Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Martijn Buijl
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-09-2006 19:56
Locatie: Brakel

11-01-2007 21:27

He lexus,

Weet niet wat er tussen jullie is voorgevallen maar jij hebt aan het begin toch ook wel op deze manier geprobeerd info los te peuteren of niet?

Maar goed, laten we het vooral gezellig houden!

Is er al iemand die het eerste riviervarken van 2007 heeft gevangen?
Of zijn er alleen nog maar plannen(zoals bij mij het geval is).

Suc6 he "rivierbikkels"

Groeten Martijn
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-01-2007 22:10

Martijn Buijl schreef:He lexus,

Weet niet wat er tussen jullie is voorgevallen maar jij hebt aan het begin toch ook wel op deze manier geprobeerd info los te peuteren of niet?



Al vind ik dit iets wat je zelf uit kan zoeken, maar vragen is opzich niks mis mee .. tot op zekere hoogte.

Deze meneer heeft echter de indruk gewekt dat hij van alle markten thuis was in een topic over hengels en wist mij van alles te vertellen en duidelijk te maken dat ik het fout heb. Na zijn vraagstelling is bij mij duidelijk geworden dat hij toen der tijd mij helemaal niks te vertellen had en geen eens wist waar hij het over had..

Ik zal me er maar bij neer leggen, word wel erg moe van die beter wetende mannetjes die net doen of ze alles uit gevonden hebben terwijl blijkt dat ze niet eens weten waar ze d'r hengel in moeten gooien. Sterker nog hij is nog te lui om het zelf uit te zoeken.

(Dat vind ik dus 1 van de leukste dingen van het vissen!)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-01-2007 22:13

Lexus,

Je zegt niet vaak wat nuttigs. Maar inderdaad, je hebt nu volledig gelijk. ;)
Zoek, en gij zult vinden ..... was toch een uitspraak ooit?

Nu m.i. ook. Blanken, leren, blanken en af en toe zelfs n vissie.

Hiephoi,

Frank
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

12-01-2007 16:40

Lexus Cuyten schreef:
Martijn Buijl schreef:He lexus,

Weet niet wat er tussen jullie is voorgevallen maar jij hebt aan het begin toch ook wel op deze manier geprobeerd info los te peuteren of niet?



Al vind ik dit iets wat je zelf uit kan zoeken, maar vragen is opzich niks mis mee .. tot op zekere hoogte.

Deze meneer heeft echter de indruk gewekt dat hij van alle markten thuis was in een topic over hengels en wist mij van alles te vertellen en duidelijk te maken dat ik het fout heb. Na zijn vraagstelling is bij mij duidelijk geworden dat hij toen der tijd mij helemaal niks te vertellen had en geen eens wist waar hij het over had..

Ik zal me er maar bij neer leggen, word wel erg moe van die beter wetende mannetjes die net doen of ze alles uit gevonden hebben terwijl blijkt dat ze niet eens weten waar ze d'r hengel in moeten gooien. Sterker nog hij is nog te lui om het zelf uit te zoeken.

(Dat vind ik dus 1 van de leukste dingen van het vissen!)
ik zal hier wel de wijze persoon uit gaan hangen en mij terug trekken uit deeze rottary,is die te mooi voor. het gaat u allen goed.ps dit verhaal hierboven is wel een beetje overdreven,hep alleen mijn mening gegeven,ARRIVIDERCI
aldejekes loat goan!
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

12-01-2007 23:28

Lief zijn tegen elkaar..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-01-2007 13:54

Nounounou....

We hoeven toch niet emotioneel te worden van een discussie in een andere topic (waar ik zelf trouwens ook aan meedeed). Ik zie nu pas dat Martijn een vraag stelt, waar overigens aan het begin van deze topic ook wel antwoorden op staan. Aangezien hij dit waarschijnlijk niet meer leest, zal ik er verder niet op ingaan. Zo wel, mag hij me PB-en.

Als het goed is ga ik het volgende week eens proberen onder een woonschip, waar ook veel etensresten overboord worden gekieperd en waar 4-5 meter water onder staat. Naast deze etensresten ben ik een bescheiden hoeveelheid boilies aan het voeren en ik hoop dat er een beer onder overwintert. Een soort havenbaron met mos op de rug en een gewicht waarbij m'n unster om genade zal smeken...

Hoewel, overwinteren... De watertemperatuur is van 5,6 naar 7,7 graden gegaan, dat zijn temperaturen van begin april. Ik heb echter bij dergelijke watertemperaturen te vaak op voorjaarsstekken geblankt om daar nu al heen te gaan. Ik vind riviervissen in de winter, en dan heb ik het even over onverwarmd water, een hele lastige. Ik krijg ook de indruk dat er bijna niemand iets over weet te melden, maar ik hoop dat ik me vergis... Wil misschien? Of Boudewijn? Kom op mannen, even iets zinnigs over wintertactieken!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

13-01-2007 18:57

Kees,
wintervissen op de rivier moet meegaan in de winter,heb de indruk dat ze echt niets willen,al veel gedaan,maar steeds noppes,zelfs in haventjes waar je ze normaal zou verwachten geven ze afwezig!!Hier en daar strik je er wel een hoor,maar voor de rest,veel uren slijten!
Succes met jouw jacht op uw havenbaron,laat ie maar lekker vet zitten :)



Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-01-2007 22:50

hey roel derksen jij met je 15 jaaroud jij komt er wel dat heb ik al door waar de stenen stoppen en overgaan in zand ofterwel bodem!!!!
jij snap het heel knap eerlijk gezegd denk ik wel dat iemand je dat verteld heb maar maak niet uit..... groetjes henry de........
........de zoveelstebaits
Derk Roelsen

