Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-09-2006 23:01

Duidelijk Michel!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2006 23:53

Het effect van eb en vloed was merkbaar tot zaltbommel. Ook de zoutgrens lag daar ergens, zoek het dan niet in bremzout maar als er weinig bovenwater was Trok de laag met zout water voorbij de nieuwe merwede richting Bommel.

Wij hebben tot Gorinchem nog immer eb en vloed alleen stroomt het alleen richting zee.

Vroeger werden hier steuren gevangen bijvoorbeeld, een in principe brakwater vis.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2006 23:54

o ja waar je pasfoto genomen wordt is de grens van rysoord
Je mag 75 daar...
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

06-09-2006 12:02

Twee nachten gevist, één 16-ponder en een winde. Dan maar weer ff ergens anders proberen.

MVG,

(K)erger Kan Niet

PS: Wat zijn de vangsten momenteel achter de heilige grens, misschien dat ik die kant maar weer eens op moet komen.
Vissen is een religie, geen hobby!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-09-2006 17:27

hey klaas vroeger steur bij jullie nou hier is er 3 jaar terug nog een gevangen 105cm. 26 pond .
die heb lange remco alias (kaasie) nog op de foto gezet en naar total fishing gestuurd lachen hoor!!!
door een snoekbaarsvisser met een visje.
hey klaas jij weet niet wie ik ben he? van jou heb ik ook weleens een biertje gekregen in rysoord dus misschien kryg je er nog is een terug.
hahaha mooi is dat he
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-09-2006 17:28

o ja zometeen weer voeren morgennacht vissen vrydag werken of niet ik ga gewoon vroeg opruimen jammer dan gaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnn!!!
........de zoveelstebaits
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-09-2006 19:07

H,

Die steur= komt weer voor

Ben ik zo weggeverig? Had je mzzl.

MVG

Klaas
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

06-09-2006 19:57

zo zo kerger van harte jongen als er een is die zo,n vis dik verdiend heb ben jij het.
goed gedaan man ,ja rivierbonken jullie zullen nog effe moeten wachten om te horen wat kerger heeft gevangen 10 min. geleden.
dat laat ik steef zelf wel vertellen als ie weer thuis is doei gr. de gekste!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-09-2006 20:27

Ik sluit me hier helemaal bij aan, gefeliciteerd man, dik verdiend!
De beren gaan los!
Hoppa, gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

06-09-2006 21:39

nu ben ik benieuwd :D

morgen m'n laatste examen en dan ook maar eens richting zo'n bewegend water :D hopelijk wilt er iets bijten, en dan liefst geen brasem of winde hehe
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-09-2006 12:40

Hey Kerger vertel ons eens wat je gevangen hebt?!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-09-2006 15:15

Je zult wat geduld moeten hebben, hij zit nog met een waas voor z'n ogen aan het water en pakt nog een nachtje op die stek. Heeft nog een afspraak met de grootvader (of grote vader) van z'n vangst! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-09-2006 18:52

Of (K)erger wordt verstandig en zwijgt stilzaam?


Dahaaag
Frank
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-09-2006 19:32

Jaaja alles lezen en zelf niks zeggen... :lol:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-09-2006 22:09

Afbeelding

Waiting for you to
come along.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Ruud de Blom
Berichten: 73
Lid geworden op: 06-04-2003 02:00
Locatie: rotterdam

08-09-2006 01:27

He'Hen ben net thuis heb na al dat bier zin om te vissen maar zal toch maar naar bed gaan ben niet zo gek als u. Als je meer voert heb je dan meer windes of meer karper?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

08-09-2006 13:07

hallo riviervarkens ik ben net thuis van werk .
viel wel effe tegen hoor vanochten om 6.00 uur binnendraaien en dan gelijk door naar werk,gelukkig hoef ik vrydags maar tot 12.00 uur .
ja ruud was wel effe gezellig gister he!!
ging pas half een me slaapzak in toen jij er was ving ik toch 5 windes .
raar hoor ik heb nog gevoerd voor het slapen gaan en heel de nacht geen piep meer geen winde geen karper nada noppes naks.
JAMMER HOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!p.s toch heb t wel wat gewoon lekkuh naast je rodpod slapen zonder plu of tent gewoon als de gekste alleen stretcher en slaapzak gaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnn!!!!!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

08-09-2006 13:27

Hoppa,

Voor degenen die denken dat Kerger, na het feliciteren hierboven, een 57 pond spiegel heeft gevangen, moet ik ze helaas teleur stellen.

Wel had ik een voor mij "gewichtige" 31,2 pond schub. Dat was wel ff een ontlading voor mij om na 4 jaar weer de magische 15kg-grens te overschrijden. Althans, op de rivier dan.

Leuk detail was dat ik hem op "Boudewijns (niet al te geheime meer) Beren-aas" heb gevangen, wat ik toch ook wel weer errug leuk vond.

En als bonus ving ik ff later een 15 pond spiegel!!! HOPPA!!!

Wat een ellende was het om foto's te maken in de schemer. Ik was doorweekt van het zweet en zat tussen de duizenden muggen. De volgende dag heb ik mijn mugguhbulten op mijn armen geteld. Ik kwam uit op links = 15 beten en rechts = 14 beten. Wat een tyfusbeesten zijn dat zeg. 29 van die plakkaten op m'n armen!!!

Hé Hen,

Vertel eens wat jij nou allemaal weer heb meegemaak!!!!

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Mark Huizinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-09-2006 16:30
Locatie: Schiedam
Contacteer:

08-09-2006 16:57

Beste rivier-cracks,

Met veel belangstelling heb ik jullie verhalen en discussies gelezen. Als karperliefhebber heeft het me veel bruikbare info opgeleverd.

Ik heb onlangs een verhaaltje voor Beet geschreven. Ik licht graag even toe: Zoals ik in het stukje schrijf, gingen mijn maat en ik voor het eerst vissen op het Haringvliet of, zoals ik hier geleerd heb, het HV (en dus echt niet het HD). Ik ken de hoofdredacteur van Beet en toen ik hem sprak, vroeg hij me een stukje te schrijven over die sessie. Aldus geschiedde. Ik was blij verrast toen ik mijn foto op de cover terug zag! :o

Ik heb het niet uitgevonden, ik ben geen expert, ik heb slechts geschreven over de ervaringen die ik opdeed aan dat mooie water. Toevallig bleken onze gehanteerde methodes goed aan te sluiten bij jullie uitgebreide ervaringen. Vooral het stuk van Boudewijn deed me beseffen dat we op de goede weg begonnen zijn. Maar de fantastische biggen die hij eruit gehaald heeft, komen bij mij alleen voor in spannende dromen...

Ik kan nu concluderen dat onze eerste HV-sessie ook een geval was van 'de juiste tijd op de juiste plaats'. In de volgende vijf sessies vingen we één 20-ponder (naast vele windes en brasems...). Dat laat onverlet dat we wél op een goede manier geprofiteerd hebben van de omstandigheden. We hebben nog veel (helaas schaarse) tijd nodig!

Ik wens iedereen veel plezier en veel succes op het grote Haringvliet! Respect voor de die hards die het ruige werk niet schuwen!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-09-2006 17:52

Mark,

Kan niet altijd goud zijn he.

:wink:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

08-09-2006 20:34

stephan kerger schreef:Hoppa,

Voor degenen die denken dat Kerger, na het feliciteren hierboven, een 57 pond spiegel heeft gevangen, moet ik ze helaas teleur stellen.

Wel had ik een voor mij "gewichtige" 31,2 pond schub. Dat was wel ff een ontlading voor mij om na 4 jaar weer de magische 15kg-grens te overschrijden. Althans, op de rivier dan.

Leuk detail was dat ik hem op "Boudewijns (niet al te geheime meer) Beren-aas" heb gevangen, wat ik toch ook wel weer errug leuk vond.

En als bonus ving ik ff later een 15 pond spiegel!!! HOPPA!!!

Wat een ellende was het om foto's te maken in de schemer. Ik was doorweekt van het zweet en zat tussen de duizenden muggen. De volgende dag heb ik mijn mugguhbulten op mijn armen geteld. Ik kwam uit op links = 15 beten en rechts = 14 beten. Wat een tyfusbeesten zijn dat zeg. 29 van die plakkaten op m'n armen!!!

Hé Hen,

Vertel eens wat jij nou allemaal weer heb meegemaak!!!!

MVG,

Kerger!!!


31,2 pond is toch mooi, ik zou er zo voor tekenen! gefeliciteerd !
(ik had stiekem wel een 50-ponder verwacht haha)

vannacht geen piep gehad, zelfs geen winde/brasem hehe.
Ook in openlucht geslapen zonder tent/plu, wel gemakkelijk, alleen ben je 's morgens kletsnat van de dauw :D
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-09-2006 20:50

Dat moet je ook niet in september doen Wouter! Wel volhouden he, de beloning komt vanzelf! En denk om de 4 V's; Verkennen, Voeren, Vissen (Vangen), verkassen (wil er bij mij na Vangen nog wel eens bij inschieten, maar is op termijn nuttiger).

