Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

02-06-2007 14:42

je bent in ieder geval niet eenzaam geweest vannacht!!!
lief hoor...
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-06-2007 14:52

Bak van een spiegel hoor Simon, erg jammer van die enorme wond.
Ook weer een onbekende vis, super!

Roger en ik zaten recht tegenover Simon en mochten de kleintjes vangen, 3 schubjes tot 18 pond. Die 18-ponder was wel 86 cm en had een enorme staart. Zeker 10 minuten straf staan drillen, wat een knokker! We hoorden elkaars runs, was wel apart.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Jan van Kaam
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-05-2007 19:45
Locatie: dordrecht

02-06-2007 21:41

Zijn er ook mensen die op de Wantij vissen en daarover iets kunnen zeggen.Wil deze zomer op die rivier gaan vissen maar heb geen ervaring met deze (snel stromende) rivier. Vr grt Jan.
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

03-06-2007 14:11

12 stuks heb ik er gehad!!!Kon weer niet op :)



Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-06-2007 18:53

Wij 10, was lekker weer.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-06-2007 20:05

Rene Kwadijk schreef:Simon,
Kan je niet wat van je geheimen aan me prijs geven?? :wink: :wink:
Ik had alleen 4 windes..... :cry: :cry:


Het klinkt misschien wel wat flauw, maar toch is het waar: je moet vissen daar waar de vis zich bevind. Riviervissen is vooral zoeken, proberen en weer opnieuw proberen. Bega niet de fout om stug op 1 stek te gaan zitten wachten tot er een karper "langskomt". Het kan dan wel eens een erg taaie bezigheid worden.

Toevallig, nee niet toevallig hoor, weten we inmiddels een aantal stekken waar regelmatig karper komt. Uiteraard is dit na jaren vissen pas duidelijk geworden en lopen we dus niet met die info te koop. Sommige stekken produceren gedurende het voorjaar, anderen in de zomer en ook zijn er echte najaarsstekken. Deze kennis bouw je in de loop der jaren op en wat uitwisseling van info in een klein en betrouwbaar groepje geeft nog meer en beter beeld van het trekgedrag van de rivierkarpers. Het blijft echter moeilijk, want het ene jaar is het andere niet en we blanken nog steeds regelmatig tot soms te vaak. Het bestand op de Lek is ook zeer klein en veel vissen zijn bekend en worden soms 10 of zelfs 20 km verderop weer gedubbeld.

Ik hoop dat je hier wat mee kan Rene. Info over hoe en wat staat trouwens op de eerste pagina's van deze rotary, mocht je meer willen weten dan stuur je maar een PB.


Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

03-06-2007 21:39

Kees,
bedankt voor je antwoord!
Het was ook een beetje als grapje bedoeld omdat ik met Simon toevallig in contact kwam.
Ik snap heel goed dat ik niet kan verwachten dat ik gelijk vissen ga vangen op zo'n rivier.
Ik geef het niet op hoor na 2x proberen,maar ik zal je denk ik nog wel een keer verblijden met een pbtje!!

René
Als ze me missen. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

04-06-2007 21:35

Hans Brinkel schreef:\quote]
Is dat wel zo'n voordeel die harde bekken?.
Je pakt immers ook minder snel vlees. :wink:
Je hebt overigens al gauw weer haken nodig met een vlijmscherpe liefst lange punt...en dat zijn dan vaak weer net rothaken voor een rivier.


Hans, ik vind dit wel een voordeel! Vooral als je in de buurt van obstakels vist en je echt hard moet drillen. Bij riviervissen hoef je tenminste niet bang te zijn dat de bek uitscheurt!
En haken doen ze wel hoor, inderdaad een vlijmscherpe haak met redelijk lange punt. Waarom vind u dat rothaken voor op de rivier?

Groeten JW
Run to the water.....
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

04-06-2007 21:38

Erik Rozen schreef:

@Jan willem,

Dit verwachhtte ik dus ook, maar 90% van de vissen van dit seizoen hadden echt een té kleine bek, vind ik zelf ook heel vreemd. Ook de dikkere vissen. Ze leken ook nog allemaal relatief jong, de oudere meer gehavende vissen waren vaak degenenen met een grotere bek.

