Goede en slechte betaalwateren.

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
K. van den Herik

01-02-2008 08:42

we? waarachter, met wie gesproken?
Doorbraakje?

hoeveel karper kan een water bergen?


herhaling van zetten zonder ooit een antwoord te krijgen.


Beter een goed beheerd betaalwater dan een slecht beheerde verenigingstrutput.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-02-2008 10:35

Koos heeft met zijn 2 berichten geen vragen bij mij opgeroepen. Alleen maar meer duidelijkheid geschept.

I.i.g. veel meer duidelijkheid dan alle aanname's, vermoedens en algemene kretologie van de meest fervente tegenstanders van betaalwateren die ik hier de laatste jaren voorbij heb zien komen.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

01-02-2008 10:40

Oftopic: Michel leuk artikeltje in het Visblad :wink:
Ennehh .. Die DVD ligt die binnen een paar weken bij me op de deurmat? :D

Groeten Taco
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-02-2008 11:41

En dat helemaal vrijwillig ! :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-02-2008 11:45

Nou dacht ik..weer de zoveelste btw topic 8)
Gezien de vele reacties, toch maar even doorgespit.
Moet bekennen dat Koos het e.e.a. helder en duidelijk verwoord heeft.
Evenals klaas v.d H onlangs het e.e.a. beschreef in De Karper van de ksn.
Ga er steeds meer met andere ogen tegen aan kijken.(nieuwe inzichten)
Niet dat ik er ga vissen , maar zoals gezegd liever een goed beheerd btw dan een slechte verenigingsput.

Koos schreef het volgende
Het feit alleen al dat er steeds meer comercieele wateren zijn die ontsmetbakken hebben staan om de netten en matten van de visser te ontsmetten bij aankomst (of je mag alleen hun netten en matten gebruiken) geeft al aan dat deze ondernemers dat soort risico's niet willen nemen en zeer bang zijn voor virussen.


Zal bovenstaande een goede indicatie kunnen zijn voor een wel of niet goed beheerde btw?
We moeten immers ergens beginnen toch?
mvg
Hans B.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2008 12:38

Mijne heren al met al reden genoeg om de redactie te verzoeken om de huisregels aan te passen toch?
Ik kom er niet en zal er ook nooit komen maar door de huisregels is het ook onmogelijk om er fatsoenlijk over te praten omdat er altijd wel iemand met die regeltjes om de oren begint te slaan als het hem/haar niet meer aanstaat.

Ik had in een topic al om een verhelderende uitleg gevraagd omdat er volgens Bertil sprake was van voortschrijdende kennis maar die reageert er verder niet op.

Niet komen met dat moet via PB want ook daar wordt niet altijd op gereageerd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-02-2008 12:48

Douwe, wat mij betreft heb je wel een .
Jan Brand
Berichten: 103
Lid geworden op: 12-12-2004 14:07
Locatie: Rhoon

01-02-2008 12:59

Ik vind zeker dat de huisregels op dit item moet worden aangepast iedereen wil hier graag betrouwbare informatie over hebben uit de eerste hand .
Onze medeboarders kunnen die verstrekken uit eigen ervaring en probeer mij niet wijs te maken dat hier niemand naar een betaalwater gaat.
Zelf maak ik mij hier ook schuldig aan ik hou nl wel van een bepaalde vorm van veiligheid als je alleen gaat vissen mijn maat moet nl nog steeds naar school.

mvg Jan
Danny Mieremet

01-02-2008 13:10

Douwe Bijlsma schreef:Mijne heren al met al reden genoeg om de redactie te verzoeken om de huisregels aan te passen toch?
Ik kom er niet en zal er ook nooit komen maar door de huisregels is het ook onmogelijk om er fatsoenlijk over te praten omdat er altijd wel iemand met die regeltjes om de oren begint te slaan als het hem/haar niet meer aanstaat.

Ik had in een topic al om een verhelderende uitleg gevraagd omdat er volgens Bertil sprake was van voortschrijdende kennis maar die reageert er verder niet op.

Niet komen met dat moet via PB want ook daar wordt niet altijd op gereageerd.


Douwe,

Dit topic is toch ook nog niet op slot gezet!? Dat geeft wel aan dat er over bepaalde onderwerpen toch wel degelijk een discussie gevoerd kan worden. Zij het natuurlijk binnen de grenzen van de regels.

Wat heeft het voor een zin om over namen van wateren te gaan praten?
Dat doen we toch ook niet over de wateren in ons eigen land. Tenminste, er wordt gesuggereerd dat de wateren, in NL, niet bij naam genoemd mogen worden op dit board. Als je goed kijkt worden die regels elke dag weer overtreden...

Mensen die wat willen weten over bepaalde betaalwateren kunnen beter een kijkje nemen op BTW.nl.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2008 13:12

Jan ik maak je niets wijs er is geen reden op de hele wereld die mij zal doen besluiten om naar een BTW te gaan.

Verder zal ik mij maar van commentaar onthouden.

Toch ben ik wel van mening dat iemand die er wel zo nodig naar toe moet, desnoods van de dokter of zoiets :D dat hij wel op een normale manier voorgelicht kan worden.
Dat is nu niet mogelijk omdat de huisregel dat verhinderd.

Voortschrijdend inzicht moet je kunnen delen het is de enige manier om het kennisniveau te verhogen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2008 13:14

Danny een 5 jaar oud topic weer openen en dan met een dergelijk standpunt komen dat slaat ook nergens op.
Wat was dan jou motivatie om het te doen, om opzettelijk de discussie weer op te laten laaien toch??
Zo niet dan had je je beter stil kunnen houden.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

01-02-2008 13:23

geheel vrijwillig belangeloos biedt ik mij als vrijwilliger aan om een keer een btw te vissen en hiervan objectief verslag te doen.

Toevallig kan ik 26 oktober. Hongarije is ok. 8) 8)

MVG

KLaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2008 14:05

Mijnheer van de Herik,
Nederlander zeker :lol: :lol:
Vrijwiliig belangeloos na betaling van het bijbehorende bedrag dan zijn de ondernemers zeker bereid je te helpen. :wink:

Verder verbaas ik mij oprecht op het ogenblik, misschien is er een lichtpuntje te ontdekken. Het opstellen van wateren die betrouwbaar zijn zou een optie zijn. Welke criteria hiervoor genomen zouden moeten worden zij nader te bepalen. Heb hier wel wat ideeen over, alleen zijn een aantal vrij lastig.

Er zijn ook viskwekers namelijk die zelf wateren beheren, zoals Koos terecht al aangeeft, welk nut zou er zijn je onderneming op het spel te zetten en je bestand. Ten tweede zijn tegenwoordig goedkoper bij de kweker te halen dan op de "zwarte markt".

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Danny Mieremet

01-02-2008 14:14

Douwe Bijlsma schreef:Danny een 5 jaar oud topic weer openen en dan met een dergelijk standpunt komen dat slaat ook nergens op.
Wat was dan jou motivatie om het te doen, om opzettelijk de discussie weer op te laten laaien toch??
Zo niet dan had je je beter stil kunnen houden.


Om de discussie weer op te laaien i.d.d.
Is aardig gelukt dacht ik zo!

Wees eerlijk, er zijn goed onderbouwde argumenten naar boven gekomen zoals bv die van Koos. Dus denk dat er weer heel wat mensen, waaronder ikzelf, wat bijgeleerd hebben.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2008 14:20

Danny dat had ik door ik kende jou namelijk ook al van eerdere standpunten hierover.
Het is zo transparant als de pest wat de bedoeling was.

Ik begrijp dan ook werkelijk niet waarom je het antwoord aan mij zo gaf, het slaat dan werkelijk nergens op.

Het is gelukt en het is tevens een beetje zielig.

Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Vissen is een hobby, geen religie!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

01-02-2008 14:20

Wees eerlijk, er zijn goed onderbouwde argumenten naar boven gekomen zoals bv die van Koos. Dus denk dat er weer heel wat mensen, waaronder ikzelf, wat bijgeleerd hebben.[/quote]

En bij deze woorden sluit ik mij aan.
Niet dat ik nu gelijk naar een btw ga hoor :wink:

Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2008 14:22

Gradus die onderbouwde antwoorden krijg je ook van tegenstanders die andere ervaringen hebben.
Het is maar net welke kant het best bij je eigen belangen staat.
Vissen is een hobby, geen religie!
Verpoorten clement
Berichten: 202
Lid geworden op: 22-05-2003 02:00
Locatie: lommel

01-02-2008 14:28

Even ter inlichting :Jaarlijks worden er in Frankrijk verschillende meren leeggelaten om aan de dam,of andere,te werken.Hierbij wordt er meestal een verkoop gehouden van de aanwezige vis.De grootste karpers worden meestal door eigenaars van priveputten (betaalwaters) opgekocht,de rest van de vissen worden opgekocht door vismeelproducenten.Vraag is nu;Hoe ziet gij die mooie 20 kilo vis terug? op een betaalwater of in een zakje als vismeel?
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2008 14:38

Clement,
als aanvulling, het gebeurt geregeld dat deze vissen worden teruggevangen door de kwekers die ze ook uitgezet hebben. Cirkeltje is weer rond.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2008 14:42

Beste Gradus,
dat hoeft ook niet, ben alleen al blij dat er enige nuance word aangebracht binnen het verhaal. Er is voldoende tijd geweest voor de notoire zwartmakers die hiermee de opninie van de massa willen beinvloeden. Helaas werkt het zo en heeft het altijd zo gewerkt, zogenaamde opninieleiders worden ze genoemd in de marketingbranche.

Een ieder bepaalt gelukkig voor zichzelf waar en hoe hij vist, in mijn optiek moet dit vooral zo blijven. Zou ook niet prettig zijn als iedereen hetzelfde zou doen :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

01-02-2008 14:57

Een goede normale discussie over betaalwateren is altijd mogelijk geweest en blijft altijd mogelijk.
Alleen ontaarde de meeste discussies in veel geschreew waardoor we helaas moesten ingrijpen.

Uiteraard blijven wij als redactie wel zeer kritisch tegenover betaalwateren staan, maar door ook het verhaal van de mensen als o.a. Koos en Cor aan te horen moet je je mening of mag je je mening weleens bijstellen. Net als Hans ook al zegt.
Dat zegt totaal niet dat wij er meteen heen rennen of zo.

Ik denk dat er binnen de huidige huisregels genoeg ruimte is om deze topic gewoon toe te laten. Wel zijn we druk bezig om te kijken of we meer ruimte kunnen scheppen voor discussies als deze. En dat gaat wel lukken.

Ik ben het met Douwe eens dat als er iets van een lijst oid is van "goed beheerde" btw komt, dat je dan mensen zeker positief moet kunnen voorlichten.
Nu is die er nog niet dus blijven specifieke water topics nog niet toegestaan.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

01-02-2008 15:00

peter postema schreef:nuance


Die nuance aanbrengen is samen met het verhaal van twee kanten horen ook het belangrijkste wat ik vind aan dit topic.

Had je niet gedacht Peter hé dat het nog eens zo ver zou komen :wink:
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-02-2008 15:03

Bertil,
wat denk jezelf :D
Mochten jullie ooit zover komen, dan ben ik bereid mee te werken aan een lijst ook al zal ook dit nog aardig wat voeten in de aarde hebben.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
K. van den Herik

01-02-2008 15:24

Ja Peter en met een kleine 100 kilo bollen erbij hoor je mij niet meer negatief, zo eerlijk ben ik wel.
K. van den Herik

01-02-2008 15:27

*
Fox 22 huren?
Verhuur van meer dan 200 zeiljachten. Vanaf 125 Euro.
http://www.bookedoo.nl/zeiljachten
*
Paradise Lakes Experience
Enjoy your carp fishing holiday at the finest big fish venue in France
http://www.paradiselakes.co.uk
*

Huizen-Frankrijk.nl
Huur of Verhuur uw Franse vakantieaccommodatie...
http://www.huizen-frankrijk.nl
*
FranceLoc Campings
Vertrek naar de mooiste franse campings voor top prijzen !
http://www.campings-franceloc.fr

Ads door Google :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: