Inspiration Lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-04-2010 17:09

Klaas, ik wil er (nog) niet te veel over uitwijden maar de foto's op de site van dit betaalwater laten duidelijk zien dat het om die ene missende vis gaat.

Ook een aantal spiegels die daar rond zwemmen schijnen daar niet van origine rond te zwemmen, dit kan ik niet bevestigen omdat ik de spiegels in kwestie verder niet ken, weet wel uit welke contreien ze oorspronkelijk komen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

08-04-2010 17:43

het originele bestand weet de eigenaar volgens hemzelf zelf niet

hij schat rond de 15 dus veel origineel zal er niet zijn

of de uitgezette vissen gepikt zijn zoals sommige zeggen blijkbaar ??? ik weet het niet en ik zou niet zeggen van wel :-?

laat jou foto eens zien dan en dan een foto van dezelfde vis op inspiration dat is vast een begin :D
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

08-04-2010 19:56

Zoals ik al zei wil ik er nog niet teveel over uitwijden, ik ben de boel nog aan het onderzoeken.

Ik denk namelijk dat de vis die ik bedoel niet de enige is, ook de herkomst van de steuren is twijfelachtig...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-04-2010 20:06

Tja Betaalwater zoekt betaalwater op he

Tegenwoordig zit nergens meer een eerlijke vis....Of ze komen van een betaalwater af,of van een openbaar water,wat is nou wat?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

08-04-2010 20:14

Laten we het omdraaien...

Zet hier maar een paar foto's neer van (herkenbare) vissen van Inspiration Lake...
Als de verhalen die veelvuldig de rondte gaan waar zijn, zullen er vast wel wat foto's verschijnen van die vissen in hun "oorspronkelijke" habitat........

Mocht het waar zijn weet ik nog wel enkele heeeeele hoge bomen...
Laatst gewijzigd door Lars Sieben op 09-04-2010 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

09-04-2010 07:15

ja en als he tniet waar is hoor je niemand meer...

Vergeet niet dat het volkomen legaal is om vis te kopen.

Tja en hvr is sowieso al kut, dus niemand weet wat er in zijn tuin zwemt.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

09-04-2010 19:32

Niettemin reden genoeg om alert te blijven denk ik...

@ Klaas: hvr??

Legaal om vis te kopen wist ik. Maar lijkt me toch ook dat je bij aankoop van mn. dikke vissen toch ook wel geinteresseerd bent in de afkomst van die vissen als eigenaar van een betaalwater zijnde... Idealiter dan.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-04-2010 20:21

lijkt me zelfs een pré Lars, aangezien zieke vissen de rest van je bestand om zeep kunnen helpen....ik ben dan ook geen betaalwatereigenaar, maar toch
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-04-2010 21:06

nou, ik ben net terug, en laat ik als eerst zeggen dat iedereen hier niet teveel dingen moet roepen en niet zomaar beschuldigingen moet plaatsen, eerst bewijzen en dan pas je waarnemingen posten!!!

ik heb een mooie tijd gehad aan het water samen met mijn vismaat. bij aankomst donderdag om 9 uur s'ochtends viel meteen op dat de vissen aan een kant van de put aan het springen waren ondaks dat het toch wel vlot regende af en toe.
omdat het regende besloten we eerst de tenten op te zetten en daarna pas de lijnen uit te varen met de voerboot. om 10 uur stonden alle hengels klaar om uitgevaren te worden en na een eerste verkenningsronde met de boot viel al meteen op dat de meeste vissen op 4 meter diep lagen op het grote diepe stuk van 6 tot 7 meter diep.
we besloten dan ook om 3 hengels op de springende vis te leggen (mijn maat zijn hengels) en (mijn) 2 hengels op het een talud te leggen wat van het diepe stuk naar een ondiepere plaat van 3.5 .tot 4 meter steeg. een hengel boven op het talud en een hengel onderaan. mijn 3e hengel ging helemaal naar de overkant tegen de rietkraag van de ondiepe paaiplaats. aangezien er warm weer op komst was en verschillende vissen sprongen op 1 tot 2 meter diepe kantstekken leek dit ook een logische plaats.

om 11 uur lagen alle hengels op de plek en na 2 uurtjes kwamen de eerste piepen op mijn maat zijn linkerhengel. hij viste met schuiflood en aan de top van zijn hengel te zien moest er wel een vis aan zitten, na een tiental seconden aangekeken te hebben heeft ie toch maar een haal gegeven en hij voelde al meteen een brasem. het was er een met een enorm gezwel op zijn kop en ik heb hem in het water onthaakt, wat een smeerlap was het.

