Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-10-2006 16:46

soooo kees man wat een brute spiegel zeg jij ben ook goed bezig hoe zwaar was ie en hoe lang ???
prachtige vis fransachtig maar toch ook weer dat duits of oostblokachtige.
bizarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr gaaaaaaaaannn!!!
ik ga vrijdag weer tot zondag gaaaaaaan.
gr.henry
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-10-2006 19:39

trouwens kees zelfs met deze klote noordoostenwind zo,n vis hoppa soms maak het niet uit zie je maar weer .
maar voor mijn stek hoop ik echt dat de wind gaat draaien naar west,zuidwest of zuid dat gebeurd morgen ook als het goed is en anders vrydag wel ik heb weer mazzel hoop ik!!!!!!

gr. henry de g.............
........de zoveelstebaits
Martijn Buijl
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-09-2006 19:56
Locatie: Brakel

18-10-2006 20:31

He Zwagertje Kik,

Als je nog zin hebt 1 dagje mee te gaan volgende week op mijn nieuwe stekkie laat het dan ff weten. Ligt nu over 2 weken al 40 kg mais in.
Als dat geen windes trekken wordt! En toch hoop ik op een beer.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-10-2006 21:29

pweaffff gaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnn hoppppaaaaaa burp prrrr morgen weer voer storten en t weekend rocken op de bassaltblokken.
en als ik weer te veel blikjes bier op heb lekker BOE roepen naar de koeien die achter me staan hahahahahihihihi burppppppppppp.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

18-10-2006 21:30

Martijn Buijl schreef:He Zwagertje Kik,

Als je nog zin hebt 1 dagje mee te gaan volgende week op mijn nieuwe stekkie laat het dan ff weten. Ligt nu over 2 weken al 40 kg mais in.
Als dat geen windes trekken wordt! En toch hoop ik op een beer.


Slimme zet Martijn. Die jongen met dat haar alle windes weg laten vangen.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

19-10-2006 10:54

Zoo...Kees,

Die uitzetspiegels worden snel groot!!!! :o Of kwam er een groothoek bij aan de pas???? :P Grapje.. :wink:

Wat een verschrikkelijk brute spiegel heb je toch weer weten te strikken, kolere!!! Gefeliciteerd man!!!
Ik dacht afgelopen week alweer een oergeluid uit noord oostelijke richting te horen en moest gelijk aan jou denken (Jij had namelijk wind mee...haha..). Niet veel later werd mijn vermoeden alweer bevestigd.....

Bij mij was het afgelopen week weer helemaal niks, zoals gewoonlijk. Gelukkig daarna nog een mooie spiegel op het binnenwater weten te strikken, maar zoals ik al eerder wist, brengt mij dat niet de voldoening die ik nodig heb.

OOoooo......wanneer komt die rivier beer weer een keer???? :(

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

19-10-2006 14:02

Kees van der Voorden schreef:
Martijn Buijl schreef:He Zwagertje Kik,

Als je nog zin hebt 1 dagje mee te gaan volgende week op mijn nieuwe stekkie laat het dan ff weten. Ligt nu over 2 weken al 40 kg mais in.
Als dat geen windes trekken wordt! En toch hoop ik op een beer.


Slimme zet Martijn. Die jongen met dat haar alle windes weg laten vangen.


Dan moet ik natuurlijk wel mee gaan ;)

Die jongen met dat haar
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-10-2006 17:42

hoppa hoppa hoppa net 4 kilo bollekes erin gegooid morgen tot zondag knallen on the river.
wind stond zuid lekker recht op de kant op mijn stek dan weten jullie het wel he!!!!!! gaaaaaaaannnnnnnn gaaaaaaaaaannnnn hoppa hoppa gaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!.
tot zondagmiddag daaaaaaaaaaaaaagggggggg!!!

gr. hen the garlicmen.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-10-2006 20:13

stephan kerger schreef:Zoo...Kees,

Die uitzetspiegels worden snel groot!!!! :o Of kwam er een groothoek bij aan de pas???? :P Grapje.. :wink:



Nou mannen, het is niet expres gegaan, maar het bleek inderdaad dat m'n digitale camera met zoomfunctie op standje 36 mm stond en dat is dus al redelijk groothoek. Bob maakte de foto's en die is al helemaal niet bekend met dat cameraatje, dus vandaar. De vis was "maar" 27 pond bij 80 cm hoor, die foto vertekent wel vind ik. Volgende keer beter!

Ik heb trouwens wel hoop dat we in de toekomst zulke uitzetspiegels gaan vangen. Hoe gaat dat trouwens inmiddels op de IJssel, Aart? Of moet dat per mail? :wink:

Morgen weer een nacht, met een gast dus er zal wel weer een mooie vis uitkomen (en niet voor mij).

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-10-2006 21:37

jongens kappen nou over die foto of ie nou 28mm,35,of 50mm is deze foto is gewoon bizar .
met die grote zwartgrijze kiezels de bocht in de rivier de bosjes op de achtergrond.
en zelfs de mm helemaal te gek joh!!!!!
tja oke dat gryze haar van kees ja dat is een beetje jammer,maar ik heb haast geen haar meer en wat ik nog heb is nog rood ook hahahahahihihi.

gr.hen the garlicmen (voorheen de gekste)
........de zoveelstebaits
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-10-2006 21:41

Heel misschien komt ie wel van de IJssel Kees :lol:
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

19-10-2006 22:29

Kees, ik zit morgen vlak bij je... Je weet wel waar!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-10-2006 23:20

't komt goed Simon, je gaat er 1 of meer vangen! Ik hoop dat hij niet te tillen is!

Aart, die vis is in ieder geval in 2003 ook door mij gevangen en in 2004 door Gerwin, maar kijk gerust je foto's na hoor, mail ik wel ff de linkerzijde :D . Ik heb er trouwens nog wel 1 voor je van een kennis, heel hoog model, schaars beschubt en 20 pond. Dat is denk ik een betere kanshebber!

Henry, ik houd nou eenmaal niet zo van groothoekgedoe en nu had ik zelf zoiets. Nou valt 36 mm nog wel mee, maar normaal doe ik toch 50.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

20-10-2006 11:06

pascal kik schreef:Hans,

Je weet toch hoe het gaat. Mooie verhalen over die rivier komen hoop vissers op af. Sommige vallen met de neus in de boter en het enige wat ze vinden is narigheid. Andere daarentegen hebben een keer geluk en vangen een visje (of een dikke vette veelvraat). Na tijdje vissen ervaren ze de narigheid en zijn ze weer opgerot.

Laat ze maar komen hoor. Welkom zijn ze niet eigenlijk.. In de tijd dat zij lekker hier zitten zul je mij niet zien. Heb de laatste tijd al weer enkele nieuwe gezichten gezien. Ze loeren gewoon en als je keer pech hebt zitten ze er ineens.

Groeten,

Pascal ut haar (Die geen drol vangt en nee het is geen leugen! die stink boilies van andere vissers op 'mn stek' :oops: )

De Ge.....


Hallo Pascal (en de rest op dit forum ook)

Elke keer lees ik van die klaagzangen over nieuwe vissers op de rivier (ik ben dit jaar ook zo'n nieuweling :P ). Weet je wat ik me dan afvraag? Was jij ooit ook niet voor het eerst op de rivier en zat je misschien ook wel perongeluk op een stekkie van iemand anders.
Dat er nieuwe vissers komen is niks aan te doen en je moet er niet over zeuren ook! Ooit hoorde je zelf ook bij die 'irritante nieuwelingen'.

Groeten JW
Run to the water.....
Martin Brandt
Berichten: 45
Lid geworden op: 18-10-2006 15:06

20-10-2006 12:11

Elke keer lees ik van die klaagzangen over nieuwe vissers op de rivier (ik ben dit jaar ook zo'n nieuweling ). Weet je wat ik me dan afvraag? Was jij ooit ook niet voor het eerst op de rivier en zat je misschien ook wel perongeluk op een stekkie van iemand anders.
Dat er nieuwe vissers komen is niks aan te doen en je moet er niet over zeuren ook! Ooit hoorde je zelf ook bij die 'irritante nieuwelingen'.


Ben zelf nieuw op het forum maar vis al een aantal jaar op de rivier. Ben het echter niet geheel met je eens. Oke, een keer op iemands stek zitten kan gebeuren maar dit betekend in veel gevallen dat er te weinig "huiswerk" is gedaan. Alvorens ik op de rivier begon heb ik in ieder seizoen peilwerk gedaan en (karper-) vissers aan de waterkant aangesproken en aan sommige stekken kan je zien of er gevist wordt zonder dat er iemand aanwezig is. Tijdens deze gesprekken (sommige gaan inderdaad stroef) kan je je bedoelingen uitleggen en informeren of er meer vissers actief zijn. Door in een klein logboekje bij te houden waar gevist wordt en deze aan te spreken leer je mensen kennen en kan je ook aangeven welke stek jezelf wilt bevissen. Kleine moeite = groot plezier en kennis delen met je lotgenoten. Jammer genoeg gaat het in de praktijk anders: men ziet een karpervisser en denkt "Dat is een leuke stek om te proberen". Niet veel later zullen deze vissers zonder pardon op deze stek zitten. Wanneer je 2,5 jaar heb geinvesteerd en door schade en schande wijzer bent geworden is het zachtjes uitgedrukt niet prettig om dit te constateren. Uiteraard kan je hier zelf weer iets positiefs aan doen door de nieuwe bezoeker aan te spreken en eventueel op weg te helpen. Uiteraard gaat zo'n gesprek niet altijd positief. Of je een "irritante" nieuweling ben bepaal je dus zelf. Op de stekken in mijn omgeving gaat in 95% van de gevallen goed. Een goede sociale controle en vissers welke wat voor elkaar over hebben. Hoef soms 3 weken alleen maar voer mee te geven omdat een ander gaat voeren! Het kan dus wel, kost alleen wat moeite.

Groeten,

Martin
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

20-10-2006 13:09

J-W,

Kijk het zit zo. Waarschijnlijk vonden die gasten me wel irritant toen ik er ook op karper wilde gaan vissen maar dat doet er niet toe. Ik woon praktisch aan de rivier en hier heb ik ook leren vissen. Nou ben ik niet alleen karpervisser maar ik vis al zo'n 8 jaar op baars en snoekbaarsjes. Toen ik begon met karperen wist ik nog wel leuke snoekbaarsstekken waar ik echt nooit een karpervisser aan de gang heb gezien. Maar eigenlijk heb ik het voor het eerst geleerd op een stek die veel wordt bevist. Kijk ik wist dat die jongens daar voerde dus ik heb het gewoon keer gevraagd van joh zou je het erg vinden als ik er een keer ging vissen. Zodoende ben ik daar beetje aan de slag gegaan. Wel afspraken met de andere vissers gemaakt dus.

Nou is het in het voorjaar en in de herfst al een stuk drukker op de rivier. En af en toe voelt het gewoon kut als je iets moois hebt opgebouwd en iemand komt ,die enige nacht dat ik kan vissen in de week, even lekker daar zitten.

Kan natuurlijk hoog en laag springen maarja je doet er niets aan. En in mijn ogen heb je verschillende soorten nieuwkomers. De sociale en de minder sociale. Sommige gasten zien je keer vissen zeggen niets en volgende keer zitten ze er vrolijk. Maar je hebt ook gewoon gasten die wel iets kunnen afspreken en gewoon begrip voor je opbrengen.

