LA HORRE

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-05-2010 22:45

Ja en als het een heel ander voorjaar is als dit jaar de vis ook weg
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-05-2010 15:21

Zien we dan wel weer. Gaat me erom dat ik niet weer me spullen voor een week en zelfs spullen voor 2 weken 1 km ga schouwen,en waar een trolly onmogelijk is door vele wortels op het pad.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

03-05-2010 15:29

en een boot?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-05-2010 17:13

jah wij kregen een boot per toeval omdat we vrij vroeg waren,maar een boot zelf mee is niet toegestaan,als het wat drukker is dan was het niet mogelijk dat we een boot kregen,want we moesten van de voorste stekken naar de achterste stekken lopen door het water van het eerste deel van het water,en dat betekend dat je langs 6 stekken komt en als ieder in ligt is dat niet fijn. Motortjes zitten er niet op en geen peddels dus waden langs de kanten anders is het te diep. Dus vandaar dat ik liever de stekken die een slechte ligging hebben mijd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-05-2010 19:20

Afbeelding

Zo kon het,en niet anders.

Dus zo heb ik het maar gedaan
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

30-05-2010 12:53

Mannen,
Ben een aantal keren (6) naar La Horre geweest.
Op stekken 1, 11 en 15.
Volgend jaar ga ik naar stek 13.
Lees mijn verhalen over La Horre op mijn site:
http://www.kneitebijters.nl

Zwaarste karper daar gevangen 65 pond
Geen makkelijk water en kans op blanken, maar krijg je er een knoert aan......
Leo
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-05-2010 17:12

hey,wanneer ga je volgend jaar?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

30-05-2010 17:30

Ik ga naar La Horre 28 mei tot 4 juni 2011.
Iets later dan normaal, vanwege de kou en hoop dat ze nog aan het paaien zijn (dan zijn ze zwaarder) of net niet.
Vorige week waren ze nog aan het paaien(en dat is laat) en het is nu 30 mei.

Ik zit nog steeds op de loer voor een graskarper van over de 64 pond.
Tja......
Leo
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-05-2010 18:09

Okay

18 tot 25 September stek 2. hopen op vis,want wij zaten op 8 en dat was niet de beste plek om een vis te vangen,omdat stek 8 te ver van de ondiepe stukken zit.

Maar inderdaad er zit beste graskarper.

Die Brace die gevangen is 2x 60 lb daar was ik op het moment bij toen de piepers afgingen,was echt een mooi moment.

Deze dus Afbeelding week van 17 tot 24 April.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 18-02-2011 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-09-2010 19:37

18-09-2010 tot 25-09-2010

BLANK

Ciao
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-10-2010 18:55

Nieuw record op La Horre

70,6 LB 32 kg schub
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

10-10-2010 10:22

Goed om te horen,hoop er in 2012 weer heen te gaan 2011 is bijna volgeboekt helaas!!
3 x is scheepsrecht leen dus misschien pak je die 32kg vis wel...... :D :D
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-10-2010 12:14

Ach leuk hoor zo'n vis vangen.

Maar een leuke 15 kg vis of dergelijke vind ik ook al goed. Vind het gewoon een lekkere omgeving om er te vissen.

Maar inderdaad,3x is scheepsrecht zeggen ze wel eens. Maar in 2 weken moet er een kansje wezen,zoniet?........

Boek ik weer een week of 2
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-01-2011 17:52

Het jaar 2010 is om, maar voordat we het volgend seizoen aankondigen, wilden we toch nog even terugblikken op een paar schitterende vissen die dat jaar gevangen werden.

Op La Horre werd begin oktober een schubkarper van 32,020kg gevangen. Drie weken later werd dit meerrecord verbroken toen een schitterende spiegelkarper van 32,650kg op de kant kwam. We weten dat dit viswater niet makkelijk is, maar het zorgt elk jaar weer voor fantastisch mooie vissen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

07-01-2011 10:16

Zonde Leen, dat je hebt geblankt.
Maar ja, zoals je weet is mij dat ook overkomen.
Dat neemt niet weg dat ik (en jij waarschijnlijk ook) gewoon doorgaan om weer eens een kanjer er aan te krijgen waar je jaren op kunt teren.

Het hoeft niet altijd de grootste van het meer te zijn, maar geregeld een karper vangen (net als op La Carriere) houdt je scherp.
Ben benieuwd eind mei begin juni as.
Leo
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-01-2011 13:58

Hoi Leo

Blanken hoort erbij,en in Mei gaan we het gewoon weer proberen!

Welke datum in Mei heb je en welke stek?


Gr

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

07-01-2011 14:55

Leen,
Ik ga van 28 mei tot 4 juni a.s.
Voor de verandering heb ik stek 13 gekozen.
Vorig jaar blankte ik op stek 15, maar toen had ik echt het weer tegen en was ik te vroeg aanwezig.

Mijn vismaat is zeer slecht ter been, dus heb ik de dichtsbijzijnde plek bij toiletten en douches genomen, plus dat de plek met de auto bereikbaar is.
Ik spreek je.
Leo
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-01-2011 15:00

Okeej

Wij waren vorig jaar April dus ook te vroeg,veels te koud nog inderdaad!

Wellicht zie ik je dan,ik vertrek de 28ste weer van stek 3 af!

Groet

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

07-01-2011 15:09

Aha Leen,
Je gaat dus een week eerder.
Stek 3 is een mooie stek, lekker dicht bij de parkeerplaats, nou ja, even een stukje door het bos.
Dat is nog te doen.

Stek 3 t/m 7 is veel in trek bij de Engelsen.
Niet voor niks zou je zeggen.
Leo
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-01-2011 15:19

klopt,

Je hebt er te maken met de ondiepte en natuurlijk dat de rivierbedding veel dichterbij is. Vorige keer (September zat ik dus op stek 2) Dusjah snap die Engelse zeker wel haha

Echt een ervaring om er te zitten,niet normaal wat je allemaal in die hoek ziet zwemmen. Het is er iedergeval beter lopen naar de stek,dan van stek 12 naar 8 want dat is een ramp zeg! Klote wortels van die bomen,en zeer smal om er met een kar naar je stek te gaan.

We gaan het meemaken dalijk!


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-02-2011 20:21

Leo,

Hoe is het in Mei met het wier daar? Vooral de laag genummerde stekken 1 t/m 5? Einde van het meer?
Want lees her en der wel wat,maar hoe groot zijn de kansen dat het gecanceld word ivm het wier?

Ik weet natuurlijk dat jij daar afgelopen seizoen in Mei op stek 15 zat,maar ben je ook nog op die laag genummerde stekken wezen kijken?

In April afgelopen seizoen was er nauwelijks wiergroei nog,jah enkele sliertjes,en in September op stek 2 was er ook nauwelijks wat te bekennen kwa wier. Nergens niet iedergeval,omdat natuurlijk de wiergroei vooral in Mei,Juni en Juli actief is.

Hoor graag van je

Gr

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Leo Olierook
Berichten: 11
Lid geworden op: 28-10-2007 12:01
Locatie: Mijdrecht

19-02-2011 00:25

Leen,
Stek 1 en 2 zit vol met wier in die periode.(vanaf mei)
Stek 12, 13, en 15 ook. Veel zelfs.
Rob Hunter is altijd bereid om het wier weg te maaien met de maaiboot.
Je moet hem dat wel verzoeken anders is er niet te vissen en verlies je veel vis die zich vast kan zwemmen.

Vergeet niet dat het wier met warme dagen met een hogere watertemperatuur groeit als kool. Die groei kan wel oplopen tot 30 cm per dag.
Je kunt dat zien op sommige plekken, want met warme dagen vormen zich hele dekens wier die zich steeds verder uitbreiden.

Waar je wel op moet letten is de windrichting.
Want als het wier op stek 1 is gemaaid, en de wind komt daar vandaan, dan heeft het hele meer last van ronddrijvende wierstukken die blijven hangen aan je hoofdlijn.
Hetzelfde heb je als de wind van de andere kant komt en stek 13 wordt gemaaid. Dan heeft ook het hele meer er last van.

Wil je een schone(re) plek dan zal je op zeker Rob Hunter moeten benaderen en het liefst een week van te voren.
Pas eind september wordt het minder, dan daalt de watertemperatuur en in oktober zie (bijna) niets meer.

Leo
Zwaarste Spiegelkarper tot nu toe 65 pond!
Zwaarste Schubkarper 50 pond, 115 cm
Zwaarste graskarper 32 pond, 110 cm
Zwaarste Meerval 110 pond 2.10 mtr
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-02-2011 00:36

Bedankt Leo

Net voordat we gaan even contact leggen met Rob zal ik zeker doen.
Toplood is ook wel een must,daar hoorde ik die Engelse ook al over.....Kwa wier ben ik wel wat gewend maar leuk is het nooit nee,zeker niet als er dagen bij zitten met drijvend wier en een verkeerde wind :)

We wachten het iedergeval maar af,meer kunnen we niet doen. En de berichten blijven volgen van La Horre.

Thanks!


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeroen van de Ven
Berichten: 26
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

09-03-2011 22:17

hoi,

Ik ben ondertussen ook verschillende keren (6x) naar la horre geweest. De laatste keer was 2008. Ik zou dit jaar ook weer gaan maar omdat mijn vriendin zwanger is heb ik alsnog de vakantie moeten annuleren. in al de 6 keer dat ik ben geweest hebben we een aardig aantal karpers weten te vangen tot 51.5 pond. het minste aantal was 5 stuks in 1 week.

La horre is het mooiste betaalwater waar ik tot nu toe heb gevist en zeker de vissen. die zijn er zeer mooi en meestal onbeschadigd.

Leen: boek stek 4,5 of 7 in de maand mei en je gaat gegarandeerd vangen, mits je materiaal in orde is, maar ik neem aan als je naar dergelijk moeilijke water gaat dat dit in orde is.(zware hengel is echt nodig).

De engelsen zitten het liefst op stek 4. Dit komt omdat er jaren geleden een groot artikel in Engeland is verschenen van engelse karpervissers op deze stek.

Mijn idee is dat als je het meeste kans wil maken op het vangen van vis dat je op stek 4 t/m 7, 10 en 1(hier moet dan wel de wind in staan) moet boeken. Dit zijn alle jaren dit ik ben geweest de best lopende stekken, dit wil niet zeggen dat je op de andere stekken niets vangt, maar hier wordt over het algemeen het beste gevangen.
Wat me ook opvalt in de laatste jaren is dat er steeds minder vissen op het water zitten. werd er in 2000 nog melding gemaakt van 3000 karpers, zitten er nu nog zo'n 2000 karpers op. DIt is natuurlijk nog heel aanzienlijk, maar wel 33% minder wat je ook weer terug ziet in de vangstresultaten. Heb ook een jaar gehad dat er heel veel dode karpers rond dreven, wat misschien een verklaring is van de daling aantal karpers.
Wat ook een probleem is het overtollig wier. Tot 2002was er namelijk bijna geen wierproblemen, dus had de karper ook veel minder natuurlijk voedsel. ik heb deze week ergens gelezen(ben de bron kwijt) dat het wierprobleem op la horre ook opgelost is, maar dit zou ik graag nog bevestigd zien.
Het voordeel dat er minder vissen op zitten is wel dat de vis natuurlijk enorm groeit en dat maakt dit water ook zo interessant.
Mijn ervaring is dat wanneer je verder kunt vissen als de stekken naast je ( lees daarom ook zware hengel), je ook meer vangt. dit hebben we al jaren meegemaakt en wat zeker aan te raden is om buiten je voerstek te vissen(dit is ZEER belangrijk). Dit werd in het verleden ook bevestigd door Patrice(oude beheerder).

Leo: ik houd je site vaak in de gaten en het ziet er ook goed uit. het risico dat je blankt op stek 13 zal wel een stuk groter zijn, omdat wanneer hier de wind niet in staat je niet erg veel zult vangen, maar ik wens je in ieder geval succes en lees je verslag ongetwijfeld op je site. Duimen dat de wind in die hoek staat(staat meestal richting stek4 t/m 8, daarom ook interessante stekken ( + de geul die daar loopt)) Als er mensen nog wat meer info willen kun je beter mailen j_vandeven@hotmail.com

ieder veel succes gewenst die dit jaar naar la horre gaan.

Mvg Jeroen
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-03-2011 16:23

Ik heb stek 3 geboekt voor 2 weken. Stek 4 was al afgeboekt........
Die paar keer dat ik er geweest ben,werden op stek 4 altijd grote aantallen gevangen,heel apart dat stek 4 zo verschilt van de rest terwijl er hooguit 80 meter tussen zit.

Tja ik heb via via daar te horen gekregen dat er tegenover stek 4 een verhoogt stuk ligt waar de karpers graag zitten,ook kan je dat makkelijk spotten want wat je er rond ziet zwemmen is echt niet normaal.

Voorlopig kijken we wat stek 3 dit keer gaat beloven,we hebben iedergeval 2 weken de tijd om er wat van te maken,en wellicht in overleg stek 4 al vast leggen voor de volgende keer,want voorlopig kleun ik er iedere keer net naast :lol: .

Maar de mening die jij over La Horre hebt hoe het er is deel ik maar al te graag met je mee.
Is ook het enige betaalwater wat ik aandoe,per toeval heeft een maat van mij over dit water verteld,want anders zou ik er nooit van gehoord hebben.

Het wier probleem is niet opgelost heb overigens een mail.

''Dag Leen,



Bedankt voor je mail,




Het wierprobleem zou dit jaar aangepakt worden. Op La horre doen de “groenen” hier moeilijk over omdat het een natuurreservaat is.



In ieder geval doet Rob het noodzakelijke om elke stek vrij te krijgen.



Moest het in het slechtste geval onmogelijk zijn om te vissen waarschuwen we altijd onze klanten. We geven dan de keuze, omboeken (ander water of andere stek) of annuleren met uiteraard geld teruggave.

Ik dacht dat de ergste wiervorming zich voordoet vanaf eind mei. Volgens mij zullen jullie geen last hiervan ondervinden.



Grtn



Nicolas Komen

nicolas@fishermanholidays.com

http://www.fishermanholidays.com
''

Ik heb niet voor niets afstandhengels besteld om dit probleem wat op te lossen. Verder blijft het afwachten wat er gaat gebeuren.

Overigens ben ik blij dat het de naam runningwater kwijt is. Meer moeite doen vindt ik leuker dan zomaar ergens ingooien en gelijk maar vangen.

Stek 8 is maar een klote plek :lol:

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust