**Plashuis** stek 2 of 1, wel de moeite waard? Niemand?

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

24-01-2010 18:40

ik weet dat er al een topic is over plashuis, maar dit leek me overzichterlijke, in de hoop meer mensen aan te spreken.

Mijn maat wil met mij naar plashuis gaan, maar dan op stek 2 (met het huisje) dat is de voorkeur of stek 1. Mensen al wat ervaringen en vis gevangen op die stekken?

En wat heb je bv nodig om daar een goede kans te maken, bv dieptemeter, of peil stok enz. enz.

Ik vraag me namelijk af of je daar wel goed vis vangt het gaat om 170 euro voor ee midweek, dus is dit de centen waard?

Ik hoop iets van jullie te horen.

Groeten,

Frans
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

25-01-2010 18:09

stek 1 of 2 staan eenmaal bekend als de minste stekken!
kan je geen andere stek boeken? heb je meer profeit van man! :D
ik zelf heb 1 nacht op stek 2 gezeten,en heb niks gevangen!
iedergeval waar wel vis vanaf kwam is dat houten eilandje waar als die troep op ligt! dat is de beste stek om tegen aan te liggen vanaf stek 1 en 2!
voor de rest kan je ook op het kopje van dat slootje vissen daar is een hard stukje en ziet er wel mooi uit! en ergens ong 70m uit de kant ligt ook een hard plaatje...voor de rest kan ik je niet veel info geven alleen van de stekken...alleen van stek 4 heb ik vis gevangen! :wink:
Gr Ian.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

25-01-2010 18:16

Hoi Ian,

Bedankt voor je reactie. Ja mijn maat wil niet op een eilanstek, hij vind dat varen teveel gedoe, en hij wil ruimte hebben. En ik wist dat stek 5 eigenlijk de beste stek is en stek 1 en 2 stukken minder waren. Dus ja ik zou graag op stek 4 of 5 gaan zitten, maar ja zoals al gezegd, hij wil dat niet.

En daarom dus ook de vraag is het het geld waard, als je daar dadelijk een midweek zit voor 170 euro en dan geen vis, dan is dat doodzonde..
De vangsten maken de visser nog niet!
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

25-01-2010 19:57

volgens mij wil jij overal heen...plashuis, marcusans, kingshaw...je maat dit, je maat dat..volgens mij weet je zelf niet eens wat je wil...
ga gewoon vissen, elk water wat je noemt zwemt karper, dus ze zijn ook te vangen... :wink:
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

25-01-2010 19:59

oja en op elke btw kun je blanken...dus als je daar bang voor bent moet je geen geld betalen om te vissen...ga dan naar een openbaar watrer...
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

26-01-2010 08:37

Hoi Leen,

Je hebt helemaal gelijk! Maar het is wel makkelijk om alles op mij af te schuiven! Punt 1 ik had progelijk twee keer een topic aangemaakt bij Marcusans en Kingshaw, omdsat ik hem nergesn meer kon vinden.

En punt 2, mijn maat wij naar Marcusans maar ik zag Kingshaw meer zitten, daarom even gekeken naar de ervaringen. Maar nu weet hij nog steeds niet wat die doet, dus dat zal we niks meer worden. Nu zou ik met iemand anders naar Plashuis gaan, maar die wil alleen op stek 1 of 2. Want dan kon die in een huisje en kon die de frietpan en 50 frikandellen meenemen! En stek 1 en 2 lijkt mij niet echt goede stekken vandaar ook weer ervaringen gevraagd.

Nu het derde probleem, hij gaat hoog waarschijndelijk niet. Dus moet nu even verder kijken met wie ik dan ga.

En als je dadelijk op een vijver terecht komt en je vangt niks. Dan is het ook zonde van je geld, ik moet er hard voor werken. Jij ook toch neem ik aan? Zo ja, dan snap je toch wel wat ik bedoel of niet?

Als je de volgende keer dan godverdomme ff eerst vraagt hoe het is gelopen, en niet zo maar wat op het board gaat zetten. Wordt daar niet echt vrolijk van. EN, andere mensen hebben er dan toch ook nog iets aan...

