Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

15-05-2006 21:52

zal ik zeker proberen!

Bedankt Wil!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

15-05-2006 22:25

Wil Jeurninck schreef:
Simon Dekker schreef:Vorige week mijn eerste Rijnzeelt gevangen!

Ik viste laatst in een zijarm waar ik met 3 hengels mag vissen en legde een hengel aan de overkant. Het is daar maar een metertje diep en de koeten genoten van de boilies. Ik deed er toen een 30mm aan en kreeg nog een aanbeet ook! Dit was mijn eerste ervaring met een 30mm boilie, en een slechte... Ik heb bijna nooit losschieters, je raadt het al, nu wel. Ik verving haak nr2 voor een 6je en verlengde de hair van 1/2 cm naar 21/2cm. De volgende sessie weer een run, weer los! k*t!! Wat doe ik fout?

Simon


Je hair is te kort, pak maar de hairlengte 3 tot 4 cm, lossers behoren dan tot het verleden

Maaaar als je dat verhaal leest van Big Baits in karper 35 van Leon Bartropp, dan valt die kleine haak t.o.v. die grote boillie met een extreem korte hair bijna in het niet...wat is dan wijsheid?

Maar euh..iemand nog een reactie op mijn zout verhaal???
HB
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

16-05-2006 15:28

36 uur gevist: 6 karpers grootste 22p,21p; 11 windes en 2 brasems helaas voor mij geen zeelten. Totaal 52 blikjes mais verbruikt.
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-05-2006 10:47

Zo, net weer terug van een nachtsessie op de rivier. Eindelijk de eerste van het seizoen op mijn eigen stuk rivier gevangen en meteen een goeie: Schub 96 cm, 32 pond! Yahoo!

En dat binnen een kwartier, een zakker terwijl ik de andere hengel aan het uitvaren was. Kom ik terug bij de kant, hangt er een swinger omlaag en ligt de lijn helemaal slap. Draaien draaien draaien, blijkt de vis al onder m'n voeten te zwemmen en inmiddels al full speed naar rechts aan het zwemmen te zijn. Gelukkig stond de slip niet te strak!

Vrijdag weer!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

18-05-2006 11:17

Gefeliciteerd Kees,

Nette vangst en gelijk een mooie!!! Zo'n eerste vangst op je stek biedt dan altijd weer wat extra perspectief voor de komende tijd. Je hoort ook steeds meer goede verhalen over vangsten. Helaas moet mijn eerste karper nog komen, maar dat gaat hopelijk niet te lang duren.
Afgelopen nacht maar weer 'ns een nachtje naast het vrouwtje gelegen (dat rukken aan de waterkant word je soms toch ook wel een beetje zat) en dan hopen dat het aankomende nacht maar gaat gebeuren. Bij mij zijn ze in ieder geval welkom en zal ze (of hem) hartelijk ontvangen met luid gejuich!!

HHHhhhhiiiiiiiHHHhhhaaaaaaHHHHhhhhhoooopppppppaaaa......Den Gekste!!!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

18-05-2006 16:44

Lekker vangst Kees, gelijk een 30-er! Valt wel op dat wanneer er wat wordt gevangen op de rivier dat het meestal gelijk een beste vis is.

Ik hoop dat het hier op het kanaal eindelijk ook een keer goed los gaat komen, zit ook lekker te blanken.(maar daarover meer in het andere topic)

Wat ik een beetje opmerkelijk vind bij de vangst van Kees, is dat hij deze al heel snel had en dat het de rest van de nacht stil is gebleven.(neem ik aan?)
Ik heb dit op het kanaal ook wel eens, je zou dan verwachten dat er meer runs volgen.

Zou het misschien kunnen zijn deze karper een einzelganger is of dat de groep met karpers al voorbij is getrokken en toevallig dit exemplaar nog op je aas zat? Dus dat je eigenlijk te laat op je stek aanwezig was. Iemand anders een verklaring hiervoor?
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

18-05-2006 17:44

- Schrikken van een dril wellicht?
- een snuffelaar die als een van de weinige zich toch laat haken?
- voer op, visweg?

