lake castaway 2

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

23-08-2010 14:27

Ik ben vorige week samen met een vriend een weekje naar lake castaway 2 geweest in ajain, dat ligt in het zuiden van frankrijk op ongeveer 9 uur rijden van amsterdam.

We hebben daar een week gezeten 3 hengels per man, kost 200 euro per week per persoon.
Het water is ongeveer 5 tot 6 hectare als ik het goed heb.
Geen wierbedden , heb dus de hele week geen 1 keer vast gezeten met mijn lijn.
Er is een douche en wc dus is helemaal top geregeld ook stroom om je spullen op te laden.

Ik heb daar 39 vissen gevangen waarvan 25 karpers en 14 meervallen.
de grootste karper die daar zwemt is op dit moment tussen de 60 en 65 pond en de grootste meerval is over de 220 pond, is niet presies te zeggen want is dit jaar nog niet gevangen.
Er zijn ook 3 manderijn meervallen uitgezet heb er wel 1 zien zwemmen maar niet gevangen, ziet er wel vet uit een oranje meerval.

Mijn 3 grootste karpers waren 42,40 en 39 pond en de 3 grootste meervallen waren 92,87 en 60 pond.
Van de 25 karpers waren er 14 boven de 30 pond.

Dit water is echt geweldig voor mensen die voor het eerst naar Frankrijk gaan want hier ben je gewoon cker dat je vangt met wat voor weertype dan ook.

Wij hadden de eerste 2 dagen heel veel regen en t was 22 graden en de laatste 3 dagen was t 35 graden en alle 7 dagen hebben we gevangen.
Ons totaal samen was 68 vissen waarvan 25 boven de 30 pond en 4 boven de 40 pond. (karpers dan wel te verstaan, de meervallen waren allemaal over de 40 pond)

Wel een tip gebruik sterker dan 20 ponds lijn ,want heb 2 hele grote meervallen verspeelt met 20 ponds lijn.
Denk dat je met 20 ponds lijn tot max 120 pond meerval binnen kan halen.

Mocht je een karper over 60 pond vangen of een meerval over 200 pond dan krijg je een gratis visvakantie op een van zijn wateren.

Dus voor alle mensen die voor het eerst naar Frankrijk willen gaan ga hier heen want is een leuke eerste ervaring.
ben zelf nu 8 keer naar frankrijk geweest
en dit is toch cker wel mijn nummer 1 water.
Plaats reactie