petit pretre

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Werner Dpe
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-09-2009 22:33

24-05-2010 20:56

Heb je zelf twee vissen gevangen of was dat de totale vangst met 10 man?
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

24-05-2010 21:37

nee zo slecht ging het ook weer niet:P
we zaten met 4 man op gun lake en ik had er 2 en iemand anders had er 1(van 29 pond)
weet niet precies meer wat ze gevangen hadden maar, op main lake zater er 5, en 1 had er 5, 1 had er 4 en 1 had er 2 en die andere 2 hadden niks. maar ze zaten op alle meren zo ongeveer in de paai, op gun lake nog het ergste.
hans leerdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-02-2010 00:02

06-06-2010 23:44

Hoi daar,ik ga in juli naar Petit Pretre. Kan je me een tip geven wat een goede stek is?
alvast bedankt
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

07-06-2010 06:31

ga je op gun lake of main lake?
hans leerdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 19-02-2010 00:02

08-06-2010 17:10

Op mainlake, Heb je misschien nog tips welke smaak boilies
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

09-06-2010 16:09

over main kan ik je niks vertellen zat zelf op gun.
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

23-07-2010 13:16

Iemand die de voorbije weken nog hier naartoe geweest is?
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

23-07-2010 17:27

ken iemand die gaat over een week of 4, zit hier ook op t board, als tie zelf niks schrijft zal ik nog wel iets posten, als ie dat goed vind. kan dan uiteraard niet veel vermelden, alleen iets over de vangsten. is ook het belangrijkste. rigs e.d zul je zelf wel uit moeten zoeken...
ga jij er binnekort dan naartoe bert?
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

26-07-2010 13:00

ik ga er binnen 2 weken naar toe
Tim Ellerman
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-09-2009 13:43

04-08-2010 15:31

Hoppaa,nog 2,5 week en dan ben ik hier ook weer een week te vinden!;):D
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

17-08-2010 08:28

Bert Heyte schreef:ik ga er binnen 2 weken naar toe

is het nog wat geworden?

gr.antonie
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

18-08-2010 21:08

We hebben samen een weekje geboekt in Juni op Gunnlake.Stekken zijn nog niet klaar.
Het water was in een paar dagen 25 cmtr gezakt. De paden waren weggezakt en je zit na 1 dag van onder tot boven onder de modder. Ik heb Karpervisvakantie hierover aangesproken en daarna is Gunnlake van de side gehaald. Het water is NOG niet geschikt voor verhuur en is plm.1 ha. Dus wel heelllllllllllllll erg Petit.
De eigenaar Lee is een zeer geschikte man en de entourage is prima. Maar daar gingen we niet voor. We zijn dan ook 3 dagen eerder weg gegaan.
Het grotere water ziet er zeer geschikt uit en daar is zeker toen wij er waren ook weinig gevangen, maar de temperatuur was heel erg laag voor de tijd van het jaar. De vis had n.l nog niet afgepaaid.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

18-08-2010 21:31

hee aaron, heb je dan foto's van het water, want ik was in mei, en vond het fantastisch! nog niet helemaal af kwa pad, maar wel mooi
had je nog wel iets gevangen?
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

19-08-2010 14:39

Hallo Antonie,
Je leeftijd geeft aan dat je nog weinig ervaring hebt. Jij mag natuurlijk het water super vinden, maar ben je wel eens op een normaal water geweest? 1 ha is super Petit (klein)
Veel plezier bij je visserij.
Mvgr .Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

19-08-2010 14:45

he aaron,
ik heb al wel een beetje ervaring, niet veel maar al wel genoeg voor daar...
had het die dagen veel geregend of wat? aangezien het pad was weggezakt....
bij ons zag het er nog perfect uit, was ook nog nieuw toen...
maar had je nog wat gevangen pf zat dat ook al tege?
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

19-08-2010 16:30

Hallo Antoine,
Het gaat bij vissen NIET ALLEEN maar om vangen, maar dat leer je nog wel.
Je antwoord verteld me genoeg.
Veel plezier.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

