ik kan hem dus niet om toestemming vragen en ik ga niet zomaar klakkeloos andermans foto's op internet gooien.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

13-04-2010 21:49

Het lijkt mij een goede zaak als hier gevangen vissen foto's geplaatst gaan worden om te vergelijken.


Graag!!! heb wel een paar visjes op foto staan die ik graag zou willen vergelijken..
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-04-2010 21:59

Rubriek is bedoeld om informatie uit te wisselen. Dit is ook informatie. Neem er kennis van. Erover discussiëren doen jullie zelf. Kennelijk ligt het gevoelig. Valt natuurlijk niet goed te praten dat een professionele organisatie zich op deze manier verlaagd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-04-2010 22:20

Niet gevoelig Kees,maar ieder heeft zijn manier van karpervissen

Dagsessie
Nachtsessie
Slootje
Groot water
Rivier

BETAALWATER ook.

Erger me eraan dat er steeds maar weer betaalwateren afgekraakt worden,niet iedereen is het er mee eens,maar laat het lekker in zijn waarde,de 1 heeft plezier op een betaalwater,de ander weer ergens anders in, en ook dat bedoel ik ermee, ervaringen en info uitwisselen,en niet afkraken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-04-2010 22:28

Leen, het heeft er geen drol mee te maken dat het een betaalwater is of wat iemands visserij is.

Het gaat om vissen die gestolen zijn van een ander water, of in ieder geval 1 vis waarvan ik het met zekerheid kan zeggen.

Of verkopen ze bij de viskwekerij tegenwoordig schubs van 16-17 kilo van een jaar of 30 oud? :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-04-2010 22:30

Kom op Leen, je moet wel terugzoeken naar een topic van 2008 om dat punt te scoren.

Over het algemeen valt het in deze rubriek nogal mee. Betaalwater discussies waren bij de oprichting van dit board veel heftiger. Inmiddels is het wel geaccepteerd in het besef dat ze er gewoon zijn.

Informatie over een betaalwater hoeft niet altijd positief te zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-04-2010 22:45

Nee ik wil daar geen punt mee score Kees,en inderdaad heb eerdere posts gelezen van een jaar op 8 geleden en tja die waren wel soms heftig te noemen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

13-04-2010 23:19

leen goudappel schreef:Niet gevoelig Kees,maar ieder heeft zijn manier van karpervissen

Dagsessie
Nachtsessie
Slootje
Groot water
Rivier

BETAALWATER ook.

Erger me eraan dat er steeds maar weer betaalwateren afgekraakt worden,niet iedereen is het er mee eens,maar laat het lekker in zijn waarde,de 1 heeft plezier op een betaalwater,de ander weer ergens anders in, en ook dat bedoel ik ermee, ervaringen en info uitwisselen,en niet afkraken.


Leen,

Hoe kan je een betaalwater in zijn waarde laten als je weet dat er vissen opzitten die gestolen zijn die zomaar 30 jaar oud zijn? En zomaar 30 jaar op een bepaald water hebben rond gezwommen. Heeft dit dan helemaal geen waarde?

Ik krijg bijna het idee aan jouw posts te lezen dat je dat soort gedrag goed vind? Of pik je zelf ook vissen?
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

14-04-2010 07:53

bericht weg gehaald :D :D
Laatst gewijzigd door damian mijboom op 14-04-2010 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

14-04-2010 08:19

Paul,

Mag ik

Hoe kan je een betaalwater in zijn waarde laten als je weet dat er vissen opzitten die gestolen zijn die zomaar 30 jaar oud zijn? En zomaar 30 jaar op een bepaald water hebben rond gezwommen. Heeft dit dan helemaal geen waarde?


vervangen door

Hoe kan je een water in zijn waarde laten als je weet dat er vissen opzitten die gestolen zijn die zomaar 30 jaar oud zijn? En zomaar 30 jaar op een bepaald water hebben rond gezwommen. Heeft dit dan helemaal geen waarde?



Het is nl niet exclusief voor een btw. Sterker: een btw kan volkomen legaal hele grote vissen kopen zonder gezondheidsrisico's enzo.

Ik ken hier in de omtrek niet 1 afgesloten water waar geen vis in zit die elders vandaan komt.


Daar waar over een schreef gegaan wordt moet hard opgetreden worden. Welk water dan ook. betaal of openbaar.

Ik vind dat dit bij info verstrekken over btw hoort. Goede, maar zeker ook slechte zaken. Leren zullen ze, zou Harnold zeggen.

Heb een beetje internet onderzoek gedaan voor een artikel. Wees maar blij met de wateren die nu in nl bekend zijn. Ik ben bagger tegen gekomen waar je bang van wordt.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

14-04-2010 09:13

Eus Molewijk schreef:Ik heb er ook betere foto's van maar die heb ik via via gekregen en ik ken de vanger niet persoonlijk, ik kan hem dus niet om toestemming vragen en ik ga niet zomaar klakkeloos andermans foto's op internet gooien.


Photoshop de vanger (beetje vervagen, etc.) en klaar. Jij kunt dan je punt maken en de vanger heeft niets te klagen want hij is onherkenbaar.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

14-04-2010 09:24

K. van den Herik schreef:Paul,

Mag ik

Hoe kan je een betaalwater in zijn waarde laten als je weet dat er vissen opzitten die gestolen zijn die zomaar 30 jaar oud zijn? En zomaar 30 jaar op een bepaald water hebben rond gezwommen. Heeft dit dan helemaal geen waarde?

vervangen door

Hoe kan je een water in zijn waarde laten als je weet dat er vissen opzitten die gestolen zijn die zomaar 30 jaar oud zijn? En zomaar 30 jaar op een bepaald water hebben rond gezwommen. Heeft dit dan helemaal geen waarde?



Dat mag je, is completer op deze manier. :D
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-04-2010 21:16

leen goudappel schreef:Jan zegt: Heb je bewijs? Pietje zegt erop: Nee dat heb ik niet,maar vermoed het wel.



Jan zegt....foto's !!! Doen we normaal toch ook niet moeilijk over ?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2010 21:20

Jahwel doen we wel zegt pietje


Zijn geen foto's joh,iemand wil zijn gelijk halen maarjah als je geen foto's hebt word het moeiijk he ;) Maare als die gene die die vis heeft niet op internet wil verschijnen,even fotoshoppie doen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-04-2010 21:51

Van de site van IL:

Afbeelding

Afbeelding

Van de Proline site:

Afbeelding

En hier de vis toen die nog op zijn oorspronelijke water rondzwom:

Afbeelding

Afbeelding


Wie nu nog durft te zeggen dat ik uit me nek lul... :evil:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

14-04-2010 22:15

Nou bovenstaande foto's zegt geloof ik genoeg.

Met mijn bericht enkele dagen terug, trachtte ik niet om een algemene discussie te laten los barsten over betaalwateren. Ik heb geen bezwaar tegen wateren welke commercieel benut worden middels goed beheer.

Ik vind echter wel dat dit topic zich bij uitstek leent om mensen te waarschuwen tegen illegale praktijken op specifieke wateren. Ik dacht altijd dat diefstal afschuwelijk werd gevonden door alle vissers. Ik vind het triest te lezen dat sommige mensen proberen dit goed te praten.

Ik wil wel nog toevoegen dat betreffende personen van dit betaalwater er niet voor schuwen om contoleurs van mijn club te bedreigen. En dan praat je over vrijwillers van oudere leeftijd. Hoe moeten deze beste mannen het stropen tegengaan? Triest, triest, triest. Ja een verbod op lidmaatschap hebben ze al. Kom je toch gewoon midden in de nacht!

Ik gun dit stelletje eikels niets anders dan een keihard faillisement, wie van jullie wil immers op uitsluitend gestolen vis angelen?