Erik


Tja... nu wordt het wel interessant! Ik vis namelijk ook in de BB :lol:
Ik heb mijn foto's eens bekeken en ik vind de bekken bij de meeste toch echt vrij groot tot zelfs zeer groot. Alleen de echt kleine vissen van een pond of 10 lijken in verhouding een klein bekje te hebben.
Maar het is niet op alle foto's even goed te zien, ik zal er komende tijd eens goed op letten :wink:

Groeten JW
Run to the water.....
Jan van Kaam
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-05-2007 19:45
Locatie: dordrecht

05-06-2007 18:37

Beste Jos.
heb je gisteren nog wat gevangen.
Ik hoorde dat er gisteren nog een ouwe karpercrack langs is geweest
die ff 3 flinke baarsen ving.
Vr grt Jan
PS Als je in Center parks bent vergeet je vrouw niet,ouwe visser.
Vang ze!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

05-06-2007 18:48

Net terug van een sessie.

ik viste met 1 hengel tegen een stroomnaad en 1 hengel onder een overhangende wilg.Mijn hengels lagen er ongeveer 20 meter ver in.

Zie ik ineens 2 meter voor mijn eigen kant vis springen en rollen,heb direct voer erbij gegooid en toen ging het feest helemaal los,ze draaiden sprongen zowat op de kant.Ik moet goddomme eerst mijn onderlijn uit de knup halen en werd zowat gek,kon niet snel genoeg mijn aas op die plekken krijgen.Eenmaal alles op de plaats waar de karpers een feestje hielden heb ik alleen nog maar een paar lijnzwemmers gehad,ze pakten mijn aas niet.

Zouden ze aan het paaien zijn geweest dat ze mijn aas niet pakten,of waren ze nadien alweer vertrokken?
Het was ff mooi om te zien,ik heb een paar flinke jongen zien springen en draaien,jammer dat ik er geen heb kunnen vangen.

mvg Ruben
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-06-2007 21:51

Ruben,

Op die stek is het eerder jagen dan grazen wat de karper doet.
Knoop eens een beste voerveer of korf aan je lijn en vul die met grondvoer, pellets en boiliestukjes..vinden ze het makkelijker en sneller.
Wel precies onderaan het steenstort aanbieden, niet verder.
Groet'n Henk..

still growing Old.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

05-06-2007 22:16

sooo net weer wezen voeren gister ook morgen en donderdag weer vrijdagnacht knallen hoop dat ik weer een beer kan strikken.
is lang geleden pwaeeff.
volgende week paardemarkt hier op dorp 3 dagen vrij volgas zuipen dinsdag voordrinken ,woensdag paardemarkt donderdagavond tot zaterdag vissen gaaann
........de zoveelstebaits
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-06-2007 19:13

Yo Boud mooi stuk in de KArperwereld! Eindelijk weer wat leuks om te lezen.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

07-06-2007 20:13

sooo net voor de laatste keer wezen voeren in 4 dagen 20 kilo er doorheen gejaagd 20mmers en 25 mmers en daarnet bij me boillies nog effe 12 blikken mais .
morgennacht hakken en zagen ook al geven ze volop onweer op richting mij stek dus uit t zuidwesten volop regen erbij ik ga na mijn werk toch morgennacht !!! vanuit zeeland schijnt het t land binnen te komen dan wordt numansdorp meestal zwaar onder vuur genomen .
jammer dan gewoon gaaaannnn!! als de GEKSTE ik voel het ik ga een beer vangen echt een BEER!!!! en zo niet dan trap ik ,s ochtends me poken van me rodpod af en ga ik staan springen op me ultegra molens whhaaa hahahahihihihi gaaann als the crazyest
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-06-2007 21:56

Jan-Willem Kroon schreef:
Hans Brinkel schreef:\quote]

En haken doen ze wel hoor, inderdaad een vlijmscherpe haak met redelijk lange punt. Waarom vind u dat rothaken voor op de rivier?

