Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

01-11-2006 19:13

Ben net wezen kijken. Water stond nu op 135 NAP is net zo hoog als de kade van de haven. Het heeft vanmiddag op ongeveer 160 NAP gestaan lekker hoog dus! Normale waterstand bij deze maanstand is meestal niet hoger dan 70 cm NAP.

Volgens mijn vader komt het door de wind. Morgen weer wind dus ga morgen met de camera op pad misschien kan ik het vastleggen :)

Gr. Pascal
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

01-11-2006 19:27

tuurlijk paskik je vader heeft gelijk dat zei ik toch ook door noordwestenwind en dan nog erg hard afgelopen nacht .
maar ik hoop niet dat er morgen weer noordwest staat en hard wwant dan krijg ik een spannend nachtje vrijdag want ik MOET vissen, morgen weer voeren.
maar ja als ie noordwest blijft staan lozen ze ook niet het water.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

01-11-2006 20:14

KNMI geeft voor morgen weer NW op en aan de kust vrij krachtig tot stormachtig. Stond een waarschuwing voor de kust met watersporters wat ik zag :). Dus het zal wel lastig worden.

Nou succes alvast :lol:

Gr Pascal
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

01-11-2006 22:15

ggaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnhik burp hik burp proostttttttttt morgen weer scheppen met die bollekes gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnngr.PWAEFFFF
........de zoveelstebaits
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

02-11-2006 00:38

pascal kik schreef:.... Stond een waarschuwing voor de kust met watersporters wat ik zag :).....


In dat geval ben ik geen watersporter :P , en zover ik heb gezien houd je het droog....qua neerslag dan he.. :lol:
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

02-11-2006 13:16

Mooie vis Evert, goed gedaan! :wink:

Stek ziet er ook mooi uit!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

02-11-2006 18:29

He stephan,

Dankje, stek is idd mooi, al moet je er in de juiste tijd van het jaar zitten, anders spoel je weg (omdat je niet een hoog punt hebt waar je tentje kan opzetten), of er staat bijna geen water in de kommen :lol:..mischien wel de ideale voorjaars stek :roll: , verder is het een heel karwei om de stek bij te houden met voeren, omdat je +-2,5 km over hekken, door land, tussen koeien moet lopen :oops: , of een heel eind moet varen... Daarom heb ik er eigenlijk niet veel meer gevist. En ga ik me geluk op andere delen beproeven komend seizoen.
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

02-11-2006 20:06

zoooo ik ben weer wezen voeren net morgen gaaaaan.
alsof er gister niks gebeurt was het water was weer laag geworden het weiland wat gister helemaal blank stond was nu gewoon weer grasveld .
echt bizar het stond nog wel aardig hoog maar niet zo als gisteren ,ik hoef me voor morgen in ieder geval niet druk te maken !!!!!!!!!
ik ben benieuwd morgennacht hoppa.
gr de g...................ste!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

04-11-2006 14:53

zooo hoppa ome hen had er weer twee hoor 8pond en 27 pond jawel.
de gekste hoppa gaaaaaannnnnn ben alleen effe door me rug gegaan met de 27er over de bassaltkeien tillen kutzooi maar ja dat vond ik niet zo erg want ik was weer zeer tevree met m,n 24e en 25e rivierkarper hoppa.
de foto volgt nog door mijn prive fotoplaatser de heer stephan kerger!!!!
gegroet henry de g...... garlicman!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

04-11-2006 16:30

Hoppa.....en hij gaat maar door!!!! :o
Afbeelding

Wederom gefeliciteerd Hen de "Ik lag effe keihard aan mijn 12cm kloppend besproete paal te trekken en ging door mijn rug en schuif het nu op een 27 af" man!!! :lol:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

04-11-2006 17:23

Beaty man ! Die kleuren zijn echt zo heerlijk! Krijg zin om te hengelen. Vanacht toch nog maar een poging wagen.

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

04-11-2006 19:01

Ja die kleuren :o Mooier kan het echt niet worden denk ik!!
Gefeliciteerd!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

05-11-2006 14:15

zucht.......... ik een derde blank op rij...
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

05-11-2006 14:49

Beste riviervissers,

Vraagje van mijn kant.