Zo kan je wel ff doorgaan....
Best veel mogelijkheden dat ik zo denk.

Gr. Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-05-2006 21:42

hoppa gaaaaaan net effe stekken wezen kijken !!!!!
al heb ik 7 vissen op de rivier gevangen en 2 verspeeld op een stek, trek een ander gedeelte van deze rivierendelta me aan .
dus effe goed zoeken, kijken .
op de stek waar ik in april goed ving kun je ook niet echt meer 3 nachten vissen ,en aangezien ik volgende week 3a4 nachten ga dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
laterrrrrrrrrrrrrrr aan t waterrrrrrrrrrrrrrrr gr. de GEKSTE!!!
........de zoveelstebaits
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

19-05-2006 12:28

Hallo rivier bonken,

bij ons beginnen ze ook eindelijk wat te snuffelen. Afgelopen 2 dagen 11 runs gehad en springen dat ze doen! Zondag lekker 8 dagen. de tijgers en boilies staan al klaar..

succes en vang een beer
Als je er maar vertrouwen in hebt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-05-2006 13:08

HEY LEX met je gemene muil!!!!! ook jij ben goed bezig hoppa gaaaaaaaaaaaan .aardig windje he op de grote plons dat van die zeemermin op zwolle vergeet ik niet meer hoor lig nu weer helemaal in een deuk hahahahahahihihihihihihaha die zag eruit he? daar wil ik me brandblusser niet eens op leeg spuiten!!!!hahahaha vang ze lexus hoi gr. de gekste
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

19-05-2006 13:16

Frank van Amerongen schreef:- Schrikken van een dril wellicht?
- een snuffelaar die als een van de weinige zich toch laat haken?
- voer op, visweg?

Zo kan je wel ff doorgaan....
Best veel mogelijkheden dat ik zo denk.

Gr. Frank


Schrikken zou kunnen, maar wanneer je tijdens een sessie een aantal runs krijgt lijken de vissen dan ook niet echt te schrikken.

Wanneer je een kwartier zit te vissen lijkt het me niet dat al je voer al is weg gevreten zonder verder een run te krijgen.

'Snuffelaar' :) zou kunnen, dat deze vis op dat moment de enige is die behoefte heeft aan voedsel, maar volgens mij eet een karper zo'n beetje alles wat lekker is en wat op dat moment voor zijn snufferd ligt en niet zo gauw wat laat liggen.

Wat mij opvalt tijdens het struinend vissen met de pen tijdens de paaitijd dat de vrouwtjes meer behoefte hebben aan voedsel dan de mannetje, deze denken maar aan 1 ding.
(waarom ik denk dat het vrouwtjes zijn --> worden achtervolgd door mannetjes, zijn vaak de grotere en dikkere vissen, komt na de vangst wel eens kuit uit)

Het zou dus zo kunnen zijn dat de vis die Kees heeft gevangen een vrouwtje is die behoefte heeft aan voedsel, dit verklaart meteen het hoge gewicht.(zal je zien dat Kees zo met de reactie komt dat er hom uit kwam :D )

Misschien een gekke theorie, maar vondt het wel leuk om erover te brainstormen.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

19-05-2006 13:53

Maarten,

Die vis was 96cm lang, dus lijk mij niet een echte hangbuik bij 32 pond. Al zegt dat niet dat het geen vrouwtje kan zijn.
Wat ik zelf wel heb meegemaakt is dat ik al een 3 dagen aardig wat boilies in het water heb gegooit en toen ik daarna 's avonds aankwam, binnen 10 minuten een vis ving en daarna niks meer. Deze vis scheet een ongeloofelijke hoeveelheid van mijn boilies uit. Conclusie: Deze vis zat gewoon op een nieuwe lading voer te wachten.
Of dit het geval bij Kees is......ik heb wel vaker 1 vis per nacht op de rivier gevangen, alhoewel het toch vaker met 2 of 3 tegelijk gaat.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-05-2006 18:55

Kan net zogoed zijn geweest dat het een einzelganger was, en dat er voor de rest gewoon helemaal geen vis in de buurt was. Dat vissen echt dagen blijven hangen op je voer geloof ik niet echt. Dan denk ik eerder dat die vis gewoon een aantal uren in de buurt van je stek op je boillies heeft liggen schransen.