Groeten JW


Omdat juist haken met een lange punt zo snel bot worden of beschadigen op die stenen :wink:
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

07-06-2007 22:29

Sjonge jonge Hans je snapt er ook weer niets van! Je moet ook niet je rig tussen de stenen smijten zo werkt het toch niet :oops:

Maar inderdaad ik geef hem gelijk. Hoe dundradiger de haak en hoe scherper de punt.. Je haken zijn zo tot pulp.

de dikdradige klauwhaakjes blijven het langst scherp maar die zijn weer zo lomp. Ik vis toch regelmatig met vlijmscherpe rechte puntjes dan maar 100 rigs meer knopen in een jaar ze haken wel goed. Alleen als je veel witjes tikt dan is het niet aan te raden.. hobby is al duur genoeg en het moet wel leuk blijven met knopen :lol:

Mannen het wordt weer tijd dat ik de pen in de grote plons doop. Ze springen haast het net in.. Niks geen keiharde 25 mmers gewoon met piepers met schil er nog an... Jonge kaas doen ze het ook erg goed op.

Bedtijd mannen,

Gr. Pascal
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-06-2007 09:03

Hmm lekker oldskool aardappel en jonge kaas,zo heeft mijn vader mij leren vissen.

Lekkere bol roggebrood aangemaakt met appelstroop en honing!!

Wel erg witvis gevoelig op de rivier.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-06-2007 23:11

He krullenbol :D
Je hoort mij ook niet zeggen dat ik een riviercrack ben hoor 8)
Maar de ene rivier is nu eenmaal niet de andere :wink:
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

09-06-2007 13:40

nou weer geblankt echt flippen zoveel voer en alleen 1 megawinde gevangen kut he kut he kut he kut he!!!pweaafff volgende keer beter
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

09-06-2007 15:17

4 stuks, waarvan een projectspiegel!

Maar wat had mijn maatje????????

Kom op Kees!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

09-06-2007 15:52

1 nachtje gedaan,5 vissen verzilverd en 3 lossers,ze komen weer in aktie!!



Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Gerrit Hees

09-06-2007 16:00

leuke discussie's ook veel reacties. Ik heb er wel respect voor dat mensen het aandurven op zo water te vissen. Ik zelf woon langs de Oude Maas maar ik vind dat echt te groot om op te vissen ( vis ook pas 1 jaar op karper :P ) Maar zou er geen karpers in de jachthavens zitten? of zitten die er in de winter net zoals de witvis die massaal naar de havens trekt?
roger scholten
Berichten: 16
Lid geworden op: 27-07-2004 18:00
Locatie: brunssum

09-06-2007 19:15

Kees proficiat met die kanjer van een schub. Echt SUPER...
Je hebt weer mzzl gehad dat ik er niet bij was dit jaar!
Het is je van harte gegund en het is loon naar werken!
Lekker balen Simon dat je de oval net de verkeerde kant op had staan anders had jij hem zeker gevangen want die pech heeft die altijd.
Groetjes uit Limburg!
groetjes uit Brunssum
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-06-2007 01:05

Bedankt Roger, volgend jaar kom je maar weer een dikke aan de Lek ontfrutselen!

Simon en ik hadden ons dus ingescheept in een weekendkruisertje en zijn 3 dagen en nachten de rivier onveilig wezen maken. Elke nacht vissend op een andere stek, waarvan de laatste 2 waren voorgevoerd en de eerste niet, omdat je dan volgens Simon juist dikke karpers zou vangen op die plek. Nou, dat klopte niet helemaal, want we hadden meteen een blank aan onze broek die eerste nacht

De tweede dag en nacht bracht op stek 2 maar liefst 6 karpers tot 25 pond op alsmede een haakbreuk voor mij bij de dril van een toch kleine karper.

De derde nacht waaide het 's avonds een beetje en vielen er ook wat spettertjes, waardoor Simon een beetje ingeregend was en geen droge kleding, slaapzak, stretscher, enz. meer had, kortom, alles was nat toen er 55 mm water binnen een uur viel en met windkracht 9 we bijna opstegen. Hagelstenen zo groot al knikkers en een partij onweer zoals we dat nog niet hadden meegemaakt. De rodpot van Simon werd zowaar de krib afgeblazen, maar gelukkig viel de schade mee.
Simon moest dus helaas vroegtijdig het veld ruimen en ging als een verzopen kat huiswaarts. Toch nog maar een nachtje op de stevig voorgevoerde stek 3 aan de gang, waar ik omstreeks 01.00 uur een run kreeg en na een lange, zware dril een schub in het net trok die m'n rivier PR van 37 pond verbrak; 94 cm en 38 pond!

Hoppa!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!