MAAR JE HEBT WEL GELIJK, IK VIND HET OOK ZWAAR KLOTEN, DAT HET ZO LOOPT !!!!!!
Laatst gewijzigd door Frans Klomp op 26-01-2010 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

26-01-2010 08:41

Dat jij een vismaat hebt, die niet zo moeilijk doet, echt PROFICIAT, ik had dat ook graag gehad, maar ja ik heb dat niet, helaas :evil:

Ik heb nog geen 1 keer moeilijk gedaan, om te gaan, ik wil nog steeds best naar beide wateren gaan. na dat ik de ervaringen heb gelezen.

MAAR DAT GAAT NU NIET MEER WANT DIE GENE GAAT AL MET IEMAND ANDERS, EN WEET NOG NIET OF DIE OOK MET MIJ WILDE GAAN

wordt gek van jou reactie sorry
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

26-01-2010 09:00

NOG MAAR 1 KEER:

Welk openbaar water. Zou jij jou zoon met een maat van hem naar een openbaar water in Frankrijk laten gaan?

jeen jansen schreef:oja en op elke btw kun je blanken...dus als je daar bang voor bent moet je geen geld betalen om te vissen...ga dan naar een openbaar watrer...
Laatst gewijzigd door Frans Klomp op 26-01-2010 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
De vangsten maken de visser nog niet!
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

26-01-2010 09:31

Ga toch gewoon lekker alleen, kun je doen en laten wat je wil.
Doe ik ook bijna altijd.

Dan kun je pas echt genieten van de rust.
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

26-01-2010 11:04

plashuis ligt toch ook niet in frankrijk...er zijn in nederland nog zoveel mooie plekjes te vinden...en als je met een maat was gegaan die aan een stek het belangrijker vind om een frituurpan en 50 frikandellen te kunnen bereiden dan vis...tja dan wordt de kans om te blanken erg groot....en trouwens frikandellen in de koekepan zijn ook lekker...
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

26-01-2010 11:33

Jeen,

En ik weet wel wat ik wil, alleen de anderen weten niet wat ze doen/willen. Dus niet mij allemaal de schuld geven a.u.b.

Lees het stukje nog maar eens door, ik mis nog een antwoord op mijn vraag. en ik mis nog iets niet? :wink:
De vangsten maken de visser nog niet!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

28-01-2010 22:58

Ben het toch wel iets met Leen eens.
Als je maat frikandellen bakken belangrijker vind dan vis vangen had ik een andere maat gezocht.
Daarbij vind ik dat je in NL wel betere plekken hebt die je met alleen een vergunning mag bevissen,
is dus veel goedkoper.
Als ik jou was zou ik eerst hier maar eerst een keertje nakijken.



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-02-2010 21:16

ga lekker in bleiswijkse zoom vissen een week,kost je alleen een vergunning.zitten ook 30 ponders op met hazelippen.auto achter je hol.elke 10 meter een tent.en bij de snackbar die ze er hebben kan je frikandellen,patat,krokette heel de kolere zooi halen.heb je ongeveer hetzelfde voor een mijer minder.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

08-05-2010 23:50

Ach jongens die arme frans is een gedreven visser maar heeft toch ook graag een maat om zich heen. Jammer genoeg heeft niet iedereen de keuze naar een perfecte vismaat. Gaat het frikandel bakken wel erg ver die kan beter naar een camping met rode loper maar hoeft niks over frans zijn visserij te zeggen natuurlijk.
Ik leef met je mee frans :P :lol: :lol: Liever een goede dag sessie dan een halve sessie met "vismaten" :wink:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-05-2010 16:56

http://www.karperwereld.nl/board/viewforum.php?f=55

Ik ben het vandaag met iedereen eens ....... en dat komt niet vaak voor!

Vissen gaat om de beleving en als jij daarvoor een vismaat nodig hebt die eenzelfde kijk op het vissen heeft dan mag jij je gelukkig prijzen. Ik heb de schijtmazzel dat ik er wel 3 heb waar ik mee kan lezen en schrijven en die allemaal dezelfde layed back attitude hebben. Alles is leuk, niets moet alles mag enz.

Maar als men een keertje niet mee kan of wil ga ik net zo gemakkelijk in mijn eentje ergens zitten.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie