Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

04-10-2006 21:01

Ik ga dit weekend maar weer eens 2 nachtjes vissen. Hoe is jullie ervaring met deze waterstand op de grote plons. Het staat nu best wel hoog en het komt nog iets hoger als ik het goed heb. Voor mijn gevoel ging het niet zo denderend met hoog water de keren dat ik toen heb gevist. En met erg laag water ook geen goede ervaring. Nou heb ik nog maar een schrijntje ervaring in vergelijking tot andere mensen hier.. Heb ook weleens horen zeggen dat het geen fuck uit maakt :oops:

Gr. Pascal
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

04-10-2006 22:22

hey pascal ouwe krullebol hoest??
ik vang bijna altijd met afgaand tot laag het meest.
maar zoals nu ben net dus weer wezen voeren stond inderdaad bizar hoog.
ja ze zullen toch moeten eten als ze trek hebben en het wordt nu ook wel laag alleen niet zo laag als normaal.
dus is ook wel leuk om het van t weekend is in de gaten te houden als we runs krijgen wanneer dat gebeurd .
ook succes bij deze afz. de g.......
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

05-10-2006 18:54

De rivier is mij, zoals gewoonlijk dit jaar, niet erg gezind geweest dit jaar vorige week. Gelukkig deze week nog wat binnenwatervisjes gevangen.
Zelfs afgelopen nacht nog op de rivier gevist en wederom zonder succes.
Wie verteld mij waar ze zitten???

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

05-10-2006 21:04

zooooo laat maar lekkuh klotsuh tegen de kant die zw6.
ik ben net weer wezen voeren helemaal zeiknat maar dat wordt zaterdag beloond morgen nog effe voeren.
zaterdagmiddag klaart het op ik heb lekker mazzel heel de week de wind op de kant en zaterdagavond is voorspelt zw een stuk minder hard en droog hoppa laat hem nu maar lekkuh staan die wind gaaaann.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

06-10-2006 16:35

Als de karpers net zo veel honger hebben als ik zin heb dan komt het wel goed :lol: Straks lekker door die pisregen fietsen met mn spulletjes. Opzetten in de regen en waarschijnlijk morgen vlak voor ik moet werken opruimen in de regen.. Agh ja je moet er wat voor over hebben. Zaterdag nacht weer vissen kunnen mijn spulletjes zondag mooi drogen.

Dikke ZW, volle maan, dicht bewolkt en regen leverde dit jaar ook mijn eerste vis op. Ben benieuwd. Gisteren mezelf nog een tenniselleboog staan smijten tegen die wind in!

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-10-2006 17:49

Nou, ik ging dus ook met hoge verwachting, maar helaas alleen 2 snotties gevangen. Was ook ff vergeten dat volle maan ook springtij betekent waardoor ik vanmorgen om 06.00 uur wakker werd van wat piepen. Bleek afkomstig van m'n swingers, die begonnen te drijven terwijl m'n hengels schuin omhoog op de vierpoot stonden met de voorzijde zeker een meter boven de grond. Ik kon met m'n lieslaarzen aan nog net de achterzijde van de rodpot bereiken om hem in veiligheid te brengen. De Delkims hadden nog net geen waterschade! De vloed kwam nog steeds op en was zeker een meter hoger dan gisteravond.

Vanavond maar weer een andere stek bevoeren.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

07-10-2006 19:41

Ik zal hier nog eens wat posten :). Na dat kleine schubje nog een nacht of 3 gedaan zonder resultaat, dus het valt niet echt mee :).
Nu zag ik dat het ineens een heel stuk harder is beginnen te stromen vandaag nadat het een paar weken praktisch stilstond. Dus morgenochtend maar even een instant sessietje doen. Hopelijk geeft dit de activiteit van de vissen een boost! Het is te hopen dat ik nu eens wat vang :D

Groeten,
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-10-2006 22:26

stephan kerger schreef:De rivier is mij, zoals gewoonlijk dit jaar, niet erg gezind geweest dit jaar vorige week. Gelukkig deze week nog wat binnenwatervisjes gevangen.
Zelfs afgelopen nacht nog op de rivier gevist en wederom zonder succes.
Wie verteld mij waar ze zitten???

MVG,

Kerger!!!


Binnenwatervisjes?

Kom kom, niet zo bescheiden he, binnenwaterBEER zul je bedoelen!
Wat een spiegel man!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

08-10-2006 12:23

Wouter Vennekens schreef:Ik zal hier nog eens wat posten :). Na dat kleine schubje nog een nacht of 3 gedaan zonder resultaat, dus het valt niet echt mee :).
Nu zag ik dat het ineens een heel stuk harder is beginnen te stromen vandaag nadat het een paar weken praktisch stilstond. Dus morgenochtend maar even een instant sessietje doen. Hopelijk geeft dit de activiteit van de vissen een boost! Het is te hopen dat ik nu eens wat vang :D

Groeten,


Al terug, niks gevangen, aan de overkant toch een paar karpers horen springen (zat op een nieuwe stek) maar met die stroming kan ik daar niet vissen offcourse. Het stroomde harder dan ik dacht en men loodjes waren toch niet zwaar genoeg (140gr) want ze huppelden wat over de bodem.
Die voorslag ga ik er ook afhalen want op die knoop bleef allerhande rotzooi hangen waardoor die niet meer door m'n topoog ging. Volgende keer eens een emmer mais meenemen, kijken of ik daar wat actie op kan versieren.
Dus toch weer wat bijgeleerd :). En het was heerlijk visweer!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

08-10-2006 12:26

zo repelsteeltje is weer thuis inderdaad kees springtij was echt bizar hoog onder me ovalplu en onder me stretcher stond 20cm.water.
maar dat vond ik niet zo erg want bij mij ging ie lekkuh vannacht.
niet geslapen schrik niet 16 windes maar ook 5 karpers 2 keer 17pond,21pond,22pond en een bizar mooie 28ponder allen schub hoppa hoeiiii gaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnn als de gekste.
zoveel windes terwijl ik vanaf maandag gevoerd heb met alleen 20mm. ballen geen particels echt bizar gister kwam ik 19.00 uur bij het water 21.15uur had ik al 2 karpers en 6 windes zonder te voeren.
groeten de gekste gaaaaaaaaannnnnnhihihihihahaha.
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

08-10-2006 12:32

o ja sorry steef ik weet wel waar ze zitten!!!!! grapje.
jij weet weer andere dingen toch????
mannen ik snap niet hoe je een foto kan plaatsen dan konde jullie effe meegenieten kees van der voorden heb het een keer uitgelegd nou het lukt mij niet wie help mij snap er geen fuck van.
gr de g....
........de zoveelstebaits
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

08-10-2006 13:07

Yow rivier-gangsters!

Goed gevist Hi-Ha-Henry!

Ook wij hebben weer een nacht erop zitten, 3 runs, 2 gevangen met de grootste 32 pond :D

Vang een beer

Lex (de minst gekke)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

08-10-2006 13:13

Mooie vangsten mannen,

Gefeliciteerd!!! :wink: Als je nou ff foto's naar me mail,Hen, dan knal ik ze er wel voor je op.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

08-10-2006 15:01

Hier wat foto's van die lelijke melkmuil!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Deze vissen waren van afgelopen nacht. Hieronder nog eentje van het voorjaar!
Afbeelding

He, lelijke melkmuil, als je nou eens ff hier een biertje kom doen(Ben gisteren weer in België geweest, dus heb hier een lading Pilaarbijters enz. staan) zal ik je uitleggen hoe je een foto plaatst :D

Wel weer mooie vissen, al zeg ik het zelf.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

08-10-2006 15:03

Volgende keer kan je beter weer je trui over je lelijke kop trekken. En dan snapt ie niks van stekdressuur...haha... :lol:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-10-2006 15:21

Hen,

Het nieuwste van het aller nieuwste.......
Schimmelbeets, anders neets!

Vissen zijn er dol op, kijk maar naar Hen's vangsten. De gekste!

Tipje van de sluier: droog voortaan je bollen in een vochtige ruimte, en schaf wat 'twijfel eitjes' aan.

Mocht je dit niet lukken, ik heb nog wel een adresje ergens!

Gr. Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

08-10-2006 17:56

frankie nogmaals die ballen die je gedraaid heb voor me waren echt niet beschimmeld hoor snap niet waar je je druk om heb gemaakt hoop ook echt dat je blijft draaien vr.gr. de gekste.
p.s steef zei dat de 28er van vannacht er ook bij stond maar er is iets niet goed gegaan de bovenste 2 zijn 21 en 22pond en uit het voorjaar is 26pond misschien volg de 28er nog mazzel!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-10-2006 22:36

Mooie vissen Henry, goed bezig. 5 op 1 nacht zijn hier op de rivier toch de zeldzame topnachten hoor!
Nu door voor de koelkast... euhhh ijsBEER.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

09-10-2006 20:06

Winde lust um wel!
Afbeelding
En de krabben hebben er ook geen moeite mee!
Afbeelding

Henry hoe zat het met jou vangsten bij deze waterstanden?

Vrijdag nacht had ik niets.. Zaterdag nacht enige karper snachts met het water op z'n laagst. Aangezien jij meer hebt gevangen hebben we aan jouw gegevens meer.. Al valt er meestal geen pijl op te trekken..

Viel me wel op dat toen de wind af was genomen de krab steeds meer onder de kant kwam :x

Pascal
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-10-2006 21:37

hey jongens daar ben ik weer net terug van vissen effe snel na me werk paar uurtjes gevist .
in de hoop dat er nog karper zou liggen op me voerstek.
3 windes was het resultaat!!!!
computers zijn rare dingen hoor die foto,s die steef heeft geplaatst van mij moeten er 4 zijn en het zijn er ook 4 behalve bij mijn op de p.c.
heel raar iedereen vraag ze eigen af hoe dat nu kan!!!!!
pascal om effe terug te komen op mijn vangsten qua waterstanden het was nu gewoon los ik ving ze met t hoge springtij ,afgaand, laag en opkomend ik kon niks verkeerd doen.
maar ik ben ook zeer benieuwd hoeveel jij voert en wat??
nu moet ik zeggen die stek waar ik dit jaar begonnen bent en nu weer zit is ook echt top dus het hoeft niet aan het voeren te liggen maar goed!!
dus mannen jullie zien waarschijnlijk wel de 28er met ze rugvin omhoog als derde foto maar ik niet vreemd he ik heb alleen de 21er,22er en dan de voorjaarsvis van 26. als iemand ook de3e foto mist hoor ik het wel.
gr. de g....
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-10-2006 21:53

nou mannen nu springt ie er ineens bij ik kan hem nu ook zien heel vaag dat ik hem nu pas heb maar wat is ie mooi he hoppa gaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnn.hoepla hoepla repelsteeltje is weer helemaal happy de peppie morgen weer verder met storten en mannen je weet he gewoon weggooien die katapult en werppijp .
stricly scheppen gaaaannn.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

09-10-2006 22:09

Had nu 2 dagen voorgevoerd per keer 2 kg 18 mm boilies.. Ben nog steeds voorzichtig met de boilies want anders ga ik de windes voeren en dat is natuurlijk niet de bedoeling :lol: Ik heet geen Frunk :lol:

Pascal
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-10-2006 22:36

hey pascal kik je hebt een pb.
gr.henryde GEKSTE!!
........de zoveelstebaits
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-10-2006 16:42

Goed gevist Hen, ik ben afgelopen nacht ook weer geweest en had er 6!

Grtn
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

10-10-2006 17:42

Ik had nog eens een vraagje hé. Waar ik vis stroomt het nu redelijk (allez het kan nog vééél harder maar dan valt er niet echt meer te vissen hehe). Ik viste zondag met 140gr, 15meter ver (schuin) , 5à6 meter uit de kant. Nu: dat bleef dus niet liggen. Op een uur tijd was het toch 3-4 meter verschoven met als gevolg botte haken dus dat is niet zo goed. Nu heb ik zwaarder lood gekocht (150gr en 224gr, daartussen hadden ze in 2 verschillende winkels niet maar bon) en ik heb mijn dikke Red Ant voorslag eraf gehaald. Nu, stel dat ik met die 224gr ga vissen.. die zal wel blijven liggen dan. Maar de druk op de lijn moet nu ergens anders naartoe=> naar de hengel. Hoogstwaarschijnlijk gaat mijn baitrunner dan beginnen te tikken. Oplossing: baitrunner vaster zetten. Maar als ik dan een winde of een brasem eraan heb hangen kan ik dat toch nooit zien, ofwel ? En als ik op mijn stroomopwaartste hengel beet krijg (van karper) zal die stroomafwaarts vertrekken waardoor ik in feite eerst een kleine zakker krijg en dan een beuk op de hengel met bijna vaste baitrunner waardoor die wel eens in het water gelanceerd kan worden denk ik :-?

Hoe zouden jullie dat doen? Leon Hoogendijk schreef in zijn artikel van deze maand in De Karper dat je losse lijn moest geven tot je zware swinger halverwege bleef hangen... maar hij vist met gevlochten lijn die ook als hij in een boog ligt nog een aanbeet zal doorgeven, bij nylon zal dat wel weer niet zo evident zijn denk ik door de rek...

Wat zouden jullie doen?


PS: Mooie vissen henry de gekste!