LA HORRE

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

24-03-2011 09:48

Stek 4 is alweer geboekt voor 2012,30 maart en dan een weekje!!
betaal voor 2012 alweer 300 euro pp wordt ook weer duurder!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 11:45

Doe je goed!

En inderdaad ik zie dat de prijs helaas ophoog gegaan is op de officiele site.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

24-03-2011 11:57

Jah heb wel redelijk vroeg geboekt dacht ik zo,maar wilde de 2e of 3e week van april maar stek4 zat al vol tot eind juni!!!!

Het is wel een gok zo vroeg in het jaar maar hoop dat het een goede gok is!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 12:01

Ik begrijp je,

Vorig seizoen was stek 4 altijd een vangende stek,ongeacht welke tijd het was in het seizoen. Heb er flinke record vangsten binnen zien komen in April vorig jaar. Zelf zat ik op 8 en dat was 10x niks
Na Mei zal ik ook weer boeken voor 2012,wellicht dan stek 7 ergens in de zomer.

Btw,een gok blijft het altijd met die vaste stekken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

24-03-2011 12:21

Yep dat is het nadeel,daarom zo vroeg in het jaar dan kan je verkassen als het niet loopt,vorig jaar kon ik niet verkassen omdat alles vol zat(ook in mei!!) en dat is kloote!!wilde dit jaar ook in mei maar alles was al volgeboekt,dus 1x naar La renarde ben benieuwd!!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 12:34

Leuk water is het wat ik er van zag in het voorseizoen vorig jaar.
Was een daggie weg geweest van la Horre af,en dacht laat ik eens Brocard en La Renarde aandoen.

Op het moment dat ik bij Le Renarde was,was het water gesloten,we konden het terrein wel op maar het water was zo goed als weg,op enkele plasjes na waar restante van het karperbestand in zwommen.

Was een mooi momentje om er eens over de bodem te struinen,vlakke bodem weinig opstakels. Alleen als je zegmaar voorbij het Eilandje gaat naar achtere toe dus heb je her en der oude boom stronken,vooral op het einde. Moet je even in de gaten houden. ik weet niet waar je zit maar mocht je vast zitten dan weet je wat het is,en dan is er maar 1 manier en dat is los trekken,want het is onmogelijk om los te komen met al die wortels eromheen.

Eilandje zelf is wel weer schoon eromheen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

24-03-2011 12:47

Stek 5 zit ik,ik hoop alleen dat je niet te ver wegzakt in de bodem want ik wil mn lijnen uitlopen,heb namelijk geen voerboot!!zit er veel verloop in de bodem of is het redelijk egaal?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 13:05

Vrij egaal hoor. Alleen aan de voorkant van het water langs de lange kant is het wat variabel. Aangezien je daar ook de inlaat hebt en er dus de poelen over waren waar de overige vissen nog in zaten. Maar dat is bij stek 1

Als je op de foto kijkt van het water,dan zie je achterin een groen plukje boven water. Daaromheen dus staan wat stronken onder water. maar schijnt wel een redelijk goede stek te wezen aangezien de vis er graag zit.

Ook heb ik er toen alle lijnen weg getrokken die er verspreid op de bodem lagen en rond de stronken. En ook 6 spod rockets met meters gevlochten lijn.

En je moet daar op stek 5 rekening houden op nachtelijk bezoek van zwijnen. :lol:

Ow en zie over het wegzakken.

Flinke stukken op dat water zijn vrij zacht te noemen,ik liep er gewoon op me normale schoenen maar wegzakken deed ik er op flink wat stukken.

Zorg dat je iets onder je laarzen kan binden.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

24-03-2011 14:29

Op la horre lopen ook aardig wat zwijnen he!!! :wink:
maar hoorde dat ter hoogte van het eiland een geul had(oude rivierbedding??)heb je die gezien?
ben ook benieuwd hoe bij jou de vangsten zijn dit jaar,in mei ging je toch?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-03-2011 20:10

Oude rivierbedding stelt niet echt veel voor op dat water. Waar je de oude rivierbedding grotendeels nog heb is vooraan ook tot halverwege het water en dan word het minder en minder.

Ik ga inderdaad in Mei. Welke datum heb jij in Mei op Le Renarde?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

25-03-2011 19:48

Ik ga 7 mei tot 14 mei,hoop dat het weer beter i al vorig jaar!!
En waneer ga jij?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-03-2011 20:28

Week later gaan we.

Inderdaad moge hopen op beter weer.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-04-2011 23:23

Sommige wateren waaronder La Horre zitten de karpers al tegen de paai aan. Op Brocard is zelfs de paai al aan de gang.
Zeer vroeg dit jaar,maar niet gek aangezien de temp er al meer dan een week rond de 22 graden ligt,zeker met de ondiepte en weinig wind is het zo opgewarmd.

Aldus de eigenaren.


Al zal dit snel over wezen denk ik,aangezien de temperatuur ook in Frankrijk een flinke stap terug doet. Want een 7/8 graden zakken wordt zeker opgemerkt door de vis
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-05-2011 16:51

Back home

5 aanbeten gehad en 4 verzilverd! Alle 4 gemiddeld formaatje tot 29 pond
Eergisteren een spiegel verspeeld omdat ik me slip te strak liet staan. Dus voor het kantje gebeurde het met ondergaande zon. Du het beeld van de klappende lijn staan op het netvlies gebrand! Geschat op 25 kg,kon de vis goed zien dus wat foto's bekeken. Too bad maar volgend jaar weer kansen.

