Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

13-10-2006 18:18

ooh jaa steef bedankt he voor t plaatsen van de foto remco alias(kaasie ) was net hier effe lekkuh lamme goedzak op en zeezuipertjes ben weer helemaal croky pweaaff dikduk bikbuk bak hij denkt dat ie de vis ook gevangen heb 3a4 jaar terug in oktober maar weet het niet zeker.
brute bak he !!!!!!!!!!!!!!! morgen weer voeren en als t vrouwtje uit haar werk komt zondagmiddag ga ik weer vissen een avondje gaaaaaaannnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

14-10-2006 10:12

Nachtje maas erop zitten ........
2 brasem en verder was het stil ......... :-?
Waarschijnlijk is de stek meer een voorjaars stek, dan komen er regelmatig vissen op de kant, in het najaar niet echt .....

Gr.
Edward
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-10-2006 23:16

Nou, is toch gebeurd wat ooit eens gebeuren zou...
Kom ik met de kano aan op de stek, staat er een tentje en wat hengels op een rodpot. Mannetje in camouflagekleding erbij die mij aanroept dat ik op moet passen want er liggen lijnen in het water...

Mooi balen dus. Hij zei dat hij geen stekkenpezer was, maar wist me even later wel te vertellen dat hij al had gehoord dat ik daar regelmatig zit. :roll:
Heb er wel even 8 kilo boilies overheen gestrooid, uit frustratie zeg maar. Hij vond het allemaal nog prima ook...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

15-10-2006 08:48

Kees,

Ben je een lid van geenstijl .nl ?

gr. Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

15-10-2006 10:26

ach kees mannetje in camo kleding dan weet je alweer genoeg he.
gewoon lekker ernaast gaan zitten aan de kant die jou t beste lijkt en inderdaad flink voeren dan zijn ze er meestal zo ziek van dat ze waarschijnlijk nooit meer terugkomen.
gek wordt je van dat soort mannen camokleding pfffffff fucking RAMBO.
gr. henry p.s als straks t vrouwtje weer terug kom van werken 16.00uur gaat repelsteeltje weer effe rivieren 5 uurtjes ofzo gister weer effe balletjes gestort .
kijken of ik nog een beer kan strikken hoepla,hoepla!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

15-10-2006 11:08

Hey, wat hebben jullie tegen mannen in camouflage kleding :D

Toch hartstikke gemakkelijk die kleding, je kan vol modder/voer/slijm hangen en er toch nog proper uitzien :D
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-10-2006 14:41

Ja ik zit meestal ook niet in m'n goeie spijkerbroek en gympies aan de waterkant..

Wij zijn ook net terug van een nachtje kou lijden, valt tog weer ff tegen die Oosten najaarswind voor het eerst. 4 vissen en een vreemde losschieter waren ons deel.

We hebben wel weer steeds meer last van krabben en meerkoeten, gek word je ervan, ben ik staat om heel de middag in je zodiac achter die beesten aan te varen om ze bij je voertje weg te houden, die meerkoeten dan of zijn het duikeenden? Hoe heten die Oostblok-afstemmeling-van-de-meerkoet-beesten eigenlijk in het echt? Alie-Beetjes vind ik wel een mooie, ligt lekker in de mond ook en geeft gelijk hun eigenwijze brutale karakter weer. Of mag ik dat niet zeggen?

De herfst is nu echt wel goed ingetreden, het word tijd om te oogsten 8)

Want na Zaaien komt ... juist OOGSTEN!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

15-10-2006 15:12

Hier wordt het ook ineens een stuk drukker... Normaal zie ik amper vreemde karpervissers gisteren zag ik er twee. Waarvan een duidelijk wilde gaan vissen hij had de spullen al bij zich alleen zag me toen zitten en keerde om.

Gezellig hoor met zn alleeee met zn alleeee ben mooi weer weg.

Later
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

15-10-2006 15:34

Nou,

Ik ga weer lekker 3 nachies, hopelijk komt er weer eens wat uit!! Zou wel weer tijd worden.

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

15-10-2006 21:09

jammer hor!!! geblankt .
maar goed het waren maar 5 uurtjes wel weer 6 windes stap net binnen klote wind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-10-2006 00:34

Haha Frank,
Als iemand van m'n voer wil profiteren dan zal ik voeren ook! :wink:

Morgen, dan gaat het allemaal gebeuren.
230 kilo projectspiegels zal z'n weg gaan vinden in het woelige water van de Lek, dankzij de medewerking en sponsoring van de AUHV!

U hoort (en ziet) nader...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

16-10-2006 18:00

Lang leve het internet! Zijn nu vier engelse karpervissers op zoek naar een stekkie hier... Dankzij internet! Ze hadden weer verhalen gehoord. Je zult die gekken maar op je stek hebben ze verkloten de hele boel :cry:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-10-2006 20:26

Zie hier het relaas van de uitzetting:

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=35641

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

16-10-2006 22:01

hey paskik je heb een pb!!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-10-2006 22:05

pascal kik schreef:Lang leve het internet! Zijn nu vier engelse karpervissers op zoek naar een stekkie hier... Dankzij internet! Ze hadden weer verhalen gehoord. Je zult die gekken maar op je stek hebben ze verkloten de hele boel :cry:

He krullenbol..hoe is die?
Wees maar blij, afgelopen weekend hadden wij ook plannen om te komen.. :wink:
Maar euh...voor iets dergelijks heeft Aart reeds tig pagina's terug al voor gewaarschuwd
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

17-10-2006 12:50

Hans,

Je weet toch hoe het gaat. Mooie verhalen over die rivier komen hoop vissers op af. Sommige vallen met de neus in de boter en het enige wat ze vinden is narigheid. Andere daarentegen hebben een keer geluk en vangen een visje (of een dikke vette veelvraat). Na tijdje vissen ervaren ze de narigheid en zijn ze weer opgerot.

Laat ze maar komen hoor. Welkom zijn ze niet eigenlijk.. In de tijd dat zij lekker hier zitten zul je mij niet zien. Heb de laatste tijd al weer enkele nieuwe gezichten gezien. Ze loeren gewoon en als je keer pech hebt zitten ze er ineens.

Groeten,

Pascal ut haar (Die geen drol vangt en nee het is geen leugen! die stink boilies van andere vissers op 'mn stek' :oops: )

De Ge.....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-10-2006 13:08

Beste Pascal,

In principe is je enige vaste plek hier op de stationsweg. Dan ook nog maar voor een jaar of 30.

Ga het niet gek vinden, dat bij jou "nieuwe gezichten" gasten kunnen zijn die jou stekken al bijna vergeten zijn.

Bijvoorbeeld bij de brug wordt nu zo'n 25 jaar op karper gevist. Dit was in de vroege 80-er jaren DE winterstek, beter nog dan het Twente kanaal.

O ja ook vliegvissen doen ze er.

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-10-2006 15:50

Ik dacht, Klaas zegt..

Zo is het net.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

17-10-2006 16:27

Tsja jullie hebben helemaal gelijk hoor daar niet van. Gewoon beetje gefrustreerd that's all!

Heb je eens keer lekker rust gevonden, wordt het je weer afgenomen. Kan mooi weer verhuizen naar rivier waar ze niet willen vissen :-?

Maar weer ff ontopic want er wordt al genoeg onzin geblaat en ik weet het, ik begon er net zelf mee. Maar ik ben het gewoon beetje zat dat er hier zo veel wordt neergezet.

Groenten
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

17-10-2006 18:04

Achja, wie weet denk je nu van "godverdomme kloothommels moet ik een andere stek gaan zoeken"
Dan kom je flink gefrustreerd op je nieuwe stekkie aan en vang je misschien iets waarvan je nooit had durven dromen :D

Zo gaat het wel eens hé. Maarja plezant is het niet echt natuurlijk...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

17-10-2006 18:26

Hallo,

ik heb de berichten ook wel eens ontvangen dat er veel "info" gepost wordt in deze topic. Nou, ik ben het daar niet mee eens. Sterker nog er staat bar weinig in, in ieder geval geen info waar hele dorpen voor leeg zouden lopen.

Over het algemeen lees ik veelal berichten dat de meesten blanken. En als er wat gevangen word zijn het kleine tot middel maat karpers. Of is een hoge twintiger/lage dertiger zo bijzonder? Je kan hier een heel jaar verslag van een groot aantal (door gewinterde) karpervissers terug lezen. Elke week posten de meesten wel wat. En als je heel eerlijk bent, wat is er nou gevangen? Wat ik al zei, wie loopt er nou tegen wordig nog warm voor een 15 kilo vis? .. juist het foute publiek, daar bedoel ik niet mee het publiek die alles verziekt, maar het publiek die zelf niks kan ondernemen. Ik noem het voor het gemak maar even "karpervis wannabees". Mensen die op info van andere afkomen en vervolgens echt niet weten wat ze moeten doen. Op iemand anders z'n stek gaan zitten onder het mom van "Het water is tog van iedereen" en "Ik heb tog een vergunning". En gelijk hebben ze. Maar laat ze lekker. Ik hoop dat ze snel echt kennis maken met de rivier. Wind od zelfs storm, stroming, scheepvaart, blank na blank en als ze eens mazzel hebben mogen ze heel de nacht windes onthaken terwijl ze de nek breken op de natte basalt keien. Denk je nou echt dat gelijk alle rivieren vol zit met dat handje vol vreemde mensen dat hier in "onze" (leuk he?) topic rondscharreld?

En die paar die wel blijhven hangen ben je tpog ten alle tijden velen stappen voor, omdat je een hele weg te gaan hebt op het water waar wij vissen voordat je het een beetje door begint te krijgen. en dat staat echt niet in deze topic hoe of wat!

Ik ga eten!

Mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-10-2006 19:55

hey (sinter) klaas van den herik jij weet ook veel he!!
volgende maand zullen we t er nog is over hebben op rysoord.
groeten henry de allerg..............
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

17-10-2006 20:05

zoooooooo lex eindelijk harde rivierpraat helemaal te gek joh!!!!
ik ben het helemaal met je eens,kijk als het mooi weer is en er zitten wat jongens voor de eerste keren op de rivier dan vinden ze het wel leuk lekker bootjes kijken biertje erbij dat ze dan blanken vinden ze niet zo erg.
want de meeste hebben toch wel ergens op un een of andere dressuurput al een beer gevangen dus ze denken wel wat te kunnen blanken .
maar als ze de rivier in boze dagen meemaken dus met zw8 ofzo een paar keer vast zitten en inderdaad windes vangen in de volle regen en storm zijn ze zo uitgevist hier .
terwijl de die hards gewoon onder hun ovalpluutje zitten niet eens met een tent hahaha mooi he goed gesproken lex duidelijke taal.
met de vriendelijke groeten van henry de g........en de zeemermin!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-10-2006 15:38

Zo is het maar net jongens, de meesten gaan na een paar blanks huilend naar huis. Als je in een putje blankt is het tenminste nog zo dat je lekker hebt geslapen. Op de rivier piept het wel anders!

Vannacht piepte het op een gegeven moment niet meer, maar floot het...



Afbeelding
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

18-10-2006 16:23

Knappe vis kees,zo zie ik ze graag :D


paul
hou het netjes aan de waterkant!!