Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

04-07-2007 21:01

Kees

Gefeliciteerd, dit gaat de goede kant op....je had toch bijna mijn pb te pakken...al is het zeker een andere vis!

Maar het is een prachtvangst...hier doe je het dan wel voor!

Verder heb je me wel erg goed nieuws gebracht over de SKP op de Nederrijn en Lek. Dit is echt fantastisch nieuws..je weet me te vinden!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

04-07-2007 21:37

hey kees verhey bedoelt ie jou nou weer heb je nu weer een beer gevangen of bedoeld hij de vis van verleden maand?????
ben heus niet nieuwsgierig hoor kees groetjes henry!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

04-07-2007 22:26

Ben curieus.....................



Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

04-07-2007 22:46

Ik denk de vis van een maand terug.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

05-07-2007 11:57

Iedereen gefeliciteerd met het behalen van de 100ste pagina.....

Dit is een mooi moment om me terug te trekken uit deze topic.....

Voor mij is de glans eraf na 100 pagina's. Ik heb erg gelachen en heb het naar mijn zin gehad. Ik heb wat "second thoughts" gekregen, vandaar.

DE KOEK IS OP!!!

Vangse allemaal,

Kerger!!!

PS: Misschien tot ziens in een andere topic, PB of een ander soort digitaal communicatie middel.
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-07-2007 14:40

Hee Kerger, we houden kontact he!
Ik ga met je mee v.w.b. vangstverslagen, ga ik niet meer doen. 2 weken terug dezelfde gozer op m'n stek die in het najaar op een andere voerstek van me zat. Te veel toeval...
Wel nog even dit:

Pfff wat een weer vannacht, leek wel een bijna-dood ervaring zo knetterde het onweer recht boven mijn hoofd terwijl ik op een vlakke, kale oever langs de rivier onder m'n pluutje lag te bibberen. Hengels een groot deel van de sessie op de kant gehad en een blank op de koop toe!
Maar ik leef tenminste nog.

Groet,
Kees

PS En natuurlijk iedereen gefeliciteerd met het behalen van de 100 pagina's zin en onzin.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

05-07-2007 16:20

Vuile stekkenpezers.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

05-07-2007 17:34

heyyy keessie je moet die gozer is vragen of die t lef heb om op mijn stek te gaan zitten!!! dan vraag ik eerst netjes of ie van me voerstek af wil gaan en anders ziet ie er ineens uit als de elephantmen ook van die bulten op z,n hoofd!! hihihi
er moet is een beetje meer respect zijn voor elkaar langs de waterkant ik snap niet dat er nog steeds van die zielepoten zijn die niet snappen dat iemand veel moeite en geld in zijn stek pomp om vis te vangen.
alleen al t idee dat ze zelf niks kunnen verzinnen of proberen.
en trouwens keessie jij kan toch gewoon je pasje laten zien en hem controleren en dan zeg je gewoon je kan kiezen of een prent voor je tent of je gaat nu weg!!!
die is goed he jou stek gelijk weer schoon!!!


groetjes henry de gekste!!
........de zoveelstebaits
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

05-07-2007 17:54

Worden we eindelijk verstandig heren?

De vraag was alleen wanneer....


Nu dus....

xxxx
Frank
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

05-07-2007 20:46

100 pagina's met veel zinvolle en minder zinvolle informatie, erg leerzaam, gezellig en vooral erg interresant voor die groep vissers die we vind ik oprecht bikkels mogen noemen....

Dat hier natuurlijk veel pottekijkers bij komen moet je er dan maar voor lief bijnemen......en licht voor een groot gedeelte aan de vrijgegeven stek info die gelukkig tot bijna nul blijft.....

Helaas zullen sommige mensen je aan de waterkant dan weer wel herkennen etc....

Maar ook vaak lijken sommige stekken voor meer mensen voor de hand liggende stekken ook voor anderen, helaas is er een bepaalde groep personen die er dus echt niet acceptabele methoden op na houden....de paria.....

Jammer want voor mij mag de rotarij discussie nog 100 pagina's verder gaan, meer ook als een surrogaat voor het vissen........

Ik geniet dan ook intens van de vangst verhalen, mooie vissen, rare vissen, de hele sfeer. De toch erg grote diepgang in de besproken thema's (althans bij een aantal deelnemers aan de discussie), die helaas in het karpervissen niet veel meer gezien wordt..... het lijkt wel of een bepaald slag vissers de rivieren heeft opgezocht en dat die in deze discussie hebben laten blijken dat er iets heel wezenlijks is wat hen verbint (100paginas) de rivier visserij, als ultieme beleving van wat ooit zo normaal was in de karpervisserij, de laatste der Mohikanen die hier nog de vrijheid, avontuur en genot hebben gevonden van wat ooit zo normaal was.