Ze zien me vast wel als een irritant joch :lol: Ben denk ik een van de jongere ventjes die het nog beetje vol weet te houden hier.

Maar ik ga weer ff met de pen eropuit want de polder schreeuwt naar me..

Groetsels,

Pascal
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-10-2006 19:51

pascal kik schreef:
Maar ik ga weer ff met de pen eropuit want de polder schreeuwt naar me..

Groetsels,

Pascal

Pascal, ik kan me je frustraties goed voorstellen
Ff wat anders...vissen in de polder! :o ..da's vloeken in de kerk joh binnen deze topic...wees gewaarschuwd! :P
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

20-10-2006 20:46

Geeft niet joh :lol:

Ik vermaak me daar kostelijk en als al die andere penvissers dan maar wegblijven dan is het nòg leuker! ;)

Maarja net lekker voorbereid voor komende riviersessie. Heb er zin in!!! De biggame onderlijnen zijn gereed. Ga echt super lomp vissen en vooral voeren! Lekker vakantie.. tenminste ik moet morgen nog van 0700 tot +- 2200 werken dus dat is een tegenvaller :oops:

Vang een beer !

Die jongen met dat haar
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-10-2006 16:46

Zo, weer een ouderwets pak op de broek gehad van de rivier; vol goede verwachting gegaan, alles ideaal en vissend met zijn tweeen, en dus met 4 hengels, geblankt. Alleen een paar windes brachten de swingers in beweging.

@Martin: Je slaat de spijker op de kop, nieuwelingen zouden een water eerst even moeten verkennen in plaats van lukraak neer te ploffer of erger, op een ander z'n voerstek neer te ploffen. Dat laatste is namelijk volledig onnodig, omdat er plek zat is. Ik ben benieuwd of die jongen van vorige week nu zelf wat initiatief ontplooit, of gewoon weer op m'n voerstek ploft. Hij kwam gisteravond (we zaten er al om 17.30 uur) in ieder geval niet voeren...

Komende week kan ik ivm KSN activiteiten geen nacht vissen, dus maar weer eens pennen in de polder (Hans: :wink: )

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-10-2006 18:22

o jee hoppa ik ben weer thuis gister om 16.00uur gaan vissen wilde tot zondag blijven .
maar ik vondt het wel goed zo pakte afgelopen nacht 3 karpers en 7 windes.
karpers : om 20.15 14pond om 21.30uur 24ponds spiegel hele mooie en vannacht om 3.00uur een 7pondertje kleinste vis ooit voor mij op de rivier.
kees volgens mij is dit het zusje van jou spiegel hahahahihihaha.

foto volgt nog van de spiegel .

later aan het waterrrrrrrrrrrr

gr.hen the garlicmen!!(dat lusten ze wel hoor garlicballetjes van ome hen)
........de zoveelstebaits
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

21-10-2006 19:50

Hoi Hen, toch gefeliciteerd met je rekord dan hihihihi.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

21-10-2006 20:28

jaja leuk hoor ruud met me kleinste vis ooit bedoel je 7 pond echt lachen.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

22-10-2006 01:57

Het wordt bijna saai die foto's van die lelijke melkmuil, maar het betreft hier weer een mooi exemplaar! Mijn felicitaties gaan uit naar die engnek.
Afbeelding
Wil JIJ ook zo'n spiegel vangen, ga dan naar http://www.burtonbaits.be.

Je heb nogal een hoop te verbergen onder die muts. Zeker van je vrouw gekregen? Of heb je schoonmoeder hem voor je gebreidt???

MVG,

Kerger~!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-10-2006 09:48

hey steef bedankt WEER he! maar vondt je de andere kant niet mooier van de vis dat je deze hebt geplaatst of heb je de andere niet ontvangen??? gr.hen the garlicmen.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

22-10-2006 11:45

Op verzoek, hier de andere kant van het plaatje!
Afbeelding

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!