Met aan school werkende en niet vissende groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-05-2006 19:09

Maarten, ik zal je gerust stellen; het was een vrouwtje met kuit. Tja, waarom ving ik verder niets meer. Ik had redelijk wat gevoerd, 2 avonden 5 kilo mais en 3 kilo boilies gespreid gevoerd tussen 2 kribben en in de vaargeul. Binnen enkele minuten na het uitvaren zakte de swinger van de rechter hengel en knalde vervolgens tegen de hengel, sloeg ik aan en haakte een vis, die vervolgens direct los schoot. Of het karper was weet ik niet, maar 225 gram lood verplaatst een winde niet zo snel lijkt me.

Toen ik die hengel dus opnieuw uitvoer, had ik inmiddels (heel ongewoon) een terugzwemmer naar de kant zoals ik al gemeld had.

De rivier waar ik vis heeft een dermate lage bezetting dat 1 karper per nacht heel vaak voorkomt (en nog vaker 0 karpers). Ik voer dus niet bepaald voor een school vissen en de hoeveelheid is vooral bedoeld om nog wat over te laten blijven voor de karpers nadat stroming en witvis hun "werk" hebben gedaan.

Het blijft altijd lastig en speculatief, maar ik denk dat er dus 1 of 2 vissen op het voer zaten.

Vannacht was het op dezelfde stek trouwens niets, op wat witvisbeten na. En wat een beestenweer was het! De wind stond van 2 kilometer water direct vol op onze kant te blazen, waardoor je het plafond van de tent zo ongeveer in je snufferd kreeg! Ook het water kwam een stuk hoger en stond op een gegeven moment zelfs een stukje in de tent. Tja, ik zeg wel vaker, de rivier is niet voor watjes op groene grasmatjes!

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

20-05-2006 19:51

Kees 225 gram ??? is dat wel jou stijl ???


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-05-2006 22:10

Het moest daar wel Menno, want ik had nogal wat lijn uit staan en wilde niet heel de nacht gepiep aan m'n hoofd. Stijl? Tja, mijn stijl is vrij lomp dus dat past wel! :wink:

Meestal vis ik maar met een loodje van 160 gram hoor!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

21-05-2006 16:37

Lekker weertje vannacht! Maarrrrrrrrrrrr ik had er weer 2! Een erg mooi spiegeltje en een schub van 21 pond...

Tot nu toe loopt het lekker, 7 vissen waarvan 4 boven de 20 pond en de zwaarste 29!!
Simon
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-05-2006 17:24

Zo het voer ligt erin, morgen zijn ze de klos... 6 nachten niet slapen (hopelijk :))


mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

22-05-2006 11:52

@ Kees,

Ok, ik ging er vanuit dat de karpers op de rivier vooral in groepen rondtrekken en zodra die groep je stek heeft bereikt je meerdere runs kan verwachten.
Maar aangezien er zo'n lage bezetting is, is die enkele run meer dan logisch.

Op het kanaal vind ik het nu al bikkelen aangezien ik de afgelopen periode zeer slecht heb gevangen, des te meer respect voor de riviervissers! Ik zou zelf graag ook op de rivier willen vissen alleen woon ik niet in de buurt van een mooie rivier. Een mooie rivierkarper moet de ultieme voldoening zijn.

Die storm heb ik begin dit jaar al een keer meegemaakt, toen was ik bijna mijn tent kwijt.(haringen kwamen los door de drassig geworden grond)
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

23-05-2006 13:35

Nou Lexus,

Zo te horen heb je in ieder geval afgelopen nacht niet veel geslapen. Gefeliciteerd!!!