19-08-2010 16:37

ik ga maar geen reactie meer geven...
blijven we bezig...
een ding weet ik wel, ik ga volgend jaar terug...
gaat niet alleen om vangsten nee, dan was ik niet terug gegaan... had er 2(zaten wel in de paai)
vond de omgeving mooi, lekker rustig en er zit zeker ook mooie vis op.
net zoals je al aangeeft de eigenaar lee is aardig maakt nergens problemen over, goede gast
enigste nadeel wat ik kon vinden was dat er hier en daar nog flink wat wortels en onkruid op de bodem stond, en het pad was idd niet helemaal af, grind lag los
dat zijn de aanknopingpunten om volgend jaar gewoon net zo goed terug te gaan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-08-2010 17:37

Wortels heb je grote kans dat die blijven liggen,heel veel betaalwateren mogen niks met die wortels doen (Natuur)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
patrick vd made
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-03-2010 06:11

20-08-2010 00:00

Aaron Fresco schreef:We hebben samen een weekje geboekt in Juni op Gunnlake.Stekken zijn nog niet klaar.
Het water was in een paar dagen 25 cmtr gezakt. De paden waren weggezakt en je zit na 1 dag van onder tot boven onder de modder. Ik heb Karpervisvakantie hierover aangesproken en daarna is Gunnlake van de side gehaald. Het water is NOG niet geschikt voor verhuur en is plm.1 ha. Dus wel heelllllllllllllll erg Petit.
De eigenaar Lee is een zeer geschikte man en de entourage is prima. Maar daar gingen we niet voor. We zijn dan ook 3 dagen eerder weg gegaan.
Het grotere water ziet er zeer geschikt uit en daar is zeker toen wij er waren ook weinig gevangen, maar de temperatuur was heel erg laag voor de tijd van het jaar. De vis had n.l nog niet afgepaaid.
Mvgr. Aaron



nou aaron wil toch graag even reageren op je bericht ik weet niet wat je heb gedronken die week maar denk niet veel goeds ben nl in mei voor mn 3e sessie op petit pretre geweest waarvan deze maal mn 1e sessie op gun maar erg wonderbaarlijk waren bij mij in mei de stekken al wel netjes klaar de begroeiinng aan de kanten moet idd nog komen maar de natuur heeft zn tijd nodig maar waarom zou t nog niet klaar zijn voor verhuur ?omdat nog niet alles begroeid is ? ik dat toch echt voornamelijk dat t ging om de omgeving waar je zit (en dat is in een super mooi en rustige omgeving)
de vis die dr op zit (en kan je melden dat is ook niet mis in mijn sessie van een lang weekend van vrijdag tot maandag wist ik toch 4 mooie vissen te landen een mooie schub van 29 pond en 3 mooie spiegels van 30,32,34,5 pond) dat iangt s voor n watertje van 2.5 hectra ipv 1 hectare weet niet waar je t mee heb gemeten ? en ja 2,5 hectare is ook niet groot ma ja staat ook gewoon eerlijk op de site van pp maar desondanks is dat resultaat toch echt niet slecht te noemen en dat midden in de paai dus als in t vervolg iets niet naar je zin is of je gewoon niks vangt of mischien gewoonweg niet vissen kan lig dan niet een put af te kraken die gewoon uitermate geschikt is om te bevissen maar verwerk gewoon in jezelf de teleurstelling

mvgr patrick
patrick vd made
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-03-2010 06:11

20-08-2010 00:48

Aaron Fresco schreef:Hallo Antonie,
Je leeftijd geeft aan dat je nog weinig ervaring hebt. Jij mag natuurlijk het water super vinden, maar ben je wel eens op een normaal water geweest? 1 ha is super Petit (klein)
Veel plezier bij je visserij.
Mvgr .Aaron



en btw ik ben trouwens geen 15 ;) dus ligt niet aan mn leeftijd denk ik ;)
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

20-08-2010 19:11

Hallo Patrick,
Om te beginnen met je leeftijd; leer lezen en dan zie je dat ik het tegen Antonie had en die is 15. :oops:
Ik was er in Juni en het was 1 grote baggerzooi.
Ik heb er 11 vissen gevangen van 25 tot 33 pond :oops: ja en dat in 4 dagen. Dus wie er niet kan vissen mag jij raden.
Dus teleurstelling over het vangen is er bij mij niet. Het gaat niet alleen om vangen voor mij, maar wel voor jou en dat mag. Wel is Gunnlake van de side verdwenen :oops:
Zou dat dan zijn omdat het zo,n kompleet (Petit )water is ?: :wink:
Het is een hele kleine goudvissen kom en jij voelt je er goed. Houden zo en veel plezier.
Mvgr. Aaron
Laatst gewijzigd door Aaron Fresco op 21-08-2010 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

