vissen poiteviniere

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
GEer KONING

12-06-2010 15:31

hallo
ik ga er de 2de week van juli heen heb net nog met cristine gesproken om boilies te bestellen hoef je het lekker niet mee te nemen.
Het reservaat is dicht de mensen die eind vorig jaar het reservaat ngeboekt hebben mogen er nog vissen maar de laatste was volgens mij vorige maand.
Andre heeft er niks meer mee te maken
Het visbestand zit op ongeveer 2500 vissen waarvan de grootste 27 kilo.
De vangstlijstjes vul je vrijwillig in dus die lijstjes worden niet allemaal ingeleverd.
Achter het grote water ligt een kweekvijver daar werd altijd met proline gevoerd maar nu heeft ze andere boillies waar ze mee voerdt welke weet ik niet kon het niet verstaan slechte verbinding het beste is op basis van vismeel,ga er voor de 4de keer heen heb gezeten op:25/26/19ga nu naar 18
john spaans

13-06-2010 07:48

heb even dit forum zitten lezen, en hoop dat dit water weer op orde komt.heb er zelf ook de tweede week van mei gezeten.
en heb in deze week 1 vis weten te vangen, een mooie van 33 pond. ook ik kom er al een jaar of 11 en helaas was dit mijn slechste sessie daar ooit. weet niet wat er allemaal van waar is maar hoop binnenkort wat te lezen van collega vissers die op de bosstekken en het boothuis bedoel ik dan.wat goede resultaten zullen boeken. heb zelf ook contact met fisherman gehad en die zeiden dat ze op de hoogte waren van de problemen op poiteviniere en dat ze er alles aan gaan doen om het water weer op orde te brengen. een goed vooruitzicht vind ik want het blijft een schitterend water.

gr john
ron cuyten

13-06-2010 10:54

Hier een bericht wat ik via Hyves van Andre ontving vandaag.

Hallo Ron,
Afgelopen voorjaar heeft er een afvissing van Brasem plaatsgevonden. De afvissing was niet geheel succesvol omdat het meer niet volledig kon worden afgelaten. Komend najaar gaan ze het weer proberen. Er is geen Karper uitgehaald, wel is er kleine karper vanaf ST- Laurent uitgezet, ongeveer 400 kleine karpertjes, ik schrijf kleine omdat dit oude vis is wat al jaren op ST Laurent rondzwemt. Kleine vis wil dus niet zeggen jonge vis, naar mijn idee een gemiste kans en niet goed voor het bestand.

Hopenlijk word er komend najaar verstandig afgevist en met het oog op de lange termijn een uitzetting gedaan. Het huidige bestand is sterk verouderd en , mede door de hengeldruk en onjuiste visbehandeling, vaak beschadigd.
De toekomst zal het leren

Het andere meer waar je overspreekt is ST LAurent, een meertje van 4 ha gelegen op het landgoed achter het chateau. Het word voornamelijk aan franse vissers verhuurd. Weinig spannends daar hoor!

Ik hoop op het beste!
rene bakker

11-07-2010 11:41

Gisteren terug gekomen van poiteviniere.

We hebben op het schiereiland gezeten (26 en 27) en in totaal 68 vissen gevangen:
8 vissen onder de 10 kg
47 vissen tussen 10 en 15 kg
12 vissen tussen 15 en 20 kg
1 vis boven de 20kg (22,5 kg schub)

Oh ja, en nog 2 vissen van onze dove buren gedrild omdat ze een paar liter whiskey achter de kiezen hadden en met geen stok wakker te krijgen waren.
Na 5 minuten het gepiep van hun optonics te hebben aangehoord zijn we zelf maar in hun hengels gaan hangen..

De brasem waar we voor gewaarschuwd waren hebben we niets van vernomen (op 2 stuks na)

De meeste vissen kwamen overdag van de afstandhengels en 's nachts van de kant.
Wat wel opviel is dat de kwaliteit van de vis hard achteruit is gegaan, we zijn voor het eerst in 2001 geweest en toen ving je allemaal puntgave vissen maar nu hadden de meeste (zeg bijna allemaal) uitgescheurde bekken, erg jammer
Ook heb ik een aantal vissen gevangen die zich in mijn lijn vastzwommen omdat ze meters lijn met een rig met zich mee aan het slepen waren waar de honden geen brood van lusten. Dit gezegt kom ik bij de beheerdster (Cristine) ze is een prima vrouw die elke morgen brood op je stek komt brengen maar houdt totaal geen toezicht op waar de mensen mee bezig zijn..

Maar goed, al met al een prima week met veel actie.

Groet,

René
david deman

09-08-2010 14:59

Niet veel aan de hand daar dus :)
Mooi resultaat !!