Contacten die zijn ontstaan (of al bestonden) een kijkje in de kast voor vele vissers die wel eens aan de rivieren hebben gedacht.....

Een motivatie voor een nieuwe generatie rivier vissers....zoals dit vroeger mischien wel werd veroorzaakt door het lezen van Groothuis, de Beats, en natuurlijk Joris.........die toen grenzen van het blikveld van vele hebben doen opengaan en de toen o zo grote wateren als de verscheidende grote kanalen te exploreren en pioneren.....

Maar vooral als forum en platform en forum om informatie uit te wisslen contacten op te doen van mede vissers op dezelfde rivieren, te netwerken, mischien zelfs een bijdrage heeft geleverd aan het SKP Nederrijn/Lek?????

Ik hoop dat dit in zijn geheel verloren gaat en dat na pagina 101 er nog vele zullen volgen...

Zeker ook hoop ik hier nog wel de bekende gezichten en namen terug te zien!

Voor mij is de koek niet op, er liggen nog stapels koek klaar voor de strijd!

Pieter Bas van Duuren
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

05-07-2007 21:14

Mooi gezegd Pieter Bas!

Ik ben het met je eens betreffende het aparte slag vissers die de rivieren bevissen. De mannen die ik daar heb ontmoet zijn duidelijk van het zelfde kaliber als ik en daar onderhoud ik nog steeds contact mee. Deze lieden zijn volledig te vertrouwen, en we hebben dan ook geen geheimen voor elkaar. Dit is een enorm pluspunt van de riviervissers!

Simon
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-07-2007 21:15

Ach Frank,

Iedereen mag van mij info, maar geen concrete stekinfo. Kennelijk is er nu toch 1 die uitgevonden heeft waar ik wel eens zit, en die ga ik via deze rotary niet van vangstinfo voorzien op de plekken waar hij me ziet vissen. That's all. Verder is de rivier groot zat en maak ik me geen zorgen, stekken zat. Ik weet het, en deze geluiden waren hier al eerder, maar over het algemeen zal de "IT visser" snel afhaken. De rivier is natuurlijk ook niet zozeer om veel of groot te vangen, maar meer een visserij als doel op zich qua uitdaging en avontuur.

Ik blijf gewoon lekker meedoen en als ik iets bijzonders heb dat ik jullie niet wil onthouden dan komt dat hier echt wel op de staan. Echter niet de van week tot week vangstinfo, daar ben ik mee gestopt om eerder vermelde reden.

Pieter Bas, je omschrijft perfect het rivier-gevoel en ik zou zeggen, op naar de 200!

O, en Henry, bedankt voor de tip, maar ik krijg al commentaar als er 1 op m'n voerstek zit terwijl ik kom voeren en ik 10 kilo boilies boven op z'n hengels gooi. Volgens mij van diezelfde Frank! Nee, even zonder dollen, ik ga me daar niet al te druk om maken en pak desnoods een andere stek. Vissen is maar een hobby he en geen oorlog.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

05-07-2007 22:00

Maar wel frustrerend kees!!

Wat kees omschrijft,de uitdaging het avontuur.
Dat trekt mij ook gigantich,Ik blank erg veel maar het plezier wat ik daar aan de rivierkant beleef heb ik op nog geen enkele put sloot of plas gehad.

Ik vind het spannend en met elke piep zit mn hart in mn keel.

Ill keep going!!

En eerdaags komt die beer.
Gerrit Hees

05-07-2007 23:21

Ook al woon ik naast een rivier ( de oude maas) toch vind ik het maar niks het is mij te groot. Die vissen kunnen overal zwemmen of zie ik dat verkeerd? Volgens mij is in je 2de jaar op karper vissen op een rivier starten iets te vroeg of zie ik dat verkeerd?
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

06-07-2007 09:18

Nee dat zie je goed.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-07-2007 11:35

Henry, toch even een serieuze vraag gezien het aantal windes wat jij vangt: heb je nooit geprobeerd om met 2 x 22 of 3 x 22mm boilies aan je hair daar te vissen? T.a.v. brasem en winde vangsten maakt dit echt wel wat uit (behoorlijk / aanzienlijk minder) t.a.v. karpervangsten niet. Ik heb tig jaren hiermee geëxpirimenteerd, zowel op een Nederlandse rivier als een behoorlijk aantal Franse rivieren en vis de laatste pakweg 15 jaar op iedere rivier met altijd 2 of 3 van dergelijke boilies op een hair.
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

06-07-2007 14:21

Mooi man. 100 pagina's.