Als ik de foto's zo bekijk van de (overigens prachtige) vissen, zie en lees ik dat de vissen s'nachts worden gezakt. Nu is het zo dat (vooral afgelopen week) er een stevige stroming is. Waarmee houden jullie rekening als het om het zakken van de karper gaat? Gezien het stijgende aantal riviervissers lijkt me dit een nuttig discussiepunt. Ik heb er zelf nog niks over gelezen in deze topic. Het woeste water, de sterke stroming, de stijgende en dalende waterlijn, lijkt me toch geen ideale omstandigheden voor een vis die rust in de bewaarzak?

Of zou het zo moeten zijn dat het zakken van een karper op de rivier onverantwoord is en je deze verantwoordelijkheid als karpervisser moet dragen?

Vriendelijke groeten Roy
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

05-11-2006 15:15

ff geleend ;
Kees Verheij schreef:Als ik op de rivier een vis zak, doe ik dat bij voorkeur in een putje of sloot op de uiterwaard. Is dat niet mogelijk en moet de vis in de rivier zelf gezakt worden, dan doe ik dat op een luwe plek met zand of kleibodem waar absoluut geen stenen, mosselen of andere narigheid ligt. Ik heb een touw van een meter of 12, waarbij ik een steun bij de zak plaats en een tweede steun vlakbij de kant, zodat ik bij vloed de eerste steun d.m.v. het touw uit de bodem kan trekken. Die eerste steun (bij de zak) zet ik dan schuin richting oever, zodat ik hem inderdaad gemakkelijk uit de bodem kan trekken. Vang ik een vis bij vloed en wil ik hem zakken (gebeurt niet vaak) dan zet ik m'n wekkertje op het moment dat het water al behoorlijk zakt en verzet ik de boel naar dieper water. Bij twijfel maak ik direct wat foto's, maar in het donker met de zelfontspanner is dat erg lastig.

Ik heb nu eenmaal graag een foto bij het eerste licht, die zijn zo mooi qua sfeer en kleur! Een nachtfoto levert (bij mij tenminste) een fletse kleur en vaak overbelichte/reflecterende vis op. Zie de foto van Kerger op de rivierenrotary (pag.50), die is door mij gemaakt. Dezelfde vis staat ook op pag. 13 van de rivierenrotary, maar dan 's morgens om 4 uur gevangen en om ong. 7 uur gefotografeerd, met dezelfde camera. Wereld van verschil toch?

gr.
Kees
CarpeR Diem
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

05-11-2006 17:28

Zelf zak ik nooit meer, maar als ik dat wil gaat het prima. Bij ons op het HV met een breedte van gemiddeld zo'n 3km staat amper stroming, zeker niet langs de oevers. Het hoog en laag water verschil is minimaal (maximaal 70 cm volgens de kaarten). Dit hoogte verschil op 1 dag maak je maar zelden mee. Zakken op relatief diep water met een veilige bodem is geen probleem op de meeste stekken. Bij Henry die momenteel de sterren van de hemel vangt zie je ook geen beschadigingen, terwijl hij wel zakt. Dit is voor mij al een bewijs dat het veilig is als ik hem niet persoonlijk zou kennen. Ik ken hem zelf wel en weet dat hij anders niet zou zakken, maar het gaat even om het voorbeeld.

Groetjes
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

05-11-2006 18:00

Ik denk dat zoiets maar net van je stek afhangt. Ik zak niet omdat de wind meestal vol op de kant staat en ik geen paal voorbij de stenen grens kan krijgen. Te link dus! Op sommige stekken heb je misschien een inham of een slootje wat in verbinding ligt dan kan het bijvoorbeeld. Voor mij hoeft het zakken niet. Schiet snachts ook zeer scherpe plaatjes met de zelfontspanner dus ik zie het nut er niet van in.

Groetsels,

Pascal (blankt heerlijk en komt aan zijn nachtrust)
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

05-11-2006 19:44

dank je wel lex voor het vertrouwen en verdedigen!!!
inderdaad pas ik er wel mee op maar waar ik zit is inderdaad een soort inhammetje waar ik de vis regelmatig perfect kan zakken en als er echt een harde wind op de kant staat dan zal ik een stuk naar links het water in moeten met waadpak kan ik zo zakken.
gr. de gekste!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

05-11-2006 21:01

Mooie vis weer Henry, zeker zo met dat licht! En Marco bedankt voor het opzoeken. :wink:

Ik had deze week, evenals 2 weken geleden weer een blank. Vorige week met dat mooie weer kon ik niet ivm KSN perikelen.
De watertemperatuur is in 5 dagen 3 graden gedaald en is nu 12 graden. Het gaat nu erg hard, maar ik hoop nog een paar keer te gaan en nog een beer te vangen.