De laatste 2 nachten gewoon weer door gegaan met blanken en de weergoden getrotseerd. Wat een kutweer zeg.....regen...regen...regen en nog zeker 10 keer zoveel wind. Eigenlijk gewoon niet meer te doen met kracht 6 of 7 recht op je kant. Ik had er een winde aan en voordat ik mijn schetnet tegen de wind in in het water had lag die winde al tussen de basaltkeien.
Ik weet het niet meer hoor.....als ik het zo hoor zit ik echt goed naast de pot te zeiken, zo'n km of 20.

Maar ik ga gewoon lekker door, net maar weer het werk gebeld dat ik niet kom, dus ga ik toch maar weer het weer trotseren en lekker vissen vannacht. Wel ff een andere stek gaan aandoen!!! Wiieeuuwww....De Gekste!!!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

23-05-2006 18:44

Het werk gebeld dat je niet komt? Je hebt er echt wel veel voor over nietwaar? :)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

23-05-2006 20:51

Hehe als ze echt goed zouden bijten, dan kan ik me nog inbeelden dat je je werk afbelt. Maar als je zit te blanken in de regen en stormwind, ging ik na een paar nachten toch liever werken hoor :D
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-05-2006 22:30

hoppa morgen gaaaaaaaaaaaannn voor 3 nachten lekkuh vissuh!!!!!
en kerger gewoon volhouden ik denk en weet bijna zeker dat jij morgen ons allen het goede nieuws gaat brengen op dit forum dat je de eerste riviervis(sen) binnen heb op deze andere stek.
p.s mijn naampje de GEKSTE zal ik voortaan maar aan boudewijn schenken ,echt bizar boudewijn never enough de gekste stolk!!!!!
hahahahihihihaha groetjes de gewoonste!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-05-2006 22:45

Hey Gekkie Stekkie goedgekeurd ? :wink:
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

24-05-2006 10:43

Mannen,

Ik heb geluk gehad twee dagen met rivierexpert Lexus aan het Haringvliet te mogen doorbrengen op een privéstek van iemand die Lexus goed kent :) . Lexus blijft er de hele week vissen, ik mocht hem de afgelopen 48 uur vergezellen. Tjongejonge wat een avontuur! Vanwege de zware wind (windkracht 5 tot 8 continu met windstoten tot 11!) maandag de hele dag maar met één hengel kunnen vissen.

Mede door de lastige stek en de bizarre weersomstandigheden besloten/moesten we alle vissen samen op de kant zien te krijgen en dus ook drillen. Gisteren werd het weer gelukkig wat rustiger (windkracht 4-5) en konden we grotendeels met drie hengels (met zijn tweeën) vissen. Over 48 uur 'aanwezig' zijn, heeft de sessie tot nu toe (woensdag 09:00 uur) negen runs opgeleverd, waarvan twee verspeeld door de harde wind en golfslag in de kribben en één gelost. Vijf bovengemiddelde, hele mooie vissen kwamen op de kant (tussen 23 en 26 pond), maar één wel heel speciale:
Afbeelding

Met 42 pond is dit een PB voor mij (en op een Nederlandse rivier nog wel!) en een evenaring van Lexus' Nederlandse PB, geweldig!

Dit is allemaal mogelijk gemaakt door Lexus 'Tarzan' Cuyten.
Lexus, je bent een geweldige kerel en ik heb op vele manieren diep respect voor je! Ik hoop dat de rest van de week jou en mede-topper Ronald (van wie de peperdure stormvaste tent mochten lenen) vele mooie vissen opleveren. Jullie verdienen het! Ontzettend bedankt!

Maar ik ga nu eerst maar even slapen want ik ben helemaal kapot.

Groet,

Frank
Laatst gewijzigd door Frank Huisman op 29-05-2006 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.