20-08-2010 23:16

leer jij dan ook lezen, ik heet antonie :lol:
patrick vd made
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-03-2010 06:11

21-08-2010 11:34

zoals ik al aangaf gaat me niet alleen om t vangen ;) en met mn leeftijd bedoelde ik in de zin dat je zei dat t bij antonie aan de leeftijd lag ma bedoel dr mee dat ik wat ouder ben ;) en kunnen vissen is een groot woord met n pr van 33 pond van jou neem ik aan :P

maar al met al fijne sessies no gewenst

mvgr patrick



Aaron Fresco schreef:Hallo Patrick,
Om te beginnen met je leeftijd; leer lezen en dan zie je dat ik het tegen Antoine had en die is 15. :oops:
Ik was er in Juni en het was 1 grote baggerzooi.
Ik heb er 11 vissen gevangen van 25 tot 33 pond :oops: ja en dat in 4 dagen. Dus wie er niet kan vissen mag jij raden.
Dus teleurstelling over het vangen is er bij mij niet. Het gaat niet alleen om vangen voor mij, maar wel voor jou en dat mag. Wel is Gunnlake van de side verdwenen :oops:
Zou dat dan zijn omdat het zo,n kompleet (Petit )water is ?: :wink:
Het is een hele kleine goudvissen kom en jij voelt je er goed. Houden zo en veel plezier.
Mvgr. Aaron
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

24-08-2010 14:15

Ik ben er van 7-8 tot 14-8 naartoe geweest.
Heb er een week op het main lake gevist.
Spijtig genoeg slechts 3 runs waarvan 2 kunnen landen.
De voornaamste reden hiervoor is dat het daar al weken heel warm is en niet wil regenen.
In de twee weken voor mij werden er met 11 vissers slechts 12 vissen gevangen.
Het water was al een meter gezakt invergelijking met de normale waterstand daar.
Karper zit er nochtans genoeg want ze springen 24u op 24, en niet de kleinste...
Ondanks dit heb ik er toch een leuke tijd gehad, en Lee is een topkerel, ik zou er zeker eens terug naartoe gaan maar dan wel in het voor of najaar.

En Aaron wat jij de week toen je er was op het gun lake hebt gezien, ga ik je niet tegenspreken want ik was er niet dus...
Maar toen ik er was heb ik eens rond het gun lake gelopen en het padje en de stekken lagen er toen allezins heel goed bij.
Wel stond het water er heel laag maar dit was bij het main lake zoals ik al eerder beschreef ook het geval.

Gr, Bert
patrick vd made
Berichten: 5
Lid geworden op: 29-03-2010 06:11

27-08-2010 23:46

dat is wat ik ook al zei bert begrijp zn reactie niet en zonde man van je 2 vissen maar man maar 1 tip ga nooit in augustus in frankrijk visssen want je zweet je tent uit en de vis aast voor geen meter


gr patrick


Bert Heyte schreef:Ik ben er van 7-8 tot 14-8 naartoe geweest.
Heb er een week op het main lake gevist.
Spijtig genoeg slechts 3 runs waarvan 2 kunnen landen.
De voornaamste reden hiervoor is dat het daar al weken heel warm is en niet wil regenen.
In de twee weken voor mij werden er met 11 vissers slechts 12 vissen gevangen.
Het water was al een meter gezakt invergelijking met de normale waterstand daar.
Karper zit er nochtans genoeg want ze springen 24u op 24, en niet de kleinste...
Ondanks dit heb ik er toch een leuke tijd gehad, en Lee is een topkerel, ik zou er zeker eens terug naartoe gaan maar dan wel in het voor of najaar.

En Aaron wat jij de week toen je er was op het gun lake hebt gezien, ga ik je niet tegenspreken want ik was er niet dus...
Maar toen ik er was heb ik eens rond het gun lake gelopen en het padje en de stekken lagen er toen allezins heel goed bij.
Wel stond het water er heel laag maar dit was bij het main lake zoals ik al eerder beschreef ook het geval.

Gr, Bert