Aangezien ik binnenkort om tafel ga met Bart, gezien de minimale aanmeldingen mbt de Rotary en nieuwe onderwerpen. Is mijn vraag aan jullie. Is er nog animo om opnieuw het onderwerp riviervissen aan het licht te brengen? En zijn er voldoende rotaristen op het gebied Riviervisserij die mee willen rouleren in de RL. Je mag me uiteraard ook PB-en als je een idee of een mening hebt.

Het is triest om te lezen dat er stekkenpezers opduiken na het lezen van deze pagina's vol rivierplezier. Aan de "slachtoffers": Kop op en laat je niet kisten man. Ik lees zelf de pagina's altijd met een grote glimlach! Maar steek er ook veel van op.Het lijkt soms wel op een soapserie.

Voor de RL van dit jaar zitten er nog een aantal bijdragen in het vat. Deze zullen nog geplaatst worden.

Groeten en vang ze!

Roy
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-07-2007 17:49

beste aart afgelopen weekend zat ik met 2x 20mm zou het echt uitmaken als ik met 2x 22 mmers vist ik denk van niet 2x 25 of 28 mmers misschien wel nooit geprobeerd wel met enkele 25 mmers.
weet je wat t is dat zal jijook wel weten die etters spelen er gewoon mee net zo lang tot die haak vastprikt gek wordt je ervan.
maar ik snap wel wat jij bedoeld 20 of 22mm maak denk niet uit maar 2x 25 of 28 mmers had ik misschien geen 18 windes gehad maar 9of 10 ofzo waarschijnlijk.
maar ik heb ook het idee dat er op de ijssel of waal of noem maar op zeker weten doe ik t niet want ik hab daar nooit gevist maar dat daar minder windes zitten als hier waar ik vist jij weet wel waar ik vist he??
maar ik neem je tip graag aan zal is proberen om met 2grotere bollen of met 3 bollen tevissen.
leuk je weer te spreken aart ik hoop je weer de oude bent inmiddels.
groetjes henry stotijn
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-07-2007 17:51

p.s ik zou vanavond gaan vissen nou vergeet het maar hier op t ruime sop staat zw.8 dan is het echt niet te doen hier kijk morgenavond wel effe. jammuh hor!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

06-07-2007 21:01

Hen wat is dat nou voor slap gelul?

Bang dat er dit gebeurt?

Afbeelding

WHoeeeeeei ! Baleinen dwars door je plu heen!

Je hebt het zeker liever zo?

Afbeelding

Laat het maar lekker waaien hooooor.

Ik hoop dat er nog meer over de rivier geschreven gaat worden. Moeten er wel paar enthoussiaste mensen zijn natuurlijk.

Dus Hen klim eens in de pen..

Pascal
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-07-2007 21:46

Henry, inderdaad klooien die windes net zolang tot ze zich haken. Op de IJssel heb je er op bepaalde tijden veel last van, maar soms ook vrijwel niet. Toch geef ik je de raad om het daar dan maar eens met 2 x 25 of 3 x 25 mm aan de hair te proberen. Ik heb in het verleden wel eens met Rod Hutchinson gevist en die viste in dat soort omstandigheden zelfs met 2 x 35 en 3 x 35 mm boilies op de hair. T.a.v. de grotere karper maakt ook dat geen zak uit, wel duidelijk minder vangsten van kopvoorns.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

06-07-2007 22:58

Ik denk dat het winde, (kopvoorn) probleem vooral afhankt van de visser...

Ze zullen er altijd zijn, ze zullen altijd boilies weg vreten......ook naar mijn mening de grotere varianten (boilies)...natuurlijk in mindere mate maar toch.

Ik vis zelf altijd met kleine boilies, ik heb hier een beter gevoel bij, wel keihard! Van brasem heb ik sporadisch last ook al voer ik kleinschalig bij met particles (kikkererwten). Windes komen zo nu en dan langs, dan staan plotseling drie hengeltoppen te dansen.....

Ik neem dit er voor lief bij, en beter, ik vang ze graag??? Ten eerste omdat het mooie vissen zijn...ten tweede omdat je bij het vangen van een aantal windes weet wat er op je voerstek gebeurt, en dat je moet bijvoeren. Met het vangen schrik je de vissen (schoolverband moge duidelijk zijn) vaak af, en trekken zij verder, zodat het weer rustiger wordt op de stek. Met hun tumult op je stek trekken ze ook nog eens veel karper aan, zeker als het stroomt heeft dit soms een betere lokking als je guerspoor van het voer, immers de karper kan het horen, zelfs stroomopwaarts!