14-01-2007 11:37

Henry,

Ik heb veel informatie verzameld en veel gelezen over de rivier. Het leek me een mooie uitdaging om aan te gaan. Dus ik heb vorig jaar de nodige spullen gekocht om op de rivier te kunnen vissen. Elke zondag ging ik naar de rivier om te observeren, maar ik kwam er al snel achter dat het niet gemakkelijk was. Toch ging ik elke zondag even kijken. Op een gegeven moment zag ik 2 karpers in 5 minuten springen. Ik had dit nog nooit gezien op de rivier. Ik heb toen een voerstek van een week opgebouwd. Ik heb vaak op die stek gezeten, maar zonder resultaat. Maar ik wist van te voren dat de rivier erg moeilijk zou zijn, dus ik bleef doorzetten. En nog steeds.

Ik ben van plan om in het voorjaar in een kom te vissen die in verbinding staat met de rivier. Ik hoop dat ik dit jaar mijn 1 e riviervis mag gaan vangen. Ik ben van plan om veel uren te gaan maken. Ik heb er alle vertrouwen in, dus ik hoop dat het goed komt. 8)
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

14-01-2007 13:43

De GEKSTE!!!

Daar kunnen een hoop mensen een voorbeeld aan nemen!!!

Veel succes dit jaar Roel en hou ons op de hoogte zou ik zeggen :wink:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

17-01-2007 19:27

Nou, het was me wat. Half dagje rivier gepakt gisteren en maar liefst 2 snotties gevangen, die zo lui waren dat ze die 160 gram lood niet in beweging kregen.
Volgende keer een avondsessie pakken maar.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2007 20:07

wie gaat er vannacht mee vissen lekker windje hahahahihihi!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

18-01-2007 21:53

We zijn vanmiddag toch ff wezen kijken bij de rivier. Ik had het best wild gezien, maar zo erg nog nooit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gr Kees
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

18-01-2007 22:11

HOPPA GAAAAAAANNNNNNN MET DIE STORM DE GEKSTE KEES MOOIE PLAATJES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

19-01-2007 01:32

Wat een weer was het!!! Dat zal die beestjes wel weer ff wakker schudden 8)

Ik heb wel bizarre stormen meegemaak, maar nog nooit zo langs de waterkant!!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

19-01-2007 07:46

Kees,
Wat ben jij 'n mietje zeg. Een foto maken, vanuit de auto..Hi hi

Een uur later stond ik op dezelfde plek. De allergekste zeg!

Wind op de kant, karpers in de hand......... toch?
Hoppa! Gaaaaan!

Mijn starlet waaide daar bijna om.... whoooeeeei!


Gr. Frank
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

19-01-2007 11:38

Kees en windkracht 10 kan een gevaarlijke combinatie zijn :D

WWoooeeeiiii (weg Kees)

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

19-01-2007 17:29

Deze 65 kg massief.........(tja wat is het eigenlijk) stond anders als een huis aan de grond verankerd. Die 3 kg lood in m'n schoenen hielpen anders ook wel. WWWWWWWOOOOOOOEEEEEEIIIIIIII deopeennagekste
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

19-01-2007 18:18

Mooi om te zien dit jongens!! Ik kon niet naar huis komen van school dus ben maar in oud beijerland gebleven. Had eerlijk gezegd best willen kijken.

Frank heb je het kompas al gelezen :wink:. Staat iets grappigs op de voorpagina.

Pascal
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

19-01-2007 18:18

65 kilo......?????? Laat me niet lachen....Misschien Hen z'n PLOFKOP!!!!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-01-2007 21:46

Jongens, da's nog niks, hier waaiden de boten de kant op. Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt...

De schipper was een beetje duff 8)

Afbeelding

135 meter lang schip de kant op geblazen gisteravond omstreeks 20.00 uur.
Kon aan het eind van deze middag bij opkomend water weer worden vlot getrokken.

Zelf nog met de lieslaarzen aan m'n losgeraakte kano wezen redden, waarbij het water toch bepaalde delen raakte waar de zon nooit schijnt...

Het was wel spectaculair, zo'n woeste rivier.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

19-01-2007 22:16

Kees van der Voorden schreef:Deze 65 kg massief.........(tja wat is het eigenlijk) stond anders als een huis aan de grond verankerd. Die 3 kg lood in m'n schoenen hielpen anders ook wel. WWWWWWWOOOOOOOEEEEEEIIIIIIII deopeennagekste


Dat komt omdat jij zo weinig wind vangt Keessie!

gr.
De Kees van ruim 30 kilo zwaarder!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

20-01-2007 11:12

HEY kees verhey ook zeer toffe foto man echt bruut.
leuk stekkie ook wel daar volgens mij.
ook ik ben denk ik wel 30 kilo zwaarder als keesie v/d voorden als je nou komend voorjaar hier kom vissen wat je met kerger had afgesproken dan vraag ik of keesie ook komt dan zullen we effe gaan jonassen met hem.
dan hou ik ze armen beet en jij ze benen dan zwiepen we hem effe richting de brug HAHAHAHAHA GAAAAAAAAAAANNNNNN wat zal die gillen dat gratenpakhuis!!!!!!!!!!!!!!!!gr. de gekste pwaefffff
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

24-01-2007 21:59

HET IS STIL AAN DE OVERKANT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

24-01-2007 22:19

Ook aan de eigen kant...