een half uurtje later kreeg ik ook 2 piepen en een trillende hengeltop. mijn reactie erop was natuurlijk dat ik nu aan de beurt was om een platte binnen te draaien, na het oppakken van de vis voelde ik de karakteristieke bonken van een brasem, maar na een paar seconden boog de parabolische 3 ponder tot in het handvat krom, dit moest een betere vis zijn en geen platte.

de vis zwom langs de kant en pakte de lijn van mijn middelste hengel (ondanks het toplood), na wat gestuntel samen met mijn vismaat (ik stond immers tot over mijn middel in het water) wisten we de lijn te ontwarren en kon ik weer fatsoenlijk drillen. na een paar enorme runs waarvan ik al twijfelde of het een karper was, kwam er een staart boven water, het was de staart van een steur.
de eerste reactie van mijn maat was, ooo das een klein steurtje, aangezien hij op de kant stond en beter zicht had op het water was ik al blij dat het een steur was, aangezien ik er nog nooit een gevangen had.
na en paar verwoede pogingen om ook mijn maat zijn lijnen in de spagetti te betrekken, wist ik de vis boven te krijgen, de vis probeerde langs me heen te zwemmen en even was ik bang hem kwijt te raken onder de top. na ook de lijn van mijn derde hengel te pakken wist ik de steur in het net te dirigeren en was het even stil. wat een beest zat er in mijn net.
na de lijn doorgeknipt te hebben zodat mijn 3e hengel weer vrij was en stopte met piepen, lieten we de vis even rustig in het net bijkomen, ook ik had even tijd nodig om op adem te komen en alle spullen in orde te maken voor het onthaken, wegen en fotograferen.

aangezien ik al de hele dag in waadpak rondliep konden wel alles binnen 2 minuten klaar zetten. aangezien ik nog nooit zo'n beest in mijn handen gehad had zijn we er voorzichtig mee omgegaan. net uit het srpeidblok, weegzak op de onthaakmat en het hele boeltje in het water, kortstondig de vis opgetild om deze op de mat te leggen en zo gestrekt op te kunnen tillen uit het water. na het onthaken (wat zat die haak muurvast zeg) en het wegen hebben we snel een paar foto's geschoten en de vis terug in het water gelegd. ik heb hem maar 3 minuten vast hoeven houden voor ie wegzwom, daarna kon voor mij de dag al niet meer stuk.

na 4 uur smiddags begon ook nog eens de zon te schijnen en was het plaatje voor even compleet. de rest van de dag hebben we geen aanbeten meer gehad. ook de nacht en de dag erna vielen er geen vissen meer te vangen. wel zagen we nog met regelmaat karpers springen en zat de hoop er toch wel in dat we nog een vis zouden vangen. om 2 uur smiddags moesten we stoppen zonder nog een vis gevangen te hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-04-2010 21:28

Van harte Bassman na al die blanks op andere wateren is die vis je echt gegund!!!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

09-04-2010 23:56

@ Bas:

Mooie vis en zo te lezen ook een mooie, leuke sessie!

kHeb in dit geval niet zo'n moeite met eerst beschuldigingen, als het daarná dan ook bewezen wordt ..

Vraag me wel af.. STEL.. een groot deel van de vissen van IL. is WEL afkomstig van andere wateren, "gejat" dus.. zou je er dan ook zijn gaan zitten, had je het geweten, en met evenveel plezier?

@ Peter: Geen Pre, maar een must..

Stel het bestand van IL. zou online op de site staan; oftewel de pleuris breekt uit, oftewel je hoort niemand meer zoals Klaas al zegt... Beter als de vele geruchten die nu de ronde gaan, lijkt me. Win-win situatie voor de eigenaren van IL, tenzij.... Toch?? 'k roep ook maar wat.. :roll:
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

10-04-2010 09:59

feli met je steur :D

ook ik heb niks gezegd over gestolen vissen want ik weet het niet en voor mij is er geen aanleiding om te denken van wel

houdt niet in dat ik/wij er nog terug kom(en) ondanks dat ook wij vis gevangen hebben

gelukkig geen steuren maar ook dat is ieder voor zich

wij vinden het gewoon te duur voor wat het is

ja dat wisten we van te voren dat is ook zo :D maar je moet alles eens geprobeerd hebben en dat hebben we nu dus :D :D

voor diegene die nog gaan veel succes en plezier
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

10-04-2010 18:59

ik was zoiezo gegaan (ook al zouden er gejatte vissen op rondzwemmen) omdat ik uitgenodigd was door een maat van me.

tegenwoordig zijn er veel wateren waar geen origineel ( rechtstreeks bij een kweker vandaan) bestand meer zwemt en als je die allemaal moet gaan mijden dan blijft er niet veel meer over.
ook op de vijvers bij ons in boxtel zwemmen vissen rond uit vught, het zijn volschubs die van het kraaiengat (ook wel bekend als de hooiman) hiernaartoe verhuisd zijn door van die jonge pikkies die niet weten waar ze mee bezig zijn (aangezien ik weet wie dit zijn kan ik die beschuldiging hier wel maken). eerst 4 weken in de eigen tuinvijver en als ie er dan 3 keer uitgesprongen is toch maar op een grote vijver zetten.
vor hetzelfde geldt gaat het grootste deel van de karpers op de vijver dood en dan is er voor niemand meer karper te vangen hier. zonde.

zou ik dus niet meer vissen op water waar gejatte vis zit zou ik hier ook niet meer moeten vissen....... ik ga dus over een maandje of twee gewoon een weekendje daar zitten samen met 3 vrienden om te kijken of we dan wel karper kunnen vangen.

plezier maken of niet ligt een groot deel aan je gezelschap, niet aan de de vissen die je vangt. hadden we niks gevangen hadden we nog steeds evenveel gelachen.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

11-04-2010 09:26

Klopt allemaal, maar blijft toch erg duur wat je krijgt...
De vangsten maken de visser nog niet!
Ruud Theuws
Berichten: 41
Lid geworden op: 04-03-2002 01:00
Locatie: Bergeijk

11-04-2010 18:34

Inspiration Lake,


Wij weten dat een aantal vissen van onze visclub er nu rondzwemmen.

Luister, ik woon in een straal van 10 km van IL en eigenaar Noud van Vleuten met vriendjes
zijn al regelmatig 's nachts betrapt op stropen bij wateren welke toebehoren aan visclubs in de buurt.

Met grote zekerheid zijn een aantal van onze goudkarpers al gejat (deze lagen altijd altijd op dezelfde stek in een hoek en waren redelijk makkelijk te netten), ik vrees ook voor een aantal van onze hoge dertigers.

Bovenstaande mannen worden 's nachts in de gesloten tijd gesignaleerd aan het water en zijn bij aankomst van controleurs snel uit de voeten met een klaarstaande vluchtauto.

Vele karpervissers in regio hebben jeukende handjes...

Maar concreet, vangt iemand een goudkarper op IL. Stuur me aub een foto. Bij een match zal ik zeker aangifte gaan doen.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

11-04-2010 18:46

Had het idd ook gehoord Ruud... Verder kosten die steuren nog al wat al koop je die eentje van 130 :P

Ben verder benieuwd hoe het verder gaat lopen...
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

11-04-2010 19:59

bas van geffen schreef: plezier maken of niet ligt een groot deel aan je gezelschap, niet aan de de vissen die je vangt. hadden we niks gevangen hadden we nog steeds evenveel gelachen.



I beg to differ.

Ik mijd wateren waar gestolen vissen rondzwemmen als de pest, één van de redenen dat ik hier in de buurt volledig uitgevist ben.

Ik zou mij een heler voelen als ik bewust op een water zou gaan vissen waar deze gestolen beesten hun rondje zwemmen, al helemaal als ze in een pispotputje geprostitueerd worden voor een flinke smak geld.

Gelukkig mogen we allemaal een mening hebben maar ik hoop dat zo min mogelijk mensen meewerken aan dit soort wateren. :(
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

12-04-2010 17:48

Eus Molewijk schreef:Ik mijd wateren waar gestolen vissen rondzwemmen als de pest


pak je paspoort dan maar in want waar komen de karpers vandaan in jouw water waar je vist dan.... je kunt het nooit voor 100% zeker zeggen waar ze vandaan komen.

maar als je zo tegen betaalwater bent zou ik deze rubriek gewoon niet meer openen. al die mensen zeuren tegen betaalwater en dat het hier niet op de site terechthoort, en dan toch de rubriek meelezen en af en toe posten.......


ps. iemand van diefstal beschuldigen zonder bewijs op een openbaar forum is volgens mij strafbaar, volgens mij is hier op de site al meer over dit soort zaken gesproken.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-04-2010 18:04

Als je maar je visje kan vangen. Als je je hierover druk moet maken tja
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

12-04-2010 18:17

@ Bas

Op veel wateren zal inderdaad vis zwemmen, afkomstig van andere watertjes. Grote verschil met een betaalwater is dat de vissen er niet commercieel worden uitgebuit (of de vissers...)

je zegt zelf dat vissen in jouw regio overgeplaatst zijn door kleine jochies, kneem toch aan dat een eigenaar van een betaalwater beter zou moeten weten...

In mijn ogen is een bezoekje brengen aan een water waar gejatte vissen opzitten, en er flink voor betalen dus, in zekere zin het " aanmoedigen" van de eigenaren nog meer vissen te jatten...

kwoon zelf in eindhoven, maar ken in een straal van 30 km. rondom boxtel, genoeg wateren, met een redelijk oorspronkelijk bestand.. (tuurlijk, af en toe een overgezet visje) Vele malen mooier zitten.. Maja.. geen putje volgestampt met steuren en karpers...

maar blijkbaar is wat moeite doen voor een leuke vis al snel teveel gevraagd... :(

Plezier maken ligt aan je gezelschap, niet aan de vissen die je vangt... beetje krom om dan op IL te gaan zitten....

dat je wateren mijd waar gestolen vissen rondzwemmen, wil volgens mij alleen zeggen dat je niet willens en wetens vist op wateren waar gestolen vissen rondzwemmen...
Laatst gewijzigd door Lars Sieben op 12-04-2010 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

12-04-2010 18:36

ook op de vijvers bij ons in boxtel zwemmen vissen rond uit vught, het zijn volschubs die van het kraaiengat (ook wel bekend als de hooiman) hiernaartoe verhuisd zijn door van die jonge pikkies die niet weten waar ze mee bezig zijn (aangezien ik weet wie dit zijn kan ik die beschuldiging hier wel maken).


ps. iemand van diefstal beschuldigen zonder bewijs op een openbaar forum is volgens mij strafbaar, volgens mij is hier op de site al meer over dit soort zaken gesproken.


Uhm jouw bewijs??! :roll:

Als je dit topic nou es nog een keer goed leest, zal je zien dat er he-le-maal niemand is beschuldigd van diefstal.... (behalve die jonge pikkies)
De eigenaar is naar het schijnt betrapt met stropen, en er vandoor gegaan...
Verder meldt Ruud dat er enkele goudkarpers bij zijn vereniging gejat zijn... that's all!!

Maareh.. waarom zo in de verdediging schieten als jij vind dat er nix mis is met IL... gewoon lekker vissen dan.... :roll:
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

12-04-2010 18:55

ik ben op zich niet tegen het overzetten van karpers, mits het goed gebeurd, aangezien de vijvers in boxtel dit jaar gevuld moeten worden i.v.m. grote vissterfte van de winter.
alleen is de vraag bij ons waar halen wij ze vandaan en hoe garanderen wij onszelf dat ze : geen ziektes hebben, niet meteen het eerste jaar weer sterven, niet meegenomen worden door van die jonge mannen, enz, enz..
wij zijn er dan ook nog mee bezig of we een project moeten opzetten of we ergens bv. valkenswaard of villedon spiegels vandaan kunnen halen (lees: bij een kweker kopen). we moeten nog maar kijken hoe de visclub hier tegenover staat, tevens is het zo dat er binnen kort veel gaat veranderen aan de wateren in boxtel omdat ze meer regenwater kwijt willen in de plassen.

het is natuurlijk niet de bedoeling ze zomaar ergens uit een ander putje te vissen en ze over te zetten. we willen het liefst van de kwekerij, zodat er dan ook geen gezeik is wat betreft de afkomst. ik vind het dan ook geen goed idee om zomaar te gaan lopen slepen met vissen.

de vis die bij ons rondzwemt is over 10 jaar voor sommige mischien wel een target, zonder dat ze weten waar ie vandaan komt. en zo is het voor velen die op een bepaalde vis uitzijn nu al het geval.

oke, op dit en menig ander betaalwater zit misschien vis die niet op deze manier verkregen is, wanneer het bewijs geleverd is zal ik mij ook wel een keer op mijn hoofd krabben voor ik er ga zitten, maar voor nu is het een hoop schreeuwen en weinig foto's (bewijs).

zoals ik al had gezegt ben ik uitgenodigd om er te gaan zitten, had ie een andere (niet betaalde) plek uitgekozen was ik net zo snel meegegaan.
het plezier zit er voor mij in dat ik eens een keer niet in mijn eentje zit (zoals 90% van de tijd dan ik vis) en eens met iemand anders vis dan mijn standaard vismaat die tegenwoordig niet veel tijd meer heeft, en ik daarom dus alleen op pad ga.

ik zie het nu meer als het vissen op forel en zalmvisserijen, daar betaal je ook voor om erop te vissen, alleen weet je daar zeker dat de vis daar niet gestolen is maar gekweekt.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-04-2010 17:29

bas van geffen schreef:pak je paspoort dan maar in want waar komen de karpers vandaan in jouw water waar je vist dan.... je kunt het nooit voor 100% zeker zeggen waar ze vandaan komen.

maar als je zo tegen betaalwater bent zou ik deze rubriek gewoon niet meer openen. al die mensen zeuren tegen betaalwater en dat het hier niet op de site terechthoort, en dan toch de rubriek meelezen en af en toe posten.......


ps. iemand van diefstal beschuldigen zonder bewijs op een openbaar forum is volgens mij strafbaar, volgens mij is hier op de site al meer over dit soort zaken gesproken.


Ik weet zeker dat de vissen waar ik op vis niet van diefstal afkomstig zijn, mijn paspoort heb ik idd nodig want ik vis ook niet in Nederland.

Waarom moet ik hier volgens jou niet posten? Omdat ik een andere mening over betaal of liever gezegd pikwateren ben toegedaan als jij?

Volgens mij hebben we toch allemaal recht op een mening?

Ik wil jou nog weleens spreken als jouw target plosteling in een betaal pispot opduikt om daar tegen wil en dank de hoer uit te mogen hangen maar ik vrees dat target vissen aan jou niet besteed is.

Een vis die misschien wel al 30 jaar op dat water rondzwemt zomaar ineens uit eigen belang een nieuw tehuis opdringen is in mijn ogen een misdaad.

Mag ik daar dan niks van zeggen? Allemaal lekker laten gaan zodat we straks alleen nog maar betaalwateren hebben waar al onze gepikte vissen tegen betaling op de foto mogen met hun "trotse" vanger? :roll:

Uh huh...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-04-2010 18:36

Betaalwater dit,betaalwater dat,betaalwater zus,betaalwater zo.

Pietje zegt:Ow help er zit gestolen vis in ohhhh das erg zeg!!Jan zegt: Heb je bewijs? Pietje zegt erop: Nee dat heb ik niet,maar vermoed het wel.

Jan zegt: Hou lekker op,ook op openbare kut wateren worden vissen van hot naar her gesleept. Maar dan hoor je niemand,goh hoe komen die virussen ook al weer in wateren plots? Visje weer ingezet. Ow mijn target is dood ik vang hem niet meer,tja zit op een ander water misschien?

Fransen: Ook die weten wel wat te doen met karper,zelf lekker uit openbare wateren vissen,verkopen aan betaalwateren,karpers in France gaan zelfs naar een vismeel fabriek.


Maar zonder bewijs gaan ouwehoeren......Weinig nut he.

Ook IL zwartmaken is een vak apart blijkbaar. Triest hoor








Ga vissen ofzo


Ps: Als er te klagen valt over betaalwateren Daar heb je een apart topic voor die staat ergens in het forum Discussie's
Hier ervaringen en niet janken,kotsen dood gaan over vermoedens/twijfels,wellicht leugens!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

13-04-2010 18:58

Leen, je lijkt het allemaal nog al goed te weten he?

Er staat verdomme een FOTO van mijn targetvis op die site van IL!

Hoe f*cking veel bewijs wil je hebben??

Ik zeg hier geen bezwaren te hebben tegen betaalwateren (al heb ik die misschien wel maar daar moet in je in een rubriek over betaalwateren niet over lopen janken vind ik) maar ik heb er bijzonder veel problemen mee dat vissen van openbare wateren verdwijnen in betaalwateren. (of andere wateren natuurlijk)

Lezen mensen, lezen! :-?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."