Zal niet zomaar verdwijnen heb ik het idee :lol:

Cheers

Leen
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 28-05-2011 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Koos Snijders
Berichten: 172
Lid geworden op: 07-01-2005 16:06

28-05-2011 17:10

Mooi resultaat Leen.
Heb je die 25+Kg vis eerst gewogen voor dat je hem verspeelde? :D
Nee hoor Leen 't is maar en geintje man, maar het staat er zo mooi,
hahahah "eergisteren een 25+kg spiegel verspeeld" ik hoop dat je het vooral lekker naar je zin had en lekker gevist hebt.
Cheers !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

28-05-2011 17:25

Hehe inderdaad. Even aangepast Koos.

Het weer was iedergeval goed(Soms heet,60 in de zon word je niet blij van). Het vlees was goed en het bier was top.
Echt een goed resultaat was het niet. We zaten er 14 dagen,2 zeer slechte weken. Eerste week een laatste paaigolf en de 2e week volop natuurlijk voedsel explosie. Libelle larven etc etc,de vissen sprongen en rolde overal op de stekken maar alles wat ze aten waren larven en dat soort dingen.

Zig-rig werkte niet helaas,door het vele wier in het water. En op de bodem.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van winkelhof
Berichten: 20
Lid geworden op: 11-01-2010 11:39

28-05-2011 23:03

Ha Leen jammer dat je een dikke verspeelt heb,ben zelf op het laatste moment verkast naar Jonchery,was een lastige week erg warm weer en met vissen die tegen de paai aan zaten.Hele voorzichtige runs maar toch nog 6 vissen weten te vangen waarvan 1 van 18,5 kg!!volgende keer beter leen dan maak je het wel goed man!!

gr Pieter
jordie paulides
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-08-2011 20:23

14-08-2011 20:40

beste mensen,

Is er iemand die ervaring heeft, wij twijfelen tussen plek 9, 1 of 2 te boeken in de week van 5 t/m 12 mei hoor ik het graag want heb zin om naar deze mooie plas te gaan, alle tips zijn welkom


Gr.Jordie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-08-2011 21:38

Nadeel/voordeel stek `1

1 zit rond die tijd vol wier meestal. (rest ook overigens) Maar bij een nadelige wind is stek 1 een opvangbuffer voor drijvend wier en bewerk wier. Als er geen wier staat rond die tijd heb je hele goede kansen op karper omdat dit een plek is waar de vis zich verzamelt voordat de paai los breekt.

Stek 2 is wel een mooie plek en doet weinig onder van de andere stekken.

9 is een stek waarbij je snel in diepe blubber ligt,wil je dit voorkomen moet je echt 110+ gooien.
Verhalen over ver gooien om te vangen geloofde ik ook altijd in,maar is waar gelul,want de vissen zijn rond die tijd goed te vangen onder eigen kant in de nachten.

Als ik je een tip mag geven,kijk niet op Fisherman holiday,die zijn niet up to date kwa boeking.
dan verwijs ik je door naar http://www.frenchcarping.eu. Alleen is het voorjaar als ware al zo goed als volgeboekt. Neem dan contact op met Rob Hunter (Wachter van de plas)

Ik heb zelf stek 2,3 en 8 bevist en in totaal 5 wekena aanwezig geweest,en ken aardig wat van de stekken.

Zelf zou ik stek 7 proberen te boeken. Deze ligt in een positie als flessen hals genoemd,is het smalste stuk van het water,hier komt de vis dus altijd doorheen en zal je ze vaker onderscheppen dan overige stekken

Stek 6 is ook een mooie plek,met rechts de ondiepe plaat,recht voor je een geul voor de afwatering en links ok weer de geul met erachter de plaat,dus daar heb je ook weer meer mogelijkheden kwa bevissing en verschillende diepte's

Wil je meer weten,vraag maar raak
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jordie paulides
Berichten: 2
Lid geworden op: 14-08-2011 20:23

15-08-2011 22:16

dank je leen,

we hebben voor stek 1 + 2 gekozen en gaan er iets moois van maken, hoe zit het overigens met het aas ik zie veel op de engelse site's dat ze crab'squid staan heb jij daar ervaring mee. Zijn dit de bolies die daar verkocht worden?

Ik ben overigens voor het laatst in 2000 op la horre geweest is me altijd bij gebleven die prachtige plas en de vissen zijn ook flink in gewicht toegenomen de afgelopen 10 jaar.

Hoor je graag.


Jordie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-08-2011 23:53

Ach,de Eigenaar wil graag zijn eigen bollen verkopen,want als hij dat niet doet dan zit hij met een bulk aan boilies en verdient hij niks!

Ik heb elke keer dat ik ging eigen bollen mee genomen,en dat maakt geen verschil!
Laatste keer kwamen we aan met CCmoore bollen en Rob verafschuwde die bollen gelijk! En vertelde ons dat het er niks mee werd met een lach! Ik zeg we zullen zien welke bol beter vangt! Naast ons zaten Engelse met de La Horre bol en die wisten niks te vangen terwijl wij het best aardig deden met de meegenomen keuze.

De bol word er CST boilie genoemd. ''Crab,squid,tuna'' maar het is allemaal verkopers praatjes ;) De Engelse die praten dat die bol zo goed is,vissen er zelf niet eens mee :D alleen maar hun mate helpen met de verkoop van iets waar je niet vrolijk van word :D

Te zacht en pleurt na een paar uur zo van de hair af wat je dus helemaal niet wil hebben. :wink:

Neem voor het geval een zoete bol ook mee,die slaan er aardig aan! Fish gebeuren word er te vaak gedaan!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust