Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

28-10-2006 18:01

Hahahaha :lol:

Mooie vis man!

Gr Pascal met zn haar
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

28-10-2006 19:23

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

mooie vis ook!!
Gebruikersavatar
chris hagman
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-05-2006 23:20
Locatie: delft

28-10-2006 19:26

deze vindt ik echt suppper gaaf met dat pak aan

nog nooit zo gezien dit is to tehe bone!!!!


echt de gekste!!!!!!! topppie!!!!!!!!!!! :wink:
Met vriendelijke groet.

chris
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-10-2006 19:26

Hen is de gekste hoor,

Had je je Bivvy Pyjama nog aan?
de gekste....

Mooie vis ook overigens......

Geniet ervan,
Frank
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

28-10-2006 23:28

Rooi'n en vaaln bint donderstraaln!

Hahaha mooie foto man! (ook een mooie vis)


Echt om te huilen :(


Gr Gerrit :lol:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Willem Barnas

29-10-2006 00:14

zo, na ruim 50 pagina's bekeken en deels gelezen te hebben kan ik zeggen dat ik dit een teringinspirerend topic vind.

WB 8)
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

29-10-2006 09:36

dus daar zat jij de laatste dagen!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-10-2006 09:43

:lol: :lol: :lol:

Hen je bent echt de GEKSTE!

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-10-2006 14:19

Hen-de-Zebramen!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

29-10-2006 17:36

Willem Barnas schreef:zo, na ruim 50 pagina's bekeken en deels gelezen te hebben kan ik zeggen dat ik dit een teringinspirerend topic vind.

WB 8)


Ik moet eerlijk zeggen dat die berichten hier zo nu en dan mij flink op de been houden. Die grote plons is mij nog altijd slecht gezind. En als ik die Gekke maloot van een Henry dan weer paar keer zie posten van HOOOEEEEI gaan de gekste en een paar vissen dan is dat wel motiverend.

Anyways, I'm so F***ing bored.

Herfstvakantie is voorbij en heb het niet naar mn zin gehad. Had ruzie met de rivier. Water te hoog, te veel last van wolhandkrab en geen kloot gevangen!

Nou we gaan er gewoon mee door ! Laat het water maar afkoelen dan ga ik mijn laatste visjes van het jaar vangen.

Afbeelding
Afbeelding

Peace!

Jongen met dat haar
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

29-10-2006 18:29

Edward Jakobs schreef:Net terug van 2 nachten aan de maas hier in limburg.
Het heeft (wederom) niet zo mogen zijn.......
Alleen wat een paar platte, verder helemaal niets .........
De voorjaarstekken weten we wel te vinden maar najaarstekken niet echt.
Iemand ervaring met bepaalde hotspots voor in het najaar ?
Alle info is welkom ...........

gr.
Edward


Niemand ?? :-?
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

29-10-2006 18:38

Wat ik zo'n beetje heb opgemerkt in de 2 jaar dat ik er nu vis is dat de ondiepe voorjaarstekken nog een tijdje gaan lopen begin herfst. Als de watertemperatuur dan echt omlaag duikt wordt er vaak weinig gevangen. Ik vis zelf op diep stuk. Liggen paar flinke diepe putten en voor de kant staat al snel 3 meter water. Binnen werpafstand staat goed 13 meter water. Op deze stek heb ik nu overigens nog geen staart gevangen. Mijn gevoel zegt dat die temperatuur van water en van de lucht dan nog eens flink omlaag moet voor ik daar weer vis kan verwachten.

Misschien heb je er wat aan?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

29-10-2006 18:39

hey pascal beetje rustig tegen ouderen he (malloot) dat kun je toch niet zeggen jongen met haar beetje respect voor ouderen he.
ik kan er ook niks aan doen dat ze mijn bollekes zo lekker vinden hoppa gaaaaaaaaaaaa als de gekste van deweek weer opnieuw voeren voor vrydagnacht wilde al stoppen op rivier om naar een heel leuk binnenwatertje te gaan met dikke vissen waar nu iedereen lekker opgezout is maar ik blijf maar vangen op rivier door het zachte weer denk ik.
want pascal zit maar te wachten tot het kouder wordt nou ik denk het alleen maar moeilijker wordt dan.gr. hen.
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

29-10-2006 22:56

Edward, echte najaarsstekken zijn bij ons de plekken die in de buurt van de winterstekken (dieper/uit de stroming) liggen. Afhankelijk van de temperatuur en het zonlicht kun je dan nog eens kiezen voor een ondiepe of diepere stek. Niet te lang op 1 stek blijven, ik denk dat Pascal bijvoorbeeld beter kan verhuizen dan op kou kan wachten. Als ik 2 keer achtereen op dezelfde stek blank, ben ik echt weg...

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

29-10-2006 23:59

Na nog nooit wat gepost te hebben op dit forum.. "meestal omdat het topic me niet intreseerd", moest ik hier gewoon wat neerzetten.
Echt een genot om te lezen dit allemaal, ik heb er in totaal 3 dagen voor uitegtrokken om me helemaal door dit topic heen te wurmen. Zijn een paar dingen die ik wel kwijt wil.
Henry: Jij bent 1000% zeker de gekste, waanzinnige posts, waar haal je ze vandaan :o , en je vangt nog mooie vissen ook :D
Kees v: Mooie vangsten man, eveneens als lexus die ook zeer goeie vangsten boekt. De visserij op de rivier ligt jullie echt goed heb ik het idee.
Stephan: Ik geloof dat ik jou vorige week of 2 weken geleden nog langs je binnenwater sprak, ben nog steeds onder de indruk van die spiegel die je me liet zien :P , je vertelde ook wat over je rivier visserij, dat je een behoorlijk slecht jaar had, ik dacht, ach, kan iedereen gebeuren. Maar T*ring wat een doorzettingsvermogen, hoop dat er voor jou een nog mooiere en dikkere spiegel uit komt dan dat je op je binnenwater heb gevangen.

Zelf heb ik ook eeen enkele keer op de rivier "oude maas" gevist op karper, me beste resultaat was een ruim 23pond spiegel (eventueel foto posten??). Was wel erg blij met deze vis, verder heb ik er wel al aardig wat knolletjes gevangen. Ben eigenlijk van plan om toch meer richting "de grote plons" te trekken, omdat me stekken of moeilijk bereikbaar of naar mijn idee niet meer intresant zijn voor de karper wegens omstandingheden.
Zoiezo zal ik het dit jaar niet meeer proberen op "de grote plons" maar ben zeker van plan om komend seizoen mijn geluk er te beproeven. Ben nu tenslotte nog scholier dus tijd zat :oops:
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

30-10-2006 10:20

Hahahahahahahahahahahahaha GGGGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!
Hoppa.

Henry jij hebt echt je nr 1 plaats op de gekste ranglijst veilig gesteldt met deze ludieke actie van je. Zat je een keer in je boeven pakje jezelf weer crimineel te gedragen zien ze je niet. Zit je tussen de bosjes gecamoufleerd dan weten ze je te vinden hoor.

FF weer offtopic: Ben vannacht geweest. ik mag spreken dat het Slecht was. Weliswaar wel 2 karpers gevangen op 4.5 meter diepte. Maar totale ergenis gehad van een schooltje meerkoeten van 38 stuks en die werden weer lastig gevallen door een groep meeuwen die het nodig vonden om mijn bolies bij de bovenkomende meerkoeten uit hun bek probeerden te pikken. Tis niet anders op de rivier. Gelukkig wel 2 krachtpatsers eraan gehad 18 en 16 pond. Trouwens 0,0 last gehad van krabben (klop,klop)
Het seizoen is nog lang niet voorbij, alhoewel duikende meerkoeten wijzen op mindere wordende natuurlijke voedselbronnen. Dus liggen de kansen nog volop open.


Afbeelding
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

30-10-2006 16:21

Kees,

Je hebt wel gelijk in mijn ogen maar ik ben nog een beetje gehandicapt wat betreft vervoer en de tijd die ik heb om te vissen. Zo veel stekken zijn er niet echt binnen fietsbereik voor mij.. Meeste stekken worden ook door andere vissers veel bevist dus als ik daar neerstrijk heb ik meteen de poppen aan het dansen, weet ik zeker!

Moet nog een hoop leren wat betreft riviervissen. Voorlopig ben ik nog zeer beperkt niet alleen wat betreft vervoer maar ook in aas. Heb gewoon niet het geld er voor over om lekker te voeren.

Ik kloot wel lekker wat aan :)

Gr. Pascal
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

30-10-2006 16:59

Kees Verheij schreef:Edward, echte najaarsstekken zijn bij ons de plekken die in de buurt van de winterstekken (dieper/uit de stroming) liggen. Afhankelijk van de temperatuur en het zonlicht kun je dan nog eens kiezen voor een ondiepe of diepere stek. Niet te lang op 1 stek blijven, ik denk dat Pascal bijvoorbeeld beter kan verhuizen dan op kou kan wachten. Als ik 2 keer achtereen op dezelfde stek blank, ben ik echt weg...

gr.
Kees


Kijk zo komen we ergens.
Kees, Pascal bedankt voor de info.
Meer mensen die najaar/winter ervaring hebben op de rivier en deze willen delen?

Gr.
Edward
Gr.
Edward
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

30-10-2006 17:29

hey jongens hoppa gaaaaaaaaaaannnnnnn van de week weer voeren en gewoon weer rocken op de blokken op me stekkie .
ik durf het bijna niet te zeggen maar de andere jaren in oktober was het begin okt al zo koud als dat het deze week gaat worden.
het is natuurlijk extreem zacht geweest heel okt. dus ik verwacht gewoon dat ik minimaal nog 2a3 weken vis blijft vangen op deze stek want in de afgelopen 6 jaar zat ik vlakbij deze stek en ving ik altyd vis in oktober en was het begin okt. ook een graad of 10 overdag.
dat gaan we nu vanaf woensdag ook krijgen dus!!!!!!!!
hey willem verspoor alles goed jongen oude specimen hunter leuk je hier te zien op dit forum .
zie je waarschijnlijk volgende week wel in rysoord hoi
gr. de aller aller maar dan ook echt de allergekste!!!
........de zoveelstebaits
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

30-10-2006 17:57

Hen,

Ik hoor je nu steeds over Rijsoord. Ben je ondertussen nou al lid geworden?

Ouwe snoepert,

gr. Frank
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-10-2006 19:48

Helaas weinig geluk gehad op de rivier de Lek afgelopen zaterdag op zondag.
Weer was goed, waterstand wel erg hoog, wind lekker op de kant
kortom alle ingredienten waren aanwezig
Al wat ik ving was een giebel :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

30-10-2006 21:30

Evert,

Bedankt.

Zet die 23 spiegel maar op het forum, zou ik zeggen. Er zitten hier genoeg mannen die onwijs kunnen geilen op een 23 rivier spiegel, waaronder ik!

Zie je wel weer aan de waterkant :wink:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

31-10-2006 00:46

Oke, deze 2 nachtelijke sessie vond zich trouwens vorig jaar plaats, is dus alweer een tijdje geleden.
Van te voren hadden we er zo'n 20 kilo duivenvoer ingeschept 8) de enige goeie manier... wel voorgeweekt uiteraard.
Na een klein weekje scheppen, gingen we er dan ook vol goede moed zitten, ik met me vaste vismaat en nog iemand die eigenlijk een beetje voor de lol mee ging. Na 6 lood/rig montages met het "stromende" water kennis te laten maken...afwachten. Het viel wel tegen zo, maar 3 karpers mochten maar gevangen worden, maar wel een ervaring rijker :wink: . De mooiste was dan toch deze spiegel, maar let aub niet op de achtergrond :oops: , alles is uiteindelijk wel netjes opegruimd hoor :wink: .
Afbeelding

Verder werden er ook zeker leuke bijvangsten gedaan, we zaten tussen een aantal strekdammen, die op hun beurt eigenlijk weer kleine putjes vormden met "kleine" openingen, iedere keer als het eb...of vloed werd begon het aardig te stromen in deze doorgangen, zo zagen we dus regelmatig vis springen in deze stroompjes, eerste indruk, dat is snoekbaars. Maar buiten snoekbaars werden er ook regelmatig roofbleitjes uitgetikt :D , leuke bijvangsten, en het houd je bezig :roll:
Laatst gewijzigd door Evert vd Linde op 03-11-2006 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
Evert vd Linde
Berichten: 23
Lid geworden op: 14-05-2006 19:17
Locatie: Puttershoek

31-10-2006 12:17

Ik bedoel met, het viel wel tegen, 3 karpers, dat ik op de binnenwater meer karper gewend was, zeker als je met totaal 6 hengels zit... Wel bizar eigenlijk dat ik de enige was die karper ving :lol:
Na lange tijd weer langs de waterkant te vinden.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

01-11-2006 17:47

soooooooooo bizar man ik ging een uur geleden effe voeren maar het was vannacht noordwesterstorm kracht 9.
ik herkende m,n stek niet meer terug zo hoog stond het water ik vis hier nu 8 jaar dit heb ik nog nooit meegemaakt echt bruut.
waar afgelopen vrydag m,n plu stond daar stond ik nu 10a15 mtr. achter te voeren verder kwam ik niet het hele fucking weiland stond onder.ik baalde dat ik me fototoestel niet bij had.
ik verwacht dat het morgen al een stuk minder is en vrijdag nog minder hoop ik anders moet de toppen heel hoog de lucht in om over de bassaltkeien te komen.
en dan kan ik echt in me waadpak gaan slapen want met scheppen wordt het pas echt gek want je zag daarnet ook echt de kant niet meer waar ik normaal staat te scheppen,moet je nagaan in het donker als ik dan een run krygt moet ik eerst met me hengel door 10 mtr. weiland banjeren wat flink onder water staat en dan nog rocken op de blokken waar ik de vis moet landen .
(ECHT GEK HOOR!!!!!!!) gr. henry the crazyest.
p.s paskik jij had het verleden week over hoog water he mot je nu is een kijkje nemen!!
........de zoveelstebaits