Giga hoog water afgelopen week, verschil tussen eb en vloed op dinsdag bijna 2 meter!. En met de kano tegen de storm in, dat begon echt op werken te lijken. En toen ik woensdag ging voeren, maakte een tanker zo'n hoge golf, die bij de kop van een krib ook nog eens begon te "pieken" (degenen die wel eens op een rivier varen weten wel wat ik bedoel), dat ik op de top van die golf zo'n 30 meter met een noodgang mee surfte... kicken!

Van donderdag op vrijdag gevist en zelfs geen winde gevangen. Toen ik 's morgens wakker werd, steek er een winterkoninkje neer op de rand van m'n stretcher, zo'n 20 cm van m'n gezicht. Het beestje keek net zo verbaasd als ik en ging er weer snel vandoor, landde op m'n hengel en ging vanaf daar nog even zitten kijken.

Daarna bij het uitpakken van de kano nog bijna de rivier in gelazerd door de supergladde boothelling. Kortom, geen vis en toch adrenaline.

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-11-2006 20:57

GARLIC,GARLIC,GARLIC,GARLIC,HOPPA,HOPPA,HOPPA,GAAAANNN,GAAANNN,GAAANNNALS,ALS,ALS,DE,DE,DE,GEKSTE GEKSTE GEKSTE GEKSTE!!!!!!!!!!BURP BURP PWAEFF PWEAAF MORGEN GEZELLIG BIEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en piet vogel in de maling nemen!!!!!!hihihi
........de zoveelstebaits
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

06-11-2006 20:59

Hen de Garlicmen,

Morgen profiteren op mijn kosten zul je bedoelen. Ben je overigens nu al lid geworden?

In de maling nemen die Piet? Ik dacht dat jij vorig jaar zo hopeloos was door het hele verspelen?

Zo maar een vraag hoor, ik ook van jou, lekkere rooie melkmuil van me!

Hoihiep,
Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-11-2006 23:06

hey frankie van ANUSrongen rustig an he beetje respect voor ouderen.
en over dat verspelen van vorig jaar dat heb ik dit jaar weer recht gezet .
dit jaar 2 vissen verspeeld op rivier waarvan een teruggevangen met riggie nog in ze bek 1 week later!! en eentje haak uitgebogen dus.
en by the way gelukkig waren die vissen die ik verspeelde niet op de rivier verleden jaar...
en o.k vanaf januari wordt ik lid jij je zin nu heb het geen zin meer dus ik betaal morgen maar weer3 euro aan ome bram ksn alias (oom agent).
en nu nog is wat jij komt toch zeker niet met die ziekte van pijper uhh sorry fijver ik zelf heb ook zo,n soort ziekte dit jaar geen fijver maar fever (CARP FEVER) of terwel riverfever.
gr. hen de riverbutcher...
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
jos pannekoek
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-04-2006 11:14
Locatie: fijnaart

08-11-2006 12:10

He medebikkels van de rivier ik vis zelf ook al 5 jaar op de rivier, en ik heb dit topic echt met grote interesse zitten lezen, heb ook veel moeten lachen, wegens verbouwing thuis dit jaar was het voorjaar en de zomer naar de klote voor mij, ik ben sinds een maand weer begonnen met vissen op de rivier, en heb enkele karpers kunnen vangen, gisteren had ik echter wel een topdag, 7 uur vissen 3 karpers 17P, 24P, 27P, ik hoop zeker dat ik wat vaker van me ga laten horen wat betreft vangsten, hieronder nog foto`s van de 24èr en de 27èr.
Groeten JosAfbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

08-11-2006 14:42

Hej rode boilies !! Jongens je moet dus met rode boilies vissen ;) Denk dat ik dat maar eens een keer ga proberen :lol:.

Nee ff serieus wel mooie vissen man! Die kleuren zijn wel knoeper sexy. Moet er vanacht ook maar weer eens op uit. Zal wel weer geen kloot vangen in die sloot maarja krijg je er van als je nooit de tijd neemt om het goed voor te bereiden.

Vang een winde,

Pascal
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

08-11-2006 20:19

Jos, werkelijk schitterende schubs!