Zo, nu eerst maar weer eens me een breuk zeulen met 10 kg mais en 3 kilo boilies en dat nog 3 avonden. Daarna knallen op de rivier (hoop ik).
Maar ja, resultaten uit het verleden... Juist!

gr. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

08-09-2006 21:02

Kees Verheij schreef:Dat moet je ook niet in september doen Wouter! Wel volhouden he, de beloning komt vanzelf! En denk om de 4 V's; Verkennen, Voeren, Vissen (Vangen), verkassen (wil er bij mij na Vangen nog wel eens bij inschieten, maar is op termijn nuttiger).

Zo, nu eerst maar weer eens me een breuk zeulen met 10 kg mais en 3 kilo boilies en dat nog 3 avonden. Daarna knallen op de rivier (hoop ik).
Maar ja, resultaten uit het verleden... Juist!

gr. :wink:


hehe ja kees, plaats voor een tent is er waar ik zit helemaal niet, een oval gaat nog net ma die staat dan weer meer in de weg dan wat anders dus die zet ik alleen op als het regent :D En qua stek zit ik wel op een strategisch goede plaats, en vis zit er ook want m'n vismaat had er wel eentje :D En vorig jaar heb ik daar rond deze tijd ook redelijk gevangen ( m'n vismaat meer dan redelijk maar dat is weer een ander verhaal :D ) Dusja gewoon nog even volhouden, morgen nog wat gaan voeren en dan zondag nog eens terug.

Het is te hopen dat het bij iedereen gaat knallen de komende weken!
Groeten,
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

09-09-2006 01:27

Hahahahahahahah kicke!!!

Had Rob Maddocks toch gelijk Hahahahahaaa!!!!!!!!!

Leuk Mark, dat je deze aftermathdiscussie gelezen hebt. In ieder geval Gefeliciteerd met je Beer en prettige vangsten toegewenst.

Kergher kan het nog ergher, gefeliciteerd man maar na zo'n vangst niet zo muggenziften he, hihi. Hoppa Gaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnn!!
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

09-09-2006 08:39

He Boud,

Bedankt voor je reactie. Ik zat ook zeker niet te mugguhziften, maar die beesten hebben mij zwaar in mijn poepert lopen ztiften. (Of gaat dit nou weer te ver?? Moderator!!!!??)

De Gekste......om ff terug te komen op dat open zetten van die sluizen. Ik vind het toch verdraaid (beter zo, moderator?) interessant allemaal.
Nu zat ik net ff te kijken op actuelewaterdata.nl bij de chlorositeit meting van "Berenplaat Oude Maas".
De chlorositeit staat als het goed is voor het zoutgehalte (NaCl = zout = NatriumChloride...correct me when I'm wrong) van het water. Zie ik daar op 07-09 in de ochtend een piek verschijnen van standaard 100 mg/l naar 600 mg/l. Dit houd in dat als ik donderdag ochtend in het noorden van mijn woonplaats aan het Spui had zitten karperen, ik redelijk zout water voor mijn kiezen had gehad. Uiteraard is dit water afkomstig van zee, wat binnenstroomd via de Nieuwe Waterweg, Botlek en dan Rhoon.
600 mg/l houd ongeveer in zoet water met 1/3 deel zeewater gemengd, daar zeewater tussen de 14000 en 18000 mg/l slingert.

Nou kan ik me haast niet voorstellen dat de karpers die in dat gebied van het Spui zwemmen (en die zwemmen er) maar effies letterlijk opzouten.

Nu wordt ik toch wel errug benieuwd wat de chlorositeit gaat worden tussen, pak ém beet, Moerdijk en de sluizen zodra die gedeeltelijk open komen. We weten ondertussen dat ze met 200 mg/l totaal geen probleem hebben, sterker nog, dit gaat ze perfect af.

Ondertussen begin ik mij toch wel aardig aan te sluiten bij die ouwe grijze zuipende postduif. Die ziet het allemaal nog niet zo sober in!!! En ik denk terecht :wink:
Wie weet, dat je dadelijk ook nog gewoon vanaf Hellevoet kan vissen?? Het ligt er denk ik maar net aan wat de concentratie's worden en dat zal mij nooit 100% puur zeewater lijken.

Maarja, nogmaals......de tijd zal het leren, maar ik heb weinig geduld....

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!