N.B. twee jaar terug behoorde het water nog toe aan een vliegvisclub en bevatte het water waarschijnlijk nauwelijks karpers. En tot welk gewicht/ aantal zomers verkopen de kwekers ze?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2010 22:23

:o

Lijkt me duidelijk. Als het een beetje Nederland is,had ik het eerlijk gezegd niet verwacht of eigenlijk had ik niet verwacht dat IL zich hieraan schuldig zou maken,maar dit laat je wel even anders denken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

14-04-2010 22:27

Ik hoop dat je dan ook anders gaat denken over de inhoud van jouw posts. ER zijn hier namelijk op het forum ook zeer serieuze vissers die niet zomaar iets gaan lopen roepen.

No hard feelings verder maar jouw manier en inhoud van posten doet zeer vermoeden/geloven dat jij geen problemen hebt met het pikken van vissen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-04-2010 22:29

Ik heb er wel problemen mee.....Ikzelf zou het ook kut vinden,ik heb niets vermeld waarin ik het niet erg vind,misschien dat het op een bepaalde manier overkomt,wat dan absoluut niet mijn bedoeling is! Erger nog vind het heel jammer dat het zo moet,alleen heb je er zelf vrij weinig over te zeggen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

15-04-2010 07:17

Ik had het graag anders eerst anders opgelost Eus, maar ala.

Ik zou best het verhaal van de eigenaar willen weten. Die kon er natuurlijk niks aan doen.

Ik zou mijn bedrijfsnaam niet verbonden willen zien met zulke gasten.

Is er iets aan te doen? Denk het niet, je kan slecht alles en iedereen die met dit water te maken heeft boycotten, of wel?
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2010 08:29

Klaas,

Ik was het een beetje zat om voor iemand uitgemaakt te worden die maar wat roept zonder iets te bewijzen en misschien zou ik er zelf ook wel zo over denken als iemand zoiets zou zeggen.

Misschien was het ook wel een beetje uit woede en frustratie dat dit soort dingen gewoon gebeuren, helemaal als je je bedenkt dat de vis zelfs waarschijnlijk op een gesponserde boilie is gevangen!

Het moet niet gekker worden. Fuck commercie! Laat me gewoon vissen! :evil:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

15-04-2010 13:34

Ik vind de discussie zeker ergens toe leiden. Als een btw gestolen vis opkoopt mag het van mij aangepakt worden. Nu is het nog de vraag hoeveel "locale vissen" er nu in het putje zitten. Nou heb ik (en vele anderen met mij) hier zelf genoeg foto's van ...... ja ja Lars, jij weet het.... ik ben erg makkelijk in het laten zien van vissen :wink:
.....dus als IL en/of bezoekers van het water openheid van zaken geeft denk ik nog wel meer vergelijkingen op het board te kunnen zetten....., kan ik meteen lekker pochen met mijn oude vangsten. :P

Eus.... : jij vist niet in de buurt van Eindhoven......, waar komt "jouw vis" vandaan ? Of ga ik nu te ver ?

En inderdaad......FUCK DE COMMERCIE......GELUK VOOR DE VRIJE JONGENS !!!!!
Joey v Dorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-04-2010 13:41

15-04-2010 13:49

Ha dien Eus,

Die foto komt me bekend voor :D
Ik weet dat je nog ff twijfelde om de foto hier te plaatsen...toch gedaan.
Als mensen het nu nog niet geloven.

Zoals je weet heeft een vriend van jou en mij hem ook gevangen. Die foto's krijg ik deze week. Maarja, als je dit ziet dan hoef je eigenlijk geen eens extra bewijs te hebben. Ik ben dan ook voornemens de mensen er op aan te gaan spreken.

Hopelijk opent dit de ogen van mensen voor dit kl*te water en gaan ze er niet meer vissen.

Wordt vervolgd

gr Joey
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

15-04-2010 15:24

Ik wist niet waar dit water was dus even googlen leverde de website met de regels van het water op. Verrassend genoeg stond er o.a. dit:

* De beheerders zijn zich er van bewust van het gevaar van karperhandel. Daarom is er ook een actieve bewaking op het meer.
* Eventuele controle op de inhoud van auto’s die het terrein verlaten word uitgevoerd door de beheerder van het water.
* Bij elke karper diefstal wordt er een rechtelijke procedure gestart.


:roll:
Life begins at 11.000 ha