petit pretre

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

04-01-2012 16:23

pfff...
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

04-01-2012 19:22

Gast, ga op een ander onderwerp onzin uitkramen. Iemand is geen debiel of wat dan ook als hij x op x hetzelfde probeert. Ik zou dat waarschijnlijk ook gedaan. de runs kwamen van die stek af waar dus ook toevallig een obstakel lag. maarja wie niet waagt wie niet wint. En een uitgescheurde bek heb ik daar nog nooit gezien. en ik heb toch aardig wat vissen voorbij zien komen!

Maar goed, er zijn altijd een paar die een mening of oordeel over PP moeten geven terwijl ze er zelf nog nooit geweest zijn.
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

04-01-2012 21:41

Een vis met een uitgescheurde bek zie je ook niet om dat die juist '' uitgescheurd '' is,wat een verspeelde vis betekend in dat geval Bob!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

05-01-2012 07:45

de runs kwamen van die stek af waar dus ook toevallig een obstakel lag. ma


Alles is geoorloofd, als het foto boek maar vol komt. die bek sjoppen we wel netjes toch? Moet die vis maar niet zo stom zijn.

10 op 11 mis je sowieso dus jou observatie lijkt me niet representatief.

Kijk voor is iemand die zoiets normaal vindt geen debiel, laat dat voor op staan. Een debiel kan er nl. niets aan doen dat zijn IO onder de 75 zit.
It's okay 2 pay
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-01-2012 11:15

Bert Heyte schreef:Ben,

Alles goed? Ik zei 'beetje goed'!
Deze vis was tevens op de laatste run van de week.
Denk dat je wel kan verstaan dat m'n maat pissed was na wat hij al verspeeld had.
Dat ie zo'n mooi gewicht had maakt het leuk maar dit is zeker geen obsessie voor ons.
Liever alle runs verzilverd met vissen van gemiddeld gewicht van bijv. 13 kg dan die éne!

Het probleem was dat al de vissen van op zijn stek kwamen (tegen het riet aan).
Water is slechts 3ha groot en waren met z'n drieen, we hadden heel het water voor ons alleen.
Ik en mijn andere maat konden dus rest van het meer afvissen en dat leverde 3 runs op!
Peilen en veranderen van stek hebben we genoeg gedaan, maar de wind zat nu éénmaal op zijn stek.

Dan iets over die bekken.
Vanaf dat de vis zich vast zwom, belden we Lee op en die kwam dan met zijn boot het water op om de vis te verlossen.
Tegen dat hij er was, had de vis zich al lang los gemaakt. Denk dat ze er ervaring genoeg mee hebben.
Dus denk maar niet dat we daar zitten te sleuren aan die stok tot er zich lijnbreuk voordoet!
Natuurlijk gebeurde het soms dat de lijn knapte voor je het wist!

Respect voor de vis hebben we wel!!

Grtz


Bert dit is niet aanvallend bedoeld maar meer om jou en eventueel anderen anders over dit soort situaties te laten denken. Het is natuurlijk een feit dat wij er niet bij waren. Alleen moet je toegeven om het even de situatie dat het onacceptabel is zoveel vissen te verspelen. Het grootste probleem is dan nog in mijn ogen dat je in bovenstaande reactie praat over"mijn maat was pissed over het aantal niet gevangen vissen" jij zegt daar niets anders mee dan hoe zwaar/groot zouden die vissen zijn geweest. Puur eigen belang dus en daar valt niet uit te halen dat je het belang van de vis voorop stelt. Jij zegt ik heb geen kapotte bek gezien maar ga ervan uit dat minimaal de helft van de door jullie verspeelde vissen nu wel schade heeft opgelopen. In wat voor vorm dan ook.
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

05-01-2012 11:53

Toch nog eens maar reageren hierop.
Toen we er de eerste dag aankwamen, vertelde de eigenaar ons waar er obstakels lagen.
Dat waren meestal boomstronken van in het water gevallen bomen.
Meestal stak er wel één of andere tak uit boven water, en had de eigenaar om dit duidelijker te maken en plastieken fles op die takken gezet.
Die lagen dus op een bepaalde afstand van het riet (lengte van de rietkragen circa 80m) waar m'n maat tegen aan viste.
Dus hij koos een plaats tegen het riet waar hij toch redelijke afstand van een obstakel vandaan viste.
Hij had dan een run, hield de vis van deze obstakels vandaan maar zat dan opeens toch vast op een plaats waar blijkbaar een ander obstakel helemaal onder water zat en waar de eigenaar niet over gesproken had (omdat hij zelf ook niet wist).
De eigenaar kwam dan de haak losmaken en haalde ineens het obstakel (meestal dikke takken) uit het water.
Dat gebeurde dus regelmatig dat m'n maat door zijn runs nieuwe obstakels ontdekte.
Wat moet je dan doen?
We zijn niet de eerste in die 3 jaar dat het water open is die deze stek bevisten .
Als dit inderdaad al 3 jaar zo is dan klopt er iets niet, maar kan niet indenken dat lee al die jaren elke week tientallen obstakels komt verwijderen?
Hij denkt ook wel aan zijn vissen.
Anders zouden er ook geen reglementen zijn op visveiligheid!
Misschien had er de week ervoor hard gewaaid dat verschillende takken in het water beland zijn, want rondom het water staat het vol met bomen.
Kan domme logica zijn maar ze komen ergens vandaan hé.
Mijn maat heeft zelf nog zijn waadpak aangetrokken maar verder dan 5 meter geraakte hij niet, hij viste op het diepste deel van het meer, circa 2m diep.
En zwemmen is verboden!

Ik mag me waarschijnlijk weer aan reacties verwachten maar het is ook moeilijk uit te leggen als je er zelf niet bij was!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

05-01-2012 12:36

Iig goed dat je blijft reageren Bert, ga je misschien vanzelf inzien dat het anders had gekund/gemoeten.
Mensen in dit onderwerp kunnen misschien kwaad overkomen, maar het is allemaal goed bedoeld (denk ik).
Ik schrok me ook de t toen ik je eerste bericht las hoor! 10 op 11 kwijt in een obstakel is gewoon uit den boze.
Dat gebeurde dus regelmatig dat m'n maat door zijn runs nieuwe obstakels ontdekte.

Als je keer op keer obstakels ontdekt NA een run is de kennis van je stek onvoldoende of is er onjuiste informatie verstrekt door de eigenaar. Hij zal op z’n minst op de hoogte moeten zijn van de vluchtroutes van de vissen na die run. Kun je iig een vastloper aan zien komen.

Voor mij persoonlijk is obstakelvissen zoals jij omschrijft niet verantwoord zonder een degelijke boot als back-up te hebben. Deze moet startklaar liggen incl schepnet en mat om bij het minste of geringste zweetmomentje die vis DIREKT te kunnen gaan halen. Bij onder water liggende takken kan het ook handig zijn om een ijzerzaagje en een lange stormpaal bij de hand te hebben.

Als je eerst die eigenaar moet bellen wordt de kans dat je te laat bent en de vis zichzelf reeds “losgemaakt” heeft met de seconde groter. Dit is geen rechtstreeks verwijt aan jullie, maar aan de eigenaar van dat water met zn kulregeltjes.
maar kan niet indenken dat lee al die jaren elke week tientallen obstakels komt verwijderen?

Waarom niet?
Kan nog zo’n aimabele kerel zijn, maar ik vind het ZIJN verantwoording om de stekken bevisbaar te maken en te HOUDEN. Dwz dat hij dus gewoon vaker stekken moet controleren op evt nieuwe obstakeles in de vorm van in het water gevallen takken. Desnoods iedere dag.
Hij als eigenaar hoort gewoon alles te weten en te kunnen vertellen over evt obstakels en als het te gek wordt qua verspelen gewoon die stek schrappen totdat alles op orde is en evt overgaan tot restitutie van het betaalde bedrag.
Wat jullie te verwijten valt is reeds subtiel door Daaf aangegeven, maar hij heeft gewoon 100% gelijk!

Iets wat niet gaat, gaat niet. Dat merk je toch vrijwel direkt? Dat jullie stug doorgaan met het vissen (verspelen) op die stek mogen jullie jezelf wel aanrekenen!

Ik mag me waarschijnlijk weer aan reacties verwachten maar het is ook moeilijk uit te leggen als je er zelf niet bij was!

Ben God, Allah, Boeddha en de rest op mn blote knieen dankbaar dat ik er niet bij was.

Mvg,
Sjoerd
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

04-01-2013 22:14

Hallo,

Zijn er onlangs nog mensen naar dit water geweest? Ben benieuwd naar hun verhalen!

Grtz!
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

05-01-2013 17:15

Collega van me is van het najaar nog geweest. Opzich aardig gevangen terwijl de temp snachts onder de 5 gr daalde. Toen werd ook door Lee (de eigenaar) verteld dat het stockpond achter the gunlake bij het gunlake getrokken zou worden. Hij zou deze winter een doorbraak gaan maken! Dus weer wat nieuwe stekken erbij. Kan positief reageren of juist negatief. Het is daar gewoon heel wisselend qwa runs. Heb nachten van 7 runs gehad en nachten dat het stil blijft en dat het vroeg in de ochtend begint te lopen.

Ik moet wel zeggen dat het geen groot water is. Ik ben er nu 7 x geweest en een paar hele mooie vissen gevangen. Hoge 30ers tot een van de toppers van 42p (nu op 45 va. Horen zeggen) maar ik ben er nu ook wel klaar mee. Als je je fatsoenlijk gedraagd en alles netjes houd is het echt een top water en kan en mag heel veel. Als je zonder zorgen naar frankrijk wil om mooie vis te vangen en kans op redelijk grote vissen en je houd van compact vissen is PP echt een leuk water! En een schitterdende omgeving!

Qwa opstakels is het niet zo overdreven als hier op het forum gemeld word! Ik weet er 2 te liggen en de rest verwijderd lee als je het aangeeft. En het gunlake heb ik gegraven zien worden en ik ben er niet niet bij geweest met het vullen van die water maar dit is ook naagenoeg opstakel vrij!

Tips: vis met zo slap mogelijke lijnen, pva solid bag met popupje werkt goed. Op zoet en vis gevangen.

Succes voor diegene die er nog naartoe gaat!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

07-01-2013 11:20

Ik heb wat dingen gedaan als beginnend karpervisser, waarvoor ik me soms nog wel eens met terugwerkende kracht schaam. Maar 10 van de 11 runs verspelen, dat gaat werkelijk alle perken te buiten. Heel aardig dat sommigen hier nog een positieve benadering proberen, maar dit slaat gewoon hé-le-maal nergens op. Geen enkele verzachtende omstandigheid voor te verzinnen.

Hij had dan een run, hield de vis van deze obstakels vandaan maar zat dan opeens toch vast op een plaats waar blijkbaar een ander obstakel helemaal onder water zat en waar de eigenaar niet over gesproken had (omdat hij zelf ook niet wist).


Mooi verhaal. Dus als de eigenaar het niet meldt, kun je het niet weten? Toch gek, ik weet namelijk altijd wel waar de onzichtbare obstakels liggen. (Niet voor 100% misschien, maar toch zeker voor 95%. Anders ga ik namelijk niet eens vissen.) Niet zo moeilijk hoor, hengel, molen, loodje. Zeg maar het eerste wat een beetje visser doet als ie een nieuwe stek gaat bevissen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

15-01-2013 14:43

Gaat het joh @Mart, je reageert op een jaar terug. Ze waren het alweer een tijdje vergeten denk ik. :wink:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-01-2013 18:27

Maar hij heeft wel gelijk.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-01-2013 12:55

Gaat het joh @Mart

Ben ondertussen weer wat gekalmeerd...
Ik weet het ook allemaal niet...
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

16-01-2013 15:02

Gelukkig Mart, ennuh Ron was een geintje hoor, ja hij heeft idd gelijk :D