Laat voor mij die windes maar komen, ik gebruik ze actief in mijn rivier visserij! Ik klaag er niet over...integendeel.....ik zet ze tactisch in!

Wel wacht ik even todat ik het gevoel heb dat de windes zijn verder getrokken om weer bij te voeren.......dan is het 1 uur rustig of zelfs korter en vaak iets kanger en dan komt er alsnog actie van onze grotere vriend.

Echter praat ik hier inderdaad over de Nederijn en IJssel (of in ieder geval gedeeltes ervan) dit kan ergens anders of zelfs een paar kilometer verderop natuurlijk weer geheel anders zijn!

Ik ben dus geen voorstander van grotere boilies, al is dit een gevoelskwestie, wel van heel hard aas en aas wat zijn geur lang bewaart in de penentrerende guer en smaak van het rivier water!

Maar alles staat of valt met de keuzes die je maakt, ik zal mischien in de toekomst dan ook wel overstappen (voor een periode of in een bepaalde situatie) naar 30 mm en dan ook de particles laten zitten......

Echter bevalt mij een bescheiden voerplek met veel kleine deeltjes die ik opzettelijk over de aanwezige basalt blokken strooi mij erg goed, zoals al eerder vermeld vis ik hier boven op! Geen emmers voer maar bijv 1,5 en 3 kilo boilies vs particles! kosten besparend en erg effectief, althans dat was het wel.

Vis je op een bodem zonder steenstort dan zou ik ook duidelijk voor een andere tactiek kiezen, maar dan hangt het er wel weer van de gehele situatie af!

Maar ik vind ze nog steeds prachtig die windes, soms op een korstje in het zonnetje als ze de stroming afzakken (op een licht spinhengeltje) en natuurlijk met regelmaat op de boilie! In ieder geval zorgen ze ook voor de benodigde actie op het moment dat onze grotere vriend het zo nu en dan laat af weten op de rivier...niet?

Verder kun je er over blijven klagen of het als een vaststaand gegeven accepteren.

Als je geen oplossing voor een probleem kan vinden is het geen probleem maar een FEIT! Een vasstaand gegeven waar je je ook geen zorgen over hoeft te maken en je hoofd er over te breken.........dan is iets gewoon zo!

Dus op de rivieren vang je tijdens het karpervissen altijd veel windes, wat je ook doet. Asi es!
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

06-07-2007 23:07

ps Kees

Kan ik binnenkort nog een update van SKP Nederrijn/lek verwachten, ik sta te popelen.............en wil alles weten! Ik heb al een berichtje gezet op het forum onderwerp van het skp....

Verder wil ik iedereen er nog eens op wijzen wat een fantastisch project het is wat deze heren aan het opstarten zijn. Ik hoop dat er dan ook zelfs nog een beetje steun binnenkomt van de Linge, IJssel, Amsterdams Kanaal, Waal, en zelfs Maas vissers .....

Verder iedereen rond de Nederrijn, Pannerdens Kanaal en Lek, laten we met zijn allen een steentje bijdragen....

Op deze manier maken we van heel Nederland het ideaale karpervislandje, met een mooi gevarieerd bestand op onze grote en middelgrote waterwegen!

SUCCES!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

07-07-2007 10:56

o.k aart bedankt voor de tip gaat het zeker uitproberen op zeker!!!!
enuh pieter bas ga jij vooral zo door met je manier van vissen als jij er plezier in hebt om 10 keer per nacht uit je slaapzak te komen voor windes omdat jij het zo mooie vis vind oke maar mij niet gezien!!!
ik wil graag heel vaak me slaapzak uit maar dan wel voor karper!

groet h.d.g!!!
p.s de wind is wel iets minder gelukkig vanavond lekker vissen!!
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

07-07-2007 22:02

zo hoppa ben weer thuis ving 2 windes en een karper kleintje maar als nieuw echt bizar misschien 7 pond maar geloof me born on the river.
zo gaaf dat bekkie en z,n lichaam helemaal geen krasje of niks.
had liever een beer gehad maar dit is ook leuk hoor,veleden jaar had ik ook 2 piepkleine karpers ook aan die kon je zien dat ze als nieuw waren en echt nieuwe aanwas van dit water was.


henry de gekste !!
........de zoveelstebaits